علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

سینوس لیفت

بزرگ شدن سینوس و نیاز به جراحی سینوس لیفت برای کاشت ایمپلنت: سینوس گونه ای حفره خالی دو فک بالا است که با کشیده شدن دندان های زیر آن بزرگ میشود و فضای کاشت ایمپلنت را کاهش می دهد. در این موارد باید فضای ایجاد شده با پیوند استخوان پر شود تا بتوان ایمپلنت را در استخوان جدید کاشت به این عمل سینوس لیفت می گویند که به دو صورت انجام میشود.

جهت استفاده از ویزیت رایگان توسط متخصص ایمپلنت دندان و بهترین دکتر ایمپلنت فوری در دندانپرشکی شبانه  روزی دکتر مسعود شاه حسینی می توانید از طریق شماره 09120824801 با دندانپرشک  تماس و یا در واتساپ در ارتباط باشید.

ایمپلنت دندان |دوران نقاهت سینوس لیفت |سخت ترین مرحله ایمپلنت

سینوس لیفت بسته (Close Sinus Lift) :

جراحی سینوس بسته در جابیکه حداکثر به سه تا پنج میلیمتر فضا احتیاج است انجام می شود وایجاد فضای بیشتر از آن باید به روش سینوس لیفت باز انجام میشود. که این روش همزمان با کاشت ایمپلنت انجام می شود و پس از آن حداقل شش ماه باید صبر کرد.

سینوس لیفت باز (Open sinus Lift) :

جراحی سینوس باز در جاییکه به بیش از سه میلیمتر فضا جهت کاشت ایمپلنت احتیاج است انجام می شود و معمولا به گونه ای انجام می شود که ابتدا جراحی سینوس انجام شده و پس از گذشت حداقل 4 ماه از زمان جراحی کاشت ایمپلنت در ناحیه سینوس انجام میشود که معمولا این مرحله نیاز به انجام جراحی سینوس بسته نیز دارد .

عوارض جراحی سینوس لیفت

اولین عارضه ی ناشی از سینوس لیفت، درد در محل جراحی است. مقداری درد پس از سینوس لیفت طبیعی بوده و با مصرف مسکن های تجویز شده از بین خواهد رفت.

تورم در محل جراحی، از دیگر عوارض سینوس لیفت می باشد. برای از بین بردن تورم ناشی از سینوس لیفت می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.

اغلب بعد از سینوس لیفت، در محل جراحی خونریزی رخ می دهد و با بزاق ترکیب می شود. برای رفع خونریزی می توانید  روی محل جراحی چای کیسه ای قرار دهید.

عفونت پس از سینوس لیفت از دیگر عوارض آن بوده و با مصرف آنتی بیوتیک مناسب به راحتی قابل پیشگیری می باشد.

مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت

پس از سینوس لیفت تورم در محل جراحی طبیعی می باشد. پس نگران تورم نباشید.

پس از سینوس لیفت از فین کردن، عطسه و سرفه ی شدید اجتناب نمایید. زیرا احتمال جابجای مواد استخوانی و شل شدن بخیه ها وجود دارد. برای به حداقل رساندن فشار می توانید با دهانی باز عطسه و سرفه نمایید.

سعی کنید تا چند روز پس از جراحی، محیط بینی خود را مرطوب نگه دارید.

داروهای تجویز شده را سر موقع مصرف نمایید و از مصرف خودسرانه ی داروهای دیگر اجتناب کنید. آنتی بیوتیک ها مانع عفونت و ایجاد خلط می شوند و مسکن ها نیز به منظور تسکین درد مصرف می شوند.

حتما بعد از جراحی از دهانشویه ی دارای کلرهگزیدین برای پیشگیری از عفونت دهان و دندان استفاده نمایید.

ده روز بعد از سینوس لیفت برای بررسی بخیه ها و کشیدن بخیه های غیر جذبی به جراح خود مراجعه نمایید.

بسته به روش انجام سینوس لیفت و ماده ی به کار رفته، در مدت زمان مشخصی می توان کاشت ایمپلنت انجام داد. حتی در مواردی با تشخیص جراح بلافاصله پس از سینوس لیفت، کاشت ایمپلنت های دندانی قابل انجام است.

حداقل تا دو هفته پس از سینوس لیفت، استعمال دخانیات و مشروبات الکلی را متوقف نمایید.

تا دو هفته پس از سینوس لیفت از استفاده از نی برای نوشیدن خودداری نمایید

دلایل تحلیل استخوان فک

·         از دست دادن تعدادی از دندان ها

زمانی که یک یا تعدادی دندان را از دست می دهید و از ایمپلنت به عنوان جایگزین استفاده نمی کنید.

وقتی غذا جویده می شوید، فشار ناشی از جویدن از طریق ریشه دندان ها به استخوان فک وارد شده و موجب رشد و تقویت آن می شود.

در حالی که زمانی که یک یا تعدادی از دندان ها را از دست می دهیم، استخوان ها به وسیله ی بدن جذب می شوند.

به طور معمول یک سال پس از از دست دادن دندان ها و عدم جایگزینی آنها با ایمپلنت، یک چهارم استخوان فک ناحیه ی مورد نظر تحلیل می رود. اگر این روند درمان نشود روند تحلیل ادامه خواهد یافت.

·         تحلیل لثه

با تحلیل لثه، میان دندان ها و لثه فاصله ای ایجاد شده و به محلی برای رشد و تجمع پلاک ها تبدیل می شود.. در اثر عفونت لثه دندان ها نیز آسیب می بینند و به تدریج باعث تحلیل استخوان فک می شوند.

·         پوسیدگی های گسترده دندان

اگر دندان های پوسیده و آسیب دیده درمان نشوند، موجب التهاب گسترده در خط لثه و در نهایت تحلیل استخوان فک می شود.

عفونت های دندانی، پوکی استخوان، استفاده از دندان مصنوعی، بریج های دندانی و تومور از دیگر دلایل تحلیل استخوان فک می باشند.

درمان تحلیل استخوان فک با سینوس لیفت

سینوس لیفت در حقیقت نوعی عمل جراحی است که برای درمان تحلیل استخوان فک بالا انجام می گیرد.

حین سینوس لیفت مقداری پودر استخوان در بخش دندان های آسیا تزریق می شود. از آنجایی که طی این عمل جراحی بافت استخوان فک تقویت می شود، گاها به سینوس لیفت، تقویت سینوس نیز گفته می شود.

drshahhosseini.com

دکمه بازگشت به بالا