اقتصادیکسب و کار ایرانی

خرید و قیمت چای ماسالا اصل هندوستان

خرید پودر چای ماسالا فوری اصل هندوستان + قیمت چای ماسالا اصل

با خرید پودر چای ماسالا و مصرف روزانه چای ماسالا در روزهای سرد زمستانی، به سیستم بدنی خود خانواده تون کمک بزرگی میکنید زیرا مصرف چای ماسالا به خصوص در فصل پاییز و زمستان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و انواع آنفولانزا فصلی و جدید بسیار توصیه می‌شود.  برای تهیه چای ماسالا بدون شکر به توجه به ذائقه از ادویه‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما شیر و زنجبیل دو ماده اصلی در تهیه این چایی هستند. چای ماسالا نه تنها عامل پیشگیری از سرطان و دیابت است، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری های عفونی نیز می شود.

تشخیص چای ماسالا اصل |خرید چای ماسالا اصل بدون شکر |طرز تهیه چای ماسالا اصل

مزایای نوشیدن چای ماسالا:

  • جلوگیری از سرماخوردگی و گرفتگی بینی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کنترل قندخون
  • کنترل ضربان قلب و فشار خون
  • پیشگیری از سرطان
  • جلوگیری از نفخ شکم
  • کاهش گرفتگی های قاعدگی
  • پیشگیری از دیابت
  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش تهوع
  • بهبود روند هضم غذا

با ما همراه باشید تا در ویدیو زیر طرز تهیه این چای فوق العاده را بررسی کنیم :

چای ماسالا چیست ؟ + طرز تهیه چای ماسالا

چای ماسالا چای هندی، چای ادویه ای و کمی تند می باشد که در سراسر هندوستان طرفداران بسیار زیادی دارد.برای تهیه میتوانید از ترکیب با آب جوش و یا شیر نیز استفاده کنید. عطر چای ماسالا فوری، بسیار برانگیزاننده است و توجه هر شخصی را به خود جلب می‌کند.

این چای که در کمتر از 2 دقیقه تهیه میشود را میتواند در تمام فصول سال  مصرف کنید که بسیار لذت بخش نیز می باشد. چای ماسالا بدن را گرم نگه میدارد، خاصیت ضد سرطانی دارد، باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن و بهبود عملکرد سیستم گوارش میشود. چای ماسالا فوری به شکل آسیاب شده (پودر) و آماده ترکیب با آب و مصرف میباشد.

فواید و خواص چای ماسالا فوری چیست؟

چای ماسالا بدن انسان را تا مدتی گرم نگه می‌دارد. از این رو این چای بسیار مناسب فصل سرما است. هم‌چنین این چای هندی، گرفتگی‌های سینوس‌ها (حفره‌های پر از هوا در جمجمه و پیشانی) را که موجب سردرد و سینوزیت می‌شوند را می‌گشاید. با توجه به عناصر گیاهیِ به‌کاررفته در این چای، می‌توان گفت که چای ماسالا یک چای درمانی نیز هست. زیرا این چای گیاهی، باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن، بهبود گوارش، از بین بردن ناراحتی‌های پوستی مانند جوش صورت و کاهش انواع التهاب بدن و تقویت قلب و عروق می‌شود.

این نوشیدنی یک چای ضد سرطان قوی نیز هست، زیرا مواد موجود در آن، رادیکال‌های آزاد بدن انسان را که موجب بروز سرطان می‌شوند از بین می‌برد. پس می‌توان نتیجه گرفت که ماسالا یک چای شفابخش و نیز پیشگیری‌کننده از انواع بیماری‌هاست.

ماسالای فوری مناسب چه کسانی است؟

مصرف ماسالای فوری برای افراد خاصی منع ندارد و به همه کسانی که به نوشیدن این چای پر خاصیت علاقه مند هستند پیشنهاد میشود. اگر در محل کار خود به شیر جوش یا مایکروفر دسترسی ندارید یا وقت زیادی برای تهیه این چای به روش سنتی ندارید و یا به دنبال یک نوشیدنی سریع و پرخاصیت هستید. همچنین در سفر هوس نوشیدن یک فنجان چای ماسالا دارید! به راحتی میتوانید یک قاشق غذاخوری ماسالای فوری را با یک فنجان آب جوش ترکیب و نوش جان کنید.

چای ماسالا اصل هندی را از کجا بخرم؟

در این مقاله میخواهیم در مورد چای ماسالا اصل هندی صحبت کنیم ، پس با ما همراه باشید. برای بسیاری از ما، چای فقط یک نوشیدنی نیست؛ بلکه فرصتی است برای این که کمی برا‌ی خود وقت بگذاریم و ذهن را آرام کنیم. چای ماسالا به عنوان یک نوشیدنی خاص از این قائده مستثنی نیست.

ماسالا به معنای ادویه‌های مخلوط است. در بسیاری از کشورها مردم روز خود را  با قهوه یا چای شروع می‌کنند. اما در هند چای ماسالا بیشتر از یک نوشیدنی محبوبیت دارد. چای ماسالا هندی در واقع  نمادی از خوش آمدگویی از مهمان است. در واقع چای ماسالا هندی اصل نمادی از فرهنگ و شیوه‌ی زندگی هندی است.

مرسوم‌ترین ترکیبات چای ماسالا

رایج‌ترین ادویه‌های چای ماسالا  هندی، دارچین، زنجبیل، میخک، فلفل سیاه، جوز هندی، بادیان ستاره‌ای و هل است. این ادویه‌ها با شیر و چای سیاه ترکیب شده و یک نوشیدنی با بافت غلیظ و خامه‌ای را به وجود می‌آورد. در واقع چربی موجود در شیر به شُل شدن و آزاد شدن ترکیبات معطر ادویه‌ها کمک می‌کند. بهتر است چای ماسالا  هندی به شیر در حال جوش اضافه شود، تا عطر ادویه‌ها بهتر استخراج شود. یکی دیگر از عناصر اصلی چای ماسالا اصل هندی، وجود شکر خام به عنوان شیرین کننده است. شیرین کننده‌هایی مثل شکر یا عسل، برای خنثی کردن عطر تند ادویه‌ها و ملایم و دلنشین‌تر کردن چای ماسالا استفاده می‌شود.

مصرف چای ماسالا در هندوستان

در هندوستان مصرف انواع ادویه‌ها چه به صورت جوشانده، دمنوش یا عرقیات گیاهی بسیار رایج است. هند در واقع دومین تولید کننده چای در دنیاست. و بهترین چای‌ها، چای هندی است.  هند در سال حدود ۱ میلیون تن چای تولید می‌کند؛ که ۸۰ درصد این مقدار تولید در داخل کشور مصرف می‌شود. هند در واقع بزرگترین مصرف کننده چای در دنیا است.

چای ماسالا در هندوستان از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. در بمبئی نوعی چای ماسالا به نام چای برش وجود دارد. در کشمیر یک چای صورتی است که با زعفران درست می شود. در شهر کلکته چای ماسالا را معمولاً در فنجان‌های گلی و به صورت کف دار سرو می‌کنند. در واقع بیشمار برند و تولید کننده‌های متنوع از چای ماسالا اصل هندی وجود دارند. با توجه به این که چه ادویه‌ها و با چه نسبتی در تولید چای ماسالا استفاده شده است می‌توان بیشمار رسپی‌های مختلف را برای چای ماسالا هندی اصل کشف کرد.

در میان انواع برندهای صادراتی چای ماسالا اصل هندی، برخی دارای طعم و عطر و مزه ی عامه پسندتر و متناسب با ذائقه ی ایرانیان هستند. مجموعه‌ی هرمان کافی با بررسی و تحقیق از کمپانی‌های مختلف تولید کننده‌ی ماسالا، نوعی از چای ماسالا اصل هندی با عنوان چای ماسالا کلاسیک را وارد و منحصراً در مجموعه هرمان کافی بسته بندی می‌کند. طعم و عطر چای ماسالا کلاسیک هرمان کافی بسیار دلنشین و جذاب بوده و هر توجه هر مصرف کننده ای را به خود معطوف می کند.

تفاوت چای ماسالا هندی و سایر برندها

برخی برندها برای رقیق و ملایم‌تر شدن عطر چای ماسالا از ادویه‌های با کیفیت پایین‌تری استفاده می‌کنند. اما در واقع چای ماسالای اصل هندی، اگر از کمپانی‌های معتبر و شناخته شده‌ی هندی خریداری و وارد شده باشد دارای ادویه‌های اصیل و خوش عطر است. بنابراین یکی از ملاک‌های تشخیص چای ماسالای اصل هندی عطر غلیظ و مطبوع ادویه‌هاست.

طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی بسیار معطر و خوشمزه

چای ماسالا یک چایی هندی با طبع گرم و بسیار مقوی است. در این مقاله شما را با طرز تهیه چای ماسالای اصل به روش هندی ها و همچنین چای ماسالای رژیمی آشنا خواهیم کرد. نوشیدنی‌هایی که دارای خواص و طعم خوبی هستند، گاهی اوقات به دیگر فرهنگ‌ها نیز وارد می‌شوند. چای ماسالا یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار هندی است که تاریخچه‌ای بسیار قوی دارد و سابقه آن به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. سال‌ها پس از کشف چای سیاه در بریتانیا، صنعت چای در هندوستان پیشرفت کرد و ماسالا تولید شد. امروزه این چای در سراسر دنیا سرو می‌شود و خواص بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال طرز تهیه چای ماسالا در کافی شاپ ها هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه چای ماسالا به روش هندی

مواد لازم
چوب زنجبیل ۱ فنجان
چوب دارچین ۲ تکه متوسط
هل سبز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
میخک ۱ قاشق چایخوری

همه مواد را درون تابه کمی تفت دهید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود و سپس آنها را آسیاب کنید. (اگر چوب دارچین و زنجبیل ندارید، از پودر آن استفاده کنید)

این ترکیب چای ماسالای هندی اصیل بود؛ و حالا روش تهیه چای ماسالا:

  • به ازای هر نفر، یک فنجان شیر، ۱ قاشق چایخوری پودر چای ماسالا و ۱/۳ فنجان چای دم کشیده را درون قابلمه بریزید.
  • اجازه دهید مخلوط به دمای نزدیک جوش برسد.
  • سپس آن را از صافی رد کرده و درون فنجان های سرو بریزید.
  • سر فنجان را کمی خالی بگذارید و از فوم (کف) شیر که در فرنچ پرس تهیه کرده‌اید بریزید. (این قسمت سلیقه ای است.)
  • می‌توانید با کمی عسل یا به صورت ساده چای را میل کنید.

همانطور که گفتیم، چای ماسالا یک چای سنتی است که در هند سرو می‌شود. در تهیه این چای از چای سیاه، شیر و انواع ادویه‌ها استفاده می‌شود. اما بد نیست بدانید که این چای هندی در کشور‌های مختلف به روش‌های مختلف تهیه و سرو می‌شود و طعمی شیرین و تند دارد؛ در ادامه روش های دیگر آموزش داده شده است.

منبع: هرمان کافی

دکمه بازگشت به بالا