اقتصادیکسب و کار ایرانی

محبوب ترین مدل های کفش بسکتبال

کفش بسکتبال زیربنا و تعیین‌کننده سرنوشت‌ ورزشکار در این رشته ورزشی است به همین دلیل انتخاب کفش مناسب از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. چنین انتخابی ممکن است فرایندی طاقت فرسا و فرسایشی توام با آزمون و خطا باشد.

بهترین کفش های بسکتبال نایک |خرید کفش بسکتبال |کفش بسکتبال آدیداس

پس شما چگونه همراه همیشگی خود را در زمین بسکتبال انتخاب می‌کنید؟ نیازی نیست جای دوری بروید.

راهنمای خرید بهترین کفش بسکتبال مردانه

انتخاب کفش بسکتبال ممکن است سخت باشد. پیدا کردن آخرین مدل‌ها، مطالعه نظرات، بررسی قیمت کفش های بسکتبال و پیدا کردن اندازه مناسب –اغلب روزها یا حتی هفته‌ها طول می‌کشد تا بالاخره بتوانیم یک جفت کفش مناسب انتخاب کنیم.
من در انتخاب کفش‌ بسکتبال بسیار حساس هستم، البته دلیلی برای این حساسیتم وجود دارد!
انتخاب کفش بسکتبال خوب مهم است، زیرا:

  • از انتقال ضربات ناشی از کف زمین به پا جلوگیری می‌کند و امکان حرکات سریع و متقاطع را برای بازیکن فراهم می‌کند.
  • از پا در برابر ضربه محافظت می‌کند و فشار وارده بر زانوها و پاها را کاهش می‌دهد.
  • به راحتی در پا قرار می‌گیرد و پاهایتان را به سفتی در بر می‌گیرد.
  • از پاهایتان محافظت می‌کند و از پیچ خوردگی مچ پایتان جلوگیری می‌کند.

به طور خلاصه: کفش بسکتبال خوب به شما کمک می‌کند تا از بازی خود نهایت استفاده و لذت را ببرید!

چگونه کفش بسکتبال متناسب با سبک بازی خود را پیدا کنید

در انتها، لیستی از کفش های بسکتبال مردانه که در کل عملکرد خوبی دارند، ارائه شده است. اما هر کفش بسکتبال برای انواع مختلف بازیکنان یکسان عمل نمی‌کند. بازیکنان گارد به کفشی متفاوت از بازیکنانی که در قسمت مرکز زمین بازی می‌کنند، نیاز دارند.
اما چگونه می‌توان فهمید که به چه نوع کفشی نیاز دارید؟ در پاراگراف‌های بعدی، می‌خواهم به جزئیات بیشتری بپردازم و به شما بگویم برای یافتن کفشی که بطورکامل متناسب با نیازهای شما باشد چه نکاتی را باید در نظر بگیرید.

بیایید در مورد مهمترین ویژگی ها و نکاتی که باید هنگام خرید کفش بسکتبال مردانه در بازار در نظر بگیرید، صحبت کنیم:

چه کفشی برای بسکتبال مناسب است؟ در این مطلب انواع کفش بسکتبال را معرفی می‌کنیم و چگونگی انتخاب بهترین کفش بسکتبال مردانه را آموزش می‌دهیم تا از همان جلسه اولی که پا به زمین بسکتبال می‌گذارید، غوغا براه اندازید.

برای دستیابی به این هدف باید سه دسته بندی اصلی را بررسی کنید: ساق کفش، لایه میانی کفش و لایه بیرونی کفش. تعجب نکنید چون در صورت استفاده از این راهنما پیروز میدان خواهید شد.

ویژگی هایی که باید هنگام خرید کفش های مناسب بسکتبال مردانه مورد توجه قرار دهید:

ارتفاع ساق کفش بسکتبال یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز کفش‌ها از یکدیگر است که آنها را مناسب استفاده توسط نوع خاصی از بازیکنان و سبک‌های مختلف بازی می‌کند. با انتخاب ارتفاع ساق مناسب می‌توانید بسیار بهتر از حداکثر پتانسیل مهارت‌ها و توانایی‌های خود استفاده کنید.

سه نوع ساق کفش وجود دارد:

ویژگی اصلی کفش‌های ساق بلند، ساق تقویت شده آنهاست که مچ پا را کامل پوشش می‌دهد.

با آنکه ساق بلند باعث سنگین‌تر شدن وزن کفش بسکتبال می‌شود اما حمایت اضافه و همچنین ضربه‌گیری آن برای سبک بازی سنترها و فورواردها ایده‌آل است چون آنها بارهاوبارها در جریان بازی حین ریباند و بلاک‌شات جهش می‌کنند و به محافظت بیشتری از ناحیه مچ پا و همچنین در برابر ضربات وارد شده به پا نیاز دارند.

ساق این نوع کفش بسکتبال تنها مچ پا را می‌پوشاند و از عملکرد همه جانبه ورزشکار پشیبانی می‌کند که به دلیل همین ویژگی، ایده‌آل فورواردها و گاردهای شوتزن با جثه‌های کوچک است.

این نوع کفش‌ها همزمان دارای قابلیت محافظت از مچ کفش‌های ساق بلند و قابلیت ارتجاعی کفش‌های ساق‌کوتاه هستند به همین دلیل هم از جهش و هم از چابکی ورزشکار پشتیبانی می‌کنند و او را قادر به بهره از حرکات انفجاری برای کسب امتیاز می‌کنند.

کفش‌های ساق کوتاه بهترین انتخاب برای ورزشکاران سرعتی و فرز است که نیاز به قابلیت ارتجاعی بالایی برای تطبیق با چابکی‌شان دارند.   

تحرک مچ پا و وزن سبک این کفش‌ها به گاردهای راس و گاردهای شوتزن کمک می‌کند که مدام در حال رفت و برگشت در طول زمین باشند، یعنی لحظه‌ای در حمله مشارکت کنند و لحظه‌ای دیگر به عقب بازگردند تا از سبد تیم خود دفاع کنند. با این کفش‌ها که نرم‌تر از بقیه هستند ورزشکار راحت‌تر حرکت و جنب و جوش خواهد کرد.

لایه میانی، ستون فقرات کفش است که باعث می‌شود استفاده از کفش و همچنین پاخور آن راحت باشد.

لایه‌های میانی متفاوت با کارکردهای مختلف وجود دارند. با این حال برای انتخاب لایه میانی مناسب باید چند ویژگی را لحاظ کرد.

ارتفاع تخت میانی کفش بسکتبال عاملی تعیین‌کننده است چون فاصله پای شما را از زمین تعیین می‌کند. ارتفاع استاندارد و مشخصی در این زمینه وجود ندارد و بیشتر سلیقه‌ای است با این حال، نباید افراط و تفریط کرد. اگر تخت میانی کفش خیلی بلند باشد پا از زمین فاصله زیادی خواهد گرفت و موجب بی‌ثباتی و مصدومیت‌های احتمالی به دلیل چسبندگی کمتر پای ورزشکار با زمین خواهد شد.

اگر تخت میانی کفش بسیار کوتاه باشد، میزان چسبندگی پای ورزشکار با زمین بیشتر می‌شود اما ضربه‌گیری و همچنین تاثیر لایه میانی تقریباً نزدیک به صفر خواهد بود. توصیه می‌کنیم که ارتفاع تخت کفش متعادل باشد یعنی هم ورزشکار احساس چسبندگی به زمین داشته باشد و هم کفش در برابر ضربه از پا محافظت کند، مانند چیزی که در تصویر مشاهده می‌کنید.

پرش لایه میانی کفش نشان‌دهنده میزان ضربه‌گیری تخت میانی است. میزان ضربه‌گیری بستگی به نوع فوم بکار رفته در لایه میانی و همچنین فناوری‌های جدیدی دارد که شرکت‌ها از آنها برای کشف تعادل میان لایه‌های بسیار نرم و بسیار سفت استفاده می‌کنند.

دلیل تلاش برای یافتن چنین تعادلی این است که اگر لایه میانی بیش از حد نرم باشد آنگاه خاصیت ارتجاعی نخواهد داشت و نیازهایی بازیکنان سرعتی مانند گاردها را تامین نخواهد کرد. از سوی دیگر، لایه‌های میانی خیلی سفت نیز به اندازه کافی ضربه‌گیر نخواهند بود و حمایت مورد نیاز بازیکنان جهشی مانند فورواردها تامین نمی‌شود. یا یافتن تعادل مناسب، کفش هم قابلیت ارتجاعی خواهد داشت و هم قابلیت ضربه‌گیری. این ویژگی را می‌توانید با انتقال وزن روی پاشنه پا ،همانگونه که نشان داده شده، بررسی کنید.

لایه بیرونی، کف کفش است که با زمین تماس دارد و شما را قادر می‌سازد که چابک و فرز باشید. به همین دلیل مهم است که کف کفش بسکتبال مردانه نه تنها به زمین چسبندگی بلکه دوام زیادی هم داشته باشد.

کفش بسکتبال باید چگونه باشد؟

تقسیم بندی کف کفش بر مبنای استفاده در فضای باز یا سرپوشیده است. کف کفشی که برای زمین سرپوشیده طراحی شده تقریبا نرم است و به زمین بسکتبال که گرد و خاک دارد می‌چسبد. اما کف کفش‌های بسکتبال طراحی شده برای زمین‌های سرباز سفت است و دوام بیشتری در زمین‌های بسکتبال سفت و سخت دارد.

انتخاب نادرست باعث خواهد شد که در جریان بازی مدام سُر بخورید و همچنین کفش سریع فرسوده شود. به همین دلیل برای انتخاب لایه بیرونی مناسب ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه نوع زمینی قرار است بازی کنید. پس از آن باید میزان سفت یا نرم بودن کف کفش را بررسی کنید.

یا باید در مورد کفش موردنظر و ویژگی‌هایش تحقیق کنید یا ناخن خود را روی کف کفش بکشید. اگر جنس آن سفت باشد مناسب استفاده در زمین‌های سر باز است اما اگر نرم باشد آنگاه باید از آن در زمین‌های سرپوشیده استفاده کرد.

الگوی لایه بیرونی کفش در واقع الگوی لاستیکی است که تعیین کننده میزان چسبندگی کفش به زمین است. برای اینکه کفش چسبندگی بیشتری به زمین داشته باشد الگوی کف آن باید چندجهتی باشد. چندبعدی بودن یعنی اینکه الگوی کف کفش به سمت تمام جهت‌ها باشد، همانگونه که در عکس سمت چپ نشان داده شده است. چنین الگویی باعث می‌شود تا ورزشکاران از چابکی خود بهره ببرند.

با رعایت این سه دسته‌بندی و امتحان کردن کفش‌های مختلف قادر به یافتن کفش ایده‌آل خود در کمترین زمان ممکن خواهید بود. آیا از این راهنما برای خرید کفش بسکتبال مردانه مناسب خود استفاده کرده‌اید؟ عکس کفش خود را که با استفاده از این راهنما خریدید با ما در اینستاگرام یا فیسبوک به اشتراک بگذارید.

بهترین مدل های کفش بسکتبال مردانه

کفش بسکتبال از کجا بخرم؟ در ادامه لیستی از بهترین کتانی های بسکتبال مردانه موجود در بازار برای راحتی انتخاب شما لیست شده اند. معیار انتخاب های ما راحتی و نظر خریداران قبلی بوده.

درحال دریافت محصولات منتخب …

چرا یک بسکتبالیست حرفه ای نیاز به کفش مناسب دارد ؟

هنگامی که می خواهید ورزشی را شروع کنید، باید لوازم ضروری آن رشته را تهیه کنید. برای تبدیل شدن به یک بسکتبالیست خوب و انجام راحت این ورزش، باید کفش مناسبی را خریداری کنید. درست است که در هر ورزشی باید از تکنیک های خاصی استفاده کنید، اما اگر تجهیزات مناسبی نداشته باشید، نمی توانید عملکرد خوبی از خود بروز دهید. کفش بسکتبال مانند دیگر کفش های ورزشی، انواع گوناگونی دارد که در ادامه نکاتی را در رابطه با انتخاب و خرید آن بیان می کنیم.

انواع کفش بسکتبال کدام است ؟

اکنون بهتر است انواع این کفش ها را، قبل از هر مسئله دیگری بررسی کنید.

کفش بسکتبال ساق بلند: این کفش ها از مچ پای شما به روشی مطلوب و مناسب، در برابر برخورد و صدمات، مراقبت می کند، که یک مزیت مهم محسوب می شود. البته این کفش ها در مقایسه با انواع دیگر، وزن و حجم بیشتری دارند، زیرا ساق کفش ها بلند است. بازیکنانی که قدرت عضلانی بالایی، در پایین تنه خود دارند، استفاده از این مدل را ترجیح می دهند .

کفش بسکتبال ساق‌ کوتاه: این کفش ها وزن سبک تری دارند و به ورزشکار، امکان حرکت با سرعت و شتاب بالا را می دهند. نکته ی منفی این مدل این است که، از مچ پای بازیکن محافظت نمی کنند.

کفش بسکتبال ساق ‌متوسط: می توان گفت در بین انواع مدل های کفش بسکتبال، مدل های دارای ساق متوسط ​​از مدل های دیگر، محبوبیت بیشتری دارند. زیرا هم از پا محافظت می کند و هم از شتاب و سرعت بازیکنان کم نمی شود. اگر در بسکتبال تازه کار هستید، این کفش ها بهترین انتخاب برای شما هستند.

نکات مهم در خرید کفش بسکتبال حرفه ای

هنگام خرید این کفش ها، باید به برخی از عوامل توجه داشته باشید، تا بتوانید کفشی را بخرید که به بهترین وجه نیاز شما را برآورده کند.

از آنجا که احتمال آسیب دیدگی در هر ورزشی وجود دارد، باید هنگام خرید کفش بسکتبال، مطمئن شوید که این کفش برای محافظت از پاهای شما در ناحیه مچ و قوزک پا طراحی شده است. این فاکتور به عوامل دیگری مانند کشش، نحوه بسته شدن بندها و همچنین مواد مورد استفاده برای ساخت کفش، بستگی دارد.

بسکتبالیست ها هر کدام در یک موقعیت خاص بازی می کنند. بنابراین، هر یک از آنها به شیوه خاصی بازی می کنند. هنگامی که سبک بازی خود را متوجه شدید، می توانید کفش مناسبی را خریداری کنید. سبک بازی به این معنی است که، قدرتی بازی می کنید یا سرعتی. یا ممکن است به عنوان بازیکن آزاد در زمین بازی حضور داشته باشید.

توجه داشته باشید، که می خواهید با این کفش کنید. بنابراین، خرید آن با خرید یک کفش معمولی یا کفش مجلسی فرق دارد. کفش ورزشی باید به گونه ای باشد که پاهای شما همیشه در آن راحت باشد.

میزان نرمی و راحتی کفش، یکی از مواردی است که می تواند عملکرد بازیکن را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. برای بررسی این موضوع، کفی و لایه رویی کفش را به دقت چک کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید، به فروشگاه های معتبر و حرفه ای بروید، تا از کیفیت کفش خود مطمئن باشید.

در صورتی که برای مسابقات رسمی آماده می شوید، بهتر است کفش های حرفه ای و باکیفیت را انتخاب و استفاده کنید تا عملکرد خوبی در زمین بازی از خود به نمایش بگذارید.

بهترین مارک کفش بسکتبال مردانه و زنانه

مارک های خوب و باکیفیت خارجی عبارتند از: جردن، نایکی، ای ان دی وان، آدیداس، آنتا، آندر آرمور، پیک و لینینگ، که محصولات باکیفیتی را تولید می کنند. پیشنهاد میکنیم خرید را از بین این برندهای پرطرفدار انجام داده و در هنگام خرید، از اصل بودن کفش مطمئن شوید.

انواع کفش بسکتبالی مخصوص ورزشکاران، به خصوص دختران و پسرانی که طرفدار این رشته هستند، در مدل های گوناگون، در لیست زیر موجود است. بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه مورد نظر، می توانید بهترین کفش مخصوص بسکتبال را از میان پرفروش ترین گزینه های زیر، خریداری کنید.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا