عمومی

چه عواملی موفقیت ایمپلنت دندان را تحت تاثیر قرار می دهند؟

در ادامه مطلب به برخی از رایج ترین عواملی که می توانند بر موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارند نگاهی خواهیم انداخت.

یکی از روش های موثر و فوق العاده برای جایگزینی دندان های از دست رفته که به طور فزاینده ای محبوب نیز می باشد ایمپلنت دندان است. علاوه بر بازیابی عملکرد و ظاهر طبیعی دندان ها، یکی دیگر از دلایل اصلی محبوبیت کاشت دندان، میزان موفقیت بالای آن می باشد. در واقع، ایمپلنت دندان با میزان موفقیت 90 تا 95 درصدی همراه است. اما با وجود با این میزان موفقیت بالا، عوامل خاصی وجود دارد که می تواند بر موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد.

برای شروع، باید ببینیم چه چیزی باعث موفقیت ایمپلنت می شود در مقابل چه چیزی شکست آن را در پی دارد. به طور کلی، یک ایمپلنت موفق، ایمپلنتی است که بدون عفونت بهبود یابد و با استخوان اطراف در تراز مناسب جوش بخورد. چنانچه آن نتواند به خوبی با استخوان ادغام شود، عفونی شده یا بشکند، آنگاه این شکست ایمپلنت محسوب می شود.

ایمپلنت |ایمپلنت دندان |بهداشت دهان و دندان

چه عواملی بر موفقیت ایمپلنت دندان اثرگذار هستند؟

ایمپلنت دندان یکی از روش های محبوب و شگفت انگیز جایگزینی دندان ها است که دقیقا مانند دندان طبیعی عمل کرده و به شما کمک می کنند یک بار دیگر به راحتی غذا بخورید، صحبت کنید و لبخند بزنید.

نرخ موفقیت این روش عالی بوده و اگر مراقبت کافی از آن انجام صورت گیرد، می توان تصور کرد که در طول عمر فرد استفاده کننده دوام می آورد. پس با این مدت ماندگاری دیگر هزینه ایمپلنت دندان نمی تواند مانعی برای عدم دریافت آن باشد.

بررسی ها نشان داده ‌اند که شرایط متعددی می‌ توانند بر اثربخشی ایمپلنت دندان تاثیر بگذارند و درک آن ‌ها به شما کمک خواهد نمود تا در مورد سلامت دهان خود انتخاب درستی داشته باشید:

ایمپلنت |ایمپلنت دندان |بهداشت دهان و دندان

– سیگار کشیدن

سیگار عاملی است که به طور قابل توجهی روند بهبودی را کُند ساخته و احتمال موفقیت ایمپلنت را کاهش می دهد. اگر سیگار می‌کشید و به فکر کاشت ایمپلنت دندان برای دندان‌های جایگزین هستید، بهتر است شش ماه قبل از عمل آن را ترک کنید تا شاهد نتیجه بهتری باشید.

– تراکم استخوان

معمولاً برای انجام جراحی ایمپلنت دندان به استخوان های قوی نیاز است. اگر مشخص شد که استخوان ‌ها قادر به حفظ ایمپلنت دندان نیستند، برخی از روش‌های پیوند استخوان برای حجیم کردن استخوان وجود دارد تا شما را قادر به دریافت کاشت دندان کند.

– زمان جراحی

یکی دیگر از ملاحظات مهم، زمان بندی جراحی است. بر اساس تحقیقات اخیر، مرحله بندی عمل در بیش از یک روش با برداشتن دندان، چندین ماه انتظار برای بهبود محل پس از کشیدن دندان و در نهایت کاشت، شانس موفقیت بالای کاشت دندان را افزایش می دهد.

البته با انجام جراحی ایمپلنت فقط در یک نقطه، همه در معرض میزان یکسانی از شکست قرار نخواهند گرفت. پس هنگام انتخاب دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت، مطمئن شوید که او آناتومی و وضعیت دهان و دندان های شما را با دقت بررسی کرده و بهترین گزینه ممکن انتخاب می نماید.

– رعایت رژیم غذایی

رژیم غذایی که بعد از جراحی دریافت می کنید، بر روی یکپارچگی موفق ایمپلنت دندان تاثیر بسزایی دارد. شما می توانید به مدت سه ماه پس از کاشت دندان یا طبق توصیه پزشک، از رژیم غذایی نرم پیروی کرده و جویدن را در ناحیه جراحی متوقف نمایید.

به خاطر داشته باشید که حفظ یک رژیم غذایی مغذی و متعادل اغلب برای سلامت جسمانی مفید بوده و می تواند به روند بهبودی کمک کند.

– بهداشت دهان و دندان

اطمینان از بهداشت خوب دهان و دندان و مراقبت صحیح از دندان ها به عنوان بخشی از درمان پس از جراحی ایمپلنت، بسیار مهم است. مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و شستشوی روزانه به حداقل رساندن احتمال عفونت لثه کمک می کند.

ایمپلنت |ایمپلنت دندان |بهداشت دهان و دندان

– سلامت سیستماتیک

اینکه به طور کلی چقدر در سلامت به سر برده و خوب هستید می تواند بر میزان حمایت بدن از ایمپلنت تاثیر زیادی بگذارد. سلامتی شما همچنین می تواند بر میزان بهبودی دهان شما پس از جراحی ایمپلنت اثرگذار باشد.

– تخصص دندانپزشک

تخصص دندانپزشک منتخب شما اغلب در میزان موفقیت 100٪ ایمپلنت دندان نقش دارد. ایمپلنتی که به درستی نصب نشده باشد، به اندازه ایمپلنتی که با دقت و توجه قرار داده شود، ماندگاری نخواهد داشت. بنابراین، یک متخصص ایمپلنت حرفه ای با تخصص کافی انتخاب کنید.

اگر شما نیز می خواهید بدانید که آیا واجد شرایط ایمپلنت دندان هستید، می توانید به یک کلینیک تخصصی مراجعه نمایید و دریافت مشاوره، از وضعیت خود آگاهی یابید.

یکی از کلینیک های تخصصی شناخته شده و بسیار محبوب در غرب تهران، کلینیک دکتر شهاب محمدی، drmohammadi.com ، است، که با تجربه بالایی در زمینه کاشت دندان، آن هم با درصد موفقیت بالای 97 درصد دارد، می تواند بهترین برنامه درمانی را به شما ارائه دهد. برای تعیین وقت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با این مرکز تخصصی در تماس باشید.

دکمه بازگشت به بالا