عکس باشگاه مشتریان
شما میتوانید با انتخاب عکس یا لوگو برای راه اندازی باشگاه مشتریان و کسب و کار خود، باشگاه را برای مشتریان خود جذابتر کنید. در میان محتوای باشگاه مشتریان نیز میتوانید از عکسها و ویدئوهای معرفی محصولات و خدمات استفاده نمائید.
برای انتخاب نماد باشگاه مشتریان میتوانید از چند نوع عکس استفاده کنید که عبارتند از:
- لوگو: به مشتریان خود کمک کنید تا کسب و کار شما را در میان نتایج جستجوی گوگل راحتتر پیدا کنند. شرکتهایی که برای معرفی شرکت خود از لوگو استفاده میکنند، بیشتر در ذهن مشتریان نقش میبندند. در انتخاب طرح لوگو سعی کنید از جزئیاتی استفاده کنید که به کسب و کار شما مربوط باشد و مشتری با دیدن لوگو درباره نوع کسب و کارتان بتواند حدس بزند که در چه زمینهای فعالیت دارید.
- عکس: میتوانید از یک عکس که نشان دهنده حوزه کسب و کار شما است استفاده کنید. البته تضمینی نیست که در نتایج جستجوی گوگل عکس باشگاه شما نشان داده شود.
- عکس کسب و کار خودتان: میتوانید از کسب و کار خودتان و یا محصولات خودتان برای نماد باشگاه استفاده نمائید. البته این عکسها باید توسط گوگل تایید شده باشد تا در جستجو نمایش داده شود.
برای انتخاب عکس برای باشگاه مشتریان خود، دقت داشته باشید که:
- عکسها باید مطابق از خط مشی گوگل پیروی کنند.
- عکسها باید در قالب فایل JPG یا PNG باشند.
- اندازه عکس استاندارد باشد.
- بهتر است از عکسهای موجود در گوگل استفاده نکنید.
عکس باشگاه مشتریان بهتر است یک لوگو مرتبط با کسب و کارتان باشد. طراحی لوگو برای باشگاه مشتریان اولین قدم برای ارتباط مشتریان با برند شما است. لوگو موجب رشد و توسعه نام تجاری کسب و کار شما خواهد شد. لوگو همانند چهره عمومی باشگاه مشتریان خواهد بود و به نحوی زمینه فعالیت شما را توصیف مینماید و اولین چیزی است که مشتری با آن روبرو میشود.
یک لوگو با کیفیت، میتواند موجب شناخته شدن و معروف شدن کسب و کار شما شود پس
- لوگوی باشگاه مشتریان را در سایت شرکت به نمایش بگذارید،
- آن را شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید و در هنگام تبلیغ محصولات و خدمات خود حتما در گوشهای از تصویر یا نوشته، لوگو را نمایش دهید.
- لوگوی باشگاه مشتریان را روی اقلام تبلیغاتی چاپ کنید.
- همچنین میتوانید برای کسب و کار خود کارت ویزیت سفارش دهید و لوگوی خود را در کارت ویزیت درج کنید.
فقط کافی است تا میتوانید لوگوی خود را به مشتریان و مردم معرفی کنید تا نام و لوگوی باشگاه مشتریان شما در ذهن مشتریان حک شود.
در طراحی لوگو ظرافت و حساسیت بالایی به خرج دهید. اولین گام به سوی موفقیت طراحی لوگوی خوب است. لوگوی جذاب باید به گونهای باشد که نام برند شرکت را در ذهن مشتری ماندگار کند و هرگاه لوگو را دیدند به یاد باشگاه مشتریان شما و برند شما بیفتند. در هنگام طراحی لوگو نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:
- به نوع کسب و کار خود و خدماتی که باشگاه مشتریان ارائه میدهد دقت کنید.
- یک نام خوب و جذاب برای باشگاه مشتریان خود انتخاب کنید.
- متن و آیکون مورد نظر را به لوگو اضافه کنید و از فونت مناسب و رنگ هماهنگ با اجزای لوگو برای نام باشگاه استفاده کنید.
- از رنگها فونتی استفاده کنید که لوگوی شما را منحصر به فرد کند و شبیه لوگوی دیگری نباشد که باعث اشتباه مشتری شود. رنگ لوگو را زیاد شلوغ انتخاب نکنید. استفاده از دو یا سه رنگ کافی است. لوگوی رقبای خود را کپی نکنید.
- در طراحی لوگو خلاقیت به خرج دهید و از المانهای جدیدتر و خاصی استفاده کنید که تا به حال کسی استفاده نکرده است. گاهی خیلی متفاوت بودن باعث ماندگار شدن در ذهن میشود.
- سعی کنید از طرحی ساده و جذاب استفاده کنید. شلوغی طرح لوگو از جذابیت آن خواهد کاست.
- نام باشگاه مشتریان خود را در سایت کسب و کارتان یا تبلیغات محصولات خود یادآور شوید.
بهتر است کار طراحی برای باشگاه مشتریان را به افراد کاربلد و حرفهای بسپارید تا نتیجه دلخواه را بدست بیاورید. سرمایه گذاری برای طراحی لوگو برای پیشرفت کسب و کار مفید خواهد بود. برخی از هزینه ها همانند طراحی نرم افزار، طراحی لوگو، حفظ مشتری وفادار و ارائه پاداش به مشتریان وفادار هزینه نیستند، بلکه سرمایه گذاری در جهت توسعه و رشد شرکت و کسب و کار محسوب میشوند.