راهنمای خرید گوشی آیفون: از بهترین تا ارزانترین آیفون

آیفون |دستگاه |سریال

راهنمای خرید گوشی آیفون: از بهترین تا ارزانترین آیفون

آیفون‌ها یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین گوشی‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند که سالانه با آپدیت جدید روانه بازار می‌شوند. از جمله ویژگی‌های بارز آیفون‌ها می‌توانیم به طراحی منحصربه‌فرد و کارایی بی‌نظیری که دارند اشاره کنیم. در زمان خرید گوشی آیفون باید یکسری نکات را مد نظر قرار دهید تا بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین گوشی را خریداری کنید. از آن جایی که آیفون یکی از گوشی‌های گران قیمت در بازار است، نباید این نکات را دست کم گرفت!

نکات طلایی خرید گوشی آیفون

با در نظر داشتن اطلاعات مورد نیاز پیش از خرید گوشی آیفون از فروشگاهی معتبر ، این شانس را خواهید داشت که بهترین و مناسب‌ترین مدل آیفون را برای خود خریداری کند. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت:

فکتوری آنلاک (Factory Unlock)

در حالت کلی، آیفون‌ها به دو صورت Lock و Unlcok روانه بازار می‌شوند. اصلی‌ترین تفاوتی که بین آن‌ها وجود دارد این است که گوشی‌های لاک فقط با سیم کارتی که درون آن‌ها قرار داده شده کار کرده و تنها در کشورهایی که اپراتورهای متناسب با سیم کارت فعال هستند کاربرد خواهند داشت. در مقابل، گوشی‌های آیفون آنلاک با سیم کارت کلیه اپراتورها قابل استفاده خواهند بود. اگر می‌خواهید گوشی شما نیز با اپراتورهای مختلف از جمله اپراتورهای ایران سازگار باشد، باید به سراغ نسخه آنلاک شده بروید. در این نسخه سیم کارتی در گوشی وجود نداشته و می‌توانید سیم کارت خود را درون گوشی قرار دهید.

اپل آی‌دی (Apple ID)

اپل آی دی یا شناسه اپل نوعی حساب کاربری ویژه کاربران محصولات ارائه شده توسط کمپانی اپل است. از این رو، هر کاربر برای استفاده از محصولات مختلف در آی دیوایس خود بایستی یک Apple ID ثبت کرده و از آن استفاده کند که برای راهنمایی بیشتر در رابطه با چگونگی ساخت اپل آیدی می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

شناسه ICCID

مورد بعدی که باید در زمان خرید گوشی آیفون در نظر داشته باشید، ICCID است. اگر این شناسه که 19 یا 20 رقم بوده در پشت جعبه گوشی آیفون درج شده باشد، به این معنا است که گوشی مورد نظر آنلاک فکتوری نیست و توسط کمپانی اپل برای سیم کارت یک اپراتور لاک شده و سپس توسط اپراتور مربوطه به منظور ورود به کشورهایی هم‌چون ایران آنلاک شده است. شناسه ICCID ربطی به گوشی ندارد، بلکه مربوط به سیم کارتی بوده که به همراه گوشی آیفون توسط اپراتور به بازار عرضه می‌شود. از این رو، وجود یا عدم وجود آن روی جعبه گوشی برای کاربرانی که در ایران حضور دارند چندان اهمیتی ندارد؛ چرا که گوشی آیفونی که به دست شما می‌رسد آنلاک است.

مشخصات درج شده در پشت جعبه گوشی

در پشت جعبه گوشی آیفون یک سری اطلاعات درج شده که باید قبل از خرید گوشی آیفون به آن‌ها توجه داشته باشید. این اطلاعات شامل مواردی مثل مدل گوشی، رنگ، ظرفیت حافظه و… می‌شود. با بررسی این موارد مطمئن خواهید شد که گوشی انتخاب شده از نظر رنگ، حافظه داخلی و… مطابق نیاز شما است.

بررسی اکتیو بودن آیفون

زمانی که آیفون را برای اولین بار روشن می‌کنید، باید آن را اکتیو نمایید. پس از این که آیفون اکتیو شد، سریال آن در سایت اپل ثبت شده و از آن پس می‌توانید زمان دقیق فعال‌سازی دستگاه خود را مشاهده کنید. اگر دستگاه شما از قبل اکتیو نشده باشد، با وارد کردن شماره سریال در سایت checkcoverage هیچ اطلاعاتی مشاهده نخواهد شد؛ به این معنا که دستگاه مورد نظرتان کارکرده نبوده و می‌توانید با خاطری آسوده آن را خریداری فرمایید.

آیفون |دستگاه |سریال

آیفون Refurbished

منظور از آیفون Refurbished در واقع دستگاهی بوده که بعد از باز شدن دچار مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری می‌شود و بعد از این که به شرکت اپل مرجوع شده، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات آن خواهد شد. این دسته از آیفون‌ها قیمت پایین‌تری داشته و با بسته‌بندی متفاوت وارد بازار می‌شوند. در کل، محصولاتی که برای دومین بار بسته‌بندی شده و آکبند می‌شوند، با نام ریپک شناخته خواهند شد. پس، توصیه ما این است در زمان خرید گوشی آیفون اعتبار فروشنده را به دقت مورد بررسی قرار داده و از فروشندگان متفرقه خریداری نکنید؛ چرا که فروشندگان متفرقه ممکن است با تعویض جعبه محصولات Refurbished، آن‌ها را به عنوان آیفون‌های نو و با قیمتی بالاتر به شما بفروشند.

توجه با پارت نامبر (Part Number)

پارت نامبر یک شناسه در پشت جعبه دستگاه بوده که بیان‌کننده کشور عرضه‌کننده گوشی است؛ به عنوان مثال پارت نامبر LL/A به این معناست که دستگاه مورد نظر در آمریکا عرضه شده است. در مقابل، پارت نامبر AE بیان می‌کند که گوشی آیفون برای کشور امارات عرضه شده است. توجه داشته باشید در پارت نامبر کشور امارات ویژگی Facetime یا همان تماس تصویری با استفاده از خطوط همراه وجود ندارد؛ چرا که تماس تصویری در این کشور ممنوع است.

آیفون |دستگاه |سریال

خرید گوشی آیفون؛ معرفی بهترین تا ارزان‌ترین آیفون‌های موجود در بازار

اگر قصد خرید گوشی آیفون را دارید و می‌خواهید با قیمتی مقرون به صرفه بهترین آیفون را خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی که در ادامه آمده است را بررسی فرمایید:

۱. گوشی آیفون ۱۳ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت _ نات اکتیو

بدون شک آیفون 13 یکی از شاهکارهای کمپانی اپل بوده که ظاهری شیک و کارایی قدرتمندی دارد. این محصول با بدنه‌ای آلومینیومی هوافضایی، وزن بسیار سبک و مقاومت بالایی دارد. لبه‌های گوشی مذکور صاف و تخت هستند و به همین علت جلوه‌ای مدرن و جذاب دارند. علاوه بر این، قاب پشتی استفاده شده در این گوشی در برابر اثر انگشت و خط و خش مقاوم بوده و تمیز کردن آن نیز بسیار ساده است. خوشبختانه این گوشی در 5 رنگ جذاب آبی، صورتی، نیمه‌شب، نور ستاره و قرمز است که هر یک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند.

از مشخصات فیزیکی و ظاهری این گوشی که بگذریم، می‌رسیم به دوربین که یکی از نقاظ قوت آن محسوب می‌شود. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.6 بوده و به همین خاطر می‌توانید با آن تصاویری با جزئیات دقیق و رنگ‌های زنده ثبت کنید. دوربین دوم در این دستگاه ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 است که برای عکاسی فوق عریض گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. آیا قصد شما از خرید گوشی آیفون اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها است؟

گوشی آیفون ۱۳ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نات اکتیو همان تلفن همراهی است که به دنبالش هستید! چرا که در این دستگاه از تراشه قدرتمند A15 Bionic استفاده شده که سرعت و عملکرد بی‌نظیری دارد. منظور از «نات اکتیو» در گوشی مذکور این بوده که هنوز توسط اپراتور فعال نشده و باید سیم کارت خود را به آن اضافه کنید تا فعال شود. قابل ذکر است که این گوشی در ظرفیت ۱۲۸ نیز در بازار موجود است.

۲. آیفون ۱۳ پرو مکس ظرفیت ۱ ترابایت

یکی دیگر از گوشی‌های آیفون موجود در بازار که می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که قصد خرید گوشی آیفون دارند باشد، آیفون ۱۳ پرو مکس ظرفیت ۱ ترابایت است. این محصول از نمایشگر Super Retina XDR OLED بهره برده و شیشه سرامیکی آن در برابر خط و خش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. این دستگاه دارای حافظه داخلی 1 ترابایت با 6 گیگابایت از نوع NVMe بوده و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افرادی باشد که حافظه داخلی گوشی برایشان اهمیت دارد.

شایان ذکر است که این گوشی دارای گواهی IP68 است؛ به این دلیل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا 6 متر به مدت 30 دقیقه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

۳. آیفون ۱۳ مینی ظرفیت ۲۵۶ گیگ

آیا دنبال یک گوشی پرچمدار اقتصادی هستید؟ آیفون ۱۳ مینی ظرفیت ۲۵۶ گیگ بهترین انتخاب برای شماست! این محصول با ابعاد ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ در ۷.۷ میلی‌متر و وزن ۱۴۱ گرم به بازار عرضه شده و یکی از بهترین و خوش‌دست‌ترین مدل‌های آیفون است. از جمله قابلیت‌هایی که این دستگاه داشته می‌توانیم به فلاش دوگانه ال ای دی و باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۴۳۸ میلی آمپر ساعت اشاره داشته باشیم. همچنین، این محصول می‌تواند در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود.

همراه سیب؛ معتبرترین مرکز خرید گوشی آیفون

گوشی‌های آیفون بدون شک جزو محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین تلفن‌های همراه در سطح جهان هستند. مدل‌های متنوعی از آیفون در بازار موجود است که هر یک از آن‌ها مشخصات فنی و ظاهری مخصوص به خود را داشته و به تبع قیمت‌های گران و ارزانی دارند؛ البته نباید فراموش کرد که آیفون‌ها در دسته گوشی‌های گران قیمت در بازار قرار می‌‌گیرند. اگر قصد خرید گوشی آیفون با ضمانت اصالت کالا و مناسب‌ترین قیمت را دارید، از شما دعوت می‌کنیم سری به وب سایت همراه سیب بزنید و از مدل‌های متنوع آیفون دیدن فرمایید. ناگفته نماند مدل‌های معرفی شده در این راهنما به اضافه مدل‌های دیگر آیفون در همراه سیب قابل سفارش هستند.

دکمه بازگشت به بالا