اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

چرا باید CSS یاد بگیریم؟

HTML و CSS چیست؟

عکاسی تبلیغاتی: مخفف عبارت «Hyper Text Markup Language» است. این زبان به مرورگر شما می‌فهماند که متن‌ها و تصاویر باید به چه شکلی در صفحات وب نمایش داده شوند. می‌توانید از تگ‌ها برای نشان دادن المان‌های مختلف، تعیین محل پاراگراف‌ها، عناوین، افزودن تصاویر و حتی ویدیوها استفاده کنید. مخفف عبارت «Cascading Style Sheets» است. این زبان با اضافه کردن استایل‌هایی مثل فونت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌بندی‌های مختلف به وبسایت، ظاهر دلپذیری را به آن خواهد بخشید.

بنابراین HTML به شما اجازه‌ می‌دهد تا ساختار وبسایت خود را بسازید، در حالی که CSS به این ساختار جان می‌بخشد. همانطور که در نمودار پایین مشاهده می‌کنید، این دو زبان اغلب در توسعه‌ی وب استفاده می‌شوند.

شما باید با یادگیری این دو زبان پایه‌ای، مهارت‌های خود را ارتقا دهید. به 5 دلیل اصلی برای یادگیری این دو زبان دقت کنید:

  1. کاربرد در تمام صنایع

شرکت طراحی سایت در اصفهان: کسانی که نحوه‌ی ساخت وبسایت یا کار کردن با این زبان‌ها را بلد هستند، می‌توانند وبسایت‌های بهینه و کاربرپسندی را خلق کنند. اگر اصول پایه‌ای مربوط به آن‌ها را ندانید، باید دائماً برای رسیدن به نتایج بهتر تلاش کنید. این زبان‌ها علاوه بر توسعه وب، در زمینه‌هایی همچون بازاریابی، طراحی و تبلیغات نیز کاربرد دارند.

به عنوان مثال شما با دانستن نحوه‌ی ساخت یک صفحه‌ی وب، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی موثرتری را طراحی کنید. اگر در زمینه فعالیت دارید، دانستن ساختارهای وبسایت به شما در اصلاح کمک خواهد کرد. آیا شما مسئولِ به موفقیت رسیدن مشتریان هستید؟ می‌توانید برای فرستادن ایمیل‌های موثرتر، از دانش HTML خود در این زمینه سود ببرید. تعداد احتمالات و فرصت‌ها بیشمار است.

  1. متمایز شدن

سایت‌ سازهایی مانند و WIX با در اختیار گذاشتن قالب‌های رایگان، به افراد در ساخت وبسایت کمک می‌کنند. توسعه‌دهندگان بسیار زیادی از این قالب‌ها کمک می‌گیرند، بنابراین وبسایت‌های زیادی شبیه به یکدیگر می‌شوند. شما خاص بودن خودتان را با استفاده کردن از این قالب‌ها از دست خواهید داد. اگر راهکارهای توسعه وب را بلد باشید، می‌توانید وبسایت‌های منحصر به فرد خودتان را خلق کنید. با این روش، تمایز وبسایت شما نسبت به سایر موارد حس خواهد شد. توجه داشته باشید که وبسایت‌ها همیشه نمایانگر تجارت شما خواهند بود، بنابراین یک وبسایت عالی به کسب و کار شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

  1. یادگیری آسان

HTML و CSS جزو زبان‌های پایه‌ای در توسعه وب هستند، بنابراین برای شروع باید ابتدا به سراغ آن‌ها بروید. قواعد کدنویسی در این زبان‌ها به خوبی تعریف شده و همین موضوع یاد گرفتن آن را آسان‌تر می‌کند. HTML با در دست داشتن ساختار ساده‌ای از تگ‌ها، مسیر یادگیری را برای افراد تازه‌وارد هموار می‌کند. مراحل یادگیری CSS نیز به لطف ساختار ساده‌ی آن نسبتاً آسان است.

  1. یادگیری سریعتر سایر زبانهای برنامهنویسی

با مهارت پیدا کردن در HTML و CSS می‌توانید تکنولوژی‌هایی مثل ، ، و را با سرعت و سهولت بیشتری بیاموزید. اگر می‌خواهید توسعه‌ی وب را به شکلی جدی دنبال کنید، باید اصول پایه‌ای را به درستی یاد بگیرید. با مسلط شدن به زبان‌های مختلف، مهارت‌های شما ارتقا یافته و مجهزتر می‌شوید.

  1. ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد حرفهای جدید

اگر به دنبال شروع یک شغل جدید در دنیای تکنولوژی هستید، باید بدانید که زبان‌های مختلف چه تاثیری روی مهارت‌های شما خواهند داشت. در حال حاضر این زبان‌ها به اینترنت و وبسایت‌های محبوب شما قدرت می‌بخشند. وبسایت‌هایی مثل نتفلیکس، گوگل یا فیسبوک از HTML و CSS استفاده می‌کنند. اگر هنوز آماده‌ی تغییر شغل نیستید، هیچ ایرادی ندارد چون می‌توانید آن را به چشم یک منبع درآمد اضافی ببینید. وقتی این دو زبان را یاد گرفتید، در خانه به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شوید. با این کار اعتماد به نفس شما بالا رفته و فرصتی برای خواهید داشت. تقاضا برای این مهارت‌ها به طور روزانه در حال افزایش بوده، بنابراین سرمایه‌گذاری کردن روی آن‌ها در درازمدت برای شما مفید است.

آموزش html css |آموزش html و css از مبتدی تا پیشرفته |آموزش html و css مقدماتی

پذیرش یادگیری HTML و CSS

کدنویسی به هر زبانی، یک مهارت ارزشمند محسوب می‌شود. شاید گاهی اوقات وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها پیچیده به نظر برسند، اما هنوز هم با قطعات پایه‌ای وب (HTML و CSS) ساخته شده‌اند. این زبان‌ها به آسان بودن شهرت دارند، بنابراین افراد مبتدی بدون هیچ نگرانی می‌توانند به سراغ آن‌ها بروند. یک جامعه‌ی بزرگ نیز این دو زبان را حمایت می‌کند که در صورت کمک خواستن، می‌توانید روی پشتیبانی آن‌ها حساب کنید. با یاد گرفتن کدنویسی، شخصیت خودتان را در وبسایت بازتاب داده، از دیگران متمایز شده، در پروژه‌ها مشارکت بهتری داشته، زبان‌های دیگر را آسان‌تر فهمیده و فرصت‌های بیشتری برای انتخاب شغل جدید خواهید داشت.

قبل از پرداخت به دلایل یادگیری html و css توضیح مختصری درباره زبان های html و css می دهیم. HTML مخفف عبارت «Hyper Text Markup Language» است. این زبان به مرورگر شما می‌ فهماند که متن‌ ها و تصاویر باید به چه شکلی در صفحات وب نمایش داده شوند. می‌ توانید از تگ‌ ها برای نشان دادن المان‌های مختلف، تعیین محل پاراگراف‌ها، عناوین، افزودن تصاویر و حتی ویدیوها استفاده کنید.

CSS مخفف عبارت «Cascading Style Sheets» است. این زبان با اضافه کردن استایل‌ هایی مثل فونت‌ها، رنگ‌ ها و طرح‌ بندی‌ های مختلف به وبسایت، ظاهر دلپذیری را به آن خواهد بخشید. بنابراین HTML به شما اجازه‌ می‌ دهد تا ساختار وبسایت خود را بسازید، در حالی که CSS به این ساختار جان می‌ بخشد.

۱- یادگیری آسان

یکی از مهمترین دلایل یادگیری html و css سهولت یادگیری آن است. HTML و CSS جزو زبان‌ های پایه‌ ای در توسعه وب هستند، بنابراین برای شروع باید ابتدا به سراغ آن‌ ها بروید. قواعد کدنویسی در این زبان‌ ها به خوبی تعریف شده و همین موضوع یاد گرفتن آن را آسان‌ تر می‌ کند. HTML با در دست داشتن ساختار ساده‌ ای از تگ‌ ها، مسیر یادگیری را برای افراد تازه‌ وارد هموار می‌ کند. مراحل یادگیری CSS نیز به لطف ساختار ساده‌ آن نسبتاً آسان است.

۲- درک نحوه عملکرد وب

یکی دیگر از دلایل یادگیری html و css درک کامل عملکرد یک وب سایت می باشد. با یادگیری HTML و CSS، درک عمیق تری از نحوه کار وب و نحوه تناسب عناصر مختلف در یک صفحه وب با یکدیگر به دست خواهید آورد. این دانش به شما کمک می کند تا مشکلات را عیب یابی کنید، وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید (SEO) و طرح های کاربر پسند ایجاد کنید. به علاوه، درک نحوه کارکرد وب برای هر کسی که به دنبال کار در صنعت فناوری است،ضروری است.

۳- فرصت های شغلی

یکی از دلایل یادگیری html و css این است که درک اولیه HTML و CSS برای هر کسی که به دنبال کار در توسعه وب یا بازاریابی دیجیتال است، ضروری است. HTML و CSS اساس توسعه وب هستند و بدون درک کامل از آنها، شما در انواع مشاغلی که می توانید برای آنها درخواست دهید محدود خواهید بود. حتی اگر نمی‌خواهید یک توسعه‌ دهنده وب تمام وقت باشید، داشتن مهارت‌ های HTML و CSS در رزومه شما می‌ تواند فرصت‌ هایی را در زمینه‌ های دیگر صنعت فناوری مانند توسعه front-end، طراحی رابط کاربری یا مدیریت محتوا ایجاد کند.

۴- کاربرد در تمام صنایع

یکی از دلایل یادگیری html و css این است که می توان این ۲ زبان را در تمام صنایع بکار برد. کسانی که نحوه‌ ساخت وبسایت یا کار کردن با این زبان‌ ها را بلد هستند، می‌ توانند وبسایت‌ های بهینه و کاربرپسندی را خلق کنند. اگر اصول پایه‌ ای مربوط به آن‌ ها را ندانید، باید دائماً برای رسیدن به نتایج بهتر تلاش کنید. این زبان‌ ها علاوه بر توسعه وب، در زمینه‌ هایی همچون بازاریابی، طراحی و تبلیغات نیز کاربرد دارند.

به عنوان مثال شما با دانستن نحوه‌ ساخت یک صفحه‌ وب، می‌ توانید کمپین‌ های بازاریابی موثرتری را طراحی کنید. اگر در زمینه SEO فعالیت دارید، دانستن ساختارهای وبسایت به شما در اصلاح استراتژی‌ هایتان کمک خواهد کرد. آیا شما مسئولِ به موفقیت رسیدن مشتریان هستید؟ می‌توانید برای فرستادن ایمیل‌ های موثرتر، از دانش HTML خود در این زمینه سود ببرید. تعداد احتمالات و فرصت‌ ها بی شمار است.

۵- متمایز شدن

یکی دیگر از دلایل یادگیری html و css متمایز بودن است. سایت‌ سازهایی مانند WordPress و WIX با در اختیار گذاشتن قالب‌ های رایگان، به افراد در ساخت وبسایت کمک می‌ کنند. توسعه‌ دهندگان بسیار زیادی از این قالب‌ ها کمک می‌ گیرند. بنابراین وبسایت‌ های زیادی شبیه به یکدیگر می‌ شوند. شما خاص بودن خودتان را با استفاده کردن از این قالب‌ ها از دست خواهید داد.

اگر راهکارهای توسعه وب را بلد باشید، می‌ توانید وبسایت‌های منحصر به فرد خودتان را خلق کنید.  با این روش، تمایز وبسایت شما نسبت به سایر موارد حس خواهد شد. توجه داشته باشید که وبسایت‌ ها همیشه نمایانگر تجارت شما خواهند بود، بنابراین یک وبسایت عالی به کسب و کار شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

۶- سفارشی کردن وب سایت های موجود

یکی از مهمترین دلایل یادگیری html و css این است که می توانید هر وب سایتی را سفارشی سازی کنید. حتی اگر نمی خواهید یک وب سایت از ابتدا بسازید، می توانید از مهارت های HTML و CSS خود برای سفارشی کردن وب سایت های موجود مطابق با نیازهای خود استفاده کنید. چه بخواهید طرح یک وبلاگ را تغییر دهید، چه بخواهید ویژگی های جدیدی را به یک سایت اضافه کنید یا سبک های سفارشی را برای یک انجمن ایجاد کنید، HTML و CSS این امکان را برای شما فراهم می کند.

۷- یادگیری سریع‌ تر سایر زبان‌ های برنامه‌ نویسی

یکی از مهمترین دلایل یادگیری html و css این است که با مهارت پیدا کردن در HTML و CSS می‌ توانید تکنولوژی‌ هایی مثل JavaScript ،PHP ،Python و SQL را با سرعت بیشتری بیاموزید. اگر می‌ خواهید توسعه‌ وب را به شکلی جدی دنبال کنید، باید اصول پایه‌ ای را به درستی یاد بگیرید. با مسلط شدن به زبان‌ های مختلف، مهارت‌ های شما ارتقا یافته و مجهزتر می‌ شوید.

۸- مهارت های حل مسئله

همانطور که با HTML و CSS کار می کنید، مهارت های حل مسئله را توسعه خواهید داد که می تواند در سایر زمینه های زندگی شما به کار رود و یکی از مهمترین دلایل یادگیری html و css است. توسعه وب پر از چالش است و برای حل آنها باید خلاقانه فکر کنید. به عنوان مثال، ممکن است نیاز داشته باشید راهی برای ایجاد یک وب سایت در چندین دستگاه عالی پیدا کنید یا فرمی ایجاد کنید که بتواند حجم زیادی از داده را مدیریت کند. این چالش ها به شما کمک می کند تا مهارت های تفکر انتقادی و حل مسئله را توسعه دهید که در هر زمینه ای ارزشمند هستند.

۹- ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد حرفه‌ ای جدید

اگر به دنبال شروع یک شغل جدید در دنیای تکنولوژی هستید، باید بدانید که زبان‌ های مختلف چه تاثیری روی مهارت‌ های شما خواهند داشت. در حال حاضر این زبان‌ ها به اینترنت و وبسایت‌ های محبوب شما قدرت می‌ بخشند. وبسایت‌هایی مثل ، گوگل یا فیسبوک از HTML و CSS استفاده می‌ کنند. اگر هنوز آماده‌ تغییر شغل نیستید، هیچ ایرادی ندارد چون می‌توانید آن را به چشم یک منبع درآمد اضافی ببینید.

در واقع می توان گفت یکی از دلایل یادگیری html و css این است که وقتی این دو زبان را یاد گرفتید، در خانه به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شوید. با این کار اعتماد به نفس شما بالا رفته و فرصتی برای ساخت نمونه‌ کار خواهید داشت. تقاضا برای این مهارت‌ ها به طور روزانه در حال افزایش بوده، بنابراین سرمایه‌ گذاری کردن روی آن‌ ها در درازمدت برای شما مفید خواهد یود.

۱۰- اثبات آینده شغلی

یکی از مهمترین دلایل یادگیری html و css این است که وب به طور مداوم در حال پیشرفت است و فناوری ها و روندهای جدید همیشه در حال ظهور هستند. با این حال، HTML و CSS همیشه در هسته وب خواهند بود. با یادگیری این ۲ زبان، آینده شغلی خود را تضمین می‌ کنید و از داشتن مهارت‌ های لازم برای انطباق با تغییرات در صنعت اطمینان پیدا خواهید کرد.

۱۱- قابل دسترس برای همه

دیگر دلایل یادگیری html و css این است که یادگیری HTML و CSS نسبتاً آسان است و منابع زیادی برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد. چه کاملا مبتدی باشید و چه تجربه ای در زمینه کدنویسی داشته باشید، می توانید HTML و CSS را یاد بگیرید. به علاوه، برای شروع به نرم افزار یا سخت افزار گران قیمت نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک ویرایشگر متن و یک مرورگر وب است.

۱۲- ساخت و طراحی وب سایت خود

با HTML و CSS، می توانید وب سایت خود را از ابتدا ایجاد کنید و به شما کنترل کامل بر طراحی و عملکرد آن می دهد و این یکی از دلایل یادگیری html و css است. برای ایجاد وب سایتی که عالی به نظر می رسد و به خوبی کار می کند، نیازی نیست که یک طراح یا توسعه دهنده حرفه ای باشید. با کمی خلاقیت و تمرین زیاد می توانید وب سایتی بسازید که هم زیبا و هم کاربردی باشد.

۱۳- داشتن یک رزومه آنلاین با طراحی سایت شخصی

دنیای وب دنیای خلاقیت هاست. شما کافی است تا پای خود را کمی فراتر از فعالیت های شرکت و نوشتن مطالب روزانه در وبلاگ بگذارید. دانستن HTML و CSS قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید سایت شخصی تان را به یک رزومه آنلاین تبدیل کنید. رزومه ای که طراحی منحصر به فرد آن توسط خود شما، اولین نقطه مثبتی است که در ذهن افراد ایجاد می کند. این مورد نیز یکی دیگر از دلایل یادگیری html و css است.

۱۴- طراحی یک ایمیل خاص برای مشتریان

شاید یکی از دلایل یادگیری html و css که کمتر جایی بیان شده این است که جایگاه ایمیل در بازاریابی هر روز پررنگ تر می شود. شما با دانستن کمی کدنویسی HTML و CSS، می توانید تغییراتی هر چند اندک را در ایمیل خود ایجاد کنید که نظر بیننده را جلب کند و به آن توجه نشان دهد. این تغییرات بیشتر شامل استایل دادن به قالب ایمیل می باشد و در اکثر سرویس های ایمیل مارکتینگ قابل انجام است.

۱۵- ساختن یک قالب خبرنامه برای شرکت خود

حالا که شما با قابلیت های تغییر در قالب ایمیل آشنا شدید، می توانید آن را گسترش دهید و یک قالب خبرنامه برای شرکت خود ایجاد کنید. رنگ بندی و فونت ها و تصاویری که در طراحی قالب خود استفاده می کنید، می تواند نشانگر هویت برند شما باشد و اگر HTML و CSS بلد باشید، توانایی های اولیه برای طراحی یک قالب ساده در دستان شماست.

۱۶- آموزش کدنویسی به همکاران یا حتی روسای خود

شاید کمتر جایی به این نکته اشاره کرده باشد که یکی از دلایل یادگیری html و css این است که تصور کنید که هر کدام از همکاران شما تا حدی کد نویسی می دانند. به این صورت بخشی از نیازهای کدنویسی آنها توسط خودشان برطرف می شود و برنامه نویسان شرکت را درگیر مسایل جزیی نمی کنند. پس علاقه خود به کدنویسی را با آنها در میان بگذارید.

۱۷- تعامل با تیم فنی به زبان خودشان

یکی دیگر از دلایل یادگیری html و css این است که توسعه دهنگان و برنامه نویسان شرکت شما، مسلما بسیار خرسند می شوند وقتی که بتوانند با شما به صورت تخصصی حرف بزنند و منظور خود را به راحتی به شما برسانند. این موضوع از سمت شما هم صادق است و می توانید درخواست های خود را با توجه به قابلیت های موجود و حتی با پیشنهاد های فنی و تخصصی مطرح کنید.

۱۸- شخصی سازی کردن وبلاگ و پروفایل های خود

یکی از دلایل یادگیری html و css که جذاب است این است که قالب های آماده بسیاری در دسترس شما قرار دارد که می توانید برای پروفایل خود در برخی شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ خود از آنها استفاده کنید. اما فکرش را بکنید که شما یک قالب را به شکلی که مورد علاقه خودتان است تغییر داده اید و هر زمان هم که احساس کردید بخشی از آن نیاز به تغییر دارد، شخصا اقدام به اعمال تغییرات کنید.

۱۹- افزایش مهارت های خود

اگر شما با فوتوشاپ آشنایی دارید و می توانید قالب یک وبسایت را در فوتوشاپ طرح بزنید، دانستن HTML و CSS نقطه تمایز شماست و باعث می شود که بتوانید همین طرح را به یک وبسایت واقعی تبدیل کنید. یک طراح که به کدنویسی هم آشناست، همانند یک تک شاخ، مورد علاقه بسیاری از شرکت هاست.

دکمه بازگشت به بالا