علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

آموزش نوشتن محتوای سئو شده، مخصوص رتبه گرفتن در گوگل

 آموزش تولید محتوا

اگر مدیر تیم بازاریابی محتوایی هستید یا اگر در جایگاه نویسنده محتوای متنی سایت فعالیت می کنید و می خواهیم ترافیک بیشتری را از طریق تولید محتوا به سمت سایت جذب کنید، الزاماً و دقیقاً به نوشتن محتوای سئو شده نیاز دارید. میزان تسلط شما بر این فرآیند است که تعیین می کند چقدر موفق خواهید بود. محتوای متنی یکی از انواع فرمت های محتوایی است که می تواند وبسایت های مختلف را در این بازار دیجیتالی، از هم دیگر جلو بیاندازد.

خوشبختانه، به لطف دانش بازاریابی دیجیتالی و توسعه بستر اینترنت، همه نویسنده های محتوای متنی می توانند با کسب دانش کلیدی و کمی تمرین و تلاش، در مدت زمان معقولانه، محتوای سئو شده و حرفه ای آماده کنند. هر نویسنده باید به اصول استراتژی تولید محتوا آشنایی داشته باشد و بداند چطور با متن های تأثیرگذار، مشتریان را جذب نماید.

من به عنوان یک فرد با تجربه در زمینه تولید محتوای تخصصی سایت، می خواهم یک آموزش رایگان و کاربردی را در موضوع نوشتن محتوای سئو شده به شما عزیزان ارائه بدهم. قطعاً این مطالب، برگرفته از سال ها تجربه است که در این حوزه داشته ام. نمونه کارهای من در سایت کافه محتوا، به آدرس اینترنتی www.cafe-mohtava.ir در دسترس هستند. می توانید آنها را بخوانید و برای نوشتن محتواهای جدید از آنها ایده بگیرید.

ترفندهای نوشتن محتوای متنی سئو شده برای انواع وبسایت

 آموزش نوشتن محتوای متنی

1- از کلماتی که کاربران در موتورهای جستجوگر جستجو می کنند، مطلع شوید

به عنوان یک نویسنده محتوای متنی باید بدانید که کاربران یک وبسایت، چه کلمات یا موضوعاتی را در موتورهای جستجوگر، جستجو می کنند. تنها در این صورت است که می توانید متنی بنویسید که با نظریات و ترجیحات مخاطبان سایت، همنوا و همسو شود.

به طور مثال وقتی می خواهید درباره “مدل گوشی موبایل پرفروش” صحبت کنید، به جستجوهای گوگل نگاهی بیاندازید. ببینید سایت های دیگر در این باره چه محتواهایی نوشته اند و چطور آن را تفسیر کرده اند. امتیازات، مزایا و معایب و قیمت های گوشی های موبایل را بررسی کنید؛ مدل های مختلف را با هم مقایسه نمایید.

در نوشتن محتوای متنی سئو شده باید از خودتان بپرسید آیا این متن که می خواهم بنویسم، ارزشمند هست یا خیر؛ آیا کاربران از مطالعه آن می توانند پاسخ سوالات خود را بدهند یا خیر. به زبان ساده تر، محتوای متنی شما باید رقابتی باشد و یک مزیت ارزشمند را نسبت به سایر سایت های مشابه، ارائه دهد.

2- از نوشتن عنوان جذاب غافل نشوید!

آیا می دانید رمز و راز موفقیت و برتری یک محتوا چیست؟ چرا یک متن می تواند بیش از سایرین، مخاطب جذب کند؟ چه اسراری در آن وجود دارد که سایر متن ها ندارند؟

موقعیتی را تصور کنید که شما یک کتاب را فقط به خاطر عنوان مجذوب کننده آن می خرید و به آن علاقه مند می شوید. این حالت برای تولید محتوای متنی سئو شده نیز وجود دارد. وقتی کاربر متوجه شود که با کلیک کردن روی یک عنوان پست وبلاگی می تواند پاسخ سوالاتش را بفهمد، یا نیازش را پاسخ بدهد، قطعاً آن مطلب را تا انتها مطالعه می کند.

برای محتوای خود از عنوان های بسیار جذاب استفاده کنید، به گونه ای که مخاطب را به کلیک کردن روی آن تشویق کند. از کلمه های زیبا با بار معنایی مثبت استفاده کنید؛ مثلاً از واژه های “هیجان انگیز”، “ترفندهای ….”، “چیزهایی که درباره …. نمی دانستید” و …، استفاده کنید. اینها فقط چند مثال ساده هستند. وقتی اصول نوشتن تیترها و عنوان برای محتوا را بدانید، این کار برایتان ساده‌تر و لذت بخش خواهد بود.

3- متن محتوا را به قسمت های کوچک‌تر تقسیم کنید

نوشتن محتوای متنی سئو شده در صورتی موفق خواهد بود که نویسنده به داستان خود در طول یک متن توجه داشته باشد. دقت کنید، محتوای شما نباید جملات و پاراگراف های طولانی داشته باشد، چرا که خواننده را خسته می کند. مخاطب یک محتوا، بیشتر دوست دارد که متن های کوتاه تر و قابل مرور سریع را پیش روی خود ببیند؛ پس سعی کنید محتوای خود را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید و هر تکه را با یک تیتر کوتاه جذاب، آغاز نمایید!

با خواندن درس های آموزش تولید محتوا رایگان می توانید همه این ترفندها را یاد بگیرید.

درست همینجاست که تنظیمات هدینگ ‌های 2H و 3H اهمیت پیدا می کنند. عنوان های فرعی در متن محتوا باعث می شوند که محتوای شما قابل تجزیه باشد، بنابراین خواندن آن آسان است و آن را به یک پست وبلاگی محبوب تبدیل می کند. یک ترفند برای این قسمت این است که در تیترهای فرعی حتماً از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید که یک مزیت خوب برای سئو سایت نیز می باشد.

4- از کلمات کلیدی لانگ تیل (long tail) در محتوا استفاده کنید

یک محتوای استاندارد و سئو شده دارای یک کلمه کلیدی اصلی است که صحبت نویسنده، پیرامون آن می چرخد. پس یک ترفند خوب برای بهبود رتبه آن صفحه محتوا در گوگل این است که از سایر کلمات کلیدی مترادف، و کلمات لانگ تیل یا دنباله بلند نیز در نوشتن متن محتوا استفاده نمایید. این کلمات از سوی مخاطبان یک سایت، بسیار جستجو می شوند.

به طور مثال، فرض کنید برای یک سایت تغذیه و تناسب اندام، مطلب می نویسید. اگر کلمه کلیدی اصلی شما “رژیم غذایی سالم” است، می توانید از این دسته کلمات لانگ تیل در متن خود نیز استفاده کنید:

رژیم غذایی سالم برای کودکان؛ رژیم غذایی سالم برای سالمندان؛ رژیم غذایی سالم برای زنان باردار؛ غذاهای سالم در بارداری؛ غذاهای سالم برای مدرسه؛ غذای سالم برای نوجوانان؛ لیست میان وعده های سالم؛ غذاهای کم کالری؛ و …

اینها فقط یک مثال هستند؛ شما به عنوان نویسنده محتوا باید سعی کنید که در همان حوزه فعالیت خود، از دسته ای از کلمات متنوع و مرتبط استفاده نمایید.

5- برای کاربران سایت، محتوا بنویسید نه برای خودتان!

 گاهی برخی از نویسنده های محتوای متنی فقط به این موضوع توجه می کنند که باید متن آنها در موتور جستجوگر، رتبه بگیرد و تصور دارند که این تمام هدف آن وبسایت است! در صورتی که چنین نیست؛ در تولید محتوای تخصصی سایت باید ابتدا به کاربران و مخاطبان آن وبسایت توجه کنید؛ و موتورهای جستجوگر را در اولویت بعدی قرار بدهید.

در این حوزه، آن دسته از نویسندگانی موفق تر هستند که نه برای تمایلات خودشان، بلکه برای اهداف و نیازها و خواسته های مخاطبان خود، محتوا می نویسند. توجه به انگیزه ها و چالش های خریداران و مشتریان یک سایت، بسیار اهمیت دارد. شما باید روی موضوعاتی تمرکز کنید که با احساسات و ترجیحات آنها همسو شود.

می خواهید در نوشتن محتوای متنی سئو شده، جزو برترین ها باشید؟ این آموزش جامع مخصوص شما است….

در هر سطح از نویسندگی محتوای سایت که باشید، باز هم برای موفقیت بیشتر در این حوزه، به آموزش های جامع نیاز دارید. ما در وبسایت کافه محتوا (www.cafe-mohtava.ir)، یک سری آموزش رایگان تولید محتوا را برایتان آماده کرده ایم که می توانید آنها را مطالعه نموده و دانش محتوایی خود را بالاتر ببرید.

علاوه بر این آموزش ها، یک کتاب الکترونیکی ویژه نیز تهیه نموده ایم که پیرامون آموزش های اختصاصی نوشتن محتوای متنی صحبت می کند. با خرید این آموزش جامع می توانید از فوت و فن های نویسندگی برای انواع وبسایت ها مطلع شوید. این کتاب الکترونیکی به ویژه برای آن دسته از عزیزانی مناسب است که به شکل فریلنسری فعالیت می کنند و از این راه، کسب درآمد می نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت ما به آدرس www.cafe-mohtava.ir مراجعه نموده و بخش محصولات سایت را بررسی کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا