عمومیکسب و کار ایرانی

روش جدید ایمپلنت دندان

ایمپلنت به روش پانچ یا ایمپلنت بدون جراحی یکی از روش‌های جدید است که در کوتاه‌ترین زمان مراحل کاشت را طی می‌کند. اگر قصد کاشت دندان داشته باشید، احتمالا نام این روش را شنیده و ترغیب شده‌اید، ایمپلنت پانچ را انتخاب کنید. اما قبل از هر تصمیمی بهتر است مزایا و معایب این روش را بدانید و از مراحل انجام آن اطلاع پیدا کنید. در ادامه توضیح می‌دهیم که ایمپلنت به روش پانچ برای چه افرادی مناسب است؟ چگونه کاشت دندان انجام می‌شود؟ مزایا و عوارض این روش چیست؟ قیمت آن به چه صورت است؟ آیا میزان موفقیت آن بالا است؟

درصورتی‌که قصد ایمپلنت بدون جراحی را دارید، حتما با دندانپزشک در مورد این روش مشورت کنید. برای ارتباط با می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

روشی برای جایگزینی دندان مصنوعی به‌جای دندان ازدست‌رفته است. در این روش پایه فلزی داخل استخوان فک قرار گرفته و روی آن روکش چسبیده می‌شود. ایمپلنت روش‌های مختلفی دارد. یکی از روش‌های جدید و پرطرف‌دار ایمپلنت روش پانچ بوده که یکی از انواع ایمپلنت فوری محسوب می‌شود.

در روش‌های سنتی کاشت دندان، جراح باید لثه را شکافته تا به استخوان فک دسترسی داشته باشد. در این روش‌ها خونریزی و تورم شدید بوده و مدت‌زمان بهبودی طولانی می‌شود. اما در روش پانچ که به آن روش ایمپلنت بدون جراحی هم گفته می‌شود، نیازی به شکافتن لثه نیست.

در این روش ایمپلنت زمان کاشت کوتاه‌تر بوده و استخوان فک سریعا بهبود پیدا می‌کند. در ایمپلنت به روش پانچ نیازی به بخیه نیست و حدود یک ساعت طول می‌کشد تا ایمپلنت درون استخوان فک قرار بگیرد. زمان انجام کاشت در روش پانچ کوتاه است؛ اما باز هم مراحل آماده‌سازی ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد.

در روش پانچ که به آن روش ایمپلنت بدون جراحی هم گفته می‌شود، نیازی به شکافتن لثه نیست.

ایمپلنت به روش پانچ برای چه افرادی مناسب است؟

اگر به دنبال روش کاشتی هستید که کمترین دوره نقاهت را داشته باشد، ایمپلنت به روش پانچ گزینه خوبی است. برخی افراد دچار اختلالات انعقادی بوده و نمی‌توانند جراحی کاشت دندان را انجام دهند. برای این افراد ایمپلنت بدون جراحی بهترین گزینه است. همچنین اگر تمامی یا بیشتر دندان‌های خود را از دست داده‌اید و نمی‌خواهید از استفاده کنید، این روش برای شما مناسب است. زیرا تورم و درد را به حداقل رسانده و در سریع‌ترین زمان تکمیل می‌شود.

چگونه ایمپلنت پانچ انجام می شود؟

برای انجام ایمپلنت فوری باید از تکنیک‌های پیچیده رادیوگرافی استفاده کرد. در تصاویر سه‌بعدی ساختار استخوان مشخص شده و استحکام فک و محل دقیق ایمپلنت مشخص می‌شود. دندانپزشک باید شرایط استخوان را بررسی کند. در صورت مناسب بودن می‌توان از روش بدون جراحی استفاده کرد.

جراح با استفاده از تصاویر سه‌بعدی محل دقیق ایمپلنت را انتخاب می‌کند. با این روش زمان بهبودی بسیار کمتر می‌شود. می‌توان برای یک دندان یا چندین دندان از این روش استفاده کرد.

به نقل از دررابطه‌با انتخاب ایمپلنت پانچ:

برای Dental implant ، روش پانچ سریع‌ترین و موثرترین سیستم است. با این تکنیک ساخت ایمپلنت برای بیمار سریع‌تر و راحت‌تر است. بعد از کاشت درد بسیار کم بوده و در عرض ۲۴ ساعت و بدون ناراحتی یا زخم می‌توان به زندگی عادی بازگشت. مزیت بزرگ ایمپلنت فوری این است که تنها ۲٪ از ایمپلنت‌ها پس زده می‌شوند.

مراحل ایمپلنت به روش پانچ

ایمپلنت به روش پانچ بسیار ساده بوده و شامل مراحل زیر می‌شود.

  1. دندانپزشک دندان‌ها را معاینه کرده و یک تصویربرداری سه‌بعدی تجویز می‌کند.
  2. در تصویربرداری مشخص می‌شود که نیاز به پیوند استخوان هست یا استخوان استحکام کافی را دارد.
  3. برای کاشت دندان بی‌حسی انجام می‌شود. بی‌حس شدن دهان حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.
  4. در تصویربرداری جای دقیق ایمپلنت مشخص شده و بدون بریدن لثه ایمپلنت در جای مناسب قرار می‌گیرد. با این روش می‌توان در کمتر از یک ساعت یک یا چند ایمپلنت را به‌جای دندان طبیعی قرار داد.
معایب ایمپلنت به روش پانچ مزایای ایمپلنت به روش پانچ
احساس ناراحتی درد کم
آسیب به دندان‌های کناری یا رگ‌های خونی ایمن و بدون خونریزی
درد عصبی خفیفی شبیه به گزگز یا بی‌حسی در دندان‌های طبیعی و لب‌ها طول دوره بهبودی نسبت به روش‌های سنتی بسیار کمتر
عفونت بدون نیاز به بخیه
—– زمان انجام کاشت کوتاه

معایب و مزایای ایمپلنت به روش پانچ

مزایا ایمپلنت به روش پانچ

قبل از هر تصمیم‌گیری خوب است مزایا و معایب این روش را بررسی کنید. مزایا ایمپلنت به روش پانچ شامل موارد زیر می‌شود.

  • ایمن بوده و خونریزی ندارد.
  • طول دوره بهبودی نسبت به روش‌های سنتی بسیار کمتر است.
  • نیاز به بخیه نیست.
  • درد بعد از کاشت دندان کم است.
  • زمان انجام کاشت کوتاه است. (کمتر از یک ساعت)

معایب ایمپلنت به روش پانچ

در تمامی روش‌های ایمپلنت احتمال بروز برخی عوارض وجود دارد. اما با پیشرفت خدمات دندانپزشکی این عوارض کمتر شده‌اند. برخی از عوارض احتمالی شامل موارد زیر می‌شود.

  • عفونت به دلیل وجود ایمپلنت در فک
  • آسیب به دندان‌های کناری یا رگ‌های خونی دهان
  • گاهی ممکن است بیمار درد عصبی خفیفی را احساس کند. درد شبیه به گزگز یا بی‌حسی در دندان‌های طبیعی و لب‌ها است.
  • اگر مشکلات سینوسی دارید، احتمال دارد بعد از هر روش کاشت دندان کمی ناراحتی داشته باشید.

 

مراقبت از ایمپلنت به روش پانچ

بعد از کاشت دندان بدون جراحی مقدار کمی تورم و خونریزی طبیعی است. سعی کنید روز اول غذاهای نرم و مایع مصرف کنید. بهتر است غذا سرد باشد. بعد از چند روز درد و تورم به طور کامل از بین می‌رود. تا زمان معاینه پزشک غذاهای سفت نخورید. زیرا ممکن است به ایمپلنت آسیب وارد کند. دندانپزشک پس از معاینه و بررسی سلامت فک و ایمپلنت در مورد نوع غذاها به شما اطلاعاتی می‌دهد.

قیمت ایمپلنت به روش پانچ

قیمت خدمات دندانپزشکی به‌خصوص خدمات زیبایی بالا است. برای انجام ایمپلنت بدون جراحی حتما باید از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها استفاده کنید. معمولا قیمت ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت‌های سنتی بیشتر است. به عنوان مثال اگر برای ایمپلنت سنتی از برند سوئیسی اشترومن نئودنت با روکش زیرکونیا استفاده کنید، قیمت هر واحد دندان حدود ۱۰.۸۰۰.۰۰۰ تومان می‌شود. اما همین برند در ایمپلنت به روش پانچ حدود ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه دارد. برای اطلاع از بهتر است برند مورد نظر خود را انتخاب کرده و از دندانپزشک قیمت را مطلع شوید.

ایمپلنت به روش پانچ یک روش جدید و پرطرف‌دار در خدمات کاشت دندان است. در این روش مراحل کاشت و روکش در یک جلسه و کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. ایمپلنت پانچ برای افرادی که می‌خواهند در چند ناحیه کاشت دندان انجام دهند یا افرادی که اختلالات انعقاد خون دارند، بسیار مناسب است. در این روش خونریزی و بخیه وجود نداشته و درد و تورم در کمترین حالت ممکن است.

در روش ایمپلنت بدون جراحی باید تصویربرداری سه‌بعدی انجام شود تا محل دقیق ایمپلنت مشخص شود. کاشت دندان فوری مزایای زیادی داشته اما هزینه آن نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است.

با اینکه ایمپلنت دندان یک روش مقبول برای جبران کردن دندان از دست رفته است، اما در کاشت ، مدت زمانی طول میکشد تا دندان شما آماده شود. همین عامل سبب می شود که بسیاری از بیماران قید انتظار چند ماهه برای کاشت دندان خود را بزنند و از روش های دیگری مانند پروتز مصنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته خود استفاده کنند، اما به لطف پیشرفت تکنیک های دندانپزشکی، روشی به نام ایمپلنت فوری در تهران و سایر نقاط ایران و جهان انجام میشود که با کمک آن میتوان در یک روز دندان کاشت! به همین خاطر برخی افراد برای راحتی در خوردن، آشامیدن و صحبت کردن از ایمپلنت دندان فوری استفاده میکنند.

جهت خدمات بهترین دندانپزشکی اصفهان به سایت https://drkachouei.com مراجعه کنید

ایمپلنت فوری چیست؟

خب در ابتدای مقاله باید به این بپردازیم که ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه چیست؟ یکی از راه حل هایی که به دنبال از دست رفتن دندان اصلی از قسمت ریشه پیشنهاد می شود ایمپلنت دندان است. بهتر است بدانید که از دست دادن دندان ها می تواند عوارض بسیار زیادی از جمله تحلیل رفتن استخوان فک، به دنبال داشته باشد. علاوه بر این می تواند در گفتار و نحوه غذا خوردن و هضم غذا نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. در این میان متد هایی مانند کاشت ایمپلنت دندان می تواند بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته باشد و کیفیت زندگی و سلامت فرد را بهبود بخشد.

ایمپلنت فوری یکی از است که کشیدن و کاشت دندان هر دو در یک روز انجام میشوند، به همین خاطر به آن ایمپلنت دندان یک روزه هم میگویند. ایمپلنت فوری دندان یکی از روش هایی است که در کمترین زمان ممکن و در کوتاه ترین طول درمان اجرا می شود. معمولاً از این روش برای کاشت دندان های جلو استفاده می شود.

در این روش از کاشت دندان، کلیه مراحل کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت و مونتاژ پروتز موقت تنها در یک جلسه انجام می شود. پروتز دائمی نیز با گذشت حدود سه تا پنج ماه آماده‌سازی و جایگزین پروتز موقت می شود. ایمپلنت یک روزه زمان جراحی دندان را بسیار کاهش داده و دیگر به مدت طولانی، جای دندان خالی نمی‌ماند و تنها در عرض یک روز ایمپلنت جای خالی آن را می‌گیرد. همچنین این تکنیک به سرعت زیبایی و جذابیت به افراد باز گردد.

ایمپلنت دندان از پایه ای از جنس تیتانیوم یا اکسید زیرکونیوم ساخته شده و طی یک جراحی در استخوان فک کاشته می شود. سپس پروتز یا روکش نهایی پس از مدتی روی آن نصب شده و کاملاً شبیه به دندان های طبیعی می شود.

بسیاری از افراد قرار دادن ایمپلنت فوری را با بارگزاری فوری اشتباه میگیرند. ایمپلنت فوری دندان یعنی بلافاصله بعد از کشیدن دندان، پایه ایمپلنت جایگزاری شود، اما بارگذاری فوری به فرآیند بارگذاری دندان جایگزین شده در زمان کاشت ایمپلنت اشاره دارد.

درواقع بارگذاری فوری همان فرآیند قرار دادن ترمیم ایمپلنت حدود 48 ساعت بعد از کاشت ایمپلنت دندان است. در صورتی که استخوان فک به اندازه کافی ثبات داشته باشد، این روش انجام می شود. بسته به پایداری و استحکام ایمپلنت فوری پس از کاشت، یک بیمار ممکن است هر دو روش یا یکی از آنها را انجام دهد.  قیمت ایمپلنت دندان اصفهان نسبت به شهرهای دیگر ارزان می باشد

 

دکمه بازگشت به بالا