علم و تکنولوژی

۸ اولویت نظام سلامت در دولت چهاردهم / برنامه‌ریزی اعطای زمین به پزشکان جوان

رئیس ستاد سلامت دکتر محمدباقر قالیباف – کاندید چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هشت برنامه واولویت در نظر گرفته شده برای حوزه سلامت را تشریح کرد و گفت: حمایت از کادر درمان، تغییر اولویت از تجهیزات محوری به انسان محوری و عمق بخشیدن به نظام بیمه‌ای از جمله این برنامه‌هاست.

به گزارش تکنونامه، دکتر سیدحسن امامی‌رضوی در نشست بررسی «اولویت‌های نظام سلامت در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری» که با حضور نمایندگان حوزه سلامت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه در محل سازمان نظام پزشکی برگزارشد، اظهار کرد: چهار سال پیش، آقای قالیباف برنامه‌ای را به دانشگاه علوم پزشکی تهران سفارش داد. این برنامه در واقع سند مکمل برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه آقای قالیباف پنج برنامه اصلی برای دولت خود در نظر گرفته‌ است، افزود: دو برنامه از مجموعه پنج برنامه مد نظر آقای قالیباف مربوط به حوزه سلامت است. برنامه «سپر حمایتی و دفاعی از مردم» که بخشی از این برنامه به حوزه سلامت مربوط می‌شود. همچنین برنامه اعطای زمین به مردم است و پزشکان جوان در این برنامه قرار دارند.

رییس ستاد سلامت قالیباف در این جلسه اظهار کرد: هشت محور و برنامه اولویت‌دار برای حوزه سلامت تعریف کرده‌ایم که شامل رفع کمبودهای دارویی با حمایت از صنایع دارویی می‌شود و این موضوع با تامین نقدینگی و ارز مورد نیاز ممکن است. ما با استفاده از ابزارهای نوین می‌توانیم میزان مصرف دارو را به صورت لحظه‌ای رصد کنیم.

امامی‌رضوی ادامه داد: حمایت از کادر درمان، تغییر اولویت از تجهیزات محوری به انسان محوری، توزیع عادلانه منابع انسانی و منابع زیرساختی، عمق بخشیدن به نظام بیمه‌ای، استفاده از تمام ظرفیت نخبگان سلامت، تقویت تاب‌آوری نظام سلامت، توسعه شبکه بهداشتی و برنامه هشتم نیز توجه به سلامت روان به عنوان یک برنامه اولویت‌دار در نظر گرفته‌ایم. تمام این موارد جزو برنامه‌های آقای قالیباف به حساب می‌آید.

ادامه دارد…

دکمه بازگشت به بالا