اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونه عکاس صنعتی شویم

انواع مختلفی از عکاسی برای مشاغل و نیاز‌های مختلف وجود دارد. عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی برای روایت داستان و ایجاد حال و هوا استفاده می شود، اما عکاسی صنعتی هدف خاصی را دنبال می کند: تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات. چه برای گفتن یک داستان عکس می گیرید یا یک محصول را بفروشید، برای ایجاد یک حرفه عکاسی موفق به مجموعه ای از مهارت ها نیاز دارید.در ادامه مقاله با ما همراه شوید و این نکات را برای ثبت تصاویر خارق العاده لحاظ کنید.

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات یا خدمات استفاده می شود. عکاسان صنعتی از محصولات یا موضوعات برای اهداف صنعتی مختلف عکس می گیرند. برای عکس‌های صنعتی ، عکاس بر اساس دستورالعمل های برند و لیست عکس های تایید شده کار می کند. مشتری معمولاً در مورد تصمیمات خلاقانه حرف آخر را می زند و مالکیت کار را حفظ می کند و آن را به عنوان یک اثر برای سفارش می دهد.

6 نوع عکاسی صنعتی

شش نوع مختلف عکاسی صنعتی وجود دارد:

  1. عکاسی مد: عکاسی مد ژانری از عکاسی است که با دنیای مد تلاقی می کند. این شامل عکاسی برای مجلات مد و عکاسی از لباس ها در باند فرودگاه ها و نمایشگاه ها و مکان برای مجله‌ها می شود. عکاسی مد می تواند هنرمندانه یا صنعتی باشد، اما تقریبا همیشه در مورد ثبت رابطه بین یک مدل مد و لباس های روی بدن آنها است. مدل ها تبدیل به یک تبلیغ پیاده روی برای جدیدترین و جدیدترین مدها می شوند.
  2. عکاسی پرتره: عکاسی پرتره سبکی از عکاسی است که سوژه های انسانی را به تصویر می کشد. در دنیای صنعتی ، عکاسی پرتره گاهی اوقات برای به تصویر کشیدن افراد در محل کار استفاده می شود – نشستن پشت میز، درست کردن سالاد، سخنرانی – همه اینها می توانند برای تصاویر استوک برای وب سایت های تجاری یا سایر اهداف بازاریابی استفاده شوند. از عکاسی پرتره در تبلیغات نیز استفاده می‌شود، که می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا یک محصول را با شخصی مرتبط کنند، حتی اگر کسی باشد که او را نمی‌شناسند یا نمی‌شناسند.
  3. عکاسی از محصول: شرکت ها از عکاسی محصول برای تبلیغ ویژگی ها و مزایای خاص یک محصول، گاهی اوقات در زوایای با وضوح بالا و نزدیک استفاده می کنند. یک عکاس محصول تصاویری از محصولات را به فتوژنیک ترین شکل می گیرد که می تواند به برندسازی و بازاریابی محصول مشتری کمک کند.عکاسی صنعتی محصولات در ایران به صورت متداول در سایت ها استفاده می‌شود.بیشترین استفاده از عکاسی صنعتی در سایت های چند فروشگاهی مانند دیجی کالا و با سلام استفاده می‌شود.تصاویر با کیفیتی که توسط کارشناسان عکاسی ثبت می‌شود در فروش محصولات شما تاثیر بسیار بالایی دارد.رخ نت مجموعه عکاسی فعال در شهر اصفهان آماده خدمت رسانی در زمینه عکاسی صنعتی محصولات و خدمات شما است.در صورت نیاز لطفا روی لینک خدمات عکاسی صنعتی در اصفهان کلیک کنید.
  4. عکاسی از غذا: عکاسی از غذا نوع رایج عکاسی است که شامل گرفتن مطلوب ترین عکس ها از غذا برای بسته بندی محصول یا منوها می شود. سرآشپز، غذا را آماده و گارنیش می‌کند – اغلب از مواد غذایی غیر قابل خوردن استفاده می کنند تا ظاهر غذا بسیار جذاب شود.«عکس‌برداری از غذا» شامل استایل و موقعیت‌بندی زیادی است تا غذا از نظر بصری جذاب به نظر برسد.
  5. عکاسی معماری: عکاسی معماری صنعتی مربوط به گرفتن عکس از ساختمان ها و سایر سازه هایی است که داستانی را روایت می کنند. شرکت‌ها معمولاً از این عکس‌ها در بروشورها، بازاریابی اینترنتی، مواد چاپی و نمونه کارها، اغلب برای فروش دفاتر یا آپارتمان‌ها در ساختمان استفاده می‌کنند. عکاسان معماری همچنین از سازه هایی مانند پل ها یا تونل ها یا هر نوع ساخت و ساز دیگری عکس می گیرند.
  6. عکاسی داخلی: عکاسی داخلی بر برجسته کردن طراحی داخلی استثنایی برای فروش خدمات مشتری تمرکز دارد، مانند یک طراح داخلی یا مشاور املاک. عکاسی املاک زیرمجموعه این نوع کارهای صنعتی است. با به نمایش گذاشتن فضای داخلی خانه یا فضا در بهترین نور و جهت گیری ممکن، خریداران بالقوه می توانند دامنه استعداد یک طراح را ببینند و به آنها کمک می کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. راهنمای ما برای عکاسی داخلی را اینجا بیابید.

4 نمونه عکاسی صنعتی

از عکاسی می توان برای اهداف تجاری برای کمک به تبلیغ یا فروش محصولات، رویدادها یا تجربیات استفاده کرد. در اینجا چند نمونه از عکاسی صنعتی آورده شده است:

  1. تبلیغ سرگرمی. بخشی از استراتژی بازاریابی یک برنامه تلویزیونی یا بودجه فیلم، بیلبوردها هستند. هر برنامه تلویزیونی و فیلمی بودجه ای را برای تبلیغات اختصاص می دهد و بخشی از آن تبلیغات شامل بیلبوردهای تبلیغاتی است که در سرتاسر شهر نصب می شود تا مردم را متقاعد کند که در یک برنامه جدید هماهنگ شوند یا برای دیدن یک فیلم جدید به تئاتر بروند.
  2. کاتالوگ‌های سفر. کاتالوگ سفر می‌توانند محلی را شبیه به یک مکان تعطیلات ایده‌آل جلوه دهند، و زمانی که قصد سفر دارید، این عکس‌های تبلیغاتی می‌توانند به فروش شما در یک مکان کمک کنند.برای اطلاع از از قیمت طراحی کاتالوگ در اصفهان اینجا کلیک کنید.
  3. بسته بندی محصول. عکاسی از بسته بندی محصول شامل گرفتن عکس از یک محصول در بهترین نور از همه زوایا است تا جذاب ترین ظاهر آن را داشته باشد و سپس از آن تصویر روی بسته بندی برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنید.
  4. جلد کتاب. نوع دیگری از عکاسی صنعتی روی جلد کتاب ها دیده می شود. ناشران برای کمک به فروش کتاب‌هایشان، انواع خاصی از عکس‌های جلد کتاب را درخواست می‌کنند. در برخی موارد، ناشران حتی عکس‌های صنعتی از قبل موجود را برای جلد کتاب خریداری می‌کنند.

چگونه یک عکاس صنعتی شویم؟

همراه با ابزار مناسب برای شغل خاص عکاسی، عکاسی صنعتی احتمالاً به نرم افزار ویرایش و روتوش نیاز دارد.

چند نکته مفید در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک عکاس صنعتی :

  1. تعدادی نمونه کار حرفه‌ای ایجاد کنید. برای یافتن کار به عنوان یک عکاس صنعتی ، باید تعدادی نمونه کار فیزیکی یا دیجیتالی با چشمگیرترین عکس های خود تهیه کنید. (یک نمونه کار دیجیتال می تواند توسط افراد بیشتری برای نمایش خدمات عکاسی شما دیده شود). یک نمونه کار عکاسی چیزی است که شما را به مشتریان بالقوه می فروشد، بنابراین همیشه باید نمونه هایی داشته باشید که بهترین کار شما را به نمایش بگذارند. پس از تکمیل نمونه کارها، برای کسب و کار عکاسی خود کارت ویزیت تهیه کنید که بتوانید آن را به مشتریان بالقوه بدهید.
  2. تحقیق. درباره کمپین های تبلیغاتی قبلی برای مشتری تحقیق کنید – با نام تجاری و ارزش های آن آشنا شوید تا چیز نامناسبی را مطرح نکنید. همچنین، درباره نحوه استفاده از کمپین (مثلاً آیا برای چاپ است؟ رسانه های اجتماعی؟) و مخاطبان چه کسانی هستند، سؤال بپرسید. تمام این تحقیقات به پروپوزال یا طرحی که ارائه می کنید اطلاع رسانی می کند.
  3. پرشور و خلاق باشید. شما می خواهید پرشور باشید و به آژانس های تبلیغاتی یا دیگر مشتریان صنعتی نشان دهید که به طور کامل درگیر پروژه هستید.
  4. قوانین را بشناسید. اگر یک عکس صنعتی حاوی محصولات مارک دار، افراد قابل تشخیص یا دارایی خصوصی باشد، مجوز قانونی برای انتشار تصاویر برای استفاده تجاری باید تضمین شود. فرم‌های انتشار مدل و انتشار دارایی به‌عنوان توافق‌نامه‌هایی بین مشتری، عکاس و سوژه‌های تصویر عمل می‌کنند. این فرم‌ها محل انتشار تصاویر و شرایط استفاده را مشخص می کنند. این قراردادهای قراردادی از عکاس محافظت می کند و به عکاس اجازه می دهد از تصاویر برای مقاصد دیگر استفاده کند.

آیا می خواهید درباره عکاسی بیشتر بدانید؟

به سایت رخ نت بروید و از قسمت نمونه کارهای عکاسی،کیفیت و روال انجام پروژه‌های عکاسی صنعتی در شهر اصفهان آشنا شوید.

دکمه بازگشت به بالا