کسب و کار ایرانی

چگونه یک متخصص سئو شویم؟

چگونه یک متخصص سئو شویم؟

صنعت بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال رشد است و مشاغلی که در این زمینه ایجاد می شود از جمله مشاغلی هستند که در آینده بیشترین تقاضا را خواهند داشت. همه ما می دانیم که خرید آنلاین و همچنین خدمات آنلاین به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و وب سایت ها به دنبال افراد حرفه ای هستند تا وب سایت های خود را از رقبا متمایز کنند تا از رقبای خود جلوتر باشند.

امروزه بیش از 1 میلیارد وب سایت وجود دارد و هر یک از آنها نیاز به فعالیت ها و وظایف خاصی دارند تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار گیرند. این امر یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو را به یک مجموعه مهارت جالب و راهی عالی برای دستیابی به جایگاهی در بازار کار تبدیل می کند.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) علم افزایش ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است که با کمک آن می توان مشتریان بیشتری را به وب سایت شما هدایت کرد. به عبارت ساده، سئو به بهبود عملکرد موتور جستجوی وب سایت نسبت به فعالیت جستجوی کاربر اشاره دارد. زمانی که وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار دارد، می توانید مشتریان بیشتری را به خود معرفی کنید و در نهایت از آنها درآمد بیشتری کسب کنید. هدف بسیاری از کسب و کارها و وب مسترها قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظرشان است.

در عمل، این هدف این است که وب سایت خود را برای کلمه کلیدی اصلی خود (مثلاً آزمون mbti) در صفحه اول نتایج جستجو قرار دهید که در نهایت باعث افزایش کلیک های ارگانیک و جذب کاربران بیشتری می شود.

جستجوی کاربر، رسیدن به وب سایت شما با کلمه کلیدی که جستجو می کند و در نهایت کلیک بر روی وب سایت شما هدفی است که همه کارآفرینان و شرکت ها به دنبال آن هستند و در اینجا عنوان متخصص سئو و سئو (یا معمولاً سئو نامیده می شود) است. ) بیش از هر چیز دیگری به نظر می رسد.

سئو چه کاری انجام می دهد؟

برای بهینه سازی وب سایت و صفحات آن، ابتدا باید نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب سایت شما را بررسی می کنند و آن را به مخاطبان مناسب نشان می دهند.

چندین عامل وجود دارد که موتورهای جستجو برای ارزیابی و تعیین ارتباط وب سایت با عبارت جستجوی کاربر استفاده می کنند. گوگل اغلب این عوامل را فاش نمی کند، اما متخصصان این حوزه به دنبال این عوامل هستند و از آنها برای بهینه سازی وب سایت ها استفاده می کنند. یک متخصص سئو باید فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب را بداند و موارد زیر برخی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی وب سایت ها هستند:

سن دامنه، URL و اعتبار آن

در سمت چپ

بهینه سازی وب در نسخه موبایل

محتوای سفارشی و با کیفیت بالا

سرعت بارگذاری صفحه (از جمله سرعت صفحه وب سایت در نسخه موبایل)

در دسترس بودن و امنیت سایت

تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی هر وب سایت

تکنیک های سئو

تجربه ی کاربر

رتبه صفحه به این معنی است که وقتی کاربر کلمه کلیدی را جستجو می کند وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرد و می توان آن را در همان صفحه اول و در بالای صفحه پیدا کرد. در واقع در صورت رعایت موارد فوق، وب سایت می تواند این موقعیت را کسب کند و همچنین از جدیدترین تکنیک ها برای بهینه سازی سئو سایت استفاده کند. موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب سایت سه مرحله را انجام می دهند:

1- خزنده

همه موتورهای جستجو دارای ربات هایی هستند که وظیفه آنها خزیدن یا خزیدن در وب سایت ها و صفحات است. خزیدن صفحات وب محتوای آنها را در نتایج جستجو قرار می دهد.

2- نمایه

در این مرحله وب سایت و صفحات آن به نتایج جستجو اضافه می شود. اگر سایت شما و صفحات مورد نیاز شما در نتایج موتورهای جستجو ظاهر نشوند، فرصت توجه کاربران را از دست خواهید داد.

3. رتبه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می کنید، مرتبط ترین وب سایت ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند. این نتایج بر اساس عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و غیره است.

آیا شما یک متخصص سئو هستید؟

متخصص سئو فردی با دانش بالا در زمینه بهینه سازی وب سایت است که می تواند یک وب سایت را از نظر فنی، کاربری، محتوایی و … به طور کامل بررسی کرده و آن را برای نمایش در صفحات بالای نتایج جستجو و به حداکثر رساندن بازدید سایت بهینه کند. می توان برای آن بهتر ساخت اگر می خواهید در رتبه بالای گوگل قرار بگیرید، به یک متخصص سئو نیاز دارید.

کسب ترافیک ارگانیک علاوه بر پیاده سازی تکنیک های سئو، نیازمند اجرای برخی کمپین های بازاریابی، حل مسائل فنی، روحیه تحقیق برای به دست آوردن بهترین و مرتبط ترین کلمات و مهارت های بهینه سازی محتوای وب سایت بر اساس سئو است.

وظیفه یک متخصص سئو چیست؟

کارشناسان سئو به کسب و کارها و کارفرمایان کمک می کنند تا صفحات محصول و خدمات خود را در بهترین موقعیت ممکن در نتایج جستجو رتبه بندی کنند. از این رو کارشناسان سئو بهترین راه های رسیدن به این هدف را بررسی و تحلیل می کنند. برای ایجاد استراتژی که بتواند وب سایت شما را به صفحه اول نتایج جستجو برساند.

هدف کلی یک متخصص سئو افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای هر صنعت، بهبود تجربه کاربر و در نهایت تطبیق وب سایت با آخرین الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو است. با این حال، موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند و متخصصان سئو باید با این تغییرات همراه باشند.

کارشناسان سئو نیز مانند سایر افراد در بازار کار باید دارای مهارت و دانش باشند. در واقع رشته تحصیلی برای این شغل وجود ندارد و هرکسی که به سئو علاقه دارد باید با حضور در کلاس آنلاین و حضوری، یادگیری مستمر، کمک گرفتن از و بهترین ها و بهترین ها در این زمینه، خود را در سئو تقویت کند. در این زمینه موفق باشید. پس از یادگیری، کاری که هر سئو باید انجام دهد شامل موارد زیر است:

تهیه استراتژی برای بهینه سازی وب

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و از آنها برای ارتقا و رتبه بندی وب سایت های تجاری و سازمانی استفاده کنید.

تعیین اهداف قابل اندازه گیری که به تیم بازاریابی کمک می کند تا پیشرفت فعالیت های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را پیگیری کند.

برای پیشبرد اهداف تیم با دیگر متخصصان تیم بازاریابی ارتباط برقرار کنید.

برای مدیریت استراتژی سئو با دیگران در بخش بازاریابی همکاری کنید.

با تیم محتوا همکاری نزدیک داشته باشید تا برنامه ای برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت در سایت ایجاد کنید.

همکاری نزدیک با تیم فنی و برنامه نویسی سایت در زمینه پیاده سازی مطالب فنی در سایت.

یک استراتژی ساخت لینک و بک لینک برای گرفتن نتایج بهتر در نتایج جستجو داشته باشید.

چگونه سئوکار شویم؟

برخی از کارشناسان سئو کار خود را با هدف تبدیل شدن به یک متخصص سئو شروع نمی کنند. عده ای به عنوان نفس گیر شروع به کار در این رشته می کنند و سپس روز به روز بر تحصیلاتشان در این زمینه افزوده می شود. همانطور که گفتیم در دانشگاه دپارتمان سئو وجود ندارد و یادگیری آن تنها به شما و علاقه شما به این رشته بستگی دارد. با این حال، بیایید نگاهی به مسیر شغلی حرفه ای سئو بیندازیم و ببینیم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو چه مراحلی را باید طی کنید.

مرحله اول: آیا سئو برای من مناسب است؟

اولین قدم در انتخاب حرفه این است که مطمئن شوید واقعاً به این رشته علاقه دارید. مطمئناً نمی خواهید وقت خود را برای انجام کاری که هیچ علاقه یا استعدادی در آن ندارید تلف کنید.

با انجام تحقیقات شغلی مناسب متوجه می شوید که آیا برای شغل مناسب هستید و آیا روحیه شما با مدل شغلی مطابقت دارد یا خیر. ممکن است شما مستحق شغل دیگری در زمینه بازاریابی باشید و فرآیند استخدام سئو اشتباه را انتخاب کرده باشید!

چگونه متخصص سئو شویم؟
چگونه متخصص سئو شویم؟

مرحله دوم: اصول سئو را بدانید و با موتورهای جستجو کار کنید

به عنوان یک سئوکار، باید بدانید که سرنوشت شغل شما کاملاً به نحوه کار موتورهای جستجو بستگی دارد. به همین دلیل است که باید در مورد خزنده های موتورهای جستجو بدانید. این ربات‌ها کیفیت و ارتباط محتوای شما را تعیین می‌کنند و چندین عامل مهم باعث تصمیم‌گیری آنها می‌شوند.

موتورهای جستجو مانند جعبه سیاه هستند و معمولا اطلاعات و اسرار خود را فاش نمی کنند. اما شما می توانید از عوامل شناخته شده برای بهینه سازی وب سایت خود و متمایز کردن آن از سایر رقبا استفاده کنید.

برای متخصص شدن، از اصول اولیه شروع کنید. ابتدا باید بدانید که کاربران و موتورهای جستجو چگونه با هم تعامل دارند و برای بهینه سازی محتوای خود چه کاری می توانید انجام دهید.

یادگیری اصول سئو شامل سه جزء است:

انواع محتوایی که کاربران می خواهند، انتظار دارند یا نیاز دارند. همه چیز در مورد ایجاد محتوا و سئو در مورد هدف کاربر است.

درک عمیق از نحوه کار موتورهای جستجو:

یاد بگیرید که با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز برای بهینه سازی وب سایت کار کنید.

هنگامی که اصول سئو را بدانید و تمام جزئیات را بدانید، می توانید تمام تکنیک ها را در وب سایت خود اعمال کنید.

مرحله 3: وب سایت خود را ایجاد کنید

هنگامی که اصول سئو را درک کردید، زمان اعمال آنها فرا می رسد. اکثر متخصصان توصیه می کنند که سئو سایت خود را بسازید و آزمایش کنید. این بدان معنی است که شما باید در وب سایت خود سعی و خطا انجام دهید.

HTML را یاد بگیرید. همه تگ ها را یاد بگیرید و آنها را تست کنید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این امر باعث می شود که تولید محتوا برای شما آسان شود.

مرحله 4: وردپرس را یاد بگیرید

بیش از یک سوم وب سایت ها بر روی وردپرس ساخته شده اند. بنابراین اگر می خواهید یک متخصص سئو شوید، باید آن را به خوبی بشناسید.

این واقعیت که همه از وردپرس استفاده می کنند تنها دلیل انتخاب آن برای یادگیری نیست، اما این سایت ساز یکی از بهترین CMS های موجود برای سئو است.

وردپرس آنقدر مهم است که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد سئو شما تأثیر می گذارد، بنابراین یادگیری در مورد آن باید در دستور کار شما باشد.

مرحله 5: کار با Google Analytics و Google Search Console را یاد بگیرید

متخصصان سئو از ابزارهای مختلفی برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل عملکرد آن استفاده می کنند. اساس سئو همیشه یادگیری نحوه استفاده از Google Analytics و Google Search Console است و در واقع این دو برای کار سئو بسیار مهم هستند. به طور خلاصه، این دو ابزار اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید از آنها برای بهبود وب سایت ها استفاده کنید. می توان گفت که تخصص سئو با تسلط بر این دو ابزار حاصل می شود.

مرحله 6: هر روز در مورد SEO مطالعه کنید

موتورهای جستجو هر روز تغییر می کنند و هر روز به روز رسانی های زیادی وجود دارد. به همین دلیل برای درک وضعیت وب سایت باید هر روز تغییرات را مطالعه کنید.

به روز بودن با آخرین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل به شما این امکان را می دهد که تصمیمات بهتری برای وب سایت های خود و بهینه سازی آنها بگیرید و همچنین به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید.

مرحله هفتم: نتایج جستجو را مشاهده کنید

این همان مرحله ای است که در آن باید بیشترین دقت را داشته باشید. نتایج جستجو را با دقت بررسی کنید.

ساختار آنها چیست؟

معمولا چه ویژگی هایی را به کاربر نشان می دهند؟

کدام وب سایت ها در ارائه محتوا به خوبی عمل کردند؟

توجه کنید که چگونه نتایج با جستجوی کلمات مختلف تغییر می کند.

گوگل همیشه سعی می کند بهترین ها را به کاربران خود نشان دهد. بنابراین نتایج جستجو را دنبال کنید و به زودی دوباره بررسی کنید.

مرحله 8: در مورد سئو فنی اطلاعات کسب کنید

سئوی فنی تمام کارهایی است که باید با همکاری تیم فنی انجام دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند به راحتی سایت شما را بخزند و ایندکس کنند.

سئوی فنی شامل بهینه سازی سایت برای مشاهده موبایل، سرعت سایت، داده های ساختاریافته، جاوا اسکریپت و تمام مکانیزم هایی است که بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارد.

این عوامل در رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو نقش دارند. ممکن است محتوای عالی داشته باشید، اما سایت کند است یا خطاهای زیادی دارد که می تواند بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد.

مرحله 9: استراتژی، تولید، بهینه سازی و ارتقای محتوای خود را بشناسید

در حالی که سئوی فنی به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کند وب‌سایت شما را بهتر و سریع‌تر بخزند و ایندکس کنند، دانستن همه چیز در مورد نوشتن محتوا و بهینه‌سازی می‌تواند به شما کمک کند تجربه بهتری از کاربران ایجاد کنید و ترافیک سایت را افزایش دهید.

این محتوا باید توسط یک استراتژی تبلیغاتی نیز پشتیبانی شود. سئو به تنهایی کافی نیست. سایر کانال های بازاریابی (مانند رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی) می توانند بر موفقیت یا شکست محتوای شما تأثیر بگذارند.

مرحله 10: تکنیک های لینک سازی را یاد بگیرید

لینک بیلدینگ یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. همچنین این یکی از موضوعاتی است که برخی افراد می توانند راه های اشتباه و نادرست را به شما آموزش دهند.

برای اینکه بیشترین بهره را از لینک سازی خود ببرید، به لینک های با کیفیت نیاز دارید.

مرحله یازدهم: در کنفرانس های سئو و بازاریابی دیجیتال شرکت کنید

یکی دیگر از راه‌های بهبود مهارت‌های سئو و بازاریابی، شرکت در رویدادها است. کنفرانس ها و وبینارها منابع خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های خاص بازاریابی محتوا و سئو هستند.

در برخی از این رویدادها و کنفرانس ها نکاتی ارائه می شود که شما را قوی تر از همیشه در این زمینه می کند و می توانید از آنها برای بهبود فعالیت های سئوی خود استفاده کنید. حضور در رویدادها این فرصت را به شما می دهد که مستقیماً از کارشناسان صنعت بشنوید، فرصتی که ممکن است در آینده نداشته باشید.

مرحله 12: صبور باشید

همانطور که می دانید، تبدیل شدن به یک متخصص سئو زمان می برد و نیاز به سال ها تجربه و کار سخت دارد. از تغییرات الگوریتم های سئو آگاه باشید و به روز باشید.

هیچ یک از این کارها را نمی توان با عجله انجام داد. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک متخصص سئو هستید، می توانید صبر و حوصله را در کار خود به کار ببرید و در این زمینه حرفه ای شوید.

چشم انداز شغلی سئو

سئو یک حرفه نسبتا جدید است، زیرا اهمیت بهینه سازی روی صفحه و بهینه سازی موتورهای جستجو در دهه گذشته افزایش یافته است. سئو سایت را می توان یکی از پرطرفدارترین خدمات دانست زیرا حضور آنلاین برای موفقیت و رشد کسب و کارهای امروزی ضروری است. از آنجایی که این شغل در صنعت امروز بسیار مهم است، می توان انتظار داشت که حقوق این افراد خوب باشد. اگر عاشق تکنولوژی هستید و بسیار تحلیل گر هستید، پس این زمینه کاری می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

سئو کار شویم؟

با توجه به بازاریابی آنلاین و انتقال هر کسب و کاری به دنیای آنلاین، می توانید در این زمینه به دنبال شغل بگردید و در این زمینه متخصص شوید. اگر به بهینه سازی وب سایت و کار با ابزارهای سئو علاقه مند هستید و می بینید که در این زمینه استعداد دارید راه درستی را انتخاب کرده اید. شما می توانید از امروز شروع به یادگیری کنید و کار خود را بازاریابی کنید. ژاکت دوره هایی را در این باره برگذار میکند. برای یادگیری و آشنایی بیشتر با سئو میتوانید به ژاکت آکادمی مراجعه کنید.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا