طراحی سایت فروشگاهی و هر آنچه باید بدانید
اینترنت روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است و افراد برای رسیدن به پول سعی میکنند در اینترنت حظور داشته باشند به این دلیل که کسب و کارهای سنتی دیگر بازدهی خیلی خوبی برای مدیر کسب و کار ندارد. با داشتن یک سایت فروشگاهی میتوان به سودهای عالی دست پیدا کرد و محصولات خودتان را به افراد زیادی بدون هیچگونه محدودیت جغرافیایی معرفی کنید.
طراحی سایت فروشگاهی امروزه رونق خوبی دارد و خیلی از کسب و کارهای سنتی به سمت آن کشیده می شوند. در حال حاضر هیچ کس نمی تواند منکر قدرت زیاد و خارق العاده اینترنت در زمینه فروش و بازاریابی شود. تقریبا تمام افراد در هر رده سنی کم و بیش با این فضا آشنا هستند و از آن استفاده می نمایند. آنچه که با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت جلو است، طراحی سایت فروشگاهی است. با داشتن یک وبسایت هیچ وقت فروش شما محدود نمی شود. برای اینکه آگاهی خود را در خصوص ساخت سایت فروشگاهی در کرج بالا ببرید ادامه مقاله را حتما مطالعه نمایید.
یک سایت فروشگاهی باید شامل چه امکاناتی باشد؟
قطعا شما نیز این مورد را شنیده اید که از طریق اینترنت می توان به درآمد خوبی دست پیدا کرد. هر شخصی روش و شیوه خود را برای درآمدزایی در این فضا دارد. آنچه غیر قابل انکار است، این موضوع می باشد که اینترنت یک فضای پولساز برای کسب و کار ها است. لذا اگر شما یک سایت فروشگاهی داشته باشید، می توانید به راحتی در هر ساعت از شبانه روز و حتی در زمان خواب فروش داشته باشید.
در حال حاضر خرید از سایت فروشگاهی کاملا روتین شده است و بسیاری از افراد برای اینکه در زمان خود صرفه جویی نمایند یا امکان مقایسه محصولات متفاوت را داشته باشند، خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. از همین رو فروشندگان سنتی به این سمت رفته اند که محصولات و خدمات خود را به صورت اینترنتی در اختیار سایرین قرار دهند.
قطعا شما نیز نام سایت دیجی کالا را به عنوان یک سایت فروشگاهی موفق در ایران شنیده اید. اما جالب است بدانید که این سایت فعالیت خود را در ابتدا تنها با چند محصول محدود آغاز نمود. همین امر می تواند یک انگیزه برای شما باشد تا محصولات خود را از طریق اینترنت و سایت فروشگاهی در اختیار دیگران قرار دهید.
درست است که امروزه وب سایت های فروشگاهی زیادی در ایران وجود دارند و رقابت نیز بین آنها بسیار زیاد است، اما شما نیز می توانید با یک طراحی سایت خوب و جذاب، محصولات خود را به نحوی ارائه دهید که مخاطبان جذب شوند. از این حیث داشتن یک طراحی خوب برای وب سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا توصیه می شود تا طراحی سایت خود را به افراد مجرب و کاربلد بسپارید. در این صورت زودتر به نتیجه مدنظر خود دست خواهید یافت.
به عنوان کارفرمایی که قصد طراحی سایت فروشگاهی در کرج را دارید، لازم است تا به نکات متنوعی توجه داشته باشید. اگر با این نکات آشنا باشید می توانید هر کار خارق العاده ای که در ذهن دارید را پیاده سازی نمایید و به سرعت پیشرفت کنید. نکات مذکور در زیر برای شما لیست شده اند.
طراحی ظاهر سایت فروشگاهی:
زمانی که اقدام به طراحی سایت فروشگاهی در کرج می نمایید، لازم است تا حتما اصل محصول خود را در نظر داشته باشید. به عنوان یک نکته توجه نمایید که سایت شما مانند ویترین مغازه شما است. لذا هر اندازه شیک تر و جذاب تر باشد، به همان اندازه کاربران بیشتری جذب آن می شوند. در نظر داشته باشید که اگر سایت شما ظاهر خوبی نداشته باشد، مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.
برای اینکه طراحی سایت فروشگاهی شما بتواند نظر مخاطبان را جلب نماید، لازم است تا از دید مشتری به سایت نگاه کنید و تمام موارد مربوطه را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر از طیف رنگی مناسب استفاده نمایید. همچنین لوگوی مناسبی برای سایت خود طراحی نمایید. در نظر داشته باشید که نوع طراحی محصولات، لوگو و سایت شما همگی باید متناسب با یکدیگر باشند.
ارائه توضیحات کافی پیرامون محصول:
به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که تفاوتی ندارد چه محصولی در فروشگاه خود به فروش می رسانید، در هر حال باد تک تک ویژگی ها و توضیحات لازم را در خصوص محصول خود ارائه دهید. به طور مثال اگر محصول شما لباس است لازم است تا اطلاعاتی همچون اندازه، رنگبندی، نحوه شستشو و مواردی از این قبیل را بیان دارید.
برای طراحی سایت فروشگاهی در کرج بسیار مهم است که از محصول عکس های متفاوت تهیه شود. این عکس ها باید از جنبه های مختلف محصول تهیه شوند تا کاربر بتواند آهان را به دقت بررسی کند. همچنین توجه داشته باشید که این عکس ها می بایست مطابق با واقعیت باشند. در غیر این صورت مشتری شما اطمینان خود را به فروشگاه از دست می دهد.
در طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است که درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید. این درگاه ها از دو جهت خوب هستند:
- مشتری شما به راحتی اعتماد کرده و خرید خود را انجام می دهد
- پول به صورت مستقیم به حساب شما واریز می شود
با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان متوجه شد که طراحی سایت فروشگاهی در اولین وب یک کار بسیار تخصصی می باشد و لازم است تا فاکتورهای متفاوتی را در نظر گرفت.
در طراحی سایت فروشگاهی، ریسپانسیو بودن را فراموش نکنید:
به عنوان طراح یک سایت فروشگاهی لازم است تا آن را کاملا واکنشگرا طراحی نمایید. سایت شما باید در دستگاه های مختلف چون تبلت، موبایل و … به خوبی نمایش داده شود. در واقع هیچ بخشی از کناره های گوشی نمی بایست به بیرون زده شود. امروزه اغلب کاربران از گوشی برای خرید های اینترنتی استفاده می نمایند. از همین رو بسیار مهم است که سایت شما در گوشی های موبایل قابلیت پیمایش داشته باشد.
واکنش گرا بودن سایت در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بالایی دارد. برای دسترسی به این هدف استفاده از قالب های واکنشگرا به شما کمک شایانی می کنند. در نظر داشته باشید که هدف شما از این کار دیده شدن بیشتر می باشد.
مهم است که محصولات مهم و پربازدید خود را در مرکز توجه سایت قرار دهید:
اگر قصد دارید تا طراحی سایتی که انجام می دهید، افراد بیشتری را به سمت خود جلب نماید، لازم است تا محصولات مهم و پرطرفدار را در معرض دید و درمرکز سایت قرار دهید. همچنین توصیه می شود تا محصولاتی که می توانند برای شما بیشترین درآمد را داشته باشند در جلوی سایت بگذارید. در طراحی اغلب برای این موارد از رنگ های متضاد استفاده می شود.
شما می توانید در زمان طراحی اندازه تصاویر محصولات مهم را تغییر دهید. همچنین قادر خواهید بود برای این موارد بنر تبلیغاتی ایجاد نمایید تا توجه را جلب کنید. در نظر داشته باشید که اگر بتوانید محصولات برتر را پررنگ نمایید می توانید مشتریان را به سمت خرید سوق دهید.
سایت باید قابلیت ثبت نام داشته باشد:
برای طراحی سایت فروشگاهی در کرج لازم است تا حتما فرم ثبت نام قرار داده شود. در نظر داشته باشید فرم شما باید به نحوی باشد که در قبال ثبت نام موردی(مزیتی) را ارائه دهد. در نظر داشته باشید که این فرم ها برای بازاریابی ها نقش بسزایی دارند. توجه داشته باشید که در اینگونه وب سایت ها مشتریانی وجود دارند که تنها محصولات را مشاهده می نمایند و پس از بررسی قیمت ها تصمیم به خرید می گیرند.
از سوی دیگر شما می توانید به کمک آدرس ایمیل هایی که در این فرم های ثبت نام دریافت می کنید، مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید. مدیران فروشگاه های اینترنتی می توانند از طریق ارسال ایمیل یک محصول جدید معرفی نمایند یا آخرین محصولات یا موجودی ها را به اطلاع کاربران برسانند.