نوآوری در کشاورزی با تشخیص هوشمند آفات

تشخیص آفات گیاهان از اهمیت بسزایی برخوردار است که برای بسیاری از کشاورزان و باغداران دشوار است و شاید نتوانند به درستی آفات را تشخیص دهند. امروزه فناوری هوش مصنوعی به تمامی صنایع از جمله کشاورزی راه پیدا کرده است و کاربردهای فراوانی در این زمینه از جمله تشخیص هوشمند آفات دارد. این فناوری می‌تواند به طور قابل توجهی به کسب و کار کشاورزان کمک کند و عملکرد محصولات را تا بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. اپلیکیشن باغبون به‌عنوان یک برنامه استاندارد و جامع کشاورزان و باغداران را همراهی می‌کند تا به تشخیص صحیح آفات بپردازند و انواع خدمات کشاورزی برخوردار شوند.

کشاورزی |هوش مصنوعی

معرفی اپلیکیشن باغبون

اپلیکیشن باغبون از جامع‌ترین و استانداردترین برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که به تشخیص هوشمند آفات و سایر آسیب‌های گیاهان می‌پردازد. این برنامه از طریق فناوری هوش مصنوعی به ارائه خدمات مشاوره‌ای و گیاه‌پزشکی می‌پردازد و کشاورزان و باغداران در کمترین زمان می‌توانند از آسیب گیاهان خود مطلع شوند و مانع از خسارات وارده به محصولات خود گردند.

همانطور که می‌دانید آفات و بیماری‌های گیاهان باعث خسارت زیادی به محصولات می‌شوند و موقعیت اقتصادی کشاورزان را به خطر می‌اندازند. اپلیکیشن باغبون متشکل از بهترین مشاوران متخصص و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران است و با تشخیص آفات گیاهان با هوش مصنوعی موجب افزایش بهره‌وری کشاورزی در ایران می‌شوند. این اپلیکیشن در تمام پلتفرم‌های موبایل به راحتی نصب می‌شود و می‌توانید در امنیت و دقت بالا از خدمات هوشمند کشاورزی بهره‌مند شوید و تولیدات خود را بهینه کنید. اپلیکیشن را می‌توانید از طریق سایت و اینستاگرام باغبون و برنامه‌های بازار و مایکت دانلود و استفاده کنید.

نحوه عملکرد هوش مصنوعی در تشخیص آفات

امکان تشخیص آفات و آسیب‌های گیاهان با دقت و سرعت بالا توسط تکنولوژی هوش مصنوعی به وجود آمده است و از طریق روش‌های گوناگون انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها پردازش تصویر است که کشاورزان با ارائه گیاهان تصاویر تنها در چند ثانیه می‌توانند از نوع آفت مطلع شوند. به این منظور کافی است از طریق اپلیکیشن‌های هوشمند مانند باغبون تصاویر گیاهان را ارائه دهید تا از طریق الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی ارزیابی شوند و مطابق با الگوها آفت تشخیص داده می‌شود.

سنجش از راه دور یکی دیگر از روش‌های تشخیص آفات توسط هوش مصنوعی است و برای مثال از طریق تصاویر ماهواره‌ای می‌توان آفات و بیماری‌های گیاهان را با دقت بالا تشخیص داد. سامانه‌های تشخیص آفات گیاهان به طور خودکار شناسایی و به تشخیص آفات می‌پردازند و راهکارهای لازم جهت رفع آنها را ارائه می‌دهند؛ برای مثال برای مبارزه با سموم موردنیاز معرفی می‌شود و نحوه درمان و استفاده از آنها نیز بیان خواهند شد.

یکی از مهمترین مزایای این نوآوری تشخیص احتمال بروز آفات در مناطق مختلف است و می‌توان از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کرد. سنسورهای گیاهی از دیگر تکنولوژی‌هایی هستند که به طور دقیق از گیاهان اطلاعات لازم را جمع‌آوری می‌کنند و از طریق سامانه‌های هوشمند به شناسایی و رفع آفات اقدام می‌نماید. کشاورزی هوشمند روزبه‌روز در حال پیشرفت است و در آینده قابلیت‌ها و خدمات دیگری نیز به آن افزوده می‌شود که کار کشاورزان را بیش از پیش راحت می‌کند و نقش موثری در بهینه‌سازی تولیدات آنها دارد.

مزایای استفاده از باغبون

اپ تشخیص آفات باغبون

اپلیکیشن حرفه‌ای باغبون به‌عنوان یک مرجع جامع و معتبر در حوزه کشاورزی نیاز کشاورزان و باغداران را در سراسر کشور پاسخ می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توانید از دانش زراعی و کمک مشاورین آنلاین بهره‌مند شوید و به بهره‌وری تولیدات کشاورزی خود کمک کنید. استفاده از باغبون مزایای زیر را برای کاربران به دنبال دارد:

1. دقت بالا در تشخیص

این برنامه با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی با دقت بسیار بالایی آفات و بیماری‌های گیاهان را تشخیص می‌دهد و راهکارهای مناسب آن را ارائه می‌دهد.

2. سرعت و سهولت استفاده

سرعت بالا و امکان دسترسی آسان به اطلاعات و دانش روز در زمینه کشاورزی از طریق اپلیکیشن باغبون وجود دارد، در این پلتفرم روش‌های نوین کشاورزی جهت تشخیص آفات و بیماری‌ها و اطلاعاتی در رابطه با آب، هوا خاک و سایر شرایط لازم جهت کشت گیاهان مختلف عرضه می‌شوند.

3. مدیریت مصرف سم و کود

با استفاده از کشاورزی هوشمند اطلاعاتی که توسط کشاورزان ارائه می‌شود به طور کامل ارزیابی خواهند شد و میزان استفاده از سم، کود، آفت‌کش، علف‌کش و… به طور دقیق بیان می‌شوند. در واقع نیازهای خاک و گیاه به طور دقیق بررسی می‌شوند و به اعمال مدیریت دقیق بر نهاده‌ها پرداخته می‌شود.

4. کاهش هزینه‌ها

اطلاع از میزان مصرف سم و کود و موارد دیگری مانند آبیاری باعث صرفه‌جویی در منابع و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. باغبون با تشخیص‌های دقیق خود مانع از پرداخت هزینه‌های گزاف سمپاشی و کوددهی توسط کشاورزان می‌شود و به توسعه اقتصاد آنها کمک می‌کند.

5. کمک به سلامت محصول

هنگامی که آفات به طور هوشمند شناسایی می‌شوند با مصرف بهینه کودهای شیمیایی عملکرد تولیدات کشاورزی افزایش پیدا می‌کنند و خطرات زیست‌محیطی و بیولوژیکی محصولات کاهش پیدا می‌کنند، علاوه بر آن آلودگی زیست‌محیطی کاهش می‌یابد و زندگی سالم‌تری برای انسان‌ها به وجود خواهد آمد.

ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل آفات

هنگامی که آفات گیاهی مزارع را درگیر می‌کنند به‌منظور کاهش جمعیت آنها و جلوگیری از خسارات اقتصادی به کنترل آنها پرداخته می‌شود. از جمله راهکارهای مناسب برای کنترل آفات موارد زیر را می‌توان نام برد:

· تناوب و آیش

هنگامی که یک محصول را در زمان طولانی در یک زمین کشت کنید مشکلاتی مانند شیوع آفات اتفاق می‌افتد؛ در نتیجه یکی از بهترین راهکارها برای کنترل آفات تناوب و آیش است که به کشت گیاهان مختلف در یک زمین تناوب و به عدم کاشت در یک سال زراعی آیش گفته می‌شود.

· تاریخ مناسب کاشت

برای کنترل آفات، گیاهان را در زمان دقیق کشت کنید و از کاشتن زود هنگام گیاهان خودداری نمایید؛ زیرا ممکن است باعث افزایش مقاومت آفات شود.

· تقویت گیاه

پیش از کشت گیاهان خاک را از نظر کود و مواد مغذی تقویت کنید تا گیاه بتواند در برابر حمله آفات مقاوم شود. استفاده کم یا بیش از حد کودها باعث تغییرات فیزیولوژیکی در گیاه می‌شوند و خسارات آفات افزایش خواهند یافت.

· انتخاب ارقام مقاوم

ارقامی را انتخاب کنید که در برابر آسیب آفات مقاوم هستند و امکان حمله آفات به آنها وجود ندارد.

· شخم

آماده کردن زمین کشاورزی از طریق شخم عمیق در اواخر پاییز باعث از بین رفتن تخم‌ها، لاروها، شفیره‌ها و حشرات بالغ می‌شود. آفات در اثر شخم به سطح زمین می‌آیند و در طول زمستان در اثر سرما یا حمله دشمنان طبیعی از بین می‌روند.

· وجین علف‌های هرز و نابودی بقایای گیاهی

از بین بردن علف‌های هرز و بقایای گیاهی سال پیش راهکار مناسبی برای کنترل آفات است و در کاهش جمعیت آفات تاثیر چشمگیری دارد. علف‌های هرز و بقایای گیاهی بستری برای زمستان‌گذرانی تخم، پوره، لارو، شفیره و حشره کامل هستند و با مساعد شدن هوا مزارع را درگیر می‌کنند.

· نوع کاشت و آبیاری

از دیگر راه‌هایی که باعث کنترل و کاهش خسارت آفات می‌شود انتخاب روش کاشت و آبیاری مناسب گیاهان است. برای مثال رعایت فاصله بین خطوط بوته‌ها و کشت ردیفی باعث می‌شود گیاه به منابع مانند آب، نور خورشید و مواد غذایی موجود در خاک دسترسی پیدا کند و در اثر تراکم گیاهان و پایین آمدن رطوبت حمله آفات کاهش پیدا می‌کند.

ویژگی‌های اپلیکیشن باغبون

نمونه تشخیص آفات با باغبون

اپلیکیشن تشخیص آفات باغبون به طور کاملا حرفه‌ای طراحی شده و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که باعث افزایش نرخ مشتریان و کاربران می‌شود:

رابط کاربری ساده و کاربرپسند

یکی از مهمترین ویژگی‌های اپلیکیشن باغبون رابط کاربری ساده است و تجربه‌ای ساده و ملموس برای کاربران به همراه دارد. این برنامه کاربرپسند است و افراد به راحتی و بدون پیچیدگی می‌توانند به امکانات و خدمات آن دسترسی پیدا کنند.

قابلیت استفاده در مناطق مختلف

امکان استفاده از اپلیکیشن باغبون در مناطق مختلف وجود دارد و این امکان را به کاربران می‌دهد در هر زمان و مکان از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند. برنامه امکان دسترسی به موقعیت مکانی کاربر را می‌دهد و تجربه کاربری بهتری برای آن به دنبال خواهد داشت.

پشتیبانی از انواع گیاهان و آفات

در این سامانه از انواع گیاهان و آفات پشتیبانی می‌شود و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. باغبون در سامانه تشخیص هوش مصنوعی ۲۸ گیاه را پوشش می‌دهد؛ اما در انجمن کارشناسان آماده پاسخگویی به تمامی محصولات و سوالات در مورد کشاورزی و باغبانی هستند.

سوالات متداول

آیا باغبون تنها برای گیاهان خاصی قابل استفاده است؟

خیر در این سامانه از انواع گیاهان و آفات پشتیبانی می‌شود و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

چگونه می‌توان اپلیکیشن باغبون را دانلود و استفاده کرد؟

اپلیکیشن را می‌توانید از طریق سایت و اینستاگرام باغبون و برنامه‌های بازار و مایکت دانلود و استفاده کنید.

اپلیکیشن باغبون چگونه هزینه‌های کشاورزی را کاهش می‌دهد؟

باغبون با تشخیص‌های دقیق خود مانع از پرداخت هزینه‌های گزاف سمپاشی و کوددهی توسط کشاورزان می‌شود و به توسعه اقتصاد آنها کمک می‌کند.

پردازش تصویر چگونه آفات را شناسایی می‌کند؟

به این منظور تصاویر گیاهان را ارائه دهید تا از طریق الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی ارزیابی شوند و مطابق با الگوها آفت تشخیص داده می‌شود.

سخن پایانی

اپلیکیشن باغبون از بهترین سامانه‌های داخلی برای مدیریت هوشمند کشاورزی است و از طریق فناوری هوش مصنوعی به تشخیص هوشمند آفات می‌پردازد. کشاورزان و باغداران عزیز می‌توانند این برنامه را دانلود و بر روی موبایل خود نصب کنند و از خدمات موجود مانند تشخیص آفات و راهکارهای مناسب جهت رفع آنها بهره‌مند شوند. با کمک این سامانه در زمان و هزینه‌های کشاورزی صرفه‌جویی خواهد شد و کیفیت محصولات افزایش خواهند یافت. در این سامانه از تمامی گیاهان و آفات پشتیبانی می‌شود و از طریق مشاورین آنلاین می‌توانید پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا