علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چه افرادی باید از عینک مخصوص کامپیوتر یا موبایل استفاده کنند؟

در این مطلب سعی داریم با اشاره جزئی به نور آبی، مضرات آن و راه حلی که تکنولوژی به ما ارائه کرده از شما در برابر ضررهای پیش رو محافظت کنیم

چه افرادی باید از عینک مخصوص کامپیوتر یا موبایل استفاده کنند؟

 

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مجبورید ساعت‌ها از موبایل یا لپ تاپ خود استفاده کنید، باید به شما هشدار بدهیم که در شرایطی هستید که باید بیشتر از همیشه از چشمان خود مراقبت کنید چرا که نور آبی ساطع شده از این دستگاه‌ها می‌تواند سلامتی جسمانی شما را برهم بزند و شما را دچار مشکلات شدیدی کند.

در این مطلب سعی داریم با اشاره جزئی به نور آبی، مضرات آن و راه حلی که تکنولوژی به ما ارائه کرده از شما در برابر ضررهای پیش رو محافظت کنیم، پس ما همراه باشید. (در انتهای این مطلب با معرفی یک فروشگاه معتبر و حرفه ای به شما کمک می‌کنیم که محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید.)

نور آبی و بنفش چیست؟ چرا از این نور نمی‌توان فرار کرد؟

هر کسی که برای یک بار هم از دستگاه‌های موبایل یا کامپیوتر استفاده کرده باشد، در معرض این نور قرار گرفته است! نور آبی و بنفش که در واقع منبع اصلی آن، نور خورشید است، مانند سایر رنگ‌های نور مرئی، در اطراف شما وجود دارد. نور آبی دارای طول موج‌های کوتاه با انرژی بالا است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. طول موج آن بین 400 تا 500 نانومتر است که همانند نور ساطع شده از LED و LCD ‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، کامپیوترها و تبلت‌ها، چراغ‌های LED و لامپ‌های فلورسنت است (طول موج‌هایی بین 400 تا 490 نانومتر دارند).

انسان‌ها اگر در طول روز (به خصوص در هنگام شب) در معرض این نوع نور قرار بگیرند، با اختلالات جدی در سلامتی روبرو می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرکوب ترشح ملاتونین (هورمینی که باعث تنظیم چرخه خواب ما می‌شود!)، سندروم چشم دیجیتال، خشکی و خستگی چشم، التهاب و درد چشم و سردرد می‌شود.

راهکار تکنولوژی برای ما در این زمینه چیست؟

استفاده از عینک کامپیوتر یا عینک موبایل راه حلی است که تکنولوژی به  ما ارائه کرده، ما می‌توانیم با این نوع عینک‌ها از سلامتی خود محافظت کنیم. دلیل این موضوع هم این است که  بسیاری از مشاغل بدون کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند قابل انجام نیستند. به این معنی است که ما نمی‌توانیم بدون این وسایل الکترونیکی زندگی کنیم.

عینک‌های کامپیوتر میدان دید واضح و وسیعی را ارائه می‌دهند و نیاز به تمرکز بیش از حد را کاهش می‌دهند. آنها پرتوهای مضر را فیلتر می‌کنند و اثرات منفی نور آبی را کاهش می‌دهند که به آرامش چشم کمک می‌کند. استفاده از عینک‌های مخصوص کار با کامپیوتر به جلوگیری از اثرات نامطلوب زندگی در عصر دیجیتال بر چشمان شما کمک می‌کند.

چه کسانی نیاز به استفاده از عینک کامپیوتر یا موبایل دارند؟

تلویزیون |سواد مالی |مشاوره

از عینک موبایل یا کامپیوتر در حالی که ساعت‌ها مشغول کار یا بازی‌های رایانه‌ای هستید، یا هنگام تماشای تلویزیون در اواخر شب و یا حتی برای استفاده از تلفن همراه خود می‌توانید استفاده کنید. به طور کلی، هر کسی که بخش قابل توجهی از روز خود را صرف تماشای صفحه‌های دیجیتال می‌کند، به ویژه اگر مشکلات خواب یا سایر علائم فشار چشم دیجیتال را تجربه می‌کند، ممکن است بخواهد از عینک‌های نور آبی استفاده کند. به عبارت دیگر، عینک کامپبوتر برای افراد در هر سنی و سبک زندگی ایده آل است.

کودکان و نوجوانان

امروزه برای کودکان، حضور صفحه‌های نمایش از سنین بسیار پایین به دلیل افزایش استفاده و حضور دستگاه‌های دیجیتال در زندگی روزمره آنها بیش از قبل وجود دارد. اثرات مثبت و منفی زیادی با افزایش استفاده از دستگاه‌های دیجیتال در بین کودکان وجود دارد. یکی از اثرات منفی که نگرانی‌های زیادی را برای والدین به همراه داشته است، قرار گرفتن چشم در معرض نور آبی که از صفحه نمایش بازی‌های ویدیویی، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و تلویزیون‌ها ساطع می‌شود، است.

این نور می‌تواند بینایی و سلامت کلی کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار دهد و در بدترین حالت، می‌تواند منجر به آسیب سلول‌های شبکیه و شروع زود هنگام دژنراسیون ماکولا شود که می‌تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.
عینک‌های مخصوص کامپیوتر دارای لنزهای خاصی است که امواج نور آبی که اکنون از همه جا می‌رسد را مسدود می‌کند و به محافظت از چشم در حال رشد کودکان در برابر فشار چشم دیجیتال کمک کند.

کارمندان

با توجه به این مسئله که بسیاری از مشاغل اکنون کامپیوتر محور هستند، مراقبت از چشمان شما هرگز اینقدر مهم نبوده است. خیره شدن به صفحه نمایش برای مدت طولانی می‌تواند به مرور سلامت چشم‌ها را به خطر بی اندازد. بنابراین اقدامات لازم برای محافظت از چشم‌ها برای کمک به کاهش خطرات مشکلات بینایی بیشتر در آینده ضروری است. انتخاب عینک کامپیوتر مناسب می‌تواند اولین قدم برای محافظت در برابر فشار چشم دیجیتال باشد.

برنامه نویسان

برنامه نویسان ساعت‌های زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش‌های لپ تاپ هاب خود می‌کنند. به این معنی که آنها ساعت‌های زیادی از روز را در معرض نور آبی کامپیوتر قرار می‌گیرند. این مسئله باعث می‌شود که آنها در معرض خطر شدید خستگی چشم و سایر مشکلات بینایی به علت صرف بیشتر وقت خود در مقابل کامپیوتر، قرار بگیرند. با این حال، راهی وجود دارد که آنها می‌توانند از همه این مشکلات جلوگیری کنند، و آن استفاده از عینک کامپیوتر است. این عینک با مسدود کردن نور آبی از صفحه کامپیوتر از مشکلات چشمی محافظت می‌کند.

گیمرها

برنامه نویسان ساعت‌های زیادی را صرف خیره شدن به صفحهگیمر ها زمان طولانی را صرف بازی‌های کامپیوتری می‌کنند و نیازمند هماهنگی دقیق دست، چشم و توانایی خود در غلبه بر سخت‌ترین موانع بازی هستند. بازی برای گیمرها بسیار جدی است ولی نباید فراموش شود که آنها هم از خطرات نور آبی ساطع شده از مانتیور ها در امان نیستند و نیاز به محافظت از چشم‌های خود دارند. گاهی اوقات چشم‌ها از تابش خیره کننده صفحه نمایش ضعیف می‌شود و توانایی گیمرها را کاهش می‌دهند. بنابراین، عینک‌های کار با کامپیوتر با فراهم کردن دید بهتر و وضوح بالاتر موانع پیروزی در بازی را رفع می‌کنند. همچنین با بهره وری بصری بهتر، آنها را برای ورود به سطح بعدی بازی آماده نگه می‌دارد.

تریدرها و معاملگران مالی و فارکس

تریدر یا معامله گر، برای بررسی اوضاع موجود در بازار مالی و تجزیه و تحلیل آنها با اتکا به داده‌های حاصل از تحلیل خود، معاملات را در پلتفرم‌های معاملاتی انجام می‌دهد و از نوسانات قیمت در بازار سود کسب می‌کند. علاوه بر این، سواد مالی برای موفقیت یک معامله گر امری ضروری است که با استفاده از ویدیوهای آموزشی و مقالات تحلیلی برای درک بهتر بازارها انجام می‌پذیرد.

از آنجایی که شغل تریدرها جزء دسته مشاغلی است که افراد زمان زیادی را صرف تماشای صفحه‌های نمایش دیجیتالی می‌کنند، از عوارض نور آبی مستثنا نیستند. بنابراین، تهیه عینک استفاده از کامپیوتر برای محافظت از چشم‌ها و عملکرد بهتر توصیه می شود. با استفاده از عینک‌های مخصوص کامپیوتر می‌توانید جلسه معاملاتی را با تمرکز بالا برگذار کنید. و به عنوان یک امتیاز اضافی، پس از آن احساس خوبی بدون خستگی چشم و سردرد دارید.

تدوینگران و گرافیست‌ها

فشار چشم کامپیوتری مشکل اصلی است که همه ما بیشتر با آن مواجه هستیم، به خصوص برای افرادی که از دستگاه‌های دیجیتال در کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند. این مورد شامل تدوینگران و گرافیست‌ها نیز می‌شود. از آنجایی که طراحان گرافیک معمولاً 8 تا 10 ساعت را جلوی کامپیوتر خود می‌گذرانند، این امر منجر به برخی مشکلات رایج چشمی می‌شود که بهره وری آنها را کاهش می‌دهد.

با آگاهی از مضر بودن نور آبی مصنوعی پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر توصیه می شود. علاوه بر این، برای کاهش تابش خیره کننده مانیتورها نه تنها دید را برای چشم‌ها خسته کننده می‌کند بلکه می‌تواند منجر به سردرد نیز شود، پوشش آنتی رفلاکس نیز توصیه می شود.

از کجا عینک مورد نیاز خود را تهیه کنیم؟

تلویزیون |سواد مالی |مشاوره

شما می‌توانید از فروشگاه اینترنتی عینک امیر به عنوان مرجع خرید عینک بلوکنترل و عینک بلوکات، محصولات طبی مورد نیاز برای حفاظت از سلامتی خود را تهیه کنید. همچنین قادر هستید که قبل از خرید از مشاوره کارشناسان فروش این مجموعه بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا