عمومیکسب و کار ایرانی

ترفندهایی برای افزایش بوی عطر

روش نگهداری درست عطر

فضای مناسب و بدون رطوبت 

به نقل از رها پرفیوم  برای حفظ ماندگاری و افزایش بوی عطرها باید به مکان قرار دادن آنها توجه کنید. عطرها را در حمام نگه ندارید. زیرا آب و رطوبت و تغییرات شدید دما ترکیبات عطر را خراب کرده و کیفیت و شدت پراکندگی رایحه عطر را کاهش می‌دهد پس بطری‌های عطر را در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید.

دوری از نور و گرما 

ورساچه پور هوم بدترین مکان برای قرار دادن عطرها نزدیک پنجره است زیرا نور و گرما، مولکول‌های عطر را تجزیه کرده و ترکیبات آن را ناپایدار و مستعد اکسیداسیون می‌کنند. بهترین دما برای نگه‌داری عطر کمتر از 15 درجه سانتی‌گراد است.

شیشه عطر را تکان ندهید 

ادکلن گوچی: عطرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید همیشه به طور ثابت نگه‌داری شوند. تکان دادن بطری عطر موجب ورود هوا و کاهش کیفیت و ماندگاری آن می‌شود.

 نگهداری در جعبه 

با توجه به اینکه عطر را باید دور از نور روزانه و  همچنین نور خورشید قرار دهید؛ اگر قصد دارید از  عطرهای خود روی میز آرایش و دم دست نگهداری کنید، آنها را در جعبه‌های زیبایشان قرار دهید تا کیفیت و ماندگاری آنها از بین نرود.

اصول و نکات خرید عطر مناسب 

نت وگروه های بویایی عطر مناسب 

هنگام خرید یک عطر تنها به برند آن توجه نکنید بلکه مواد تشکیل دهنده آن را نیز در نظر بگیرید. نت‌های مرکبات و گلها، به نسبت نت‌های چوبی، شدت و پراکندگی بوی بیشتری دارند اما دوام و ماندگاری زیادی ندارند. اگر می‌خواهید عطر شما چند ساعت ماندگاری داشته باشد سعی کنید عطرهایی با رایحه‌های چوبی و شرقی تهیه کنید.

توجه به میزان غلظت عطر 

عطرها غلظت‌های متفاوتی دارند یعنی  به نسبت‌های مختلفی روغن‌های معطر با الکل ترکیب شده و غلظت عطر را تشکیل می‌دهند. میزان الکل به کار رفته در عطر به انتشار رایحه آن کمک کرده و مشخص می‌کند که رایحه عطر تا چه مدت روی پوست شما ماندگار خواهد بود. بر این اساس، ادکلن ها کمترین غلظت را داشته و دارای ماندگاری پایین‌تری هستند در مقابل پرفیوم‌ها دارای غلظت بیشتری بوده و ماندگاری بالاتری داشته و به همین دلیل گرانتر نیز هستند. پس برای افزایش بوی عطر می‌توانید با توجه به غلظت و ماندگاری عطرها بر روی پوست، عطر مناسب خود را تهیه کنید.

استفاده از عطرهایی با خط بوی بالا 

یکی از اصطلاحات دنیای عطرسازی واژه خط بو یا سیاژ (sillage) عطر می‌باشد که به معنای بوی خوشی است که در مسیر رفتن، از فردی باقی می‌ماند. عواملی چون تراکم و اسانس‌های به کار رفته در یک عطر در میزان ماندگاری خط بو تاثیر بسیاری دارد. به عنوان نمونه نت‌های مرکباتی و گلی قدرت پراکندگی زیاد با خط بوی بالایی دارند و به سرعت در هوا پخش می‌شوند و باقی می‌مانند در مقابل نت‌های چوبی و رایحه مشک قدرت پراکندگی و خط بوی کمتری داشته و به سرعت بر روی پوست می‌نشینند. پس شما می‌توانید برای افزایش بوی عطر خود به نت‌ها و رایحه‌های تشکیل دهنده عطرها توجه کنید و متناسب با سلیقه خود  را انتخاب کنید.

از عطرهای دست ریز یا دکانت استفاده کنید:  

دکانت‌ها یا عطرهای دست ریز نمونه‌هایی از عطرهای اورجینال و اصلی هستند که در اندازه و شیشه‌هایی با سایزهای مختلف در بازار وجود دارند از آنجا که عطرهای اورجینال از برندهای معتبر قیمت‌های بالایی دارند شما می‌توانید بهترین عطرهای برند را در قالب دکانت تهیه کنید. عطرهای دکانت دارای کیفیت و ماندگاری بالایی بوده و  خرید آنها باعث می‌شود تا شما در مدت زمان کوتاه رایحه‌های متنوعی را امتحان کنید و به دلیل سهولت استفاده  همیشه آن را همراه خود داشته و در طی روز با اسپری آن بر روی بدن میزان رایحه دلخواه خود را افزایش داده و در طولانی مدت خوشبو بمانید.

عطر ماندگارتر است یا ادکلن:

تفاوت میان عطر و ادکلن به میزان یا غلظت روغن‌های موجود در آنها بستگی دارد هر چه قدر غلظت روغن‌ها بیشتر باشد، ماندگاری رایحه عطر و ادکلن شما بیشتر بوده و در نتیجه نیاز به مصرف کمتری دارید. در مقایسه عطر با ادکلن معمولاً عطر غلظت بیشتری داشته و رایحه آن در طی مدت زمان طولانی‌تری در یک سری نت منتشر می‌شود. غلظت روغن موجود در عطرها حدود 20 تا 30 درصد است در حالی که که غلظت روغن موجود در ادکلن‌ها حدود 2 تا 4 درصد می‌ باشد و به همین میزان ماندگاری رایحه عطرها معمولاً بیش از 24 ساعت بوده و در مقابل ماندگاری رایحه ادکلن‌ها بر روی پوست بین 3 تا 12 ساعت می‌باشد.

برای ماندگاری بیشتر عطر این نکات را فراموش نکنید 

قبل از استفاده از عطر پوست خود را کمی چرب  و دهیدراته کنید

از آنجا که نوع پوست افراد با یکدیگر متفاوت است برای افزایش ماندگاری یک عطر به نوع پوست توجه کنید. ماندگاری رایحه عطر بر روی پوست چرب بیش از پوست خشک است بنابراین اگر پوست خشکی دارید قبل از مصرف عطر با استفاده از وازلین یا مقداری کرم و روغن بدن بدون بو پوست خود را چرب کرده و سپس از عطر استفاده کنید. چربی روی پوست، رایحه را بهتر نگه می‌دارد و باعث می شود دفعات کمتری از عطر استفاده کنید.

قبل از اسپری کردن عطر بر روی پوست از یک کرم یا لوسیون مرطوب کننده برای رطوبت‌رسانی به پوست خود استفاده کنید زیرا پوست مرطوب مانند پوست چرب رایحه عطر را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ می‌کند.

آب ریختن در عطر |افزایش خط بوی عطر |انواع بوی عطر

 لوسیون های مرطوب کننده هم رایحه یا هم ترکیب با عطر 

عطر بر روی پوست مرطوب ماندگاری بیشتر و بهتری دارد شما قبل از استفاده از عطر برای مرطوب کردن پوست خود می‌توانید از دو نوع لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید:

1) لوسیون‌هایی که رایحه آنها با رایحه عطر به خوبی ترکیب می‌شود و همین امر موجب افزایش بوی عطر می‌گردد. به عنوان نمونه رایحه‌های شرقی و میوه‌ای، مرکباتی و چوبی، میوه‌ای و گل‌ها وقتی با یکدیگر ترکیب و استفاده می‌شوند بهتر عمل می‌کنند بنابراین اگر عطری با رایحه مشک انتخاب می‌کنید از لوسیونی استفاده کنید که رایحه گلها در آن به کار رفته است.

2) از دیگر انواع لوسیون‌هایی که می‌توانید قبل از اسپری عطر بر روی پوست خود استفاده کنید لوسیون‌هایی است که رایحه آنها و رایحه عطر مورد نظر شما متعلق به یک گروه بویایی هستند در نتیجه باید رایحه لوسیون و عطر خود را از یک گروه و خانواده انتخاب کنید اگر عطری با نت‌های خوراکی(عسل، وانیل و شکلات) انتخاب کردید باید از یک لوسیونی که رایحه خوراکی دارد استفاده کنید به عنوان مثال یک عطر با پایه و رایحه وانیل با یک لوسیون بدن وانیلی به خوبی ترکیب شده که این ترکیب رایحه به جا و درست، موجب افزایش بوی عطر می‌گردد.

استفاده از عطر بلافاصله پس از استحمام و دوش گرفتن 

پوست بدن پس از حمام کردن عطر را بهتر جذب می‌کند زیرا دوش آب گرم منافذ پوست را باز می‌کند و در نتیجه عطر بهتر و بیشتر جذب پوست شده و ماندگاری آن بیشتر می‌گردد. دقت داشته باشید که پس از دوش گرفتن ابتدا پوست خود را خشک کرده و سپس از عطر استفاده کنید زیرا وقتی پوست خیس است عطر بر روی آن به خوبی جذب نمی‌شود. تنها رطوبت پوست برای جذب عطر کافی است.

اسپری عطر روی برس یا شانه مو 

برای افزایش ماندگاری عطر می‌توانید عطر را بر روی شانه یا برس مو اسپری کنید و سپس موهای خود را شانه نمایید. تارهای مو یک پخش کننده عالی رایحه عطر می باشند زیرا در هر پیچ و تاب مو، ذرات معطر، آزاد می‌شوند. بهتر است عطر را به طور مستقیم بر روی موهای خود اسپری نکنید زیرا الکل موجود در عطر باعث شکنندگی و خشک شدن موها می‌شود. شما علاوه بر این می‌توانید از عطر مو که امروزه برای خوشبو کردن موها طراحی شده‌اند نیز استفاده نمایید.

روی “نقاط نبض” بدن عطر بزنید 

انتخاب درست محل و نقاطی از بدن برای اسپری کردن عطر، در افزایش و ماندگاری رایحه عطر تأثیر‌گذار است. در نتیجه برای افزایش بوی عطر نقاط نبض بدن خود را در نظر بگیرید زیرا  در این نقاط رگ‌ها و عروق خونی به پوست شما نزدیکتر بوده و از آنجا که جزو نواحی گرم بدن هستند به پخش و پراکندگی طبیعی رایحه عطر در کل بدن کمک بسیاری می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا