عمومیکسب و کار ایرانی

روش پاکسازی تسبیح رودراکشا

در ابتدا پیشنهاد می کنیم را از فروشندگان معتبر خریداری کنید تا از اصالت آن مطمئن باشید . در ضمن توجه کنید بهتر است برای خرید آن به هیچ عنوپول قرض نکنید. این مهره معمولی نیست و از نظر روحی دارای انرژی است و انرژی می گیرد. بنابراین، هنگام نگهداری رودراکشا نهایت دقت را به خرج دهید.

  • هنگامی که برای اولین بار رودراکشا را دریافت می کنید، باید ابتدا آن را شارژ کنید.
  • ابتدا آن را به مدت 24 ساعت در قی GHEE (کره شفاف) فرو کنید. قی یک نوع کره شفاف است که حاوی پروتئین های لبنی کمتری نسبت به کره معمولی است. اما به سختی میتوان در ایران پیدا کرد البته به جای آن از انواع روغن مایع ۱۰۰ درصد طبیعی مانند روغن حیوانی یا کرمانشاهی هم میتوان استفاده کرد.
  • در مرحله بعد 24 ساعت  آن را در شیر پرچرب خیس کنید.
  • سپس مهره را با آب بشویید و با یک پارچه نخی تمیز پاک کنید.
  • این مراحل ممکن است رنگ مهره رودراکشا را تغییر دهد زیرا یک رنگ طبیعی است. ممکن است رنگ نخ در حین تهویه بیرون بیاید که طبیعی است.
  • برای تمیز کردن دانه ها از آب و صابون یا مواد شوینده دیگر استفاده نکنید.

Rudraksha rosary cleansing method

مراحل تمیز کردن رودراکشا

بعد استفاده مستمر روزانه ممکن است لازم باشد مهره ها را دو ماه یکبار یا ماهی یکبار تمیز کنید.

  • دانه ها را زیر شیر آب با آب جاری برای چند ثانیه نشان دهید و به آرامی با انگشتان خود تمیز کنید. همین طور می توانید از یک برس الیاف نرم اگر کثیفی سطحی زیادی دارد استفاده کنید.

بعداً رودراکشا را روی دستمال نرم یا پارچه جاذرودراکشا به دانه های خشک شده درخت الائوکارپوس گانیتروس گفته می شود که به آن درخت اشک شیوا نیز می گویند. این دانه ها را معمولاً به صورت گردنبند یا تسبیح تولید می کنند که به آن مالا می گویند. مالا ۱۰۸ مهره دارد. این تسبیح دارای انرژی بالایی می باشد که به جذب ثروت و سلامت جسمی و روانی کمک بسیاری می کند؛ همچنین باعث می شود که نیروها و انرژی های منفی از سمت محیط و یا افراد دیگر به فرد منتقل نشود. مانند یک حفاظ محکم در برابر نیروها و انرژی های منفی عمل می کند. به همین منظور باید همیشه نزدیک به صاحب خود باشد.

استفاده از هیچ محدودیتی برای افراد ندارد. هر شخص با هر جنسیتی می تواند در هر رنج سنی که باشد از این تسبیح استفاده کند. عملکردی که تسبیح رودراکشا از خود نشان می دهد، یک رابطه کاملا مستقیم با انرژی صاحب رودراکشا دارد. طبیعتا هر شخصی که به عملکرد این تسبیح اعتقاد داشته باشد، انرژی آن را بیش تر حس می کند. این دانه های شگفت انگیز سایزها و اندازه های مختلف از کوچک تا خیلی بزرگ موجود است. شما بر اساس نیاز و راحتی آن اندازه مورد نظر خود را باید انتخاب کنید.

همان طور که می دانید رودراکشا یک دانه معمولی نیست. این دانه ها از انرژی بسیار بالایی را دارند. هر زمان که رودراکشا را تهیه کردید، حتماً باید آن را پاکسازی کنید. برای پاکسازی اولیه باید رودراکشا را ۲۴ ساعت در قی یا همان کره شفاف که پروتئین کمتری دارد فرو کنید. البته به جای آن می توانید از روغن حیوانی یا کرمانشاهی نیز استفاده کنید. بعد از این مرحله رودراکشا را به مدت یک شبانه روز در شیر پر چرب بخیسانید. اگر رنگ مهره ها در این روش تغییر کرد نگران نباشید، فقط دقت کنید که مهره ها را هرگز با آب داغ و مواد شوینده تمیز نکنید. این پاکسازی را هر شش ماه می توانید تکرار کنید تا مهره های شما دوباره شارژ شود.

به این نکته توجه داشته باشید که رودراکشایی که تازه تهیه شده حتما نیاز به پاکسازی دارد؛ زیرا بدون پاکسازی تاثیر و انرژی نخواهد داشت. رودراکشا باید حتما توسط صاحب خود پاکسازی و شارژ شود. می توانید هنگام پاکسازی دانه ها را بین انگشتان خود بگیرید و مانترا یا هر ذکری که دوست دارید را زمزمه کنید یا این که هدف از داشتن تسبیح تان را بیان کنید. مثلا: من از تو فراوانی می خواهم یا من از تو سلامتی می خواهم. جمله انتخابی خود را روی تک تک دانه ها تکرار کنید و همزمان آن را با دستتان لمس کنید. بعد از پاکسازی تسبیح را روبروی خود بگیرید و بگویید ای رودراکشا انرژی تو و من (اسم خودتان را بگویید) از امروز یکی می شود و از تو می خواهم به من در رسیدن به خواسته هایم کمک کنی. از آن لحظه رودراکشا متعلق به شما خواهد بود.

تمیز کردن رودراکشا

برای تمیز کردن تسبیح رودراکشا می‌توانید به این روش عمل کنید. ابتدا تسبیح خود را به مدت چند ثانیه در آب جاری نگه دارید و با دست به آرامی ماساژ دهید. برای تمیز کردن بهتر است از یک برس نرم کمک بگیرید. بعد از آن تسبیح خود را روی یک دستمال خشک و تمیز که آب را به خوبی جذب کند، بگذارید. بعد از این که رودراکشا خشک شد، چند قطره روغن زیتون را با برس نرم روی آن ها بکشید.

از تسبیحم چگونه مراقبت کنم؟

نکات مهمی که در هنگام نگه داری از تسبیح رودراکشا به آن توجه کنید باعث می شود که رودراکشاهای شما انرژی بیشتری داشته باشند. یکی از این نکات این است که هرگز در هنگام حمام کردن رودراکشا را در گردن خود نیندازید. در مکان‌هایی مانند باشگاه و یا استخر که شما ورزش می کنید و تعرق زیادی دارید، رودراکشا خود را در مکان مناسب قرار دهید تا از عرق کردن در امان باشد. شما می توانید برای محفوظ نگه داشتن رودراکشاهای خود از یک کیسه تمیز و نخی استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که رودراکشا نباید مدت طولانی از شما دور باشد چرا که رودراکشا انرژی خود را از تماس با شما به دست می آورد. این دانه های شگفت انگیز تمایل زیادی به خوابیدن دارند؛ یعنی که به مدت طولانی از شما دور باشند به حالت خواب می روند. در دوران ماهیانه خود از انداختن رودراکشا خودداری نمایید.

دیگر مراقبت ها از رودراکشا

رودراکشا را به کس دیگری ندهید؛ زیرا از طریق تماس و انرژی شخص دیگر را می گیرد و ممکن است که تنظیم فرکانس شما با رودراکشا (جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رودراکشا مقاله را مطالعه نمایید ) به هم بریزد. شما می توانید برای شارژ و پاکسازی رودراکشا دوش آب ولرم بگیرید. بدون استفاده از مواد شوینده بایستی تا رودراکشاهای شما با آب جاری تماس داشته باشد.

مالا معمولاً در مدیتیشن و یوگا و تمرینات معنوی انرژی زیادی تولید می کند. برای اینکه از انرژی آن بهره مند شوید، اجازه ندهید کسی مالای شما را بیش تر از یک دقیقه در دستانش نگه دارد. تماس با افراد دیگر با رودراکشای شما می‌تواند باعث انتقال انرژی منفی از آن فرد به مهره های شما شود. در این صورت شما باید مراحل پاکسازی و شارژ آن را مجدد انجام دهید. در نظر داشته باشید که نباید کسی جز خود شما پاکسازی رودراکشا را انجام دهد.

استفاده مداوم از رودراکشا باعث می‌شود انرژی آن در حال گردش و قوی تر شدن باشد. تا جای ممکن سعی کنید همیشه از آن استفاده نمایید. در صورتی که بین استفاده از این دانه ها فاصله افتاد، بخشی از انرژی آن احتمالا کم تر خواهد شد. برای طول عمر انرژی رودراکشایتان، با دقت از آن نگه داری کنید. برای تهیه این مهره های انرژی و معجزه گر حتما به افراد و فروشگاه های معتبر مانند مراجعه کنید. رودراکشای فرد دیگری را خریداری نکنید. با رودراکشا صحبت کنید و خواسته های تان را با او در میان بگذارید، این کار شما سبب می شود، انرژی آن زیاد شود انگار که شما با یک موجود زنده طرف هستید. مهره ها عاشق لمس شدن هستند، پس در طول روز، چند بار آن ها را با تمام وجود لمس کنید.

  • ب نگه دارید تا خشک شود.
  • پس از خشک شدن دانه ها، چند قطره روغن زیتون روی دانه ها استفاده کنید و به آرامی از یک برس الیاف نرم استفاده کنید.
  • از مواد شوینده قوی یا آب داغ و جوش استفاده نکنید.
  • از هیچ محصول دیگری بر روی مهره ها استفاده نکنید زیرا ممکن است کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهد. مهره ها را برای مدت طولانی خشک نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد ترک شوند.

 نکات مهم در نگه داری رودراکشا

  •  از پوشیدن رودراکشا هنگام حمام کردن خودداری کنید.
  • اگر در باشگاه هستید یا ورزش هایی مانند شنا یا هر ورزشی که باعث تعرق زیاد شما می شود انجام می دهید، رودراکشا را کنار بگذارید.
  •  رودراکشا قرار است همیشه همراه شما باشد. اگر از پوشیدن آنها در شب ناراحت هستید، می توانید آنها را در مکانی امن و تمیز نگه دارید یا در کیسه نخی مخصوص .
  • اطمینان حاصل کنید که دانه ها رودراکشا عاری از ذرات عرق هستند و ترجیحا آنها را صبح بعد از حمام بپوشید.
  • انرژی رودراکشا حداقل یک هفته طول می کشد تا به طور مداوم با شما در تماس باشد تا فعال شود. سعی کنید آنها را برای ساعات طولانی دور نگذارید، زیرا آنها تمایل دارند به حالت خواب بروند.
  • خانم ها بهتر است در دوران پریود خود از پوشیدن رودراکشا اجتناب کنند .
  • پیوند بین شما و رودراکشا از طریق تنظیم فرکانس انرژی است و اجازه دادن به شخص دیگری برای پوشیدن رودراکشا باعث می شود در تماس با بدن افراد دیگر انرژی خود را به طور کامل از دست بدهد.
  • شما می توانید برای به دست آوردن حداکثر تأثیرو انرژی مثبت در تمرینات معنوی مانند مدیتیشن و یوگا شرکت کنید.
  •  اجازه ندهید دیگران به مهره های رودراکشای شما دست بزنند. ممکن است آنها انرژی منفی داشته باشند و اثر مثبت مهره ها را کاهش دهد.
  • همچنین ممکن است دست آنها تمیز نباشد. بنابراین، از دست زدن دیگران به رودراکشای خود جلوگیری کنید.
  • در صورت تماس با افراد دیگر بیشتر از یک دقیقه پیشنهاد میشود تسبیح و دانه های رودراکشا مجدد پاکسازی و شارژ شود.
  •  سعی کنید تا جایی که ممکن است به طور مداوم از رودراکشا استفاده کنید تا بهترین نتایج مثبت حاصل شود.
  •  اگر بین پوشیدن مهره‌ها فواصل مکرر دارید، به احتمال زیاد اثر مناسب را نخواهید داشت.
  • دانه های رودراکشا دارای انرژی قوی بوده و طول عمر بالایی دارند. برای بهترین اثر مثبت یا نتایج بهتر است از آنها به درستی نگهداری کنید.

قیمت تسبیح کهربا اصل از فروشگاه تسبیح استور که ارائه دهنده انواع رودراکشای اصل و درجه یک در ایرانی می باشد، میتواند یک تجربه عالی باشد.

دکمه بازگشت به بالا