اقتصادیکسب و کار ایرانی

انکرتکست چیست

اگر از اینترنت استفاده می‌کنید، چه یک کاربر ساده باشید و چه یک وبمستر حرفه‌ای؛ یک مورد همیشه در مورد شما صادق است: شما “جستجو” می‌کنید. معمولا در گوگل، گاهی هم در موتورهای جستجوی دیگر!

Keyword stuffing چیست |اصول سئو چیست |انواع انکر تکست

جستجوی کلمات و عبارات مختلف تقریبا همیشه به این قصد انجام می‌شود که جواب سوال خود را یافته یا برای مشکلی راه حلی پیدا کنید. حالا سوال اینجاست: روی کدام‌یک از میلیون‌ها نتیجه جستجو کلیک می‌کنید؟ از کجا می‌دانید که آنچه به دنبالش هستید پشت کدام یک از این لینک‌ها پنهان شده است؟

استفاده صحیح از انکر تکست و انتخاب کلمات یا جملات مناسب برای آن، تاثیر فراوانی بر وضعیت سئو خواهد داشت.

در ادامه مطلب، قصد داریم شما را با تعریفی کامل از انکر تکست، چگونگی استفاده از آن، انواع مختلف، کاربردهای انکر تکست و نکاتی تکمیلی در این زمینه آشنا کنیم. با سپید آکادمی همراه باشید.

چطور می‌توان یک انکر تکست درست کرد؟

معرفی انواع مختلف انکر تکست

نامشخص و عمومی (Generic): انکر تکست نامشخص هیچ ارتباطی به انواع بالا ندارد و می‌تواند یک متن خیلی ساده و کلی مثل “اینجا کلیک کنید” باشد.

در مورد انواع انکر تکست و کاربرد صحیح هرکدام به صورت کامل در کارگاه صحبت می‌کنیم.

چطور انکر تکست‌های بهتری بنویسیم؟

انکر تکست شما هرچه ساده‌تر و گویاتر باشد، بهتر است.

انکر تکست‌های منطبق با اصول سئو یا به اصطلاح SEO-Friendly این چهار ویژگی را دارند:

  • ساده و مشخص هستند
  • مرتبط با لینک هدف هستند.
  • چگالی کلیدواژه‌های آنها کم است
  • از نوع نامشخص (Generic) نیستند.

انکر تکست ساده و مشخص چیست؟

هنوز فرمول مشخصی درباره تعداد کاراکترهای استاندارد برای نوشتن یک انکر تکست وجود ندارد، اما بهتر است که این عبارت را تا حد امکان کوتاه و مشخص نگه دارید. هنگام نوشتن این متن، همیشه به دو نکته توجه داشته باشید:

  • صفحه هدف باید به بهترین و صادقانه‌ترین شکل توصیف شود.
  • کاربران تشویق شوند که حتما روی لینک مورد نظر کلیک کنند.

موتورهای جستجو از ابتدای ظهورشان تاکنون رفته رفته هوشمندتر شده‌اند و راه‌هایی هم برای پیدا کردن میزان ارتباط انکر تکست‌ها با محتوای صفحات پیدا کرده‌اند. اگر موتور جستجو تشخیص دهد که انکر تکست و صفحه مورد نظر به خوبی مرتبط هستند، هم صفحه لینک دهنده و هم صفحه لینک گیرنده هر دو شانس خوبی برای کسب رتبه‌های بالاتر در جستجوی موضوع مورد نظر خواهند داشت.

جدا از این موضوع، مرتبط بودن موضوع کلی کار وبسایت هم مهم است. اگر وبسایت یک کافی شاپ مطالبی حاوی لینک‌های آموزش درست کردن انواع قهوه داشته باشد، از نظر گوگل وضعیت بهتری خواهد داشت تا اینکه لینک‌های داخل آن به سایت‌های جانورشناسی هدایت شوند!

چگالی کلیدواژه چه تاثیری در کیفیت عملکرد انکر تکست‌‌ها دارد؟

وجود لینک‌های داخلی در محتوای یک سایت بسیار خوب است، اما حواستان باشد که متن انکر تکست‌های شما باید طبیعی و در عین حال متفاوت باشند تا از طرف گوگل به عنوان اسپم شناخته نشوند.

تا همین حالا هم به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم. به طور خلاصه، محتوای لینک‌ها باید همان چیزی باشند که در انکر تکست‌های آنها نوشته شده است، و هر کاری که شما را از مسیر دور کند، به زیان شما خواهد بود. کارهایی چون:

  • استفاده اسپم گونه از لینک‌ها
  • استفاده از انکر تکست‌های نامشخص (عبارت‌هایی مثل “اینجا کلیک کنید”)
  • استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌های متفاوت در انکر تکست
  • استفاده از عبارات دروغین و فریبکارانه برای کشاندن کاربران به سوی لینک (عبارت‌هایی مثل “عکس‌های خصوصی همسر ***”)
  • دستکاری کدهای HTML و CSS و تغییر رنگ یا برداشتن خط زیر انکر تکست‌ها (تا کاربران آنها را به صورت لینک نبینند)

باعث خواهند شد که لینک‌های شما کارایی لازم را نداشته و بدتر از آن، گوگل‌ هم آنها را غیر طبیعی یا حتی خطرناک تشخیص دهد. غیرطبیعی بودن لینک‌ها توسط سنجیده می‌شود و در صورت تشخیص آن سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد.

در انتها

صداقت داشتن همیشه مهم است، و این موضوع در بحث سئو ایران مهم‌تر هم می‌شود. امروزه موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل خیلی هوشمندتر از آن شده‌اند که گول روش‌‍‌های فریبکارانه و به اصطلاح را بخورند. پس در فرآیند ساخت سایت و تولید محتوا برای آن، توصیه می‌کنیم همیشه از روش‌هاس استاندارد استفاده کرده و ببیشتر سایت‌های فارسی زبان در مطالب آموزش سئوی خود از انکرتکست به عنوان فاکتوری مهم در رتبه‌بندی یاد کرده‌اند و به کاربران تذکر داده‌اند که حتماً باید به آن توجه کنند، اما تنها تعداد کمی از این سایت‌ها، مقاله‌ای به نسبت کامل درباره انکرتکست و بهینه‌سازی آن منتشر کرده‌اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم با انتشار این مطلب، برای همیشه از شرِ سوالات انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد، خلاصتان کنم. خب، دیگر بیایید با هم ببینیم که انکرتکست چیست…

انکرتکست چیست؟

کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک می‌شوند را انکر‌تکست می‌گویند. انکرتکست در واقع همان قسمتی از یک لینک است که کاربر آن را مشاهده می‌کند و قادر است بر روی آن کلیک کند.

اگر مقدمۀ همین مقاله را بار دیگر مشاهده کنید، کلمه سئو با رنگ آبی مشخص شده است. در اینجا کلمه سئو، انکرتکست یا متن لینکِ ما محسوب می‌شود. در بیشتر سایت‌ها نیز لینک‌ها و متن‌شان با رنگ آبی مشخص می‌شوند.

برای مثال جمله زیر را مشاهده کنید:

، راهکار مناسبی برای افزایش نرخ تبدیل است، اما من به شخصه را ترجیح می‌دهم.

از طریق همین متنِ لینک هاست که موتورهای جستجویِ گوگل، یاهو و بینگ تصمیم می‌گیرند که یک سایت را در نتایج جستجو نشان دهند.

اما نکتۀ جالب اینجاست: اگر وب‌سایت‌های بسیاری با انکرتکستی واحد (یا مشابه) به یک صفحه از سایتی دیگر لینک دهند، آن صفحه به مرور به عنوان معتبرترین سایت برای آن کلمه کلیدی شناخته می‌شود. حتی اگر آن کلمه در محتوای آن صفحه وجود نداشته باشد!

انکرتکست در لینک

همانطور که می‌دانید لینک‌ها از طریق مجموعه‌ای از کدهای HTML بوجود می‌آیند. هنگام تجزیه و تحلیل این کدها متوجه خواهید شد که بخشی از لینک به انکرتکست نسبت داده شده است.

تصویر زیر آناتومی یک لینک را به تصویر می‌کشد:

انواع انکرتکست را بشناسید

خب، اینجا همان نقطه‌ای است که شما با مفهوم سئو سر و کار دارید. انکرتکست‌های مختلف، ارزش یکسان ندارند. در گذشته که بهینه‌سازی سایت به پیچیدگی امروز نبود، متخصصان سئو، آدرس سایت مورد نظر را با کلمه کلیدی هدفشان لینک می‌کردند و حتی برای آن کلمه کلیدی رتبه می‌گرفتند!

اما امروزه با پیچیده شدن قوانین سئو، استفاده بیش از حد از یک متن در لینک‌های مختلف می‌تواند باعث جریمه شدن وب‌سایت شما شود.

بنابراین شما باید از متن لینک‌های مختلف برای صفحات سایت خود استفاده کنید. برای آنکه بتوانید لینک‌های خود را به بهترین شکل بهینه‌سازی کنید، در ابتدا باید با انواع انکرتکست‌های موجود آشنا باشید.

آیا با لینک‌هایی با عنوان اینجا را کلیک کنید” یا اینجا بروید آشنا هستید؟ این قبیل متن لینک‌ها با عنوان انکرتکست عمومی شناخته می‌شوند. در گذشته استفاده از این انکرتکست رایج بود، اما طی چند سال اخیر با تغییر قوانین الگوریتم گوگل، استفاده از این لینک‌ها می‌تواند به سئوی سایت شما آسیب بزند.

برخی انکرتکست‌های عمومی عبارتند از:

  • اینجا را کلیک کنید
  • اطلاعات بیشتر
  • ادامه مطلب
  • بیشتر بخوانید
  • اینجا
  • این وب سایت
  • این لینکو چک کن
  • درباره نویسنده
  • و …

پیشنهاد من به شما این است که تا حد امکان از این عناوین در لینک‌های خود استفاده نکنید.

هر لینکی که از نام تجاری در متنِ خود استفاده کند، انکرتکست نام تجاری یا برند نامیده می‌شود. استفاده از این نوع انکرتکست خطری برای سئو ندارد، مگر اینکه نام تجاری‌تان با کلمه کلیدی هدفتان یکسان باشد.

همانطور که مشاهده می‌کنید سایت MOZ از نام تجاری خود در انکرتکست لینک‌ها استفاده می‌کند.

سایت Best Buy نیز از نام برند خود در متن لینک‌ها استفاده می‌کند.

استفاده از کلمه کلیدی و نام تجاری در متن لینک یکی دیگر از روش‌های خوب و کم‌خطر برای ساخت لینک‌های خوب است. این نوع انکر تکست معمولاً شامل نام برند شما به همراه کلمه کلیدی هدف‌تان است.

برای مثال عبارت ، انکر‌تکست بسیار خوبی است که شامل نام برند نوین و کلمه کلیدی مرتبط با سایت است.

بنابراین اگر تصویر سایت شما نداشته باشد، هیچ متنی برای لینکش شناسایی نمی‌شود. به مثال زیر توجه کنید:

به دنبال خدمات سئو هستید؟

ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

در این نوع انکر تکست به جای استفاده از کلمه کلیدی هدف‌تان، از عبارات هم معنی یا مشتقات آن استفاده می‌کنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی گل فروشی را هدف قرار داده‌اید، متن لینک LSI آن می‌تواند عباراتی مانند گل فروشی آنلاین، فروش اینترنتی گل و گیاه یا گل تزئیتی آنلاین باشد.

مزیت لینک LSI این است که به کوئری جستجوی کاربران بسیار شبیه است. اگر عبارت گل فروشی را در گوگل جستجو کنید، جستجوهای مرتبط با آن را در انتهای صفحه مشاهده خواهید کرد:

برای مثال اگر کلمه کلیدی یکی از صفحاتِ سایت‌تان لینک بیلدینگ است، متن لینک‌هایی که برای آن صفحه می‌سازید، همان کلمه کلیدی لینک بیلدینگ خواهد بود.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

انکر تکست چیست؟

فرض کنید که در حال مطالعه یک مقاله هستید. این مقاله حدود 1000 کلمه بوده ولی در آن به موضوعات مختلفی اشاره شده است. نویسنده آن مقاله برای این‌که موضوع موردنظر خودش را مختصر و مفید بنویسد و نخواهد هر نکته یا مطلبی را توضیح دهد، تصمیم می‌گیرد که هر کلمه جدید یا خاص را به یک لینک (صفحه) مرتبط متصل کند.

با این کار زمانی که در طول خواندن مقاله سوالی برای مخاطب به وجود بیاید یا مخاطب بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد آن کلمه یا مفهوم کسب کند، روی آن کلمه کلیک می‌کند تا وارد لینک مربوط به آن کلمه شود. در واقع انکر تکست یا انکرتکست، یک متن است که (احتمالاً با لنگر!) به یک لینک متصل شده است و به همین خاطر وقتی روی انکر تکست کلیک کنید، به صفحه مربوط به آن لینک هدایت می‎‌شوید.

تصویری برای نمایش بهتر مفهوم انکرتکست

در واقع اگر بخواهیم یک تعریف کلی و سرراست از انکرتکست ارائه دهیم، باید بگوییم انکر تکست، هر متنی است که بشود روی آن کلیک کرد و به صفحه دیگری هدایت شد. به عنوان مثال به متن زیر توجه کنید:

امروزه یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که هر کسب و کار باید به آن توجه داشته باشد. مارکتینگ انواع مختلفی دارد که بازاریابی در موتورهای جستجو (SEM) یکی از به‌روزترین انواع آن است. برای بازاریابی در موتورهای جستجو باید همیشه را در نظر گرفت و محتوایی تولید کرد که با استانداردها و معیارهای موتورهای جستجو سازگاری داشته باشد.

در متن بالا دو کلمه «بازاریابی» و «سئو» قابل کلیک هستند و وقتی روی آن‌ها کلیک کنیم به صفحه دیگری منتقل می‌شویم. بنابراین به این دو کلمه انکرتکست یا انکر تکست گفته می‌شود. برخی از متخصصان به انکرتکست، عنوان لینک هم می‌گویند؛ چون این متن در واقع نمایانگر موضوع اصلی آن لینک است.

آناتومی انکر تکست

در صورتی که بخواهیم با آناتومی لینک و انکر تکست آشنا شویم، باید یک آشنایی ابتدایی با کدهای HTML داشته باشیم. لینک‌ها حاصل در کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از کدهای HTML هستند. در ادامه ساختار و آناتومی یک لینک را مشاهده می‌کنید:

نمایش آناتومی انکرتکست

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، انکرتکست مدل کانو به صفحه مربوط به آن مقاله در وب‌سایت همیار آکادمی لینک شده است. حال که با معنا و مفهوم انکرتکست آشنا شدیم و دانستیم که انکرتکست چیست زمان آن فرا رسیده است که با انواع انکر تکست آشنا شویم:

انواع انکر تکست

انکرتکست‌ها انواع مختلفی دارند؛ زیرا از متن‌های مختلفی برای اتصال به یک لینک مشخص استفاده می‌شود. ممکن است بعضی افراد کلمه کلیدی صفحه مربوط به لینک را به عنوان انکرتکست استفاده کنند و برخی دیگر یک جمله را به انکر تکست تبدیل کنند. در ادامه این بخش از مقاله انواع و اقسام انکر تکست را بررسی خواهیم کرد:

انکرتکست ها 8 نوع می باشند

انکرتکست‌های عمومی یا صفر با لینکی که به آن‌ها متصل می‌شود، هیچ ارتباطی ندارند. این لینک‌ها از نظر سئو هیچ ارزشی به متن شما اضافه نمی‌کنند؛ زیرا زمانی انکر تکست، محتوای شما را ارزشمند می‌کند که از کلمه کلیدی صفحه هدف به عنوان انکرتکست استفاده کنید. در ادامه چند مثال برای انکرتکست عمومی یا صفر بیان شده است:

  • بیشتر بخوانید
  • اینجا کلیک کنید
  • ادامه مطلب
  • اطلاعات بیشتر
  1. انکر تکست عریان یا همان URL

این نوع انکر تکست از این جهت عریان است که در آن از لینک صفحه هدف به عنوان انکرتکست استفاده می‌شود. به عبارت دیگر تولیدکننده محتوا مستقیماً لینک صفحه هدف را در محتوای خود قرار داده و از کاربر می‌خواهد که روی لینک کلیک کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این نوع انکر تکست هیچ کمکی به سئوی سایت و محتوای شما نمی‌کند. به مثال زیر توجه کنید:

در صورت تمایل به آشنایی با نرخ پرش کافی است روی کلیک کنید.

در صورتی که انکر تکست، دقیقا کلمه کلیدی کانونی صفحه مربوط به لینک باشد، به این انکرتکست، انطباق دقیق گفته می‌شود. این مدل از لینک‌سازی برای سئوی سایت ما بسیار مفید و موثر است و می‌تواند به رتبه‌بندی سایت ما کمک کند. البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این نوع انکر تکست می‌تواند باعث جریمه شدن سایتتان شود. به مثال زیر توجه کنید:

به ما کمک می‌کند که فرصت‌ها و پتانسیل موجود در بازار را به خوبی درک کنیم، شناخت خوبی از رقبای خودمان کسب کنیم و ببینیم که آن‌ها برای رفع نیاز مشتریان چه اقداماتی انجام داده‌اند.

در صورتی که تمایل دارید برندسازی کنید و کاربر را با برند خود آشنا کنید، می‌توانید در انکر تکست از نام تجاری یا برند خودتان استفاده کنید. گاهی مواقع هم کسب و کارها از کلمه کلیدی صفحه هدف به علاوه نام برند خود استفاده می‌کنند. این روش خطری برای سئو ندارد و می‌تواند مفید باشد. به مثال زیر توجه کنید:

در حال حاضر یکی از جامع‌ترین دوره‌ها برای مدیریت کسب و  کار اینترنتی است و مدیران و کارآفرینان زیادی از این دوره برای راه‌اندازی، رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی خود استفاده کرده‌اند. همواره تلاش می‌کند که فرهنگ کسب و کار اینترنتی را در کشور گسترش دهد تا مردم کشورمان بتوانند لذت آزادی زمانی و کسب ثروت را به صورت توأمان تجربه کنند.

در صورتی که از کلمات هم‌معنی و مترادف با کلمه کلیدی صفحه هدف به عنوان انکرتکست استفاده کنید، در واقع از انکر تکست هم‌معنی استفاده کرده‌اید. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما «فروش موبایل» باشد، «فروش آنلاین موبایل» و «خرید گوشی» مترادف‌های این کلمه کلیدی هستند. این مدل از لینک‌سازی هم در موفقیت وب‌سایت شما بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند رتبه شما در نتایج جستجو بهبود ببخشد.

این نوع از انکر تکست مربوط به زمانی است که کلمه کلیدی صفحه هدف، بخشی از انکرتکست را شامل شود. به عنوان مثال کلمه کلیدی یک صفحه «تست شخصیت شناسی» باشد و ما از عبارت «انواع تست شخصیت شناسی برای استخدام» به عنوان انکرتکست استفاده کنیم، در واقع از نوع انطباق جزئی کمک گرفته‌ایم.

انکرتکست دم دراز از نظر تعریف با نوع انطباق جزئی یکسان است و تنها تفاوتی که با آن دارد این است که طولانی‌تر است. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی صفحه مقصد ما «تست شخصیت شناسی» باشد و ما از انکرتکست «با 6 نوع تست شخصیت شناسی آشنا شوید» استفاده کنیم، انکرتکست ما از نوع دم‌دراز یا طولانی خواهد بود.

چگونه می توانیم انکر تکست های عالی بنویسیم؟

تا به اینجای کار تلاش کردیم با مفهوم انکرتکست و انواع آن آشنا شویم ولی هنوز نمی‌دانیم که انکرتکست‌های سایت خود را چگونه بنویسیم که به رتبه‌بندی سایت ما در نتایج جستجوی گوگل کمک کند. در ادامه به یک سری از مهم‌ترین نکات برای نوشتن انکر تکست اشاره شده است.

راهکارهای نوشتن انکرتکست های عالی

  1. به سایت های سمی لینک ندهید و از آن ها لینک دریافت نکنید

یکی از نکات مهمی که برای تهیه انکرتکست اهمیت دارد این است که سعی کنید انکرتکست خود را به یک لینک سمی یا اصطلاحاً اسپم متصل نکنید؛ زیر این کار می‌تواند به رتبه‌بندی سایت شما آسیب برساند و باعث شود که گوگل از رتبه گرفتن شما جلوگیری کند. لینک دادن به یک صفحه یا سایت به این معنی است که شما آن سایت را قبول دارید و تأیید می‌کنید. از آن‌جا که گوگل سایت‌های اسپم را جریمه می‌کند، احتمالاً سایت شما را هم جریمه خواهد کرد.

  1. از انواع و اقسام انکرتکست استفاده کنید

خودتان را به یک نوع خاص از انکر تکست محدود نکنید. سعی کنید از انواع و اقسام آن‌ها در محتوای خودتان استفاده کنید. شاید تصور کنید که استفاده از انکرهای انطباق دقیق، بهترین راه برای ساخت انکر تکست است ولی این نکته را بدانید که اگر بیش از حد از این مدل استفاده کنید، احتمالاً از سوی گوگل جریمه خواهید شد. سعی کنید همیشه تعادل را رعایت کنید.

  1. در لینک سازی داخلی سایت از نوع انطباق دقیق کمک بگیرید

در صورتی که تمایل دارید لینک‌سازی داخلی انجام دهید، استفاده از نوع انطباق دقیق بهترین گزینه است. البته باز هم هشدار می‌دهیم که تعادل را رعایت کنید و اگر لازم است از انواع دیگر مثل دم دراز (طولانی) و انطباق جزئی هم کمک بگیرید.

  1. انکرتکست باید با مفهوم صفحه هدف مرتبط باشد

یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید این است که کاربر به هیچ عنوان نباید فریب داده شود. سعی کنید انکر تکست را به گونه‌ای آماده کنید که کاربر پس از کلیک روی آن، وارد صفحه‌ای شود که با انکر تکست ارتباط نزدیک دارد. به همین دلیل است که می‌گوییم از خود کلمه کلیدی یا کلمه مترادف برای لینک‌دهی استفاده کنید.

  1. از متن های عمومی استفاده نکنید

یکی از بدترین انواع انکر تکست‌ها، انکر تکست عمومی است. استفاده از عباراتی مثل «اینجا کلیک کنید» و «بیشتر بخوانید»، واقعاً حکم زهر را برای سایت شما دارد و گوگل به شدت صاحبان وب‌سایت، متخصصان محتوا و سئو را از استفاده از چین متن‌هایی نهی می‌کند. در صورتی که واقعاً دنبال رتبه گرفتن در گوگل هستید، استفاده از چنین  کلماتی را تا حد امکان کاهش دهید.

  1. کاری کنید که انکرتکست های شما طبیعی به نظر برسد

سعی کنید تمام نکاتی که گفته شد را به درستی در محتوای خود رعایت کنید. خصوصاً مراقب نحوه توزیع انواع انکر تکست در مقاله خودتان باشید؛ زیرا با این کار گوگل متوجه می‌شود که سایت و محتوای شما طبیعی است و ارزش بررسی دارد. در صورتی که سعی کنید گوگل را فریب دهید و از متن‌های گمراه‌کننده و اشتباه استفاده کنید، حتماً به مشکل خواهید خورد.

  1. انکرتکست را از بقیه اجزای متن متمایز کنید

شاید این نکته خیلی ساده باشد ولی تاکنون خیلی از سایت‌ها به خاطر عدم رعایت همین یک نکته به مشکل خورده‌اند. سعی کنید رنگ متن قابل کلیک (انکر تکست) از سایر بخش‌های متن متمایز و متفاوت باشد تا کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند بتوانند روی این متن‌ها کلیک کنند. در صورتی که این متن‌ها متمایز نباشند کلیکی هم روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در نتیجه در رتبه‎‌بندی شما در گوگل هم تأثیر نخواهد داشت.

  1. حتماً برای تصاویر خود از تگ آلت استفاده کنید

یکی از نکاتی که برای سئوی محتوایی اهمیت زیادی دارد، استفاده از متن جایگزین تصویر یا تگ آلت است. این متن به گوگل این امکان و اجازه را می‌دهد که از موضوع تصویر شما آگاه شود و آن را در نتایج جستجوی تصویری خود به کاربران نمایش دهد. در صورتی که می‌خواهید یک لینک را به یک تصویر متصل کنید، حتماً برای آن تصویر تگ آلت در نظر بگیرید.

از انکر تکست برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید

انکر تکست تأثیر به‌سزایی روی سئوی سایت دارد و به گوگل نشان می‌دهد که محتوای یک صفحه در چه زمینه‌ای نوشته شده است. تلاش کنید تا حد امکان انکر تکست خود را با موضوع صفحه هدف مرتبط انتخاب کنید. در صورتی که در صفحات مختلف سایت خود از یک انکرتکست خاص برای اشاره به یک صفحه استفاده کنید، پس از مدتی گوگل آن صفحه را با آن انکرتکست خواهد شناخت. به عنوان مثال اگر در مقالات مختلف سایت خود از انکر تکست بازاریابی برای اشاره به مقاله «بازاریابی چیست؟» استفاده کنید، پس از مدتی گوگل مقاله مورد بحث را با کلمه «بازاریابی» خواهد شناخت.

از طرفی استفاده درست از انکر تکست باعث می‌شود (بانس ریت) سایت کاهش یابد؛ زیرا وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود، با موضوعات جذابی روبرو می‌شود که می‌تواند روی آن‌ها کلیک کند و اطلاعات خود را افزایش دهد. وقتی نرخ پرش سایت کاهش یابد، مسلماً گوگل هم برای سایت شما ارزش و اهمیت بیشتری قائل خواهد شد.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید و ارزشمند بود، پیشنهاد می‌شود مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله شیوه درست لینک‌سازی به صورت کامل آموزش داده شده است. از نظر شما انکرتکست چه تأثیری روی سئو دارد؟ شما از چه راهکارها و روش‌هایی برای بهینه‌سازی انکر تکست خود استفاده می‌کنید؟ چه کارهایی به فرایند ساخت انکرتکست آسیب می‌زند؟ لطفاً نظرها و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا