عمومی

کاشت نهال گلابی

رشد گلابی به طور کلی آسان تر از رشد سیب است، زیرا آنها دارای آفات و بیماری های کمتری هستند. آنها به راحتی در فضاهای حیاط کوچک نیز جا می شوند! درباره کاشت درخت گلابی در حیاط خلوت خود بیشتر بدانید. و همچنین در مورد قیمت انواع نهال میتوانید مطلع شوید. هنگام رشد گلابی، توجه داشته باشید که برای گرده افشانی موفق و میوه دهی به دو رقم به طور کلی نیاز است. بیشتر درختان گلابی خود گرده افشان نیستند. همچنین می توانید گلابی را در ظروف بکارید و در هر زمانی از سال بکارید. مطمئن شوید که گلابی را خریداری می کنید که به طور خاص برای ظروف پرورش داده شده است.

آموزش

توجه داشته باشید که گلابی ممکن است چند سال یا بیشتر طول بکشد تا شروع به گلدهی و میوه دهد. اما وقتی درختان گلابی شروع به تولید کنند، پربار و ماندگار می شوند! انواع مختلفی از گلابی وجود دارد. برخی از آنها بهتر است خام مصرف شوند و برخی برای پخت و پز بهترین هستند. در این راهنما درباره انواع گلابی بیشتر بدانید!

نکاتی مهم در مورد نهال گلابی

  • در اوایل بهار درختان گلابی بکارید. گیاهان ریشه لخت را در اواسط زمستان سفارش دهید تا به موقع برسند.
  • برای داشتن بهترین میوه و خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب و همچنین گردش هوای خوب به آفتاب کامل نیاز دارید.
  • اگر خارج از مناطق خشک غربی زندگی می کنید، باید انواع و پایه های مقاوم در برابر آتش سوزی را انتخاب کنید.
  • برای کاشت حداقل دو گونه درخت گلابی برنامه ریزی کنید، زیرا برای تولید میوه نیاز به گرده افشانی متقابل دارند. اطمینان حاصل کنید که گونه ها با یکدیگر سازگار هستند.
  • درختان با اندازه استاندارد را به فاصله 20 تا 25 فوت از هم قرار دهید. درختان کوتوله فضایی را به فاصله 12 تا 15 فوت از هم قرار دهید.
  • برای درختانی که در ظرف رشد می کنند، گیاه را از گلدان خارج کنید و با گذاشتن توپ ریشه به پهلو و استفاده از قیچی برای بریدن ریشه ها، ریشه های دایره ای را جدا کنید.
  • برای درختان پیوندی، هنگام کاشت، داخل منحنی پیوند پیوند را دور از خورشید قرار دهید.
  • حفره‌ای حفر کنید که چند اینچ عمیق‌تر و گسترده‌تر از گسترش ریشه‌ها باشد. درخت را روی تپه کوچکی از خاک در وسط سوراخ قرار دهید. مطمئن شوید که ریشه ها را بدون خم شدن بیش از حد از تنه دور کنید. کود یا خاک سطحی را به سوراخ اضافه نکنید.

مراقبت های ویژه از نهال گلابی

درختان جوان را در طول دوره های خشک به خوبی آبیاری کنید تا به استقرار ریشه ها کمک کنید.

در اوایل سال مقدار کمی کود استفاده کنید. ⅛ پوند نیترات آمونیوم به ازای هر درخت ضرب در تعداد سالهایی که درخت در خاک نسبتاً حاصلخیز قرار گرفته است اضافه کنید. اگر خاک بسیار حاصلخیز دارید، از کود کمتری استفاده کنید.

اگر در تابستان برگها سبز کم رنگ یا زرد است، در سال بعد کمی بیشتر از کود استفاده کنید.

اگر درخت در یک فصل بیش از 12 اینچ رشد کرد، سال بعد از کود کمتری استفاده کنید.

هنگام استفاده از کود بسیار مراقب باشید! اگر به درختان نیتروژن بیش از حد بدهید، آنها بیشتر مستعد ابتلا به سوختگی می شوند و همچنین ممکن است انرژی زیادی را به جای گل و میوه روی تولید شاخ و برگ متمرکز کنند.

آموزش

بهترین نوع هرس درختان گلابی

  • برای حفظ سلامت درخت هرس کنید. به طور کلی، به آرامی هرس کنید تا درختان به بهترین شکل و مثمر ثمر باقی بمانند.
  • برای درختان کوتوله، آنها را به یک سیستم رهبر مرکزی هرس کنید.
  • درختان با اندازه استاندارد را می توان به یک سیستم رهبر مرکزی یا یک سیستم رهبر اصلاح شده هرس کرد، که نگهداری آسان تر است.
  • سیستم لیدر مرکزی دارای یک تنه مرکزی با شاخه‌هایی است که هر 5 تا 8 اینچ به بیرون می‌پیوندند و مطمئن می‌شوند که هیچ شاخه ای مستقیماً بالای دیگری نباشد. آموزش چنین سیستمی در اوایل تابستان سال اول شروع می شود، در این مدت باید شاخه هایی را که در 18 اینچ از زمین تشکیل می شوند حذف کنید. نتیجه نهایی باید شبیه یک درخت کریسمس باشد.
  • از پخش کننده ها برای شکل دادن به شاخه های درختان استفاده کنید. اینها به شاخه‌ها کمک می‌کنند تا به‌جای بالا، به سمت بیرون گسترش یابند. هنگامی که شاخه ها کوچک هستند، می توانید از گیره لباس برای دور کردن شاخه ها از تنه اصلی استفاده کنید. برای شاخه‌های بزرگ‌تر، از تخته‌های چوبی با شکل «V» که در هر انتهای آن بریده شده است، استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که میوه را نیز نازک کنید و بین هر خوشه میوه در هر شاخه حدود 6 اینچ فاصله بگذارید.
  • پس از استقرار درختان، آنها را به طور منظم آبیاری کنید.

خرید نهال گلابی

جهت خرید نهال گلابی میتوانید از طریق نهالستان های معتبر اقدام کنید، یکی از این مجموعه ها نهالستان اکین نهال میباشد که با تیم متخصص و حرفه ای خود در زمینه تهیه و توزیع انواع نهال پیشتاز میباشد. این مجموعه با بهره گیری از علم روز و تجربه و تخصص انواع نهال با کیفیت بالا را عرضه می دارد. از ویژگی های بارز نهال های این مجموعه میتوان گفت دارای بودن شناسنامه سلامت و همچنین پشتیبانی تا زمان برداشت محصول میباشد. شما میتوانید نهال گلابی را از طریق وبسایت زیر تهیه کنید.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-گلابی/

دکمه بازگشت به بالا