عمومیکسب و کار ایرانی

ثبت نام لاتاری 1403 گرین کارت آمریکا + نکات مهم قبل از ثبت نام در لاتاری

ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵: زمان، شرایط و هزینه لاتاری امریکا ۱۴۰۳

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا را می‌توان ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور نامید. در این مقاله قصد داریم به نکات مختلف درباره لاتاری آمریکا اشاره کنیم و همچنین شرایط ثبت نام لاتاری امریکا ۱۴۰۳ را بازگو نماییم. لاتاری (Lottery) در زبان انگلیسی به معنی قرعه‌کشی است. هر برنامه‌ای که در آن به واسطه قرعه‌کشی به شرکت‌کنندگان جوایزی را اهدا کنند، لاتاری نامیده می‌شود. معمولا در شرایطی که امکان ارائه یک خدمت یا کالا به تمام افراد وجود ندارد، با برگزاری قرعه‌کشی سعی می‌کنند تا به عادلانه‌ترین روش ممکن و به‌صورت کاملا تصادفی، یک یا چند نفر را به عنوان برنده انتخاب کنند.

دولت آمریکا همین شرایط برای اهدای گرین کارت این کشور به افراد خارجی در نظر گرفته است. از طریق ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا، افراد می‌توانند به رویای خود جامه عمل بپوشانند و به ساده‌ترین شکل ممکن، به این کشور مهاجرت کنند. البته ثبت نام لاتاری آمریکا دارای یک سری شرایط است که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. همچنین در مورد ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ صحبت می‌کنیم و شرایط و هزینه‌های لاتاری امریکا ۱۴۰۳ را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

زمان ثبت نام لاتاری ۱۴۰۲ |زمان ثبت نام لاتاری 2025 |سایت اصلی ثبت نام لاتاری

لاتاری امریکا چیست؟

احتمالا می‌دانید که کشور ایالات متحده، از همان ابتدا با مهاجرت نژادها و ملیت‌های گوناگون از سراسر دنیا تشکیل شد. اروپاییان پس از کشف آمریکا، وارد سرزمین‌های این کشور شدند و در نقاط مختلف آن اقامت کردند. با پیشرفت و صنعتی شدن این کشور، نیاز به نیروی کار بیشتر در آن به شدت حس می‌شد. به همین دلیل ساکنین سایر نقاط جهان مانند آفریقایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و … نیز به آمریکا مهاجرت کردند.

اکنون کشور ایالات متحده از نژادهای متنوعی تشکیل شده است که برخی از این نژادها از نظر جمعیتی، بیشتر از نژادهای دیگر هستند. به‌منظور حفظ تعادل نژادی در آمریکا، دولت این کشور از سال‌ها پیش یک برنامه لاتاری معرفی کرد که از طریق آن، نژادهایی که دارای جمعیت کمتری در آمریکا هستند، بتوانند راحت‌تر وارد این کشور شوند.

لاتاری گرین کارت آمریکا یکی از برنامه‌هایی است که برای حفظ تنوع نژادی در این کشور اجرا می‌شود. از سال ۱۹۹۰ میلادی یک نوع ویزای جدید به نام Diversity Visa معرفی شد که اصطلاحا به آن DV گفته می‌شود. لاتاری آمریکا دقیقا برای اهدای همین ویزا به مردم کشورهای دیگر راه‌اندازی شده است. بنابراین طی یک روند عادلانه، افرادی که در برخی کشورهای مشخص زندگی می‌کنند، می‌توانند هر سال شانس خودشان را برای دریافت ویزای DV (یا همان تنوع نژادی) امتحان کنند.

جالب است بدانید که مردم برخی کشورها مانند چین، هند، انگلستان و … امکان شرکت در لاتاری را ندارند، چون از قبل تعدادی زیادی از ساکنین این کشورها به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. خوشبختانه هر سال نام ایران در بین کشورهایی که امکان شرکت در لاتاری را دارند، دیده می‌شود. سالانه تعداد زیادی از هم‌وطنان ما در این قرعه کشی گرین کارت آمریکا شرکت می‌کنند که در نهایت حدود ۴۵۰۰ نفر از آنها برنده می‌شوند و امکان مهاجرت به ایالات متحده را پیدا می‌کنند. در مجموع هر سال ۵۵۰۰۰ نفر از سراسر دنیا برنده لاتاری می‌شوند و ویزای DV برای مهاجرت به آمریکا می‌گیرند.

گرین کارت امریکا چیست؟

کارت سبز یا همان گرین کارت آمریکا مهمترین مدرکی است که مهاجران برای اقامت دائمی در این کشور به آن نیاز دارند. گرین کارت یکی از معتبرترین مدارک بین‌المللی است و دریافت آن پیچیدگی‌های زیادی دارد. روش‌های زیادی برای دریافت گرین کارت آمریکا وجود دارند که افراد متقاضی می‌توانند از طریق آنها اقدام نمایند. یکی از این روش‌ها لاتاری است که به‌طور تصادفی و شانسی، گرین کارت آمریکا را به افراد متقاضی از سراسر جهان اعطا می‌کند.

تفاوت لاتاری امریکا با گرین کارت امریکا

در بالا با تعریف هر دوی این موارد آشنا شدیم. گرین کارت آمریکا مدرکی است که یک فرد خارجی با داشتن آن می‌تواند اقامت دائم در این کشور داشته باشد. اما لاتاری گرین کارت، برنامه‌ای است که از طریق آن، مردم کشورهای مختلف و با نژادهای متفاوت می‌توانند هر ساله شانس خود را برای دریافت گرین کارت آمریکا امتحان کنند.

زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴

معمولا در هر سال میلادی، قرعه کشی گرین کارت آمریکا برای دو سال بعد انجام می‌شود. در حال حاضر فرصت ثبت نام لاتاری برای سال ۲۰۲۴ میلادی به پایان رسیده و نتایج قرعه‌کشی در ماه می (اردیبهشت) اعلام خواهد شد. بر اساس اعلام برگزارکنندگان لاتاری، نتایج لاتاری ۲۰۲۴ در تاریخ ۷ می ۲۰۲۳ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) به‌صورت عمومی اعلام می‌شود.

مزایای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا

دریافت گرین کارت آمریکا چیزی است که خیلی‌ها آرزویش را دارند، اما این کار با دشواری‌های زیادی همراه خواهد بود. در واقع افراد از هر طریقی که برای مهاجرت آمریکا اقدام کنند، باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارند و شرایط مشخص شده را داشته باشند. به همین دلیل می‌توان گفت که لاتاری گرین کارت آمریکا ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور است. در ادامه به مهمترین مزیت‌های ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۵ اشاره می‌کنیم:

  • سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای دریافت گرین کارت آمریکا: همان‌طور که گفتیم، ساده‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا، شرکت در لاتاری گرین کارت این کشور است. چنانچه شما در لاتاری آمریکا برنده شوید، می‌توانید بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن گرین کارت دریافت کنید. در ضمن ثبت نام لاتاری هم بسیار ساده است و ساکنین کشورهایی مانند ایران، شانس خوبی برای برنده شدن دارند.
  • هزینه پایین: شرکت در لاتاری آمریکا، ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور است. ثبت نام لاتاری کاملا رایگان است، اما مقدار هزینه‌ای که باید از ابتدای ثبت نام لاتاری تا مراحل پایانی آن پرداخت کنید، چیزی در حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است که در مقایسه با سایر روش‌ها، مبلغ بسیار پایینی است.
  • دریافت گرین کارت برای اعضای خانواده فرد برنده لاتاری: فردی که برنده لاتاری آمریکا شود، می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود نیز گرین کارت بگیرد.
  • امکان انتخاب محل زندگی در هر کدام از ایالت‌های آمریکا: دولت آمریکا در انتخاب محل زندگی برای برندگان لاتاری هیچ‌گونه دخالتی ندارد. بنابراین افراد می‌توانند با توجه به شرایط و علایق خود، در یکی از ایالت‌های این کشور پهناور ساکن شوند.
  • بهره‌مندی از تمام امتیازات شهروندان آمریکایی: برندگان لاتاری، پس از دریافت گرین کارت خود، مثل تمام شهروندان آمریکا از حقوق و امتیازات برابر برخوردار خواهند بود. بدین ترتیب آنها اجازه کار کردن و کسب درآمد، حق تحصیل، افتتاح حساب، دریافت گواهینامه و … را دارند.

معایب ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا

در واقع برای فردی که متقاضی مهاجرت به آمریکا باشد، لاتاری گرین کارت این کشور هیچ نکته منفی ندارد. اما اگر بخواهیم به یکی از محدودیت‌ها در مورد لاتاری اشاره کنیم، فرصت ۶ ماهه برای خروج از آمریکا است. یعنی شما پس از دریافت گرین کارت آمریکا از طریق لاتاری، نمی‌توانید بیش از ۶ ماه از این کشور خارج شوید. در غیر این صورت، گرین کارت شما باطل خواهد شد. محدودیت خاص دیگری در رابطه با لاتاری وجود ندارد، جز اینکه شما باید مراحل پس از برنده شدن در لاتاری را به درستی طی کنید و مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزا را به‌موقع ارائه نمایید.

زمان ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری هر ساله در بازه زمانی مشخصی انجام می‌شود. در سال‌های اخیر معمولا ثبت نام لاتاری از اوایل ماه اکتبر آغاز شده و تا اوایل ماه نوامبر ادامه پیدا کرده است. در یک بازه ۳۴ روزه به افراد مهلت داده می‌شود تا به‌صورت آنلاین در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵

طبق روال سال‌های گذشته، زمان ثبت‌نام از ۵ اکتبر ۲۰۲۳ شروع و تا ۸ نوامبر همین سال ادامه می‌یابد.

زمان ثبت نام لاتاری ۱۴۰۳

همان‌طور که گفتیم، سال گذشته ثبت نام لاتاری آمریکا از تاریخ ۵ اکتبر یعنی ۱۳ مهرماه آغاز شد. افراد متقاضی تا روز ۸ نوامبر یعنی ۱۷ آبان‌ماه فرصت داشتند که ثبت نام خود را انجام دهند. احتمالا ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ یا همان ۱۴۰۳ نیز در زمانی مشابه برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام لاتاری

افراد برای ثبت نام لاتاری به مدت ۳۴ روز فرصت دارند. در این مهلت که از اواسط مهرماه شروع می‌شود، کسانی که متقاضی شرکت در لاتاری گرین کارت هستند، باید ثبت نام خود را انجام دهند و برای این کار تا اواسط آبان‌ماه فرصت دارند. بهتر است افرادی که قصد ثبت نام دارند، از قبل مدارک مورد نیاز را تهیه کنند و سپس در زمان تعیین شده به وبسایت dvprogram.state.gov مراجعه نمایند.

دکمه بازگشت به بالا