عمومیکسب و کار ایرانی

برای یادگیری برنامه نویسی باید از کجا شروع کرد

اگر به دنبال یادگیری برنامه نویسی هستید اما اعتماد به نفس لازم را ندارید؛ احتمالا وارد شدن و شروع به کار در این دنیای بسیار بزرگ ترسناک به نظر برسد. اینجا یک راز بزرگ وجود دارد: منابع رایگان و ارزان زیادی وجود دارد که به شما کمک می کنند، تکنیک های جدید را آموزش می دهند و همچنین روند یادگیری را برایتان سرگرم کننده و هیجان انگیز می کنند – حداقل به اندازه ای که کدنویسی می تونه هیجان انگیز باشد.

تمام چیزی که برای شروع برنامه نویسی نیاز دارید تنها یک کامپیوتر و دسترسی به اینترنت است؛ بنابراین فرقی نمی کنه که چه انگیزه ای برای یادگیری برنامه نویسی دارید، اینکه آیا به دنبال تحول در صنعت فناوری هستید یا دانشجویی به دنبال یادگیری جدیدترین زبان ها و یا اینکه تنها علاقه مند به درک نحوه کار نرم افزار و سرویس ها باشید. در اینجا بهترین نکات و منابع برای یک شروع خوب و درست آورده شده است.

توی ، صفرتاصد مبانی برنامه نویسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، با صفرتاصد مبانی برنامه نویسی اپلیکیشن بزن، پروژه محور یاد بگیر و حسابی پول در بیار

از خودتان بپرسید: چرا می خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید؟

چند دقیقه یا حتی یک روز وقت بگذارید تا درباره دلایل خود – دلایل واقعی- فکر کنید که چرا می خواهید یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید. با خودتان روراست و صادق باشید. آیا برای به دست آوردن حداقل نمره در یک ارتقا شغلی تلاش می کنید؟ آیا به دنبال ایجاد یک تغییر شغلی بزرگ هستید؟ آیا می خواهید بزرگترین نرم افزار بعدی را شما بنویسید؟ آیا می خواهید با برنامه نویسی دستگاه های هوشمند و اجرای یک کار جالب روی آنها، هم اتاقی خود را هیجان زده کنید؟

پاسخ شما تعیین می کند که باید به دنبال یادگیری و تسلط روی کدام زبان (یا زبان های) برنامه نویسی باشید و همچنین براساس اینکه هدفتان چه نیازی ممکنه داشته باشد، زمان و پول خود را برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال اگر رویای شما نوشتن سیستم عامل بزرگ بعدی و یا ساخت یک جایگزین موفق برای برنامه فتوشاپ است باید از یک آموزش رسمی علوم کامپیوتر که زبان C++ آموزش می دهد، شروع کنید و مباحث پیچیده تر مانند ساختار داده، الگوریتم ها و تخصیص حافظه را یاد بگیرید.

از طرف دیگر اگر یک متخصص نیمه حرفه ای به دنبال تحول در کارتان هستید، یک دوره آموزشی فشرده و کوتاه برنامه نویسی منطقی به نظر می رسد و یا اگر علاقه مند به ایده های نو و ساخت وب سایت های جدید هستید، ترکیبی از آموزش های تعاملی و دوره های آنلاین رایگان برای پیشبرد کارتان کافی می باشد.

زبان برنامه نویسی مناسب را انتخاب کنید

وقتی مشخص کنید که هدفتان از کدنویسی چیه، تعیین زبان برنامه نویسی برای یادگیری خیلی آسان تر است. با وجود اینکه کلمه “بهترین” زبان برنامه نویسی برای یادگیری وجود ندارد بعضی از زبان ها نسبت به بقیه بیشتر مورد توجه کاربران می باشند. اچ تی ام ال (HTML) و سی اس اس (CSS) آسان ترین زبان ها برای ورود به دنیای کدنویسی محسوب می شوند اما آنها فقط برای طراحی و توسعه ظاهر وب سایت ها مفید هستند.

هنوز هم نمی توانید درباره زبان برنامه نویسی برای شروع تصمیم بگیرید؟ اکثر متخصصان، یادگیری پایتون، سی شارپ یا جاوا اسکریپت را توصیه می کنند زیرا این زبان ها دارای ابزار های گسترده و همچنین انعطاف شغلی هستند.

دوره های آنلاین را امتحان کنید

اگر می خواهید کنترل بیشتری روی برنامه یادگیری خود داشته باشید (و یا نمی خواهید تنها با برنامه خودتان شروع کنید)، یک دوره برنامه نویسی آنلاین ممکنه گزینه بهتری نسبت به یک آموزش برنامه نویسی حضوری باشد. البته برای آموزش یک زبان برنامه نویسی خاص، کلاس های مختلف آنلاین زیادی وجود دارد و تشخیص اینکه کدامیک واقعاً ارزش وقت و پول شما را دارد، خیلی سخت است.

سایت The Odin Project را امتحان کنید، سایتی رایگان که تعدادی از بهترین کدها را جمع آوری کرده و گزینه خوبی برای تبدیل یک کدنویس مبتدی به یک برنامه نویس است.

آیا به دنبال یک دوره آماده سازی شغلی و یا دریافت اطلاعات بیشتر بدون گذراندن کل دوره می باشید؟ سعی کنید در دوره هایی ثبت نام کنید که بتوانید از یک راهنما کمک بگیرید و در سؤالات و اشتباهات خودتان سردرگم نشوید.

مهم نیست چند دوره را تمام می کنید چرا که برای بسیاری از مبتدیان هنوز هم استفاده از دانش تئوری و پایه تقریبا سخت به نظر می رسد. به همین دلیل دوره های عملی پروژه محور را توصیه می کنیک که در آن ها آموزش ها حول یک پروژه خاص می چرخند و می توانید به طور پیوسته آن را دنبال می کنید.

روی یادگیری حل مسئله به روش کامپیوتر تمرکز کنید

به جای تمرکز بیش از حد روی یادگیری یک زبان برنامه نویسی خاص باید یاد بگیرید که چگونه یک مسئله را به شیوه قابل درک برای کامپیوتر حل کنید. به عبارت دیگر مهارت های خود را در مفاهیمی مانند شناخت الگو، الگوریتم ها و مفاهیم انتزاعی تقویت دهید. علاوه بر اینها مفاهیمی وجود دارد که تقریبا در هر زبانی استفاده می شوند؛ مانند شرط ها، حلقه ها و …. در نتیجه اگر اصول برنامه نویسی را بهتر درک کنید، یادگیری هر زبانی آسان است و همچنین محصولات یا پروژه های بهتر و اصولی تری را طراحی خواهید کرد.

باید از دنیای وب تشکر کنیم چونکه برای یادگیری اصول علوم کامپیوتر لازم نیست در یک دوره دانشگاهی چهار ساله ثبت نام کنیم. بعضی از کلاس های آنلاین رایگان (یا با هزینه کم) قابل دسترس در نت، در سطح کلاس های دانشگاهی آموزش می دهند. جدول قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس تحت تاثیر عوامل مختلفی است

می توانید در دوره های آموزشی آنلاین رایگان (مانند دوره های edX) به صورت آزاد حضور پیدا کرده و حتی با انجام تکالیف، گواهی پایان دوره کسب کنید یا اینکه درس های ارسال شده روی یوتیوب را تماشا کنید. با انتخاب پانزده دوره برنامه نویسی آنلاین می توانید برنامه ای در سطح علوم کامپیوتر دانشگاه برای خود بسازید.

کتاب بخوانید

شاید بهترین راه برای یادگیری کدنویسی برای شما استفاده از نسخه چاپی باشد، جایی که می توانید از نزدیک کدها را بینید. یک کتاب واقعی از ابتدا تا انتها شما را همراهی می کند. اغلب کتاب ها نسبت به آموزش های اینترنتی معرفی کامل تری از موضوع ارائه می دهند تا اینکه از یک موضوع به موضوع دیگر پرش کنند.

آموزش های تعاملی و یا بازی های کدنویسی را امتحان کنید

صادقانه بگیم: خواندن خطوط کد روی صفحه نمایش یا کتاب می تواند نامفهوم و گیج کننده باشد اما وقتی نمونه عملی کد را می بینید ناگهان آن مفهوم انتزاعی کاملا معنی دار می شود. این زیبایی آموزش های تعاملی کدنویسی می باشد که می توانید در همه جای وب آن ها را پیدا کنید.

ویدئوهای مرتبط با کد نویسی را تماشا کنید

گاهی اوقات تماشای فیلم هایی که به شما نشان می دهند چه اتفاقی داره میفته، ساده تر است. در حال حاضر می توانید انواع فیلم های آموزشی را تقریبا در همه موضوعات مربوط به کد نویسی پیدا کنید:ex-Googlers جواب سوالات کدنویسی در مصاحبه ها را به اشتراک می گذارد، یوتیوبرها کدهای طولانی خودشان را در یوتیوب قرار می دهند و حتی بسیاری از افراد باسابقه و حرفه ای در برنامه نویسی شیوه رفع بسیاری از خطاها در همه زبان ها را به اشتراک می گذارند.

مهارت های خود را به کار ببرید

بدون اعمال مهارت های کدنویسی خود روی پروژه های مختلف نمی توانید یک برنامه نویس حرفه ای شوید. بنابراین طراحی و تمرین را شروع کنید.

با پروژه های کوچک شروع کنید اما بزرگ فکر کنید. در نوشتن پروژه باید مهارت های خود را به کار ببرید و البته باید برای یادگیری ویژگی ها و مهارت های بعدی مورد نیاز خود برنامه داشته باشید تا تصویر ذهنی تان به واقعیت تبدیل شود. بدون استفاده از مهارت های برنامه نویسی خود در پروژه های مختلف نمیوانید یک برنامه نویسی حرفه ای شوید.

موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

برنامه نویسی همه در جزئیات است و به همین دلیل برنامه نویسان حرفه ای معتقدند که باید “موفقیت های کوچک را جشن بگیرید”. در نوشتن کد دقت کنید که هر عنصر خودش به تنهایی کار کند و همچنین خط به خط کد را تست کنید تا مطمین شوید که هر خط کد با بقیه قسمت های کد بدون خطا کار می کند. اگر به این صورت کار نکنید، در هنگام اشکال زدایی کد روی یه چیز به ظاهر جزیی و یک خطای گرامری ساده گیر خواهید کرد (مانند ننوشتن یک تگ بسته در HTML) و نمی توانید کدنویسی برنامه تان را ادامه دهید.

باید صبور باشید. توقع نداشته باشید بعد از چند ماه مطالعه یا گذراندن چند دوره آموزشی بتوانید برنامه های بزرگی کدنویسی کنید. برای یک مبتدی، کدنویسی یک فرم بدون خطا در سایت یا ساخت یک بازی ساده اما درست میتونه یک دستاورد بزرگ باشد. اگر جایی گیر کردید، تسلیم نشوید بلکه باید از هر جایی که می تونید کمک بگیرید اما این را هم بدانید که چه زمانی موقع استراحت است تا دچار خستگی مفرط نشوید. و بعد سعی کنید و دوباره سعی کنید.

پیام های خطا را در گوگل جستجو کنید

این بهترین توصیه ما برای کد نویسی است: اگر نمی توانید بفهمید کدی که نوشته اید چه مشکلی داره، تقریبا همیشه می توانید راه حل را در اینترنت پیدا کنید. شما اولین کسی نیستید که با خطای کد مواجه می شوید، به احتمال زیاد یکی در اینترنت راه حلی برای مسئله شما به اشتراک گذاشته است. فقط کافیه پیام خطای را در گوگل (یا موتور جستجوی موردعلاقه خود) کپی کنید، برای اینکه کلمات کلیدی جستجو نشوند، علامت نقل قول را به ابتدا و انتهاب پیام خود اضافه کنید. امیدواربم با این ترفند کوچک بتوانید راه حل درست را پیدا کنید.

کد افراد دیگر را بررسی کنید

با بررسی کدهای دیگران و تست خط به خط آن ها می فهمید که کد چگونه کار می کند و درک بهتری پیدا خواهید کرد. کدهای رایگان خیلی زیادی وجود دارد که می تونید با بررسی هر کدوم چیزهای خوبی یاد بگیرید. فقط به خاطر داشته باشید اگر توانستید کدی روی آن کار کردید را بهبود دهید و یا ایده ای به نظرتان رسید، آن ها را به اشتراک گذارید.

از یک راهنما کمک بگیرید

دنیای برنامه نویسی پر از افرادی است که دوست دارند به علاقه مندان برنامه نویسی کمک کنند. گیت هاب، پاتوق آنلاین برنامه نویسانی است که از آن برای مدیریت پروژه های برنامه نویسی شان استفاده می کنند، این سایت برای کمک و همکاری آنلاین طراحی شده است. برنامه نویسان نه تنها پروژه های خود را با بقیه اشتراک می گذارند بلکه بازخورد کد و توصیه های کلی را نیز به بقیه ارائه می دهند.

می توانید از طریق گیت هاب با بعضی از راهنماهای خوب آشنا شوید یا برای ملاقات برنامه نویسان حرفه ای باید در رویدادهای برنامه نویسی مانند هکاتون حضور پیدا کنید. پس از کسب تجربه می توانید به سؤالات دیگران پاسخ دهید و یا حتی چیزهای جدیدی که یاد گرفتید را آموزش دهید – این یک آزمایش عالی برای اینکه بفهمید آیا واقعاً کدهای خودتان را می شناسید.

در یک دروه برنامه نویسی شرکت کنید

دوره های برنامه نویسی بحث برانگیز هستند: مهارت های زیادی را در یک دوره کوتاه به شما معرفی می کنند اما ممکنه نتونید شغلی در دنیای تجارت پیدا کنید.

اگر می خواهید حرفه ای شوید و به یک برنامه نویس تمام عیار تبدیل شوید احتمالا یک دوره برنامه نویسی متمرکز و حضوری به شما کمک می کند، به خصوص اگر در مواجه با محیط و افرادی قرار بگیرید که به شما انگیزه دهند. با این حال بیشتر این نوع دوره ها گران و از نظر زمانی فشرده هستند.

جزئیات دوره های آنلاین و حضوری، مثل مربیان، دانش آموخته ها و … را به دقت بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا دوره برنامه نویسی مود نظر و نزدیک شاید شما هم قصد داشته باشید که شروع به کنید و این سوال برای شما پیش اومده که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم و یا چطور برنامه نویسی کنیم این سوال اکثر کسایی هست که با شغل محبوب برنامه نویسی آشنا می‌شوند و قصد دارند برنامه را حرفه ای شروع کنند . خوندن این مقاله کمکت می‌کنه با ویژگی‌های مختلفی که بین زبان‌های برنامه نویسی تمایز ایجاد می‌کنه آشنا بشی. این کار باعث میشه بتونی راحت‌تر مسیرت رو انتخاب کنی. به علاوه انتخابت منطقی‌تر و مطمئن‌تر میشه. پس تا پایان مقاله همراهم باش!

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع چیست؟

برای انتخاب زبان مورد علاقه ات لازمه ویژگی‌ها و کاربرد‌های زبان‌های برنامه نویسی رو بدونی. باید بدونی که می‌خوای برای چه پلتفرمی برنامه بنویسی. اصلا چی می‌خوای بنویسی! دوست داری چه جور شغلی داشته باشی؟ اون ویژگی چه مزایایی رو در اختیارت قرار میده و… هر ویژگی که یک زبان برنامه نویسی خاص داره نباید به دید مزیت یا عیب مطلق اون زبان برنامه نویسی دیده بشه. نکته مهم اینه که معیار خوبی و بدی، انتخاب هر زبان برنامه نویسی در جای درست خودشه.

برنامه نویسی سطح بالا و برنامه نویسی سطح پایین

اگر به دنبال یادگیری یک زبان برنامه نویسی باشی به احتمال زیاد اسامی زبان‌های “سطح بالا” و “سطح پایین” تا به حال زیاد به گوشت خورده. باید بگم که مفهوم سطح بالا یا سطح پایین بودن یک زبان مسئله ای نسبیه یعنی بسته به زبان هایی که دارن با هم مقایسه میشن یک زبان برنامه نویسی ممکنه سطح بالا یا سطح پایین محسوب بشه.

اولین زبان‌های سطح بالا فرترن و کوبول بودن. ممکنه در نگاه اول به زبان‌های برنامه نویسی سطح پایین برچسب بد یا ضعیف و به زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا برچسب خوب یا قوی بزنید. اما باید بگم این باور کاملا اشتباهه! ضعیف یا قوی بودن یک زبان کاملا بستگی به مورد استفاده شما داره و زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن.

زبان‌های بسیار سطح پایین می‌تونن مستقمیا و بدون نیاز به کامپایلر یا مفسر اجرا بشن. با اون‌ها می‌تونید کنترل کاملی روی مموری کامپیوتر داشته باشی. به همین خاطر کارایی بسیار بسیار خوبی دارن. با زبان‌های سطح پایین می‌تونی برای سخت افزار‌ها برنامه بنویسی و یا سیستم عامل بسازی. اما با وجود همه این مزایا برنامه نوشتن با اونا بسیار سخته. بنابراین مدت زمان توسعه نرم افزار با اون‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کنه.

بر خلاف زبان‌های برنامه نویسی سطح پایین، خوندن، نوشتن و نگهداری و بهبود برنامه‌های نوشته شده به زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا مثل جاوا، سی شارپ و PHP بسیار راحته. زبان‌های سطح بالا به معماری سخت افزار وابسته نیستن و با اون‌ها شما به جای سر و کار داشتن با خونه‌های حافظه، با توابع، اشیا و … سر و کار دارید.

برای اطلاعات بیشتر: Shop website design price

انواع پلتفرم‌های برنامه نویسی

برای اینکه به مبحث انواع پلتفرم‌ها بپردازیم نیازه که اول بدونیم پلتفورم چیه. پلتفورم در واقع بستریه که یه نرم افزار می‌تونه در اون اجرا بشه. معمولا پلتفورم با سیستم عامل اشتباه گرفته میشه در حالی که پلتفورم به مجموع سخت افزار (مثل موبایل، کامپیوتر‌های دسکتاپ یا لپتاپ، کنسول‌ها و…) و سیستم عامل‌های مختلف (مثل ویندوز 32 بیت یا 64 بیت، مکینتاش، اندروید، IOS و…) و حتی نسخه‌های اون‌ها (مثل ویندوز 2008 یا مک او اس سیرا) گفته میشه.

با احتساب توضیحات بالا به طور کلی ما می‌تونیم روی سه بستر یا پلتفورم مهم موبایل، وب و دسکتاپ برنامه بنویسیم. البته من توی این مقاله با این سه نوع از پلتفورم‌های اصلی سر و کار دارم و صد البته که پلتفورم‌های دیگه ای مثل ساعت‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و… با سیستم‌های عامل و نسخه‌های مختلف وجود دارن.

برنامه نویسی موبایل 

برنامه‌های موبایل معمولا به دو دسته برنامه‌های اندرویدی و برنامه‌های IOS تقسیم میشن. حتما با این دو سیستم عامل از قبل آشنا هستی. برای نوشتن اپلیکیشن‌های اندروید می‌تونی از زبان‌های برنامه نویسی مثل جاوا، سی شارپ، کاتلین، سی پلاس پلاس و… استفاده کنی. اما توی ایران زبان جاوا برای این کار رایج تره.

به علاوه برای نوشتن اپلیکیشن‌های IOS می‌تونی از زبان هایی مثل swift و objective c استفاده کنی.

برنامه نویسی وب

برنامه‌های وب به دو دسته برنامه‌های سمت کاربر (client side) و برنامه‌های سمت سرور (server side) تقسیم میشن. برنامه‌های سمت کاربر برنامه هایی هستن که روی مرورگر کاربر اجرا میشن و برنامه‌های سمت سرور برنامه هایی هستن که روی یک کامپیوتر سرور اجرا میشن ونتایج اجرای اون ها، به کامپیوتر کاربران نرم افزار ارسال میشه.

اگر قصد وارد شدن به حوزه برنامه نویسی وب رو داری برای انتخاب زبان برنامه نویسی اول باید مشخص کنی اون زبان رو برای سمت کاربر می‌خوای یا برای سمت سرور. البته معمولا در موقع شروع کار برنامه نویسی وب اولین قدم ها، چه قصد رفتن به سمت کلاینت رو داشته باشید و چه سمت سرور یادگیری زبان‌های html و css هست. چون این دو زبان پایه برنامه نویسی وب محسوب میشن ولی بدون اون‌ها هم شروع یادگیری برنامه نویسی سمت سرور ممکنه.

برای حوزه سمت کاربر زبان جاوا اسکریپت رو یاد بگیر. برای حوزه سمت سرور به تناسب نیاز و هدف گذاریت می‌تونی بین زبان‌های برنامه نویسی زیادی مثل PHP، جاوا اسکریپت، روبی و… زبان برنامه نویسی مورد علاقه ات رو انتخاب کنی.

آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر |الفبای برنامه نویسی |برای شروع برنامه نویسی از چه زبانی شروع کنیم

برنامه نویسی دسکتاپ

برنامه نویسی دسکتاپ بیشتر به برنامه نویسی برای نرم افزارهای ویندوز و مکینتاش (به علاوه لینوکس) اشاره می‌کنه. می‌تونی با استفاده از زبان هایی مثل جاوا، سی شارپ، پایتون و… که اغلب کراس پلتفورم هستن برنامه بنویسی.

برنامه نویسی کراس پلتفرم

با برنامه نویسی کراس پلتفورم می‌تونی برای همه پلتفورم‌ها مثل اندروید، ios، کامپیوتر‌های ویندوزی و … فقط با یک بار کد زدن برنامه بنویسی. برنامه نویسی کراس پلتفورم همینطور با عنوان برنامه نویسی مالتی پلتفورم شناخته میشه. این نوع برنامه نویسی به دو دسته اصلی تقسیم میشه:

روش برنامه نویسی کراس پتلفورم مزایا و معایب خاص خودش رو داره:

مزایا شروع برنامه نویسی کراس پلتفورم

  • رابط کاربری تقریبا بومی
  • پرفورمنس یا کارایی بالا تقریبا نزدیک به اپلیکیشن‌های بومی
  • کاهش هزینه‌های منابع انسانی و مالی
  • توسعه سریع
  • امکان استفاده از API‌های بومی هر پلتفورم مانند مکان یابی، دسترسی به حافظه و…

معایب شروع برنامه نویسی کراس پلتفورم

  • نیاز به تایید مجدد مارکت‌های اپلیکیشن مثل اپ استور برای هر بار به روزرسانی
  • کاملا بومی نبودن رابط کاربری بخاطر تفاوت‌های زیاد رابط کاربری اندروید و IOS
  • امنیت پایین

در برنامه‌های موبایلی بیشتر بار پردازشی در سمت سرور یا بک اند انجام میشه. بنابراین بزرگ‌ترین بخش این برنامه‌ها به رابط کاربری یا GUI اختصاص داره. بسته‌های نرم افزار یا SDK‌های اندروید و IOS امکانی به اسم Webview در خودشون دارن که با استفاده از اون یک مرورگر  به اپلیکیشن اضافه میشه. این موضوع چه خبر خوشی برای ما داره؟

مزایا

  • نوشتن یک بار کد برای همه پلتفرم ها
  • کم کردن هزینه‌های نگهداری اپلیکیشن به دلیل مشترک بودن کد ها
  • دیباگ و اشکال گیری بدون احتیاج به شبیه ساز هر پلتفورم
  • صرفه جویی در هزینه‌های منابع انسانی و زمان (به همین دلیل برای موقعیت‌های با مهلت زمانی کم یکی بهترین انتخاب هاست!)
  • راحتی کدنویسی برای برنامه نویسان وب

معایب

  • دسترسی محدود به برخی امکانات پلتفورم
  • احتیاج به وجود یک واسط جاوا اسکریپت به native برای دسترسی به API‌های بومی
  • آسیب پذیری و امنیت پایین
  • وجود نداشتن رابط کاربری مجزا و بومی برای هر پلتفورم

برای اطلاع بیشتر از ecommerce website pricing اینجا کلیک کنید

نتیجه گیری

توی این مطلب با انواع زبان‌های برنامه نویسی آشنا شدی و فهمیدی چطور برنامه نویسی را شروع کنیم. همینطور متوجه شدی پلتفرم چیه و برای برنامه نوشتن برای هر پلتفرم به چه زبان‌های برنامه نویسی احتیاج داری. حالا نوبت توست که تصمیم بگیری! یادت نره که حتما تمام تلاشت رو بکنی قبل از شروع برنامه نویسی مسیر و چشم انداز روشنی برای خودت داشته باشی. تو باید مزایا و معایب هر مسیر رو با دید باز و بدون تعصب بسنجی.

اگر ایده خاصی داری و دلت می‌خواد برای اجرای اون، برنامه نویسی رو یاد بگیری بررسی کن که بهترین پلتفرم برای اجرای ایده ات کدومه. با کدوم پلتفورم از نظر بازاریابی و تجربه کاربری می‌تونی ارتباط بهتر و مستقیم‌تری با مشتری‌ها یا کاربر هات داشته باشی؟ چقدر زمان برای اجرای اون داری؟ اگر دوست داری در یک شرکت برنامه نویسی استخدام بشی علاقه داری فیلد کاریت در چه سمتی باشه؟ در چه صورت می‌تونی حقوق بیشتری دریافت کنی؟ در چه صورت می‌تونی زودتر به نتیجه برسی؟

اینا همه شرایط مختلفی هستن که ممکنه هر شخص علاقه مند به وارد شدن به حوزه برنامه نویسی لازم داشته باشه بهشون فکر کنه. پس سعی کن با دید باز و منطقی تصمیم بگیری. تصمیم تو چیه؟ اونو با ما در میون بذار تا برای ادامه مسیر کمکت کنیم!

 

دکمه بازگشت به بالا