علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

مراحل ثبت نام فارکس از ایران (تصویری)

با پیشرفت به سمت آینده و بروز و ظهور بازارهای جدید، روش‌های کسب درآمد جدیدی پا به عرصه گذاشته و بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی نیز شمایل دیگری پیدا کردند. معاملات، یکی از آن دست مشاغل هستند که به واسطه بازارهای سرمایه‌گذاری نوظهور پدید آمدند. البته که منظور از معاملات، انواع امروزی آن است. احتمالا رایج‌ترین بازاری که بسیاری از افراد از شنیدن واژه‌هایی چون معامله و سرمایه‌گذاری آن را به خاطر می‌آورند، بازار بورس باشد. این حوزه از جمله قدیمی‌ترین بازارهای معاملاتی است که بسیاری از افراد در آن سرمایه‌گذاری کرده و به تبادل سرمایه مشغول‌اند. با این حال مورد دیگری که بسیاری از افراد را در چند سال اخیر به سمت خود کشانده، بازار فارکس است. فارکس به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازارهای مالی در دنیا شناخته می‌شود که معاملاتی را در سطح بین‌الملی به انجام می‌رساند. با وجود آنکه بخش عظیمی از افراد با این واژه و توضیحاتش آشنایی کافی را دارند، ما قصد داریم این مقاله را به آشنایی با فارکس و یادگیری نحوه ثبت نام فارکس اختصاص دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بروکر فارکس |ثبت نام فارکس |ثبت نام فارکس از ایران

فارکس چیست و ورود به آن چه مزایایی دارد؟

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق اختلاف قیمت جهانی ارزها را می‌توانید در دنیای فارکس مشاهده کنید. روشی که با وجود قدمت زیاد، به هیچ وجه از کارایی آن کم نشده و همچنان به قوت قبل سودآور است. در بازار فارکس می‌توانید به معامله و مبادله جفت‌ارزها بپردازید. برای مثال تبدیل دلار به یورو یا یورو به دلار برحسب نوسانات قیمت جهانی آن‌ها می‌تواند برای شما با سود و زیان همراه باشد که رخ دادن یکی از این دو مورد، به توجه و زیرکی شما بستگی دارد. به طور کلی بازار فارکس را می‌توان یکی از راحت‌ترین روش‌های مبادله و معامله دانست که در نهایت می‌تواند منجر به افزایش سرمایه‌تان شود. جالب است بدانید که فارکس تنها به جفت‌ارزها محدود نیست و موارد متعددی از جمله فلزات ارزشمند، کالاها، سهام شرکت‌های بزرگ، شاخص سهام بورس، انواع انرژی و رمزارزها در فارکس مبادله می‌شوند. در صورت علاقمندی به فعالیت در هر کدام از این بازارها، ثبت نام فارکس می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

مزایای ثبت نام در فارکس

فارکس مزایای متعددی دارد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر برای ورود یا عدم ورود به این بازار مؤثر باشد. در ادامه چند مورد از مزایای فارکس که شما را برای حضور در این بازار متقاعد می‌کنند، بررسی کرده‌ایم:

  • در بازارهایی چون بازار بورس، برای خرید سهام باید مدتی را منتظر بمانید تا امکان خرید سهام برایتان فراهم شود. پس از آن باید برای افزایش ارزش سهام صبر کنید تا در نهایت، بتوانید بدون داشتن ضرر و زیان، سود خوبی را از این معامله ببرید. در فارکس چنین چیزی وجود ندارد. در این بازار می‌توانید به محض ثبت نام فارکس، به معامله و مبادله دارایی‌تان بپردازید. در این بازار هم بالا رفتن قیمت ارز و هم پایین آمدن آن می‌تواند برایتان سودآور باشد.
  • بازار فارکس هر روز هفته و به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت است. این ویژگی سبب شده تا برای انجام معاملات، بتوانید هر ساعتی از شبانه‌روز اقدام کنید. این ویژگی درواقع بر پویایی بازار فارکس می‌افزاید.
  • انجام معاملات در فارکس آسان بوده و پس از ثبت نام فارکس، به راحتی و با فشردن چند کلید می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.
  • در بازار فارکس علاوه بر جفت‌ارزها انواع دیگری از سرمایه‌ها معامله می‌شوند که این مسئله فارکس را به بازار گسترده‌تری تبدیل کرده است.

مجموع این ویژگی‌ها در کنار مزایای دیگر، فارکس را به بازاری مطمئن، قابل اعتماد و سودآور برای انجام معاملات تبدیل کرده‌اند. در ادامه با نحوه ورود به فارکس آشنا خواهید شد.

هزینه ثبت نام در فارکس

یکی دیگر از نکات مثبتی که درباره فارکس وجود دارد، عدم نیاز به پرداخت هزینه برای آغاز معاملات است. زمانی که کارگزاری یا بروکر مورد نظر خود را انتخاب کردید، با انجام فرایند ثبت نام فارکس می‌توانید از سرمایه خود برای انجام معاملات استفاده کرده و کسب درآمد را شروع کنید. پس از این مرحله با انجام معاملات خود زیر نظر بروکر مربوطه، بخشی از مبلغ معامله را به عنوان حق کمیسیون به کارگزاری پرداخت خواهید کرد که البته بسیار کم و ناچیز است.

چگونه در فارکس ثبت نام کنیم؟

همان طور که دانستید، برای ثبت نام در فارکس پیش از هرچیز باید یک کارگزاری معتبر را انتخاب کنید. کارگزاری یا بروکر در حقیقت مثل بنگاه معاملات عمل کرده و با فراهم کردن شرایط انجام معاملات، در نهایت مبلغی را به عنوان حق کمیسیون دریافت می‌کند. برای انتخاب بروکر کار سختی پیش رو ندارید؛ چرا که چند بروکر مطرح وجود دارند که اغلب تریدرهای فارکس از سال‌ها قبل، در این بروکرها حضور دارند. چند مورد از آن‌ها را قید کرده‌ایم:

  • بروکر ITBFX
  • بروکر IFC
  • بروکر HYCM
  • بروکر ویندزور
  • بروکر آمارکتس
  • بروکر اوربکس
  • بروکر آلپاری
  • بروکر فیبوگروپ
  • بروکر جاست فارکس

برای ورود به فارکس همگی این صرافی‌ها می‌توانند مناسب باشند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هر صرافی بیشتر برای یک استراتژی معاملاتی کاربرد دارد. انتخاب بروکر درست می‌تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند. پس از این، باید مدارک را برای تأیید هویت به بروکر ارائه کنید. این مدارک در اغلب بروکرها عبارت‌اند از:

  • ایمیل برای انجام مکاتبات
  • شماره موبایل برای ارسال پیامک
  • تصویر مدارک هویتی مثل کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت یا شناسنامه
  • حساب بانکی به نام
  • گاهاً به مدرکی برای احراز محل سکونت نیز نیاز است.

در ادامه این مقاله روش ثبت نام در بروکر IFC را به دلیل سهولت و عدم نیاز به مدارک متعدد بررسی کرده‌ایم. لازم به ذکر است برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هر یک از مسائل مرتب با سرمایه‌گذاری در فارکس و دیگر بازارها می‌توانید به وب‌سایت «بهترین هست» مراجعه کنید. بهترین هست، هر آنچه که برای آغاز سرمایه‌گذاری نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد. برای ثبت نام در بروکر ای اف سی مارکت ابتدا وارد سایت این کارگزاری شده و مطابق تصویر، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. نام و نام خانوادگی خود را باید به زبان انگلیسی و مطابق با پاسپورتتان وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، با فشردن گزینه ثبت نام به مرحله بعد خواهید رفت.

بروکر فارکس |ثبت نام فارکس |ثبت نام فارکس از ایران

در این قسمت وارد صفحه‌ای می‌شوید که به شما ارسال ایمیل را خبر می‌دهد. باید سری به ایمیل‌های دریافتی و پوشه هرزنامه زده و ایمیل را تأیید کنید. با این کار به مرحله بعد می‌روید. صفحه‌ای که در این قسمت پیش رویتان باز می‌شود، برای مشخص کردن جزئیات حساب است. این صفحه را بهتر است براساس ترجیحات شخصی و استراتژی معاملاتی خودتان تکمیل کنید. در انتخاب پلتفرم معاملاتی اغلب تریدرها از متاتریدر4 استفاده می‌کنند. برای انتخاب نوع حساب به صورت میکرو یا استاندارد باید به بودجه‌تان توجه کنید. در صورتی که بودجه شما کمتر از 100 دلار است، حساب میکرو مناسب شماست. از طرف دیگر در انتخاب اهرم معاملات هرقدر اهرم بالاتری را انتخاب کنید، ریسک بیشتری پیش رویتان خواهد بود. گزینه آخر این صفحه نیز مربوط به شارژ حساب است. پس از تأیید این صفحه، فرایند مورد نیاز برای افتتاح حساب را طی کرده‌اید؛ حساب شما آماده است. پس از آن با شارژ حساب  خود، می‌توانید اقدام به انجام معاملات کنید.

بروکر فارکس |ثبت نام فارکس |ثبت نام فارکس از ایران

کلام آخر

در این مقاله با بازار فارکس و نحوه ورود به فارکس آشنا شدید. دیدید که ثبت نام در فارکس بسیار راحت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. وب‌سایت بهترین هست، آموزش‌های متعددی از جمله نحوه ثبت نام فارکس را در اختیار شما قرار داده و به پرسش‌های شما پاسخ می‌دهد. حتما سری به این وب‌سایت بزنید. این مقاله، بخشی از مقاله اصلی در وبسایت بهترین هست بوده که با کلیک برروی لینک قبلی، می‌توانید آخرین مقالات مربوط به فارکس و سرمایه‌گذاری را به صورت کامل مطالعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا