تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا – بررسی شرایط
تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا برای چه افرادی مناسب است؟
تحصیل در این رشته مانند هر رشته دیگری به نیاز به علایق و ویژگیهای روحی و روانی خاصی دارد که در زیر به طور خلاصه و کلی به آنها اشاره میکنیم:
توانایی خودکار بودن
دیجیتال مارکتینگ حوزهای است که آزادی عمل حرفهای زیادی به افراد میدهد بهاینترتیب اگر انگیزه خود را حفظ کرده و در مسیر درست قرار بگیرید در این حوزه درهای زیادی به روی شما باز میشود. بسیاری از بازاریابهای دیجیتال در نهایت برای خودشان یا یک شرکت که به آنها استقلال میدهد کار میکنند. بهاینترتیب مسئول مدیریت زمان و پروژههایی که دارید خودتان هستید. اگر نتوانید انگیزه خودتان را حفظ کنید، قرارگرفتن در مسیر کاری درست برای شما دشوار خواهد بود.
علاقه به چالش
به دلیل وجود مسائلی مانند فناوریهایی که همیشه در حال تغییر هستند، رفتار مصرفکننده همیشه در تغییر است و پیچیدگی روزافزون اینترنت و کاربران آن، دنیای دیجیتال مارکتینگ همیشه در حالت تغییر است. علاوه بر این، هر پروژه در دیجیتال مارکتینگ متفاوت است بنابراین باید بتوانید مستقل فکر کنید، خلاق باشید و بتوانید از منظری متفاوت به مسائل نگاه کنید تا مشتری شما به اهدافی که تلاش میکند برسد.
انعطافپذیری و سازگاری
یکی دیگر از نتایج همیشه در حال تغییر بودن دیجیتال مارکتینگ، این است که بازاریابها باید به همان اندازه مشتاق تغییر و سازگاری باشند. بهاینترتیب، انعطافپذیری یک موضوع مهم در کار دیجیتال مارکتینگ است زیرا همیشه باید آماده استفاده از شیوههای جدید، بهروز کردن مهارتها و دانش، همگام شدن با روشهای مناسب صنعت و آخرین تکنولوژی و روندها باشید.
اشتیاق برای یادگیری
همانطور که ممکن است حدس زده باشید، یادگیری مادامالعمر برای افرادی که به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارند ضروری است زیرا در این حوزه همیشه با پیشرفت تکنولوژی در حال تکامل است. راههای زیادی وجود دارد که میتوانید از آخرین اطلاعات، فناوری و بهترین الگوها وجود دارد که عبارتاند از:
- شرکت در کنفرانسها
- ایجاد شبکه ارتباطی قوی با دیگر بازاریابهای دیجیتال
- از اخبار حوزه کاری خودتان بهویژه زمان و نوع آخرین تغییرات الگوریتمها آگاه باشید.
- دورههای تکمیلی در موضوعات مهم بگذرانید.
- مهارتهای جدید مانند طراحی و ایجاد وبسایت، کپیرایتینگ و آمار بیاموزید.
یکی دیگر از دلایل اهمیت علاقه به یادگیری، کنجکاو کردن شما است که باعث میشود برای تغییر و امتحان روشهای دیگر علاقه بیشتری به ریسکهای کوچک داشته باشید.
تمایل به کمک برای رشد کسبوکارهای دیگر
هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که به کسبوکارها کمک کند دیده شوند، سرنخ جدید به دست آورند، برند خودشان را بسازند، تبدیل و فروش را بیشتر کنند و شرکت خودشان را توسعه دهند. در دنیای امروز مردم برای تحقیق درباره محصول، انتخاب کسبوکار برای تعامل و تصمیمگیری برای خرید روی اینترنت حساب میکنند به همین دلیل اگر یک شرکت بخواهد موفق شود باید حتما در این فضا آنلاین باشد و کارشناسهای دیجیتال مارکتینگ باید برای کمک به این هدف مشتاق باشند. در این حوزه نهتنها باید به دیگران برای رشد کسبوکارشان کمک کنید، بلکه باید برای موفقیت آنها تلاش کنید زیرا پیروی آنها پیروزی شما است.
مهارتهای لازم برای فعالیت در رشته دیجیتال مارکتینگ
متخصصهای دیجیتال مارکتینگ به مجموعهای از مهارتهای فنی دیجیتال مارکتینگ و مهارتهای نرم نیاز دارند که عبارتاند از:
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM)
استفاده از موتور جستجو برای هدایت ترافیک به بخش آنلاین کسبوکار شما (مانند وبسایت) بهویژه صفحات فرود، اولین و قطعا مهمترین قدم برای ارتباط با مخاطبان است. برای موفقیت بهعنوان یک بازاریاب دیجیتال باید تا حد ممکن در SEO و SEM متخصص باشید.
تجزیهوتحلیل بازاریابی
لازم نیست کارشناس دیجیتال مارکتینگ در سطح یک دانشمند با داده یا دیتا کار کند اما باید بداند چگونه از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و سایر ابزارهای تجزیهوتحلیل داده استفاده کند. این افراد اطلاعات دقیقی از منبع ترافیک وبسایت، جذابترین کلمات کلیدی، محبوبترین زمان در طول روز، دادههای ارزشمندی از تفکیک سن، جنسیت، مکان مخاطب و دستگاههایی که آنها برای دسترسی به کسبوکار شما استفاده میکنند دارند. این اطلاعات ارزشمندترین بینشی است که کارشناس دیجیتال مارکتینگ از مخاطب دارد.
بازاریابی شبکه اجتماعی
ناگفته نماند که بازاریابهای دیجیتال باید شناخت خوبی نسبت به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی داشته باشند که از آنها برای ارسال محتوا و دسترسی به مخاطب استفاده میشود. هر پلتفرم ویژگی خاص خودش را دارد و باید بدانید کدام ویژگی موثر است و کدام موثر نیست، چه چیزی را در چه زمانی پست کنید و چگونه لحن پستهای خودتان را تغییر دهید تا با گروههای مخاطبی که از پلتفرمهای مختلف استفاده میکنند هماهنگ باشد.
حتی در حوزه بازاریابی شبکههای اجتماعی نیز تکنیکهای مختلفی وجود دارد که کارشناسهای دیجیتال مارکتینگ میتوانند آنها را اولویتبندی کنند. برای مثال شنود اجماعی (social listening)، پخش زنده، پیام دادن مستقیم و هشتگگذاری نمونهای از این تکنیکها هستند.
پرداخت بهازای کلیک و تبلیغات در شبکههای اجتماعی
اگر در بودجه یک بازاریاب دیجیتال پول برای تبلیغات وجود داشته باشد باید این موضوع را بداند که برای حداکثر کردن تاثیرگذاری این پول را در چه چیزی و در کجا خرج کند. این موضوع شامل قراردادن تبلیغات در وبسایتهای مختلف است که یا با تبلیغات مستقیم یا پلتفرمهایی مانند گوگل ادز (Google Ads) یا تبلیغات در شبکههای اجتماعی و پستهای تبلیغاتی است.
بازاریابی ایمیلی (Email marketing)
ارسال کمپین ایمیل ساده است اما ارسال کمپین ایمیلی موثر بسیار سختتر از آن است و همین باعث میشود ایمیل مارکتینگ یک مهارت مهم در دیجیتال مارکتینگ باشد. باوجوداینکه خبرنامهها جذابترین ابزار برای بازاریابهای دیجیتال نیستند، بر اساس گزارش Hubspot تقریبا ۸۰ درصد این افراد گزارش میدهند که در ۱۲ ماه گذشته میزان تعامل آنها با استفاده از ایمیل افزایش داشته است.
داستان سرایی (Storytelling)
چه در حال نوشتن توضیحات یک پست در اینستاگرام یا نوشتن یک مقاله هزار کلمهای درباره رهبری فکری در وبلاگ شرکت خودتان باشید، مهارتهای داستانسرایی عالی (شامل نوشتن، ویرایش و داستانسرایی بصری) همیشه یک دارایی مهم برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است.
این موضوع بهویژه در زمانی صحبت از بازاریابی محتوایی میشود – نوشتن مقالات طولانیتر درباره موضوعی که با مخاطب مرتبط است یک ابزار کلیدی در سئو محسوب است – اهمیت دارد، به مهارتهای ارتباطی خوبی نیاز دارید تا نهتنها ایدههای خودتان را بهوضوح برسانید، بلکه برای افرادی که میخواهید جذب کنید قانعکننده باشد. موارد مرتبط با این موضوع کار در بکاند (Backend) وردپرس یا CMSهای دیگر است.
مهارتهای اولیه طراحی
تیمهای بزرگتر معمولا یک بخش اختصاصی هنری دارند که در آن طراح گرافیک یا حتی طراح UI/UX مشغول کار است. با وجود این معمولا وظیفه بازاریاب دیجیتال است که کارهای روزمره را مانند انتخاب و تغییر تصاویری که برای شبکههای اجتماعی انتخاب میشود یا چیدن چهارچوب خبرنامه ایمیلی انجام دهد.
در این شرایط، درک مهارتهای اولیه از جمله روش سازماندهی اطلاعات برای خوانایی بیشتر یک موضوع مهم است. این موضوع اغلب با درک شهودی از تجربه مشتری آغاز میشود.
حل مسئله خلاقانه
هر چیزی که بهعنوان یک بازاریاب دیجیتال سعی دارید به آن برسید، احتمالا رقبای شما نیز تلاش میکنند به همان برسند. مزیت شما توانایی نوآوری و نگرش متفاوت به مسئله است و علاوه بر این، پیداکردن راهحلهای خلاقانه برای تمام چالشهای روزانهای که دارید اهمیت دارد. برای مثال کشف مسیرهای جدید برای رسیدن به کاربران، ایجاد راههای جدید برای جلبتوجه مخاطب و حفظ آن نمونهای از این راهحلهای خلاقانه است.
فروش و متقاعدسازی
بهعنوان یک بازاریاب، وظیفه شما تغییر نظر مردم است. بدیهی است که تسلط بر هنر فروش مزیت شما محسوب میشود اما این موضوع محدود به فروش سخت نیست. بدون شک قدرت متقاعدسازی بهاندازه قوی کردن یک برند در طول زمان اهمیت دارد یا حتی باید سعی کنید همکاران خود را برای یک ایده کمپین جدید در کنار هم قرار دهید.
رهبری پروژه
باتوجهبه مشارکت بازاریابهای دیجیتال در کمپینهای دیجیتال چندبعدی، این افراد باید این پروژهها را در فازهای مختلف و در کانالهای مختلفی که خروجی آنها فرق میکند و شامل مشارکت افراد دیگری است رهبری کنند. این موضوع هم به مهارتهای رهبری و هم به سطح بالایی سازماندهی نیاز دارد.
حداقل درباره کارایی و سازماندهی، ابزارهایی وجود دارد که به خودکار کردن فرایندهای مختلف کمک میکنند و شما را در راس امور قرار میدهند. در نظرسنجی اخیر Hubspot، حدود ۶۸ درصد از بازاریابهای دیجیتال اعلام کردند که بهنوعی به اتوماسیون وابسته هستند.
چابکی و سازگاری
بازاریابهای دیجیتال همیشه ابزارهای مختلفی دارند. دانستن روش درست اولویتبندی این ابزارها و همزمان پاسخدادن به مسائلی که ظاهر شدهاند، به چابکی نیاز دارد اما این توانایی پاسخ سریع به مسائل تنها ساعت بهساعت و در کوتاهمدت نیست. تغییرات طولانیمدت در چشمانداز دیجیتال و فناوریهای نوظهور مانند اتوماسیون بازاریابی نیز به معنی این است که بازاریابهای دیجیتال باید بتوانند خودشان را تحولات جدید و غیرمنتظره تطبیق دهند، همیشه رویدادهای احتمالی را در نظر بگیرند و برای هر چیزی آماده باشند.
برنامهریزی استراتژیک
همه این مهارتها زمانی که یک بازاریاب دیجیتال برنامهای چندمرحلهای ارائه میکند که هفتهها یا ماهها استفاده میشود، در کنار هم قرار میگیرند. دانستن اینکه چگونه استراتژیهای بازاریابی مناسب ایجاد شود که برنامهریزی دقیق دارند آیندهنگر هستند و در کنار آن به روندهای نوظهور توجه شود اهمیت زیادی دارد. بازاریابهای دیجیتال موفق کنجکاوی زیادی نسبت به روش کار مسائل مختلف درون حوزه خودشان و بهصورت جهانی و تغییرات آنها دارند. همگام بودن با این روندها نیاز به یادگیری همیشگی دارد.
چند دلیل برای مطالعه دیجیتال مارکتینگ
تقاضای روبهرشد برای بازاریابهای دیجیتال
به دلیل اینکه بیشتر سازمانها و کسبوکارها اهمیت دیجیتالی کردن فرایندهای خود را میدانند، نیاز روزافزونی به کارشناسهای خبره در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد تا خدمات این سازمانها را ترویج دهند. اکنون تبلیغات اینترنتی بهعنوان یکی از بزرگترین بخشهای تبلیغاتی از نوع تلویزیونی آن جلو افتاده است. همچنین، بیشتر مدیران مالی گزارش میدهند که دیجیتال مارکتینگ ۷۵ درصد از سهم هزینهها را در سالهای آینده به خودش اختصاص خواهد داد.
برندهای برتر جهان از جمله گوگل، به دنبال نسل جدید بازاریابهای دیجیتال هستند تا بتوانند خدمات آنها را در حوزه نوآوریهای جدید تبلیغ کنند. علاوه بر این، به نظر میرسد یک شکاف بین تقاضا و عرضه کارشناسهای واجدالشرایط این حوزه وجود دارد. روندهای موجود استخدام نشان میدهد این شکاف معادل ۵۹ درصد در تقاضا و ۱۹ درصد در عرضه است.
بهاینترتیب، قطعا گزینههای زیادی برای پرکردن فرصتهای شغلی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. اگر دیجیتال مارکتینگ را با یک دوره معتبر مطالعه کنید، احتمال پیداکردن شغل برای شما زیاد است.
آسان بودن برای شروع شغل
یکی از فراگیرترین فاکتورها در دیجیتال مارکتینگ این است که افراد مختلف با هر پیشینه میتوانند با داشتن گواهینامه و تجربه مناسب به سمت آن رو بیاورند. برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ نیاز به مدرک ۳ یا ۴ ساله در یکرشته خاص ندارید. بعد از تمام شدن دوره لیسانس، میتوانید بدون درنظرگرفتن چیزی که قبلا مطالعه کردهاید، یک مدرک دیجیتال مارکتینگ بگیرید و با انجام چند پروژه متنوع، یک نمونه کار قوی داشته باشید.
حتی از نظر تجهیزات و روش کاری، شروع پروژههای فریلنسری و کارآموزی ساده است. برای مطالعه و در نهایت تمرین دیجیتال مارکتینگ، تنها چیزی که بهعنوان یک بازاریاب مبتدی به آن نیاز دارید یک لپتاپ، یک اینترنت قوی و مهارتهای ارتباطی خوب است تا خودتان را معرفی کنید. همه گزینههای دیگر خودشان به دنبال این چند مورد خواهند آمد.
منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟
منظور از دیجیتال مارکتینگ استفاده از کانالهای دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات است. برای این نوع بازاریابی شما ملزم به استفاده از وبسایتها، دستگاههای هوشمند تلفن همراه، رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر موارد مشابه هستید. برای اینکه شما بتوانید در این زمینه موفق شوید باید ترکیبی از هوش تبلیغاتی، فروش و توانایی ارائه کالا به کاربران نهایی را داشته باشید.
در گذشته سازمانها و شرکتها برای تبلیغات و معرفی محصولات خود از چاپ، تلویزیون و رادیو استفاده میکردند. اما با ظهور اینترنت تمامی این معادلات به هم ریخت. توسعه فناوری سازمانها را وادار کرد تا شیوه های بازاریابی خود را تغییر دهند. بازاریابی دیجیتال میتواند تعاملی باشد و اغلب برای هدف قرار دادن بخشهای خاصی از پایگاه مشتری استفاده میشود. تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا فرصتهای شغلی عالی پیش روی شما میگذارد.
ساختار دورههای دیجیتال مارکتینگ
ساختار دورههای دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:
- مقدمهای بر دیجیتال مارکتینگ
- اصول دیجیتال مارکتینگ
- توسعه وب سایت
- بهینهسازی موتور جستجو
- بازاریابی موتورهای جستجو
- بازاریابی وابسته
اگر شما بتوانید تحصیلات خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ به اتمام برسانید در یکی از مشاغل زیر مشغول به کار خواهید شد:
- مدیر بازاریابی دیجیتال
- بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
- نویسنده محتوا
- تحلیلگر بازاریابی
- مدیر بازاریابی CRM و ایمیل
- مدیر جستجوی PPC
- طراح وب
- مدیر سئو
حال که شما با یکی از عناوین زیر مشغول به کار شدهاید، باید وظایف زیر را بر عهده بگیرید و به نحو احسن انجام دهید:
- انجام تجزیه و تحلیل کسب و کار و درک نیازهای مشتری
- انجام تحقیقات رقابتی
- توسعه استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ مطابق با اهداف مشتری
- ایجاد یک استراتژی محتوا مطابق با اهداف مشتری
- تجزیه و تحلیل بازار آنلاین برای ارزیابی و شناسایی فرصتهای بازاریابی دیجیتال
- ایجاد استراتژیهای سئو برای مشتریان
- اجرای فعالیتهای On-page و Off-page در سئو
- حضور در شبکههای اجتماعی برای انجام پروژهها
- طراحی استراتژی محتوای شبکههای اجتماعی و به روز رسانی صفحات شبکههای اجتماعی.
- ایجاد و اجرای کمپینهای بازاریابی ایمیلی
- ایجاد سرنخ برای مشتریان
- به روز ماندن با روند فعلی بازار
بهترین دورههای تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا
IIDE مدرسه دیجیتال
IIDE یکی از بهترین و مهمترین موسسات فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. این موسسه توانسته در این زمینه جایزههای مختلفی را در سطح جهانی از آن خود کند. در حدود 235000 دانشجو از کشورهای مختلف مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، امارات متحده عربی و غیره آموزش مشغول تحصیل هستند.
نکته مهمی که این موسسه را از سایر موسسات آموزش متمایز میکند روش آموزش و یادگیری آن است. استادان این موسسه از روش یادگیری آیندهنگر استفاده میکنند. همچنین به دلیل شیوع کرونا این موسسه یادگیری آنلاین را نیز به طرح درس خود اضافه کرده است.
IIDE یک دوره جامع بازاریابی دیجیتال آنلاین با بیش از 13 گواهینامه با روش تدریس پیشرفته ارائه میدهد. در این دوره متقاضیان از آموزشهای باکیفیت و استادان باتجربه ومتخصص بهره میبرند.
همچنین در جلسات آنلاین این امکان به افراد داده میشود که ابهامات و سوالات خود را نیز به صورت آنلاین بیان کنند.
برنامه درسی این دوره آموزشی در IIDE مدرسه دیجیتال
- سناریوی دیجیتال در هند
- بازاریابی تجارت الکترونیک
- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
- چگونه از وبلاگ خود کسب درآمد کنیم.
- بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
- بازاریابی محتوا
- استراتژی محتوای پیشرفته
- ملزومات طراحی
- بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- مدیریت شهرت برند
- تجزیه و تحلیل وب
- استراتژی خلاق
- برنامه ریزی رسانهای
- مهارت های نرم
- بازاریابی ایمیلی
- بهین سازی فروشگاه App (ASO)
- برنامه ریزی و توسعه وب سایت
- روانشناسی AD
- کپی رایتینگ
مدت زمان دوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین 3 تا 4 ماه است که تقریبا به 12 ساعت در هفته میرسد. هزینهای که متقاضیان باید برای شرکت در این دوره باید بپردازند چیزی در حدود 971 دلار است.
ویژگیها و نکات برجسته این دوره عبارت هستند از:
- بیش از 40 ساعت آموزش ویدیویی
- بیش از 70 ساعت آموزش زنده
- تسلط بر ابزارهای صنعت
- 7 تکالیف مدولار
- اعطا 13 گواهینامه
- 8 پروژه برند
- 1 پروژه نهایی
- امکان استخدام در شرکتهای معتبر
- جلسات فوقالعاده
- هیئت علمی خبره
- راهنمایی شغلی
- پرسش و پاسخ زنده
- آموزش رزومه نویسی و حضور در جلسات مصاحبه
مورگان اینترنشنال
این موسسه در سال 1995 تاسیس شد و به رویای تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا دانشجویان بینالمللی تحقق میبخشد. اساتید این موسسه نه تنها در زمینه تئوری دیجیتال مارکتینگ افراد را راهنمایی میکند بلکه به آنها بینشی در مورد صنعت ارائه میدهند. فرهنگ مثبت و رویکرد منحصر به فرد آنها به تدریس باعث میشود بسیاری از دانشجویان به عنوان مربی به مورگان بازگردند.
برنامه درسی در موسسه مورگان اینترنشنال:
- مقدمهای بر دیجیتال مارکتینگ
- بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
- جستجوی پولی (PPC) با استفاده از تبلیغات گوگل
- بازاریابی ایمیلی
- تجزیه و تحلیل با گوگل آنالیتیکس
- بازاریابی محتوا
- بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)
- تبلیغات نمایشی و تصویری
- بهینهسازی وب سایت
- استراتژی بازاریابی دیجیتال
نکات برجسته این دوره عبارت هستند از:
ارائه جزوات سخنرانی LMS که به شما کمک میکند به سیستم مدیریت یادگیری مورگان دسترسی داشته باشید. زیرا شامل تمام منابعی است که برای آمادهسازی به آن نیاز خواهید داشت.
وبینارهای تخصصی و درسی در موسسه مورگان اینترنشنال
این دوره 3 ماه زمان میبرد و هزینه آن 2600 دلار کانادا است.
دانشکده مدیریت تورنتو
دانشکده مدیریت تورنتو یک موسسه آموزشی فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که در زمینه توسعه آموزش و پرورش متمرکز بر شغل و جامعه فعال است. آموزشهای این مرکز به صورت تئوری و عملی است و این امکان را به افراد میدهد تا در حین اجرای آنچه میآموزند، مقدار زیادی دانش و اطلاعات مفید به دست آورند تا برای حضور در کسب و کار در دنیای واقعی آماده شوند. تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا گزینه شغلی سودآور تلقی میشود.
برنامه درسی دوره آموزشی در دانشکده مدیریت تورنتو
- مقدمهای بر بازاریابی و برندسازی
- سئو گوگل
- ساخت و طراحی وبسایت برای بازاریابان
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
- مدیریت کمپین های حمایت شده رسانه های اجتماعی
- بازاریابی به ازای هر کلیک با تبلیغات گوگل
- مدیریت کمپین، مقررات و انطباق
- کپی رایتینگ
کل مدت این دروه حدود 51 هفته زمان میبرد و هزینه آن 14495 دلار کانادا است.
نکات برجسته دوره آموزشی در دانشکده مدیریت تورنتو
- توسعه کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال مانند ارائهها، وبسایتها، رسانههای اجتماعی
- بهبود مهارتهای نوشتاری و ایجاد محتوا برای اهداف تبلیغاتی
- انجام نظرسنجی برای شناسایی علایق و نگرانیهای ذینفعان کلیدی
- استفاده از ابزارهایی مانند:
WordPress
CSS
HTML
Google AdWords
Google Analytics
کالج سنتنیال
این موسسه در ابتدا یک کالج محلی بوده است اما با گذشت زمان توانسته خود را به عنوان یک موسسه جهانی به افراد معرفی کند تا دانشجویان بتوانند به تحصیل دیجیتال مارکتینگ در کانادا بپردازند. این کالج سعی دارد افراد را طوری آموزش دهد که برای بازار کار آمادگی کامل داشته باشند و به آنها آموزش میدهند تا رهبران فردا باشند. شعار این موسسه آموزش بدون مرز است.
برنامه درسی دوره کالج سنتنیال
- استراتژی بازاریابی دیجیتال
- بازاریابی محتوا
- تجزیه و تحلیل اموال وب (استراتژی، طراحی و ناوبری)
- بهینهسازی موتورهای جستجو
- بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
- بازاریابی موبایلی
- تبلیغات وب
- تجزیه و تحلیل وب
- هوش
- تجارت الکترونیک و مدلهای کسب و کار وب
- یادگیری مبتنی بر مصرفکننده و B2B
- رابطه دیجیتال مارکتینگ با کارآفرینی
https://digiato.com/promoted/1496765