اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

چگونه می‌توانیم با استفاده از روش‌های ساده و موثر سطوح چرب را پاک کنیم؟

از بین بردن چربی های آشپزخانه

تمیزکننده سطوح سالید مجیک: پاک کردن چربی های آشپزخانه موضوع مورد بحث ماست. لکه‌ های زشت روغن که پشت اجاق گاز و روی دیوار سرامیکی آشپزخانه نقش بسته‌اند، یکی از منزجر کننده ترین منظره‌ هایی است که هر فرد می‌ تواند با آن مواجه شود.این لکه‌ ها معمولا پشت سینک و روشویی توالت‌ها هم دیده می‌شوند. بیشترین عاملی که باعث ایجاد لکه روی دیوار آشپزخانه می‌شود، سرخ کردن مواد است. تمیز کردن و خشک‌ کردن دیوارهای آشپزخانه، در زیباسازی آن نقش بسزایی دارد.

راه های از بین بردن چربی روی سطوح آشپزخانه

قیمت اسپری دوراکلین خودرو نانو: یکی از موثرترین راههای از بین بردن چربی روی سطوح آشپزخانه، استفاده از جوش شیرین است. تنها کافی است به مقداری جوش شیرین، اندکی آب ولرم بیفزایید تا به شکل خمیر درآید.سپس خمیر را روی لکه‌های چربی بمالید و با یک دستمال آن را پاک کنید. خواهید دید که لکه‌های چربی چقدر راحت از روی دیوار پاک می‌شوند. از این روش می‌توانید برای پاک کردن لکه چربی از روی دیوارهای گچی و کابینت آشپزخانه نیز استفاده کنید.از بین بردن خط و خش میز شیشه‌ ای، یکی دیگر از کاربردهای در خانه داری است.

راه های از بین بردن چربی روی دیوار آشپزخانه

موتور شوی نانوسان: حتما می‌ دانید که روغن در گرما نرم و روان می‌ شود؛ بنابراین آب داغ یا بخار آب می‌تواند به راحتی قدیمی‌ ترین لکه‌های چربی را از روی دیوار و حتی درز کاشی‌ها تمیز کند.پس در صورتی که یک دستگاه بخار شور در منزل دارید، حتما از آن برای تمیز کردن لکه چربی از روی دیوار استفاده کنید. می‌توانید پدهای پاک کننده خود دستگاه را روی لکه‌های چربی روی دیوار بکشید تا ضمن ایجاد بخار، تمامی لکه‌ ها را بزداید.یا اینکه بخار داغ دستگاه را روی لکه‌ های چربی هدایت کنید و پس از نرم شدن لکه‌ها، با یک دستمال یا اسفنج آن‌ها را پاک کنید. بسیار مراقب باشید که حین کار دست خود را با بخار آب داغ نسوزانید.

 راه های از بین بردن لکه چربی روی گاز آشپزخانه

برای از بین بردن لکه چربی گاز آشپزخانه که محل تجمع چربی‌ها است و عمل سرخ کردن غذا روی آن انجام می‌شود دقت بسیاری لازم است. برای پاک کردن گاز، اول از همه میله‌ها و شعله‌ های گاز را حداقل ۲ الی ۳ ساعت در مخلوط آب جوش و مایع ظرف‌ شویی و سرکه (آمونیاک هم برای این قسمت خوب است) قرار دهید.سپس با یک اسکاج زبر یا سیم ظرف شویی چربی‌ها و سوختگی‌ها را پاک کنید. برای تمیز کردن سوراخ‌ های شعله گاز می‌توان از استفاده کرد.در آخر برای از بین بردن لکه چربی صفحه گاز آشپزخانه، ابتدا غذای باقی مانده را با دستمال از روی سطح آن پاک می‌کنیم سپس با محلول جوش شیرین و آب جاهایی که سفت شده و چربی گرفته را تمیز می‌ کنیم و در آخر به کمک دستمال و یا پارچه سطح مورد نظر را پاک می‌کنیم.

 راه های از بین بردن چربی کابینت آشپزخانه

محلول سرکه تهیه کنید. را در یک بطری اسپری بریزید. اگر کابینت روکش ظریف دارد می توانید به میزان برابر آب گرم و سرکه را در بطری بریزید. اگر در خانه بطری اسپری ندارید، می توانید آن را از فروشگاه ها و ابزار فروشی ها خریداری کنید.سرکه می تواند لکه های چربی ناشی از لمس دست را پاک کند. اگر در خانه کودک دارید که با انگشت های چرب شان سطوح را لکه می کنند می توانید از این روش استفاده کنید. کابینت چرب را با محلول سرکه تمیز کنید. در این مرحله دقت کنید و کل کابینت را با این محلول تمیز کنید. پس از استفاده از محلول بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند.بیش از حد مواد را روی سطح نپاشید. زیرا باعث خراب شدن چوب، پوسته شدن رنگ و زنگ زدن فلز می شود.

در این مرحله از پاک کردن چربی های آشپزخانه، کابینت را مجددا نم دار کرده و تمیز کنید. پس از نشستن سرکه روی سطح بار دیگر کابینت ها را نم دار کرده و با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید تا لکه ها از بین بروند.با یک اسفنج نرم لکه های سرسخت را پاک کنید. لکه های سرسخت کابینت ها را می توان با اسفنج غیرسایشی تمیز کرد. این اسفنج را با حرکات چرخشی بمالید تا لکه های سرسخت را از بین ببرد.استفاده از لوازم تمیز کننده می تواند به سطوح کابینت آسیب برساند. بنابراین ابتدا آن را روی گوشه ناپیدایی از کابینت به کار ببرید.کابینت های تمیز شده را خشک کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز و بدون کرک کابینت را خشک کنید. پس از خشک شدن کابینت ها باید چربی باقی مانده را ببینید. در صورت نیاز این روش را تکرار کنید تا چربی از بین برود.

از بین بردن چربی قدیمی |از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین |پاك كردن چربي کابینت فلزی نی نی سایت

 راه های از بین بردن چربی هود آشپزخانه

در هنگام آشپزی و سرخ کردن غذا، چربی‌ های بسیاری در اطراف گاز پخش می‌شود و از آنجایی که هود خاصیت مکندگی دارد این چربی‌ها را به خود جذب می‌کند.یکی از ساده‌ ترین مواد برای پاک کردن هود استفاده از محلول‌ های گاز پاک کن به همراه اسفنج است. فیلتر آلومینیومی هود را می‌توانید با استفاده از پاک کننده چربی هود مانند تترا یا پودر ماشین لباسشویی در مقداری آب بخوابانید. از برس نرم هم برای تمیز کردن فیلتر فلزی هود می‌توانید استفاده کنید.

راه های از بین بردن چربی گاز شیشه ای

ابتدا داخل یک سطل آب داغ، دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی بریزید و پارچه نخی را داخل آن ببرید تا کاملا خیس شود، روی سطح اجاق گاز را جوش شیرین بریزید.دستمال را خوب بفشارید که خیس نباشد. توجه کنید برای پاک کردن آب و لکه های باقی مانده روی گاز از یک پارچه نرم آغشته به ۱ تا ۲ قاشق سرکه، استفاده کنید.دستمال را روی گاز پهن کنید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آن را روی گاز پهن کنید تا تمام چربی‌ ها و کثیفی روی شیشه ی گاز از آن جدا شوند. سپس با همان دستمال به صورت چرخشی روی گاز را تمیز کنید. در صورتی که مواد سخت‌ تری روی گاز وجود دارد از کاردک پلاستیکی برای جدا کردن آن استفاده کنید.بعد از این کار با یک دستمال مایکرو فایبر تمیز و خشک، جوش شیرین و آب‌ های باقی مانده روی گاز را تمیز کنید.

 نکته پایانی درمورد خانه تکانی آشپزخانه

به هیچ عنوان برای تمیز کردن سطوح فلزی از برس‌ های سخت و سیمی و حتی اسفنج‌ های زبر استفاده نکنید. این کار باعث خراشیده شدن سطوح فلزی می‌شود. در این گونه موارد استفاده از پارچه نرم بهترین راه حل است.توجه داشته باشید سطوحی را که با سرکه تمیز می‌کنید ابتدا با یک پارچه نم‌ دار تمیز کنید، سپس با استفاده از یک پارچه خشک سطوح فلزی را پاک کنید.استفاده از پارچه نم‌دار به خاطر آن است که سطوح فلزی از وجود سرکه به طور کامل پاک شود. موادی مثل سرکه قادرند سطوح فلزی را در درازمدت نابود کنند

دکمه بازگشت به بالا