اقتصادیکسب و کار ایرانی

چرا المنت فر روشن نمیشه

علت روشن نشدن فر برقی چیست؟ ایراد از کجاست؟

  1. خرابی فیوزها

فر برقی یک وسیله کاربردی در آشپزخانه است که برای انجام بسیاری از کارهای آشپزی از گرم کردن و یخ زدایی گرفته تا پخت انواع غذاها و شیرینی ها، به آن پناه می برید. بنابراین خراب شدن این وسیله مشکلات زیادی را به بار خواهد آورد. گاه، مشکل به وجود آمده به راحتی و با یک بررسی کوچک حل می شود. برای تعمیر ماکروفر بوش از  مراجع برتر کمک بخواهید.
اما در برخی مواقع نیز ممکن است یکی از قطعات سوخته یا معیوب شده باشد که در این صورت فر توکار شما نیاز به بررسی های تخصصی تری خواهد داشت. اما در هر حال آگاهی از دلایل خرابی و روشن نشدن یک وسیله می تواند کمک شایانی به پیشگیری از وقوع این مشکل یا حتی برطرف کردن آن بکند. در این مقاله از قصد داریم چند دلیل روشن نشدن فر برقی را بررسی کرده و راهکارهای برطرف کردن آنها را بیان کنیم.
ارور فر برقی داتیس |المنت فر برقی |علت روشن نشدن فر توکار اخوان

زمانی که فر توکار برقی خود را راه اندازی می کنید اما آن روشن نمی شود باید به دنبال علت بگردید. در گام اول از رسیدن برق به دستگاه مطمئن شوید. ممکن است برق ساختمان قطع شده باشد و یا اینکه دوشاخه یا سیم برق دچار مشکل شده باشند. این موارد شاید کاملا پیش پا افتاده تلقی شوند اما از جمله علل شایع عدم شروع به کار فر برقی به شمار می روند.
اگر برق به دستگاه می رسد اما باز هم روشن نمی شود باید به سراغ قطعات دیگر و بررسی های تخصصی تر بروید. احتمالا جریان ورودی به یکی از قطعات فر قطع شده و یا اینکه قطعه ای دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. تعمیر فر بوش یک کار تخصصی است.

  1. خرابی المنت ها

در همین ابتدای امر، توصیه اکید می کنیم که همواره ایمنی را رعایت کنید. چون با یک وسیله برقی سر و کار دارید و احتمال وجود دارد. توصیه دیگر سپاهان ست به شما این است که بدون داشتن اطلاعات کافی درباره یک قطعه اقدام به باز کردن یا تعمیر آن نکنید. چرا که با این کار نه تنها وسیله شما تعمیر نمی شود بلکه ممکن است ایراد بزرگتر شده و هزینه بیشتری به بار آید. برخی از علل اصلی روشن نشدن فر برقی به شرح زیر می باشند.

اساس کار فرهای برقی بر مبنای حرارتی است که توسط المنت های تعبیه شده در قسمت های بالا و پایین آن تولید می شود. خرابی المنت ها یکی از مهمترین علل روشن نشدن فر برقی است. اگر المنت روشن نشده و گرما تولید نکند، طبیعتا فر شما راه اندازی نشده و غذای درون آن نیز پخته نخواهد شد. این موضوع می تواند دو علت داشته باشد. یا جریان برق ورودی به المنت ها قطع شده است و یا اینکه خود المنت ها دچار ایراد شده اند.

راهکار این است که ابتدا با بررسی پنل پشت فر رسیدن جریان برق به المنت ها را بررسی کنید. ممکن است جریان برق کلا قطع شده یا المنت ها اتصال کوتاه داشته باشند. اگر محل اتصال کوتاه یا قطعی را تشخیص دادید آن را برطرف کنید. البته قبل از هر کاری باید فر را از برق بکشید.
اگر جریان برق هیچ مشکلی ندارد، سلامت خود المنت ها را بررسی کنید. ممکن است المنت ها سوخته و یا معیوب شده باشند. یا حتی از جای خود کنده شده باشند. در این صورت باید المنت ها را تعمیر و یا تعویض نمایید. نکته مهمی که همواره باید مورد توجه قرار دهید این است که در هنگام تمیز کردن فر توکار مراقب باشید به قطعاتی چون المنت یا سیم ها آسیبی نرسانید.

  1. خرابی ترموستات و روشن نشدن فر

ترموستات وظیفه دارد با وصل و قطع کردن جریان برق ورودی به المنت ها، دمای آنها را در میزانی که شما تنطیم کرده اید نگه دارد. حال اگر ترموستات به درستی عمل نکند، دو حالت به وجود خواهد آمد. یا اینکه فر برقی بیش از حد گرم می شود و غذا را می سوزاند. و یا اینکه فر اصلا روشن نمی شود.
البته عمر ترموستات ها معمولا بسیار زیاد است و به ندرت پیش می آید که دلیل روشن نشدن فر خرابی این قسمت باشد. برخی از ترموستات ها را می توانید کالیبره کنید. اما اصولا تعمیر این قسمت دشوار است و خرابی منجر به تعویض آن خواهد شد.

  1. روشن نشدن فر برقی به دلیل خرابی دریچه اطمینان

ممکن است علت روشن نشدن فر برقی اجاق گاز شما خرابی دریچه اطمینان آن باشد. این قسمت را با عنوان دریچه ورودی گاز نیز معرفی می کنند. هنگامی که با استفاده از فندک اقدام به روشن کردن فر می کنید، مقداری گاز با رسیدن به دمای مشخص مشتعل می شود. تا زمانی که این اتفاق نیفتد اجازه ورود گاز به دستگاه داده نمی شود. اگر دریچه اطمینان دچار خرابی شده باشد که به ندرت پیش می آید، بهتر است تعمیر آن را به دست افراد وارد بسپارید.

  1. خرابی سنسور دما در فر

سنسور دما، همانطور که از نامش پیداست، دمای داخل فر برقی را تنظیم و اندازه گیری کرده و آن را به صورت داده به پنل کنترل می فرستد. اگر دمای داخل فر در حدی که شما تنظیم کرده اید، نباشد، کدهای ارور را مشاهده خواهید کرد. صحت عملکردرا می توانید با استفاده از یک اهم متر بسنجید. در صورتی که سالم باشد باید با افزایش دما مقاومت آن افزایش یابد. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، سنسور دما ایراد دارد و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

در این بخش قیمت انواع فر توکار (برقی، گازی) شامل : زیگما، داتیس، اخوان، آلتون، استیل البرز، آاگ، بوش، تکنو گاز، لامیرا، میکس، آریستون، بیمکث، مکث،…

  1. برد کنترل الکترونیکی فر

فرهای برقی مدرن دارای یک برد کنترل الکترونیکی هستند. این قسمت وظیفه دارد با توجه به دستور پختی که شما صادر می کنید، المنت ها را روشن و خاموش کند. همچنین این قابلیت را دارد که خطاها و ارورهای قسمت های مختلف فر را نمایش دهد. اما اگر برد الکترونیکی به طور کلی روشن نمی شود، احتمالا برق ورودی به آن قطع شده و یا ایراد دیگری پیدا کرده است. برای آنکه برق ورودی به برد الکترونیکی بررسی شود باید دستگاه به برق وصل باشد. بنابراین بسیار احتیاط کنید. هر چند که نصب فر توکار دردسرهای خاص خود را دارد اما اگر تخصصی در زمینه تعمیر آن ندارید، برای حفظ سلامتی خود و همچنین جلوگیری از تخریب بیشتر فر باید این کار را به افراد متخصص بسپارید.

  1. خرابی فیوزها

برخی از فرها دارای یک یا چند هستند. خراب شدن یک قطعه یا به وجود آمدن اتصال کوتاه در هر قسمت از فر موجب پریدن این فیوزها می شود. این امر به شما کمک می کند که همان قسمت را به راحتی تشخیص و مورد بررسی قرار داده و تعمیر کنید. اما گاه ممکن است علت روشن نشدن فر برقی خراب شدن روشن نشدن فر برقی با خود می تواند مشکلات متداول و گوناگونی به وجود آورد.

این وسیله در آشپزخانه یکی از پرکاربردترین لوازمی است که خراب شدن آن مشکل ساز خواهد بود. اگر شما نیز در خانه با چنین معضلی روبرو هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب را مطالعه نمایید که قطعاً کاربردی و مفید خواهد بود. ما سعی داریم شما را با برخی از مشکلات متداول این وسیله که موجب روشن نشدن فر می گردد آشنا سازیم تا در لحظه برخورد با همچین موضوعی بتوانید به عیب یابی و تعمیر آن بپردازید.

روشن نشدن فر برقی چه دلیلی دارد؟

آیا فر برقی شما روشن نمی شود؟ جریان برق را بررسی نموده اید؟ اگر جریان برق در این موضوع دخیل نمی باشد، پس بیایید با یکدیگر تک به تک مشکلات را بررسی کنیم.

دلیل روشن نشدن فر برقی می تواند به خاطر خرابی ترموستات نیز باشد. ترموستات وظیفه دارد که به قطع و وصل کردن جریان برق به المنت ها پرداخته و دما را مطابق با آنچه که شما می خواهید تنظیم نماید. حال اگر این قطعه مورد داشته باشد، در کل می توان دو حالت را برای آن در نظر داشت که یا موجب روشن نشدن می گردد، یا دما را به حدی می رساند که غذای شما بسوزد. تعمیر ترموستات کار بسیار سختی است و در اکثر مواقع آن را تعویض می کنند. شما باید در زمان خرابی ترموستات برای خود از شرکت لاین تعمیر کمک بگیرید.

  1. مشکلات مربوط به برد کنترل الکترونیکی

مشکل روشن نشدن فر برقی از اشکالات برد کنترل الکترونیکی نیز می تواند باشد. این قسمت خطا و ارورهای بخش های مختلف فر را نشان می دهد و مطابق با دستورات پخت شما المنت ها را روشن و یا خاموش می گرداند. حال اگر این قطعه با مشکل روبرو گردد، روشن نشدن فر برقی را با خود به همراه خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم در بروز اینگونه مشکلات، کار را به افراد متخصص شرکت لاین تعمیر بسپارید.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن فر برقی که زیاد نیز دیده شده است به خاطر خرابی فیوز ها می باشد. گاهی اوقات تنها با یک اتصال کوتاه در بخش های دیگر فر ممکن است فیوزها بپرند و دستگاه دیگر روشن نشود. تعمیرکاران به راحتی می توانند این مشکل را برطرف کنند. در چنین شرایطی فیوزها را باید عوض کنید و به مشخصات فیوزهای جدید دقت کافی داشته باشید.

  1. خرابی و اشکالات سنسور دما

اگر در خانه با مشکل روشن نشدن فر برقی روبرو هستید، ممکن است که ایراد اصلی سنسور دما باشد. این قطعه همانطور که از نامش نیز پیداست، به تنظیم و اندازه گیری دما می پردازد. اگر فر شما بیش از اندازه گرم شده و به خوبی نمی تواند دمایی که تنظیم کرده اید را تشخیص دهد، بدانید که سنسور دما با مشکل مواجه شده و سریعا در تعمیر آن اقدامات لازم را به عمل آورید.

یکی دیگر از علت روشن نشدن فر برقی توکار را می توان خرابی دریچه اطمینان دانست. دریچه اطمینان و یا همان دریچه ورودی گاز، موجب می گردد در هنگام روشن کردن فر به وسیله فندک مقداری گاز برای اینکه به دمای مشخص خود برسد، مشتعل گردد. اگر این اتفاق به درستی صورت نگیرد در این صورت اجازه ورود گاز به دستگاه نیز صورت نخواهد گرفت و در این حین با مشکل روشن نشدن فر مواجه خواهیم شد.

رفع ایراد روشن نشدن فر برقی

افرادی که قصد دارند به عیب یابی روشن نشدن فر برقی بپردازند و به دنبال راه کار برای تعمیر هستند و می خواهند علت روشن نشدن چراغ فر برقی را جویا شوند، در وهله اول باید دستگاه را از برق جدا کنند و تمامی این قسمت هایی که ما نام بردیم را مورد بررسی قرار دهند. یعنی دستگاه را باز کرده و قسمت های مختلف را چک کنید. اما اگر فکر می کنید در این کار سر رشته ای ندارید، عاقلانه ترین راهکار این است که با تعمیرکاران متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

علت روشن نشدن المنت فر برقی چیست؟

المنت ها از اجزای مهم فرهای برقی هستند که در حقیقت وظیفه حرارت دادن به فر را بر عهده دارند. اگر این قطعه مهم دچار مشکلی شود، کل عملکرد فر نیز مختل می شود، هر چند یکی از مهم ترین علت های روشن نشدن فر برقی نیز می تواند به خاطر خرابی المنت ها باشد. برای اینکه به علت خرابی پی ببرید در وهله اول باید سیم کشی های آن قسمت را بررسی کنید که نسوخته باشند.

گاهی نیز ممکن است خود المنت ها شکسته باشند که در این صورت باید تعویض گردند. در ادامه نیز می توانید با استفاده از یک اهم متر، دو سر ترمینال المنت را مورد بررسی قرار دهید. در حین بررسی اگر متوجه هیچ گونه رسانایی نشدید، این می تواند خود از دلایل سوختن المنت ها باشد. در نهایت با تمام این بررسی ها اگر متوجه مشکل خاصی نبوده اید، بهتر است با متخصصین حرفه‌ای جهت تعمیر تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در رابطه با علت روشن نشدن فر برقی 

عیب یابی مربوط به برخی از مشکلات فرها معمولاً کار چندان سختی نیستند اما با این حساب بهتر است که تعمیرات آن ها را به افراد متخصص بسپارید. نیروهای لاین تعمیر همواره همراه شما هستند.

تکنسین های ما تمامی قسمت های فر را مورد بازبینی قرار داده و اگر قطعه ای نیاز به تعویض داشت، آن را به قطعات اورجینال و اصل تعویض می نمایند. کیفیت و اصالت کالا را از ما بخواهید. شرکت لاین تعمیر علاوه بر تعمیر فر برقی ، و تعمیرات ماکروفر را انجام می دهد.

خاموش شدن سریع فر می تواند به علت تهویه نامناسب فر نیز باشد. توجه داشته باشید اگر داخل فر شما از تهویه خوبی برخوردار نباشد، در این صورت از دی اکسید کربن پر می شود و این خود موجب خاموش شدن سریع فر می گردد.

خود فیوزها باشد. در این صورت باید فیوزها را عوض کنید. در هنگام عوض کردن فیوزها به میزان مقاومت و سایر مشخصات فیوزهای جدید دقت کنید.

دکمه بازگشت به بالا