عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه در خارج از کشور حساب بانکی داشته باشیم؟

آیا می خواهید با سرمایه گذاری در یک کشور خاص تراکنش های مالی مختلف را تسهیل کنید یا وام های بانکی بگیرید؟ بسیاری از ایرانیان به دلیل پیشرفت امکانات خرید آنلاین، هزینه های ماهانه و یا نیاز به اخذ حساب های بین المللی علاقه مند به افتتاح حساب بین المللی هستند. قبل از افتتاح حساب در یک بانک بین المللی، بهتر است خدمات هر بانک را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله با انواع حساب های بین المللی و عملکرد آنها آشنا می شویم. اگر برای تحصیل یا کار در اروپا نیاز به افتتاح حساب بین المللی دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزایای افتتاح حساب بین المللی برای کار و زندگی در اروپا را کشف کنید

اگر برای مدت طولانی برای تجارت، تحصیل، زندگی و غیره در کشور دیگری زندگی می کنید، قطعاً به یک حساب بانکی بین المللی نیاز دارید. اروپایی ها با افتتاح حساب بین المللی می توانند از بسیاری از کارت های اعتباری بین المللی استفاده کنند. یکی از مهمترین مزیت های اطلاعات و کارت های بین المللی امنیت پرداخت ها، سرعت و سهولت استفاده است. علاوه بر این، کارت های بین المللی به شما این امکان را می دهند که در هر سایتی که دارای درگاه پرداخت ویزا یا مسترکارت است، پرداخت انجام دهید.

دانستن قوانین افتتاح حساب بانکی بین المللی بسیار مهم است

بانک های بین المللی از قوانین خاصی برای افتتاح حساب پیروی می کنند. بنابراین قبل از افتتاح حساب در یکی از کشورهای اروپایی، بهتر است با انواع ویزای شینگن برای ایرانیان و مراحل بانکی آشنا شوید. برای شهروندان ایرانی و کسانی که با ایران ارتباط مالی دارند، بهترین انتخاب، انتخاب بانک هایی است که از مقررات بانکی ایران پیروی می کنند.

لطفا توجه داشته باشید که در حال حاضر و طبق آخرین شرایط و ضوابط، برای افتتاح حساب در اکثر کشورها، باید در آن کشور اقامت داشته باشید و باید آدرس خود را به بانک اطلاع دهید. البته به خاطر داشته باشید که حتی در داخل همان کشور، قوانین افتتاح حساب در بانک های مختلف متفاوت است. بنابراین، قبل از انتخاب کشور برای تحصیل یا اخذ اقامت، بهتر است از تمامی مراحل افتتاح حساب بانکی در کشور مورد نظر اطلاعات به روز و قابل اعتمادی کسب کنید. شما می توانید با یورومای به راحتی اطلاعات لازم برای هزینه اخذ تابعیت قبرس شمالی را کسب کنید.

چند گزینه برای افتتاح حساب در کشورهای دیگر داریم؟

به طور کلی، افراد می توانند به صورت فردی و شرکتی یک حساب بانکی باز کنند. مشکلات در افتتاح حساب فردی کمتر از افتتاح حساب شرکتی است. اما هر فردی باید با توجه به نیاز خود نوع افتتاح حساب بین المللی را انتخاب کند. به عنوان مثال، برای اقامت کارآفرینی، ممکن است لازم باشد با افتتاح حساب شرکتی از تسهیلات بانکی ویژه بهره مند شوید. اما برای ماندن از نظر مالی باید یک حساب شخصی باز کنید.

برای افتتاح حساب شخصی در بسیاری از کشورها، ابتدا باید در آن کشور زندگی کنید. اما برای افتتاح حساب بانکی شرکت، علاوه بر داشتن اقامتگاه، ابتدا باید شرکت را به صورت قانونی در کشور مورد نظر خود ثبت کنید. سپس مدارک مورد نیاز را به بانک تحویل دهید.

افتتاح حساب تجاری بین المللی

برای افتتاح حساب بانکی شرکت، ابتدا باید شرکت را به صورت قانونی در کشور مورد نظر خود ثبت کنید و سپس مدارک لازم را به بانک ارائه دهید.

چگونه یک حساب شخصی بین المللی باز کنیم

برای افتتاح حساب شخصی در بسیاری از کشورها، ابتدا باید در آن کشور زندگی کنید. نیازی به اقامت در برخی از بانک های دنیا نیست و با داشتن پاسپورت می توان از خدمات بانکی محدود بهره مند شد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بین المللی

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی بسته به کشوری که قصد افتتاح حساب دارید، بانکی که انتخاب می کنید و نوع حساب ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی، بانک ها برای افتتاح حساب بین المللی به مدارک زیر نیاز دارند:

اصل و کپی پاسپورت

بانک معرفی

اسناد شرکت

اسناد پستی

مبلغی که باید به حساب واریز شود

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز می توانید لیست مدارک موجود در سایت بانک مورد نظر خود را بررسی کنید و یا قبل از افتتاح حساب به باجه بانک مورد نظر خود مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

انواع مختلف کارت های اعتباری مرتبط با حساب های بین المللی

در سال های اخیر افراد بیشتری با نحوه کارکرد بانکداری الکترونیکی آشنا هستند.امروزه برای کار در اروپا یا انجام تراکنش های ساده مانند خرید از فروشگاه ها، خرید آنلاین و رزرو بلیط قطار یا هواپیما به کارت اعتباری نیاز دارید. این کارت ها در انواع مختلفی صادر می شوند که در ادامه به خدمات آن ها و ویژگی های متفاوت هر یک اشاره می کنیم.

کارت اعتباری برای واریز حقوق ماهانه

اگر شرکتی با بانکی توافق کرده باشد که دستمزد کارکنانش را به حسابش واریز کند، کارمندان می توانند از کارت اعتباری استفاده کنند. تا زمانی که درآمد به طور منظم واریز شود، متقاضی به بانک بدهکار است و می تواند بیش از موجودی حساب یا کارت هزینه کند. همچنین اگر مشتری واجد شرایط باشد، امتیاز اعتباری وی افزایش می یابد. مشتری می تواند با این اعتبار خرید کند و سقف خرید بستگی به اعتباری دارد که کسب کرده اید. پس از دریافت حقوق، مبلغ هزینه شده به صورت اقساطی به حساب شما واریز خواهد شد.

کارت نقدی، جایگزین نقدی

نمونه دیگری از کارت اعتباری، کارت نقدی است که مستقیماً به حساب بانکی موجود شما مرتبط است. یعنی مهم نیست که چقدر پول در حساب بانکی خود دارید، می توانید از دستگاه خودپرداز خرید یا برداشت کنید. پس از اتمام موجودی، می توانید کارت خود را شارژ کنید.

کارت های پیش پرداخت یا هدیه

برای پذیرش کارت های پیش پرداخت نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارید. این نوع کارت ها را می توان از فروشگاه های زنجیره ای نیز تهیه کرد. توجه داشته باشید که سقف خرید در کارت اعتباری ارتباط مستقیمی با موجودی کارت دارد و قابل پرداخت نیست. همچنین امکان برداشت پول از خودپرداز با این کارت ها وجود دارد و امکان خرید اینترنتی یکی از نقاط قوت اصلی کارت های پیش پرداخت یا هدیه است.

انتخاب کارت مناسب هنگام افتتاح حساب، روش پرداخت را ببندید

بهترین گزینه برای تراکنش های بانکی پس از افتتاح حساب بین المللی، انتخاب کارت هایی با روش های مختلف پرداخت است. به عنوان مثال، پس از اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در یونان، به کارتی نیاز دارید که علاوه بر پرداخت آنلاین، امکان برداشت وجه نقد از دستگاه خودپرداز و پرداخت با استفاده از دستگاه POS را به شما بدهد.

تقریباً با تمام کارت ها می توانید به صورت آنلاین پرداخت کنید. با استفاده از این کارت ها می توانید به صورت آنلاین خرید کنید یا شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. همچنین اکثر کارت ها قابلیت پرداخت حضوری از طریق دستگاه POS را دارند. اما برای برداشت پول از دستگاه باید یک حساب بانکی داشته باشید، بنابراین فقط یک کارت اعتباری یا کارت نقدی می تواند این کار را انجام دهد.

در افتتاح حساب بین المللی و انتخاب کارت به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در افتتاح حساب ملی و انتخاب کارت باید به آن توجه کنید، سقف برداشت و تعداد تراکنش است. سقف برداشت و تعداد تراکنش ها در روز، هفته یا ماه بستگی به نوع کارت شما دارد و هر بانک طبق قوانین خود محدودیت هایی را برای مشتریان تعیین می کند. بهتر است قبل از افتتاح حساب یا خرید، اطلاعات مهمی را کسب کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، سقف سپرده برای حساب بین المللی است. پس فراموش نکنید که مبلغی که هر بار باید واریز کنید با توجه به قوانین بانک متفاوت است. به عنوان مثال، اگر سقف سپرده شما 2000 دلار است، مبالغ بالاتر از این مبلغ باید ظرف چند روز منتقل شود.

وضعیت صورت‌حساب کارت‌های مرتبط با حساب‌های بین‌المللی

بازگرداندن کارت متصل به حساب بین المللی در هر کشوری آسان است و توسط خود بانک انجام می شود. اما اگر مقیم ایران هستید، باید فرآیند سفارش کارت را به یک واسطه مورد اعتماد بسپارید. یکی از مهم ترین ملاحظاتی که هنگام سفارش کارت ارز با آن مواجه خواهید شد، زمان سفارش کارت است. از زمان درخواست کارت تا واریز وجه یک دوره زمانی وجود دارد. مدت زمان شارژ کارت به شرکت حامی بستگی دارد. هرچه زمان شارژ کارت کوتاهتر باشد، کارت بهتر و پشتیبانی قوی تر است.

کوروش راهنمای مورد اعتماد شما برای افتتاح حساب در مراحل اخذ اقامت اروپا

در این مقاله به نکات مهم هنگام افتتاح حساب بانکی بین المللی و انتخاب بهترین کارت بین المللی اشاره می کنیم. برای جلوگیری از بروز مشکل و محدودیت در پرداخت یا واریز، بهتر است قبل از افتتاح حساب، اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین، اگرچه باز کردن یک حساب بانکی بین المللی ممکن است آسان به نظر برسد، بانک های خارجی قوانین خاص خود را دارند. بنابراین می توانید با پرکردن فرم مشاوره و یا تماس با شماره 02125741 از راهنمایی مشاوران موسسه حقوقی کر جهت اطلاع از روند صحیح افتتاح حساب بین المللی بهره مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا