عمومیکسب و کار ایرانی

کم هزینه ترین روش ابیاری

بهترین سیستم آبیاری در زمان کم‌آبی تبدیل سیستم‌های آبیاری مزارع، باغ‌ها و محیط‌های سبز به تایمر آبیاری قطره‌ای است.

قسمت اول) سیستم لوله کشی آبیاری

مراقبت از این مناطق سبز، گیاهان و گل ها اغلب در اولویت هستند.

یکی از کارهایی که برای پایداری این موارد بسیار مهم است و باید انجام شود آبیاری اصولی و منظم این مکان هاست.

البته روش های آبیاری مختلفی وجود دارد که انتخاب این روش ها به موارد زیر بستگی دارد.

. شرایط مکان

. انواع گل و گیاه

در شرایطی که کشور ما و تمام دنیا با مشکل کمبود آب مواجه است باید از بهترین و بهترین روش برای آبیاری مزارع و مراتع استفاده کرد.

اراضی کشاورزی می توانند با بهینه سازی روش های آبیاری از هدر رفتن مقدار مشخصی از آبیاری جلوگیری کنند تا شرایط جوی و اکوسیستم منطقه دچار بحران نشود.

البته به طور کلی باید بگوییم که آب در این زمینه یکی از با ارزش ترین آب های جهان است و حفاظت از آن برای بشریت بسیار مهم است. بنابراین باید از بهترین و دقیق ترین روش برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

اگر بخواهیم از روش‌ها و روش‌های آبیاری متعددی صحبت کنیم که اغلب در مناطق مختلف کشور در مزارع کشاورزی، باغ‌ها و جاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند که باعث تلفات آب زیادی می‌شود.

آبیاری قطره ای موثرترین روش است

یکی از کارآمدترین و راحت ترین روش های آبیاری را می توان آبیاری قطره ای نام برد که معمولا بازدهی 70 درصدی نسبت به روش های بارانی دارد و از 90 درصد راندمان بیشتری دارد.

تلفات و هدررفت آب در این سبک بسیار کم است. زیرا به طور معمول در این نوع روش آبیاری قطره ای باید آبیاری را دقیقاً در محل انجام داد و آبیاری را انجام داد.

در سیستم‌های قدیمی که برای مسدود کردن دسترسی استفاده می‌شد، متاسفانه هنوز در برخی موارد از این روش استفاده می‌شود. آب زیادی هدر می رود.

هنوز برای گل یا گیاه استفاده نشده است. یا مقدار آن تبخیر شده و در خاک نفوذ می کند بدون اینکه گل و گیاه مورد نظر را تحت تأثیر قرار دهد و گاهی گلها را آبیاری کند. همچنین می تواند به گیاهان آسیب برساند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از آبیاری قطره ای نصب آسان و ساده و همچنین کم هزینه بودن و عدم نیاز به دخالت انسان است.

مهم ترین نکته در این نوع آبیاری این است که هدف و مکانی که باید به درستی انجام شود باید آبیاری شود تا آب وارد ریشه گل ها و گیاهان و بدن آنها شود. این امر از هدر رفتن آب جلوگیری می کند، البته این مشکل یکی از دلایل اصلی افزایش کارایی است.

در این سیستم مواردی باید به گونه ای رعایت شود که قوانین طراحی و بهره برداری از سیستم آبیاری قطره ای به طور کامل رعایت شود.

تجهیزات مورد نیاز برای آبیاری قطره ای

1. شیر قطع کن

2. لوله برای تامین آب

3. فیلتر کردن

4. دریپر

1. شیرهای قطع و وصل

این تجهیزات شیری است که وظیفه اتصال و قطع آب در سیستم آبیاری قطره ای را بر عهده دارد. ابتدا در ابتدای سیستم خطوط لوله استفاده می شود، معمولاً به صورت لوله اصلی به منبع اصلی تامین آب متصل می شوند، سایر اتصالات و لوله ها و انشعاب ها بعد از این شیرها انجام می شود.

دلیل اصلی استفاده از شیر قطع کننده چیست؟

چنین سوالاتی در مورد سیستم آبیاری قطره ای مطرح می شود و نیاز به پاسخ مناسب دارد.

زمانی که فصل های بارانی مانند پاییز، زمستان و بهار وجود دارد، توسط آب باران مرطوب می شوند. این مشکل نیاز به آبیاری در فضای سبز ما را کاهش می دهد و به همین دلیل با بستن شیرها می توان از مصرف بیش از حد آب جلوگیری کرد که دلیل آن عدم اتصال به منبع اصلی انرژی است، یعنی زمانی که یک منبع انرژی وجود دارد. مسئله. با لوله کشی و تعمیر و تعویض می کنیم

اگر شیر تماسی و توقف در محل نباشد باعث آب بیشتر می شود و نمی توانیم این کار تعمیر را به راحتی انجام دهیم.

گاهی اوقات در سیستم های آبیاری قطره ای لوله ای نیاز به انحراف از خط اصلی داریم و نیاز به شیر قطع به خاموش شدن موقت سیستم و فعال نگه داشتن قسمت دیگری از سیستم کمک می کند. و ما می توانیم تعمیرات را انجام دهیم.

آبیاری قطره ای یک راه عالی برای تامین آب مستقیم به گیاه است. در این سیستم آب از طریق لوله های کم فشار و قطره چکان ها به گیاهان و درختان ارسال می شود. این قطره چکان ها را می توان در داخل لوله (در خط) قرار داد و یا به صورت جداگانه در لوله (در خط) قرار داد.

اجزای سیستم آبیاری داخل وریدی

1- سیستم انتقال و پمپاژ آب

قسمت اصلی سیستم آبیاری قطره ای لوله پمپ آب است که از یک لوله یا ورق پلی اتیلن، یک لوله به قطر 16 یا 20 میلی متر و یک کاست تشکیل شده است. این لوله ها توسط کانکتورها به یکدیگر متصل می شوند. لوله های لیفت به دلیل انعطاف پذیری و کیفیت بالا در مقایسه با لوله های پلی اتیلن از محبوبیت بیشتری در بین باغداران برخوردار است. از دیگر مزایای لوله های لیفلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب و راه اندازی آسان

آسان نقل و حمل

حمل و نقل ارزان است

ذخیره سازی آن راحت تر است

دکمه بازگشت به بالا