عمومیکسب و کار ایرانی

چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود؟

یکی از شایع ترین عوارض ایمپلنت دندان، پیدایش خطوط تیره یا سیاه در اطراف تاج و عقب رفتن لثه است. اگر این مشکل در ناحیه لبخند رخ دهد، به دلیل خطوط تیره ناخوشایند، عقب‌رفتن لثه‌ها و ترمیم‌های نامتناسب که هنگام لبخند زدن به راحتی دیده می‌شود، یک نگرانی عمده است. برای جبران از بین رفتن استخوان و بافت لثه، روکش ها کشیده می شوند که می تواند منجر به نتیجه زیبایی ضعیف شود. از متخصصان کلینیک دندانپزشکی Dencare بپرسید که چگونه می‌توانید متوجه شوید که چرا لثه‌هایتان سیاه است و چگونه از خطوط تیره اطراف تاج و لثه‌های مرتبط با ایمپلنت‌های دندان پیشگیری و مدیریت کنید.

دلایل سیاهی چینی

سه دلیل اصلی ایجاد خطوط تیره یا سیاه در اطراف تاج و حفره های مرتبط با ایمپلنت دندان وجود دارد:

قرارگیری نامناسب دندان ها با انحنا یا شیب بیش از حد

این به این دلیل است که ایمپلنت های دندانی طراحی ضعیفی دارند و تمایل دارند در زاویه قرار بگیرند یا بیش از حد بیرون بزنند. این منجر به فرورفتگی لثه و یا کشیدن سطح زیرین ایمپلنت به محل می شود و در نتیجه رگه های تیره ایجاد می شود. از چنین پیچیدگی هایی می توان با پیروی از یک گردش کار دیجیتال و نصب تحت هدایت کامپیوتری برای دقت بیشتر جلوگیری کرد.

استخوان یا بافت لثه ناکافی که ایمپلنت را می پوشاند

سیاه شدن ایمپلنت لثه ممکن است به دلیل فقدان بافت لثه کافی باشد. اگر استخوان یا بافت لثه موجود در زمان کاشت دندان نازک باشد، حتی بازسازی جزئی بافت باعث ایجاد فرورفتگی می شود و در نتیجه سطح ایمپلنت، اباتمنت یا لبه تاج نمایان می شود.

این باعث ایجاد رگه های سیاه یا خاکستری رنگ در بافت لثه می شود. زیرا سطح ایمپلنت در معرض بافت قرار گرفته و روشن می شود. برای جلوگیری از این عارضه، جراح باید قبل یا در حین کاشت ایمپلنت، مقدار کافی از استخوان و بافت لثه را آماده کند. ضخیم شدن استخوان پوشاننده و بافت لثه باعث بهبود زیبایی و ثبات و افزایش طول عمر ایمپلنت می شود.

پری آرتریت ایمپلنت:

یکی دیگر از دلایل سیاه شدن لثه بعد از کاشت دندان، التهاب یا عفونت اطراف ایمپلنت های دندانی است که باعث تحلیل استخوان و لثه می شود. این مشکل منجر به قرار گرفتن سطح ایمپلنت یا اباتمنت و در نتیجه ایجاد خط مشکی قابل رویت و عقب نشینی لثه می شود. پری ایمپلنتیت را می توان با قرار دادن دقیق ایمپلنت ها، اطمینان از پوشش کافی استخوان و لثه، اجتناب از سیگار کشیدن، و مراقبت های بهداشتی حرفه ای و خانگی به طور منظم پیشگیری کرد.

نحوه درمان سیاهی دندان با ایمپلنت

گزینه های درمانی شامل پیوند استخوان و بافت لثه، برداشتن ایمپلنت با ایجاد استخوان و بافت لثه از دست رفته، و جایگزینی با ایمپلنت جدید پس از گردش کار هدایت شده توسط ترمیم و ایمپلنت های دیجیتال است. پس از تشخیص مناسب، می توان یک برنامه درمانی موثر با نتایج قابل پیش بینی ارائه داد. اگر دچار عوارض کاشت دندان شده اید و به دنبال درمان علت سیاهی لثه پس از ایمپلنت هستید، برای مشاوره و اطلاع از گزینه های درمانی با کلینیک دندانپزشکی دنکار تماس بگیرید.

چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود؟
چرا دندان ایمپلنت سیاه میشود؟

چرا لثه های من بعد از جراحی ایمپلنت تیره به نظر می رسند؟

نکته مهمی که در اینجا باید به آن پاسخ داد این است که آیا ایمپلنت های دندانی می توانند لثه های شما را خاکستری کنند؟ پاسخ «نه» است. ایمپلنت های دندانی رنگ لثه های شما را تغییر نمی دهند. این به سادگی امکان پذیر نیست. در عوض، این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که نوک ایمپلنت فلزی در معرض بافت لثه قرار گیرد.

اگر بافت لثه شما در طول جراحی ایمپلنت خیلی نازک بوده باشد، این اتفاق می‌افتد. اگر دهان نازک باشد، رنگ خاکستری ایمپلنت می تواند باعث تیره و حتی خاکستری و تغییر رنگ آن شود.

اگر دندانپزشک شما ایمپلنت را در عمق مناسب قرار ندهد، ممکن است بدتر شود. یک پایه بیش از حد طولانی می تواند باعث ایجاد ظاهر خاکستری در خط لثه شما شود. این یکی از مهمترین دلایل تیره شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان است.

اگر لثه های شما پس از جراحی ایمپلنت سیاه به نظر می رسد، این یک مشکل جدی است. از آنجایی که بافت لثه می‌تواند در نزدیکی ایمپلنت بسیار نازک باشد، این می‌تواند به مرور زمان منجر به تحلیل رفتن بیشتر لثه شود که بر ظاهر آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند منجر به افزایش خطر عوارض مرتبط با ایمپلنت، مانند پری ایمپلنتیت (عفونت لثه) شود. بودن

پیوند لثه در درمان کاشت لثه سیاه

درمان پیوند لثه با کاشت لثه سیاه

اگر لثه‌های شما پس از کاشت تیره شده است، پیوند بافت نرم، که به عنوان پیوند لثه نیز شناخته می‌شود، اغلب بهترین گزینه برای تغییر ظاهر خاکستری لثه‌ها است. در این روش، بافت دهان از بالای دهان شما برداشته می شود و برشی در جایی که بافت لثه شما نازک است ایجاد می شود.

با گذشت زمان، این بافت بهبود می یابد و ضخیم می شود، ایمپلنت دندان شما را به طور موثرتری می پوشاند و علت تیره شدن لثه ها پس از ایمپلنت دندان را از بین می برد. از آنجایی که بافت ضخیم است، اباتمنت ایمپلنت آنقدر به سطح نزدیک نخواهد بود که باعث ایجاد رنگ خاکستری شود.

گزینه دیگر جایگزینی قسمت بالایی ایمپلنت با روکش زیرکونیایی همرنگ دندان است. زیرکونیا با رنگ طبیعی دندان‌های شما مطابقت دارد، بنابراین مانند ایمپلنت‌های تیتانیوم لثه‌های شما را لکه‌دار نمی‌کند. به یاد داشته باشید، کاشت ایمپلنت توسط دندانپزشک مجرب باعث خاکستری شدن دندان های شما نمی شود.

اگر نگران هستید که ایمپلنت های دندانی ممکن است لثه های شما را خاکستری کنند، می توانید راهنمایی های لازم را از یک متخصص ایمپلنت دندان دریافت کنید. متخصصان ایمپلنت در جراحی ایمپلنت دندان تخصص دارند. قبل از شروع درمان، آنها ضخامت لثه را اندازه گیری می کنند و یک مدل جراحی منحصر به فرد ایجاد می کنند تا از قرارگیری کامل ایمپلنت شما اطمینان حاصل شود. این امر خطر تغییر رنگ پس از کاشت ایمپلنت شما را کاهش می دهد.

بهترین مرکز ایمپلنت تهران را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا