اقتصادیکسب و کار ایرانی

6 عاملی که موفقیت سایت های فروشگاهی را تضمین می کند

امروزه با توجه به حجم بسیار زیادی از مردم که در دنیای دیجیتال و اینترنت حضور دارند بسیاری از افراد می خواهند از این بستر استفاده کنند و خدمات خود را به دنیای فراتر از جغرافیای زندگی خود معرفی کنند.

 لذا طراحی سایت فروشگاهی و مدیریت پیج اینستا گرام یک استراتژی جدید برای حضور در این دنیای پهناور جهت معرفی برند، محصولات و خدمات می باشد

اما سوالی که بوجود می آید آیا همه این افراد می توانند کسب و کار موفقی داشته باشند ؟

برای جواب به این سوال این نکته را باید مد نظر داشت که سایت فروشگاهی با پیج اینستاگرام کاملا متفاوت می باشد و برای حضور موفق در این حوزه شما علاوه بر داشتن ایده باید استراتژی داشته باشید و به اندازه کافی تلاش کنید

موفقیت یک سایت فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ذکر تمامی این عوامل در این مقاله غیر ممکن می باشد.

افراد کارآفرین برای راه اندازی یک کسب وکار روش های مختلفی را مورد آزمون و خطا قرار داده اند اما بسیاری از آنان شکست خورده اند. اگر بخواهیم دلایل موفقیت یک سایت فروشگاهی را برشمریم می توان به مواردی زیر اشاره داشت.

اینستاگرام |پوشاک |سئو

موفقیت سایت فروشگاهی و اپلیکیشن فروشگاهی به خیلی عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مهم ترین آن طراحی اولیه آن است. شرکت ماهدیس وب می تواند به شما در طراحی سایت ارزان و فوری، سئو و بهبود آن کمک کند.

سایت فروشگاهی بهینه سازی شده برای موبایل

طراحی ریسپانسیو (Responsive Design) یا واکنشگرا مربوط به تغییر ظاهر صفحات سایت متناسب با سایز مرورگر کاربران است.

به این معنی که ظاهر وب سایت در تمامی دستگاه هایی که کاربر با آنها از سایت بازدید می کند (مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و …) مناسب و بهینه است.

امروزه کاربران با موبایل، تبلت، لپ تاپ و … از اینترنت استفاده می کنند. صفحات وب باید به گونه ای باشند که کاربر نیازی به بزرگنمایی، اسکرول افقی و غیره نداشته باشد. با استفاده از آنها می توان متون را خواند و روی دکمه ها کلیک کرد.

اگر به اطراف خود نگاه کنید می بینید که افراد زیادی هستند که بیشتر از لپ تاپ و کامپیوتر از تلفن همراه استفاده می کنند. پس می توان گفت شرط مهم نمایش صحیح سایت در گوشی است.

در سایت فروشگاهی از تصاویر با کیفیت و واقعی استفاده کنید

استفاده از تصاویر مناسب وبا کیفیت در فروشگاه های آنلاین از نان شب هم واجبتر است به نوعی یک تصاویر با کیفیت و واقعی می تواند هزاران کلمه در لحظه را منتقل کند زیرا مشتری نمی تواند محصول را از نزدیک ببیند و لمس کند. شما باید تصمیم بگیرید که فقط از یک تصویر بخرید.

پیشنهاد می کنیم برای برخی از محصولات مانند پوشاک و وسایلی که مشتریان روی خرید آن حساسیت به خرج می دهند به جای استفاده از تصاویر آماده در اینترنت، این کار را خودتان با یک دوربین با کیفیت انجام دهید. چندین تصویر از چندین زاویه مختلف بگیرید تا مشتری تمام ابعاد را ببیند. همچنین امکان زوم کردن تصاویر را نیز فراهم می کند

ظاهر سایت فروشگاه شما کاربر پسند باشد

چرا این روزها بسیاری از مردم فقط آنلاین خرید می کنند ؟ سادگی و راحتی قطعا دلیل اصلی ماست! اما اگر به راحتی به محصولات مورد نظرمان در یک فروشگاه دسترسی نداشته باشیم و فضای فروشگاه آنلاینی که برای خرید انتخاب کرده ایم مورد رضایت ما قرار نگیرد آیا باز هم از این فروشگاه خرید خواهیم کرد ؟ به عنوان مثال، پس از افتتاح یک فروشگاه، نمی دانیم محصول مورد نظر خود را از کجا سفارش دهیم. فضای سایت بسیار شلوغ است. یا فرآیند خرید پیچیده است.

از سایت فروشگاه انتظار داریم در کمترین زمان و به آسان ترین شکل ممکن محصول یا خدمات مورد نظر مشتری را خریداری کند. یکی از مواردی که فرآیند خرید را آسان می کند وجود دسته بندی خاص خود در سایت و نوار جستجو بر اساس این محصولات است. کل سایت را جستجو کنید تا نیازی به جستجوی محصول نداشته باشید. یا مراحل ثبت سفارش و خرید در 2 یا 3 مرحله انجام می شود.

به طور خلاصه خود را به جای مشتری بگذارید و در فروشگاه اینترنتی خود به این عوامل توجه کنید. بعد از صرف انرژی زیاد برای جذب مشتری، حفظ آنها پس از ورود به فروشگاه، نیمی دیگر از مسئولیت شماست. پس سعی کنید سایت خود را با طراحی ساده و کاربرپسند سایت خود (که تجربه کاربری یا UX نیز نامیده می شود) به درگاه پرداخت بیاورید.

اینستاگرام |پوشاک |سئو

ویژگی‌ها و اطلاعات محصولات را کامل بنویسید

یک صفحه محصول خوب حاوی توضیحات کاملی از محصول است. وقتی مشتری از صفحه هر یک از محصولات شما بازدید می کند، باید به تمام سوالات او پاسخ داده شود.

زیرا در فضای آنلاین فروشنده ای وجود ندارد که حضوری توضیح دهد. با توضیحات کامل محصول باید بدون هیچ ابهامی در خرید به مشتری اطمینان خاطر داد.

در صورت فروش محصولات غذایی، اطلاعات کافی در مورد نوع تهیه محصول، مواد تشکیل دهنده آن، تاریخ دقیق تولید و انقضای آن را در سایت بیاورید. پیشنهاد می کنیم خواص هر محصول را برای جذابیت بیشتر توضیح دهید. یا توضیحاتی برای محصولات آرایشی و بهداشتی از نظر ویژگی ها و موارد استفاده اضافه کنید.

توصیه می کنیم علاوه بر تاثیر بر جذب مشتری، توضیحات محصول را برای سئوی سایت اضافه کنید. زیرا گوگل نیز بر اساس رفتار کاربر تصمیم می گیرد. همچنین امکان استفاده از کلمات کلیدی در متن توضیحات وجود دارد.

عنصر جالب دیگری که در برخی از سایت های فروشگاهی مشاهده می کنیم، قسمت مقایسه محصولات است. افزودن مقایسه محصول تاثیر فوق العاده ای بر تصمیم خرید مشتری دارد. زیرا برخی از مشتریان در مورد خرید گزینه های متعدد شک دارند و با این کار تصمیم آنها را آسان تر می کنید.

نظرات کاربران را در نظر بگیرید حتی نظرات منفی

شاید بارها خودتان تصمیم گرفته باشید که محصولی را خریداری کنید اما قبل از خرید شروع به تحقیق از افرادی که قبلا از محصول مورد نظر استفاده کرده اند می کنید. نظر مثبت یکی از دوستان یا افراد دیگر باعث می شود تصمیم به خرید محصول بگیرید، در حالی که نظر منفی شما را از خرید منصرف می کند. اینکه نظرات دیگران در تصمیم خرید ما تاثیر زیادی دارد در خرید آنلاین نیز صدق می کند.

اگر تجربه خرید آنلاین داشته باشید، قطعا به قدرت و اهمیت بازخورد مشتریان یا کاربران پی خواهید برد. حتی گاهی اوقات به جای مطالعه در مورد محصول، به بخش نظرات می روید. در نهایت پس از ارزیابی تمام نظرات، تصمیم می گیرد; این اثر فوق‌العاده تأیید اجتماعی یا اثبات اجتماعی است.

حتماً بخش نظرات را به سایت فروشگاه خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند در مورد کیفیت و قابلیت های محصولات شما بحث کنند. البته باید اضافه کنیم که نیازی به فیلتر کردن نظرات منفی کاربران نیست.

هزینه طراحی سایت

هزینه و تعرفه طراحی سایت فروشگاهی به عوامل و متغیرهای مختلفی بستگی دارد. این متغیرها شامل نحوه طراحی سایت و ویژگی های خاصی است که سایت باید داشته باشد.  برای اینکه هزینه ای قطعی برای طراحی وب سایت داشته باشید، باید عناصر وب سایت را به دقت شناسایی کنید و محاسبه کنید که چقدر طول می کشد.

تنها پس از اینکه هدف و محدوده هر بخش از سایت را مشخص کردید، می توانید هزینه طراحی سایت فروشگاهی را تخمین بزنید.

شناخت امکانات و ویژگی های یک سایت فروشگاهی ممکن است برای افرادی که دانشی در این زمینه ندارند سخت باشد بنابراین کارشناسان ماهدیس وب یک بسته کامل را برای تصمیم گیری بهتر برای شما آماده کرده است و می تواند انتخاب شما را آسان کند، برای اطلاعات بیشتر می توانید وبسایت ماهدیس وب مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا