8 ترفند ناب برای ترکاندن نرخ کلیک تبلیغات همسان!

8 ترفند ناب برای ترکاندن نرخ کلیک تبلیغات همسان!

حتماً شما هم حین گشت وگذار در اینترنت با محتوایی روبه رو شده اید که آن قدر برایتان جذاب بوده و به علایقتان مرتبط بوده که ناخودآگاه رویش کلیک کرده اید. بعد از انجام این کار و خواندن متن تا انتها متوجه شده اید که آن یک تبلیغ است. تبلیغات همسان همین است؛ یعنی آن قدر محتوا با محیط اطرافش که در آن منتشر شده است همخوانی دارد که به راحتی نمی توان تبلیغ و محتوای اصلی سایت را از هم تشخیص داد.

تبلیغات

تبلیغات همسان؛ پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان

در دنیای پرسروصدا و پر از تبلیغ امروز دیگر جلب توجه مشتری کار راحتی نیست که هر کسب وکاری بتواند با اولین اقدام از آن نتیجه بگیرد. علاوه بر این مسئله تبلیغات بنری پاپ آپ ها و سایر روش ها دیگر مثل قبل جذاب نیستند و مخاطبان آن را مزاحم تلقی می کنند و به سرعت از کنارش می گذرند.

ولی تبلیغات همسان با سایر روش ها متفاوت است. این سبک به صورت مستقیم و اجباری در معرض دید مخاطب قرار نمی گیرد بلکه به شکل طبیعی و ارگانیک در میان محتواهای مورد علاقۀ مخاطب گذاشته می شود. اگر به دنبال راهی هستید که کسب وکارتان را رشد دهید این روش بهترین گزینه برای شماست. با استفاده از آن مخاطبان هدفتان را به خوبی شناسایی کنید و پیامتان را به آن ها برسانید.

5 مزیت استفاده از تبلیغات همسان برای کسب وکارها

1) افزایش نرخ کلیک: ازآنجا که ظاهر تبلیغات همسان شبیه سایر محتواهای سایت مرجع است و با آن ها همخوانی دارد احتمال کلیک کردن روی آن بیشتر از بقیه است.

2) ارتقای برند: با تبلیغات همسان برند خود را در معرض دیده مخاطبان هدفتان قرار می دهید و بدون اذیت کردن آن ها اسمتان را در ذهن آن ها ثبت می کنید.

3) افزایش تعامل با مخاطبان: با این روش و تهیۀ محتواهای مفید و جذاب می توانید ارتباطی عمیق و شخصی با مخاطب برقرار کرده و آن ها را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید.

4) بهبود رتبه بندی در موتورهای جست وجو: به بهبود سئوی شما کمک می کند و به شما امکان حضور در میان جایگاه های بالاتر صفحات نتایج جست وجو را می دهد.

5) کاهش هزینۀ تبلیغات: نرخ کلیک و تبدیل تبلیغات همسان بالاست و این مسئله موجب می شود با بودجۀ کمتر به نتایج بهتری دست یابید.

8 تکنیک اثرگذاری بیشتر تبلیغات همسان

برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از این نوع تبلیغات ببرید باید به برخی نکات کلیدی توجه کنید. در ادامه 8 ترفند برای بالابردن نرخ کلیک تبلیغات همسان را بررسی خواهیم کرد:

1) محتوای تبلیغ را با سایت هماهنگ کنید

باید مطمئن شوید موضوع کلمۀ کلیدی فرمت و ظاهری که برای تبلیغ انتخاب کرده اید با محتوای صفحه ای که قرار است تبلیغ را در آن به اشتراک بگذارید مرتبط است.

2) عنوان های جذابی بنویسید که مخاطب را متقاعد کند

  • فوریت را به کار بگیرید تا کاربران سریع تر روی تبلیغ کلیک کنند.
  • عنوان را طوری انتخاب کنید که مزیت اصلی پیشنهادتان را بیان کند.
  • از اعداد استفاده کنید که توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند؛ برای مثال 50% تخفیف یا 7 راز

3) تصاویر باکیفیت و مرتبط با تبلیغ آماده کنید

این روزها کیفیت کافی نیست اما برای دیده شدن محتوایتان به آن نیاز دارید. تصویری با کیفیت بالا و زرولوشن مناسب انتخاب کنید که به موضوع مرتبط باشد و آن را تقویت کند.

4) توضیحات مختصر اما با جزئیات شرح دهید

مخاطب حوصله ندارد که برایش در تبلیغ قصۀ حسین کرد شبستری بخوانید؛ اما باید در بخشی از تبلیغ به مزایای خود به شکل مفید و خلاصه اشاره کنید. در این بخش از کلمات کلیدی که با محصول یا سرویس شما مرتبط است کمک بگیرید تا احتمال دیده شدنتان بالاتر برود.

5) تیر به مخاطب اشتباه نزنید

برای اینکه از تبلیغات خود نتیجۀ خوبی بگیرید باید مخاطب هدفتان را به خوبی بشناسید و تبلیغات را متناسب با سلیقه و خواستۀ او آماده کنید. از داده های مختلفی مثل سن جنسیت شغل محل زندگی و… که از کانال های گوناگون به دست آورده اید استفاده کنید تا رفتارهای آنلاین او را برای هدف گذاری تشخیص دهید.

6) تست کنید

چند نسخۀ مختلف از تبلیغ خود آماده و از تست A/B کمک بگیرید که از میانشان مناسب ترین را انتخاب کنید. قرار نیست چند مدل مختلف بسازید و برای هریک مدت طولانی زمان بگذارید. گاهی یک تغییر کوچک در عنوان تصویر یا توضیحات به کلی محتوا را عوض می کند و شانس کلیک کردن روی آن را بالاتر می برد.

7) تخفیف و امتیاز دهید

یکی از پیشنهادهای جذاب که می تواند انگیزۀ کلیک کردن روی تبلیغ را بالاتر ببرد تخفیف و هدیه است. اگر برای مدت زمان مشخص پیشنهادهای ردنشدنی به افراد بدهید افراد سریع تر تصمیم می گیرند که روی آن کلیک کنند.

8) با دستگاه های مختلف منطبق شوید

ازآنجا که همۀ افراد از طریق دسکتاپ به سراغ تبلیغ شما نمی روند اطمینان حاصل کنید که طراحی ریسپانسیو دارید؛ یعنی تبلیغ همسان شما در همۀ دستگاه های دسکتاپ تبلت و موبایل به شکل درستی نمایش داده می شود و هیچ بخشی از آن مثل دکمۀ کال تواکشن به سختی دیده نمی شود یا در جای نامناسبی قرار ندارد.

درنهایت برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات همسان باید به طور مداوم عملکرد تبلیغات خود را بررسی و براساس نتایج تغییراتی را که لازم است اعمال کنید. 

صباویژن به شما در اجرای تبلیغات همسان موفق کمک می کند

تیم حرفه ای صباویژن با سال ها تجربه در زمینۀ بازاریابی دیجیتال آماده است که به شما در طراحی و اجرای تبلیغات همسان کمک کند. در این مسیر از جدیدترین ابزارها و تکنیک ها استفاده می کنیم تا کمپین شما را بهینه کنیم و به شما اطمینان می دهیم که بیشترین بازده را برایتان به همراه داشته باشد. با این تبلیغات می توانید کسب وکارتان را به سطح بعدی ببرید. برای سریع تر دست به کارشدن با ما تماس بگیرید تا مشاورانمان شما را راهنمایی کنند.

دکمه بازگشت به بالا