علم و تکنولوژی

نگاهی به نمایشگاه اکسپو دبی

اکسپو دوبی قرار بود سال 2020 برگزار شود، اما شیوع بیماری کرونا این نمایشگاه را هم تحت تاثیر خود قرار داده و مختل کرد

نمایشگاه اکسپو دبی 2020  یکی از طولانی ترین و جالب ترین نمایشگاه های جهان است که در ان، دستاورد های مربوط به فناوری، تجارت، صنعت و گردشگری به نمایش گذاشته می شود. در این نمایشگاه، ایده هایی جدید و جذاب به چشم می خورد و رشد نبوغ و خلاقیت های بشر در آن به خوبی ملموس است.

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

اکسپو دوبی قرار بود سال 2020 برگزار شود، اما شیوع بیماری کرونا این نمایشگاه را هم تحت تاثیر خود قرار داده و مختل کرد. هم اکنون خبرها حاکی از آن است که این نمایشگاه از تاریخ 28 مهر تا 21 فروردین امسال در امارات برگزار خواهد شد. این نمایشگاه هر 5 سال یکبار برگزار می شود و فرصت خوبی را در اختیار علاقه مندان به فناوری و خلاقیت، و همچنین تاجران، تولید کنندگان و گردشگران قرار می دهد. هر دوره از اکسپو مبتنی بر یک موضوع خاص می باشد که آن را تم اصلی نمایشگاه اکسپو می خوانند.

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

ایده برگزاری نمایشگاه اکسپو اولین بار در سال 1844 توسط کشور فرانسه مطرح شد. این نمایشگاه ابتدا در پاریس و سپس در لندن برگزار شد. دوره دوم این نمایشگاه 6 ماه طول کشید و تاثیر زیادی روی رونق اقتصادی انگلیس داشت. به همین دلیل کشور های دیگر هم به این فکر افتادند که این نمایشگاه را برگزار کنند و از مزایای آن در عرصه های گوناگون بهره مند شوند. تا اینکه در سال 1928 31 کشور دنیا تعهدی در خصوص برگزاری این نمایشگاه امضا کردند.

علت برگزاری نمایشگاه اکسپو دوبی

به این نکته توجه داشته باشید که هر کشور برای برگزاری این نمایشگاه یک هدف خاص دارد و باید شعار منحصر به فردی برای آن انتخاب کند. برای مثال کشور دبی این نمایشگاه را با هدف آشنایی با دستاورد هایی در زمینه های فناوری، تجارت، گردشگری و موارد دیگر عنوان کرده است.

تاریخچه نمایشگاه اکسپو

به طور کلی، کشور امارات در چند سال اخیر اقدامات بی نظیری در مسیر رشد و پیشرفت برداشته است و به نظر می رسد که مقامات این کشور تصمیم دارند با برگزاری اکسپو دوبی، تحولات دیگری را برای کشور خود رقم بزنند.

نحوه دسترسی به اکسپو دوبی

کشور امارات تا کنون چیزی حدود 17 میلیارد دلار هزینه کرده تا شرایط حمل و نقل و امکانات مطلوبی را برای بازدید کنندگان فراهم کند. اکسپو دوبی قرار است در قسمت جنوبی این شهر، و در نزدیکی فرودگاه بین المللی برگزار شود. بازدید کنندگان با شرکت در این نمایشگاه می توانند با فناوری های شگفت انگیز دنیا آشنا شوند که هر کدام به نوبه خود پتانسیل تغییر آینده جهان را دارند.

این نمایشگاه در زیر گنبد پلازای الوصل برگزار خواهد شد که در اطراف آن، ساختمان های بسیار جذاب و لوکسی به چشم می خورند. همین موضوع باعث می شود که شکوه و زیبایی شهر دوبی به بازدیدکنندگان کشورهای دیگر نشان داده شود. جالب است بدانید در نمایشگاه اکسپو، هر کشور می تواند یک غرفه داشته باشد و دستاوردهای جدید خود را به جهانیان نشان دهد. در واقع اکسپو یک فرصت طلایی برای تمام افرادی است که یک ایده بی نظیر در سر دارند و می خواهند تمام جهان را با هر انچه در ذهن خود دارند آشنا کنند!

منبع: https://oman777.com

دکمه بازگشت به بالا