اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین رشته ها برای مهاجرت

بهترین رشته ها برای بورسیه |بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان |بهترین رشته ها برای مهاجرت به امریکاسوالات متداول بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی در جهان

هر متقاضی که خواهان ادامه تحصیل در خارج از کشور و در یک مقصد محبوب تحصیلی باشد، می‌تواند با کمی جست و جوی ساده از منابع معتبر مهاجرتی و تحصیلی، رشته‌های پر تقاضا و آینده‌دار برای به آن کشور را پیدا کند. اما اگر که هنوز مقصد خود برای آینده‌ی تحصیلی، شغلی و در کل مهاجرتی خود را پیدا نکرده و یا در هر حال به دنبال لیستی از رشته‌هایی هستید که برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری در جهان به ویژه مقاصد محبوب مهاجرتی، تحصیلی و کشورهای پیشرفته دارای تقاضا و آینده خوب باشد و همچنین شانس بالایی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی داشته باشند، پس تا انتهای این مطلب با مجله هتل تا هتل همراه باشید تا به معرفی بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی در جهان بپردازیم.

 

رشته‌های مهندسی

رشته و تخصص‌های مهندسی مربوط به ده‌ها و چه بسا صدها رشته و تخصص اصلی و زیرشاخه‌های آن‌ها می‌شود و همانطور که یقینا همگی مطلع هستید، رشته مهندسی و زیر شاخه‌های آن از جمله رشته‌های بسیار پر تقاضا در جهان هستند. دوره‌های مهندسی به دلایل واضح همیشه در سراسر جهان مورد تقاضا بوده است. مهندسی با طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف همراه است. شما می‌توانید برای شروع دوره دانشگاهی خود و یا پس از فارغ التحصیلی در دوره تحصیلی فعلی می‌توانید یکی از شاخه‌های مهندسی را دنبال نمایید که پر طرفدارترین مشاغل و رشته‌های مهندسی عبارتند از:

  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر و نرم افزار
  • مهندسی عمران
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نفت
  • و

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

باید گفت که دلایل بسیار زیادی وجود دارد که علوم کامپیوتر و تخصص فناوری اطلاعات (IT) یکی از بهترین رشته‌ها و تخصص‌ها برای تحصیل در خارج از کشور در مقاطع دانشگاهی می‌باشد. با پیشرفت‌های روز افزون تکنولوژی و وجود و حضور پر رنگ آن به عنوان نقش مهم و چه بسا نقش اصلی و اساسی در هر شغل و حرفه، کلیه کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته شاهد رشد بی حد و حصری در این 2 رشته بوده است و بنابراین فرصت‌های شغلی بسیار خوب و پردرآمدی در هر نقطه از نقاط جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته برای تحصیل و اشتغال در این 2 رشته وجود دارد. در شاخه علوم کامپیوتر باید گفت که رشته‌های مربوط به کدنویسی، برنامه نویسی و طراحی نرم افزار دارای آینده شغلی و تحصیلی بسیار درخشانی می‌باشد.

فناوری اطلاعات و صنعت IT سریعترین صنعت در حال رشد در تقریبا همه جای دنیا است و دامنه شغلی آن بسیار گسترده و بدون محدودیت می‌باشد. یک برنامه تحصیلات تکمیلی در IT که عمدتا رشته‌های مربوط به نرم افزار و شبکه را پوشش داده، می‌تواند یک انتخاب عالی و بسیار هوشمندانه برای آینده تحصیلی و شغلی فرد باشد. بنابراین از مشاهده علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در این لیست اصلا جای تعجب وجود ندارد. زیرا در عمل باید گفت که هیچ صنعتی وجود ندارد که از فناوری‌های دیجیتال استفاده نکرده یا حداقل تحت تاثیر آن قرار نگیرد. علوم کامپیوتر بر برنامه نویسی و نرم افزار تمرکز دارد، در حالی که فناوری اطلاعات در مورد حفظ سیستم‌های کامپیوتری و ایجاد شبکه‌ها و پایگاههای داده متمرکز است. ، آمریکا، آلمان، انگلیس، استرالیا، فرانسه، سوئیس، اسپانیا، هلند، دانمارک، چین و… از جمله بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در این رشته هستند.

پزشکی و پرستاری

وجود کادر پزشکی و پرستاران در هر کشوری در دنیا حیاتی است. به ویژه که این احتیاج و ضرورت بیش از هر وقت دیگر، در دوران همه گیری کرونا به همه‌ی کشورها ثابت شده بود. بنابراین رشته‌های پزشکی و پرستاری برای تحصیل همواره یک دوره مورد تقاضا برای تحصیل در خارج از کشور است و از طرف دیگر افزایش پیشرفت‌های پزشکی به صورت چشمگیر منجر به ایجاد دامنه وسیع‌تری از فرصت‌های تحصیلی و همچنین فرصت‌های شغلی در بخش پزشکی شده است. حال بسته به محل تحصیل خود و کشور مقصد، اغلب می‌توانید متوجه شوید که تحصیل رشته‌ی پزشکی در خارج از کشور عموما رشته گرانی برای تحصیل است اما به همان میزان هم آینده شغلی خوب و پر درآمدی داشته و پس منطقی است بگوییم که پزشکی و رشته‌های مربوط به بهداشت و درمان یکی از بهترین دور‌ه‌ها برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می‌آید.

حقوق و وکالت

رشته‌های پیرامون حقوق و همچنین وکالت که می‌توان گفت مشهورترین شاخه در رشته‌های حقوقی بوده (و رشته حقوق هم خود زیر مجموعه رشته‌های علوم انسانی بوده) نیز در هر کشوری، از جمله رشته‌های پر تقاضا و همچنین پر درآمد به حساب می‌آید. در این زمینه باید گفت که تخصص‌های خاص و متنوعی در زمینه و تخصص پیرامون حقوق در سال‌های اخیر، رشد زیاد و قابل توجهی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر نیز با افزایش تکنولوژی و دنیای کامپیوتر به صورت روز افزون و به پشتوانه‌ی آن با افزایش حملات و جرایم سایبری، حقوق سایبری به ویژه برای شرکت‌ها و افراد حقوقی و همچنین اشخاص مهم در هر صنف و زمینه، تبدیل به یکی از تخصص‌های حقوقی بسیار پر تقاضا در کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای پیشرفته شده است. واقعیت این است که در دنیای مدرن که حاکمیت قانون، یک هنجار است، پس همیشه و همواره زمینه‌ای برای متخصصان حقوقی وجود دارد که می‌توانند به هدایت این دنیای پیچیده و کمک به رسیدن افراد به حق خود کمک کنند. ناگفته نماند که این میدان تخصصی و شغلی، چالش‌های باورنکردنی و منحصر به فردی را برای شخص متقاضی همراه دارد. پس با توجه به این دلایل و با در نظر گرفتن دیگر موارد، رشته و تخصص و همچنین مشاغل پیرامون حقوق بدون شک یکی از بهترین دوره‌های تحصیلی در خارج از کشور به حساب می‌آیند.

مدیریت و مدیریت کسب و کار

معماری

معماری که عمدتا به دو شاخه معماری داخلی و معماری خارجی تقسیم‌بندی شده، دارای طیف وسیعی از انواع تخصص و برنامه‌های درسی متنوع می‌باشد. ، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، کانادا ژاپن، آلمان، چین و هلند از جمله بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌ معماری هستند. معماری در واقع یکی دیگر از رشته‌هایی است که نیاز به زمان و فداکاری داشته و از رشته‌های سخت برای تحصیل به حساب می‌آید، اما زمانی که شما در این رشته فارغ التحصیل می‌شوید و وارد بازار کار می‌شوید، پاداش دوران تحصیل خود را در هر زمینه‌ای خواهید دید. معماران، طراحان داخلی و برنامه ریزان شهری همیشه مورد نیاز توسعه دهندگان املاک و مستغلات و مقامات محلی در هر کشوری به ویژه کشورهای بزرگ و پیشرفته هستند.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یکی از جوان ترین و سریع ترین صنایع در حال رشد در کل دنیا می‌باشد. در چند دهه‌ی اخیر این تخصص نظر اغلب کسب و کارهای بزرگ و کوچک را در همه‌ی حوزه‌ها و زمینه‌های کاری به خود جلب کرده و هدف اصلی علم دیجیتال مارکتینگ توسعه کسب و کار در فضای دیجیتالی و همچنین ارتباط هرچه بیشتر با مشتریان و در نتیجه افزایش فروش است. اگر در این مسیر قدم درست برداشته و برنامه مناسبی را انتخاب کنید، بدانید که حرفه و اشتغال در بازاریابی دیجیتال بسیار سودآور است. با توجه به رشد روز افزون رشته دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا دوره‌های بازاریابی دیجیتال خاصی را مانند:

  • کارشناسی ارشد دیجیتال مارکتینگ
  • کارشناسی ارشد بازاریابی دیجیتال جهانی
  • کارشناسی ارشد مدیریت بین الملل (با گرایش دیجیتال مارکتینگ)

ارائه می‌دهند. اگر که شما هم می‌خواهید تحصیلات تکمیلی خود در این رشته را در خارج از کشور دنبال کنید اما نگران این هستید که چگونه شروع کنید، از بابت آینده درخشان تحصیلی و شغلی برای این رشته جای نگرانی نیست و در صورت داشتن شرایط اولیه، پرونده تحصیلی خود را هر چه زودتر بهتر است که به جریان بندازید.

طراحی و دیزاین

طراحی و دیزاین یک اصطلاح کلی برای رشته‌هایی است که شامل برنامه‌های تخصصی متنوع و در این حد باید گفت که با داشتن بیش از 2500 برنامه و رشته‌ی تحصیلی در دل خود (مانند طراحی گرافیک، طراحی داخلی، طراحی لباس و فشن، طراحی صنعتی و…) می‌باشد. شما به عنوان متقاضی تحصیل در این رشته صرف نظر از برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، باید بدانید که مدرک طراحی قطعا موفقیت شما را به همراه خواهد داشت. مشاغل پیرامون طراحی هم دارای تنوع زیادی بوده و هم دارای درآمد و دستمزدهای بسیار بالایی هستند. اکثر دانشجویان برای تحصیل طراحی در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا، انگلیس، آلمان، سوئد، دانمارک و… به تحصیل مشغول می‌شوند.

روانشناسی، جامعه شناسی

بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور به برخی از رشته‌های پر طرفدار زیر شاخه علوم انسانی مانند روانشناسی، جامعه شناسی، آموزش و… در جهت اخذ مدرک تحصیلی بسیار علاقه مند هستند. یکی از دلایل اصلی از این سطح از استقبال و محبوبیت این است که این مدارک تحصیلی اغلب پیش شرطی برای داشتن گواهینامه حرفه‌ای و کاری در سطح بین المللی است. مدرک روانشناسی و جامعه شناسی، تفکر انتقادی و همچنین توانایی‌های تحلیلی در فرد و جامعه را به خوبی تنظیم می‌کنند و اگر شما هم بخواهید به عنوان یک روانشناس یا جامعه شناس در کشوری تحصیل کرده و پس از تحصیل شروع به کار کنید، استعدادهای شما ممکن است در زمینه‌‍‌های مختلف دیگری مانند روانشناسی تجارت، مددکاری اجتماعی و روانشناسی تحقیقات بازار نیز مورد استفاده قرار گیرد.

حسابداری

اگر می خواهید موقعیت شغلی خود را به عنوان یک حسابدار و یا حسابرس برای خود تضمین نمایید، پس بدانید که مدرک حسابداری همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. در دنیای امروز اصلا جای تعجب نیست که رشته‌ی حسابداری تبدیل به یکی از با ثبات‌ترین و با ارزش‌ترین مشاغل در همه‌ی مقاصد محبوب تحصیلی و کاری گردد که شما در صورت علاقه به ارقام و ریاضیات و آمار در کنار آن می‌توانید در این رشته‌ی با آینده‌ی درخشان، تحصیل نمایید؛ زیرا وجود حسابداران ماهر برای هر شرکت و کسب و کاری ضروری و حیاتی است؛ حال آن شرکت یا کسب و کار، یک کسب و کار حتی کوچک باشد. وقتی صحبت از رشته، تخصص و مشاغل پیرامون حسابداری می‌شود، مطالعه جریان پول هم در این میان بسیار مهم خواهد بود. در این دوره‌ی تحصیلی، تراکنش‌های مالی نیز مورد تجزیه و تحلیل، پردازش و اندازه گیری توسط متخصصین در این رشته قرار می‌گیرند. در واقع افرادی که روحیه تحلیلگشما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در خارج ادامه‌تحصیل دهید اما نگرانی‌هایی دربارۀ رشتۀ تحصیلی‌تان دارید؟ درکتان می‌کنیم. برای کمک به شما، راهنمای کامل بهترین رشته ها برای مهاجرت را آماده کرده‌ایم.

واقعیت را بخواهید، همیشه نوشتن دربارۀ بهترین‌ها سخت است؛ چون دیدگاه و نظر افراد دربارۀ بهترین‌ها یکسان نیست. اگر همین مقاله را به‌عنوان مثال بگیریم؛ بهترین رشته‌ها برای چه نوع مهاجرت؟ کاری یا تحصیلی؟ بهترین رشته‌ها از چه نظر؟ هزینه‌ها؟ بازارِکار؟ شرایط و آسانیِ تحصیل یا موارد دیگر؟

در این مورد، خودتان یکی از بهترین تصمیم‌گیرندگان دربارۀ انتخاب بهترین رشته‌ برای مهاجرت هستید؛ چون خودتان از شرایط‌تان بهتر باخبرید و بهتر می‌دانید که چه می‌خواهید. اما ما هم تا جایی که بتوانیم در این مطلب بحث را برای شما باز می‌کنیم و برای انتخاب بهترین‌ها به شما کمک می‌کنیم.

بهترین رشته ها برای مهاجرت، رشته‌های مهندسی شامل معماری، عمران، کامپیوتر، مکانیک، برق، رشته‌های پزشکی شامل پرستاری، دندانپزشکی و داروسازی، رشته‌های حوزه IT، مارکتینگ و فروش هستند.

اما برای توضیحات دقیق‌تر ما چند مقصد پرطرفدار برای ایرانیان را ملاک گرفتیم و در لیست رشته‌ها، پرطرفدارترین‌ها و بهترین‌‌‌ها از نظر آیندۀ شغلی را استخراج کردیم.

اول از همه با نوعِ مهاجرت تقسیم‌بندی می‌کنیم:

  • بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی
  • بهترین رشته‌ها برای مهاجرت کاری

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی

در مورد انتخاب بهترین رشته‌های دانشگاهی برای مهاجرت تحصیلی، مثل روش کاری، معمولاً دانشجویان به‌دنبال بازار کار و آیندۀ آن رشته هستند تا موارد جزئی دیگر مثل راحتیِ اخذ ویزا یا هزینۀ تحصیل در آن رشته.

برای این مورد، فارغ از کشورِ مقصد، باید به‌دنبال رشته‌هایی باشید در اکثر کشورها تقاضا برای آن وجود داشته باشد. یعنی به‌جای جزئی‌نگری، باید یک نگاه به بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت در حالت کُلی بیندازیم.

بهترین رشته‌های دانشگاهی برای مهاجرت
پزشکی مهندسی
علوم پایه هنر
حقوق علوم انسانی
فنی حوزۀ تکنولوژی و IT

در ادامه، بهترین گرایش‌ها در همۀ این رشته‌ها را معرفی می‌کنیم:

بهترین رشته‌های پزشکی برای مهاجرت

خیلی‌ها معتقدند که پزشکی، بهترین رشته برای مهاجرت است. البته نه هر گرایشی و نه برای مهاجرت به هر کشوری! از طرفی، بعضی گرایش‌های پزشکی، فارغ از کشور مقصد و نیازهای بازار کار در آن، در اکثر کشورها تقاضا دارند و جزو بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شوند. مانند این گرایش‌ها:

بهترین رشته‌های پزشکی برای مهاجرت
پرستاری روانشناسی
دندانپزشکی طب اورژانس
ژنتیک ‌پزشکی پزشکی هسته‌ای
طب فیزیکی عصب‌شناسی
رادیولوژی تشخیصی زنان و زایمان
چشم‌پزشکی آسیب‌شناسی
اطفال قلب‌وعروق

یادتان نرود که ما با یک بررسی کلی در کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت، تعدادی از این رشته‌ها را معرفی کردیم؛ و نبودِ گرایش تحصیلی شما یا گرایش موردعلاقۀ شما در این لیست به این معنا نیست که رشتۀ خوبی برای مهاجرت نیست یا بازارِ کار خوبی در خارج ندارد!

بهترین رشته‌های هنر برای مهاجرت

از هنر اول تا هفتم و حتی هنرِ جدید هشتم، گرایش‌های پرطرفداری در هر کدام وجود دارند و آیندۀ شغلی آن‌ها هم خوب است. مهم‌ترین گرایش‌های هنر برای مهاجرت:

بهترین رشته‌های هنر برای مهاجرت
طراحی مدیا (Media Design) موسیقی
مالتی‌مدیا و انیمیشن طراحی مدولباس (Fashion Design)
هنرهای زیبا طراحی محصولات (Product Design)
روزنامه‌نگاری مجسمه‌سازی
هنرهای نمایشی ساخت و توسعۀ بازی‌های ویدئویی
طراحی گرافیک عکاسی
معماری تصویرسازی

بهترین گرایش‌های رشتۀ حقوق برای مهاجرت

از زمان ظهور تمدن‌های بزرگ تا امروزه، همیشه نیاز به حقوق و قوانین وجود داشته است؛ پس نگران نباشید! حقوق و خیلی از گرایش‌های آن همیشۀ جایگاه خودشان را دارند.

بهترین گرایش‌های حقوق برای مهاجرت
حقوق تجارت حقوق بیمه
حقوق مدنی حقوق بین‌الملل
حقوق مالی و بانکداری حقوق کیفری
حقوق فناوری اطلاعات حقوق محیط زیست
حقوق خانواده حقوق کار و استخدام

بهترین رشته‌های مهندسی برای مهاجرت

مهندس‌ها را همه‌جا می‌خواهند! همین کافی است که بدانید رشته‌ها و گرایش‌های مهندسی، گزینه‌های خیلی خوبی برای تحصیل در خارج هستند. فرصت بررسی گرایش‌ها را در این مقاله نداریم؛ پس فقط به معرفی رشته‌های پرتقاضا اکتفا می‌کنیم:

بهترین رشته‌های مهندسی برای مهاجرت
مهندسی هوافضا مهندسی سازه
مهندسی برق مهندسی مخابرات
مهندسی شیمی مهندسی خودرو
مهندسی مکاترونیک مهندسی عمران
مهندسی دریا مهندسی محیط زیست
مهندسی رباتیک مهندسی معدن

بهترین رشته‌های علوم پایه برای مهاجرت

اکثر رشته‌ها و گرایش‌های سه شاخۀ اصلی علوم (صوری، طبیعی و اجتماعی) جایگاه خوبی در سیستم آموزشی کشورهای مختلف دارند. بهترین رشته‌ها در این علوم برای مهاجرت:

بهترین رشته‌های علوم پایه برای مهاجرت
زمین‌شناسی دیرینه‌شناسی
ستاره‌شناسی جامعه‌شناسی
اقتصاد سیاست
روانشناسی ریاضیات
منطق علوم کامپیوتر
آمار زیست‌شناسی و پزشکی
فیزیک شیمی

بهترین رشته‌های علوم انسانی برای مهاجرت

یک‌راست به‌سراغ رشته‌ها می‌رویم:

بهترین رشته‌های علوم انسانی برای مهاجرت
زبان‌شناسی هنرهای اجرائی
مطالعات فرهنگی فلسفه
مطالعات رسانه جامعه‌شناسی
جغرافی توسعۀ بین‌الملل
هنر تربیت‌بدنی

بهترین رشته‌های حوزۀ تکنولوژی برای مهاجرت

با رشد و پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های جدید، نیاز به تخصص‌ و دانش این حوزه هم خیلی بیشتر شده است. معمولاً رشته‌های تحصیلی حوزۀ فناوری هم چه از نظر شرایط تحصیل، چه تقاضا و بازار کار، از بهترین رشته‌ها هستند. در ادامه بهترین‌های این حوزه را معرفی می‌کنیم:

بهترین رشته‌های حوزۀ تکنولوژی برای مهاجرت
هوش مصنوعی یادگیری ماشین
علوم داده رباتیک
امنیت سایبری فناوری اطلاعات
سیستم‌های ارتباطی نرم‌افزار
مهندسی کامپیوتر انفورماتیک
توسعۀ بازی‌های رایانه‌ای طراحی تعاملی

بهترین رشته های فنی برای مهاجرت

مگر می‌شود بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت را گفت و رشته‌های فنی را نگفت؟! رشته‌های فنی در خیلی از کشورها شرایط تحصیل و کار خوبی دارند. البته قبل از معرفی این رشته‌ها بهتر است این نکته را بدانید:

شاید با دیدن بعضی رشته‌ها در این جدول تعجب کنید. بهترین رشته‌های فنی برای مهاجرت:

بهترین رشته‌های فنی برای مهاجرت
طراحی جواهرات آشپزی
هتلداری بازاریابی و فروش
گردشگری آرایشگری
طراحی انیمیشن‌سازی
عکاسی و فیلمبرداری خدمات رستوران و پذیرایی

خب تا اینجا اگر در خصوص مهاجرت تحصیلی و انتخاب رشتۀ تحصیلی ابهامی دارید یا نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، فرم مشاوره زیر را پرکنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم:

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

در ادامه، بهترین رشته‌ها برای مهاجرت از طریق کار را معرفی می‌کنیم. قبل از آن، پیشنهاد می‌کنیم اگر در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشورهای پرطرفدار دانشجویان ایرانی نیاز به اطلاعات دارید، حتماً به مطالب زیر سَر بزنید:

در بین این کشورها، کانادا یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ادامه‌تحصیل است. ما یک مقالۀ اختصاصی برای بهترین رشته‌ها در این کشور داریم که آن را می‌توانید در مطلب مطالعه کنید.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت کاری

در این مورد، هدف، است و احتمالاً شما می‌خواهید ببینید که چه مشاغل، تخصص‌ها و رشته‌هایی در بازار کار کشور مقصد موردنیاز است، کدام تخصص‌ها شرایط بهتری برای مهاجرت دارند و آیا این رشته‌ها با رشتۀ تحصیلی شما تطابق دارد یا حداقل نزدیک است یا نه.

ما نگاهی به بازار کار و مشاغل مورد نیاز چند کشور پرطرفدار برای مهاجرت کاری ایرانیان انداختیم؛ یعنی کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، دانمارک و کشورهای عربی حاشیۀ خلیج فارس (امارات، عمان و قطر) و درنهایت لیست بهترین رشته‌ها را استخراج کردیم.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت کاری
رشته‌های مهندسی مهندسی معماری
مهندسی عمران
مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
مهندسی مکانیک
مهندسی برق
مدیریت مهندسی
رشته‌های پزشکی پرستاری
داروسازی
دندانپزشکی
روانشناسی
مامایی
طب فیزیکی
پزشکی عمومی
پزشکی متخصص
فناوری اطلاعات کامپیوتر
مهندسی نرم‌افزار
مهندسی سخت‌افزار
شبکه‌های کامپیوتری
هوش مصنوعی و رباتیک
فناوری اطلاعات
علوم داده
شبکه
امنیت شبکه
سایر رشته‌ها مدیریت
حقوق
بازرگانی
هنر
مارکتینگ و فروش
اقتصاد

کشورهای کانادا، استرالیا و آلمان کمبود نیروی کار دارند و بخش مهمی از نیروی کار خودشان را از طریق مهاجران تامین می‌کنند. تنوع مشاغل مورد نیاز در این کشورها بالاست و احتمال اینکه این کشورها به شما و تخصص شما نیاز داشته باشند کم نیست!

بدون شک بهترین رشته‌ها برای مهاجرت کاری به این موارد ختم نمی‌شوند و اگر رشتۀ شما در این لیست نبود، به این معنا نیست که نمی‌توانید برای کار در این کشورها مهاجرت کنید! ما فقط مهم‌ترین رشته‌های اصلی را آوردیم. اما نگران نباشید؛ برای بررسی مشاغل داغِ بازار کار و شرایط کار در این کشورها مقاله‌های تخصصی داریم که با خواندن آن‌ها می‌توانید اطلاعاتتان را تکمیل کنید:

برای کار در کانادا:

برای کار در استرالیا:

برای کار در آلمان:

چند سالی است که کشورهای عربی حوزۀ خلیج‌فارس هم مانند کشورهای اروپایی در لیست مقاصد محبوب مهاجرت ایرانیان وارد شده و جا خوش‌کرده‌اند.

توسعه و پیشرفت سریع، نزدیکی به ایران، شرایط نه‌چندان سختِ مهاجرت، درآمد بالا و مالیات کم (حتی در بعضی مشاغل، صفر) از دلایل اصلی محبوبیت این کشورهاست؛ که گل سرسبد آن‌ها هم کشورهای امارات، قطر و عمان هستند.

تخصص‌های مختلفی در بازار کار این کشورها مورد نیاز است؛ اما معمولاً پزشکی و مهندسی، سرآمد این تخصص‌ها هستند. برای مطالعۀ بیشتر شما:

برای کار در امارات:

برای کار در عمان:

برای کار در قطر:

یادتان نرود که اگر رشتۀ فعلی شما یا رشتۀ موردعلاقه‌تان برای ادامه‌تحصیل یا کار در این لیست‌ها نبود، به این معنا نیست که رشتۀ بدی برای مهاجرت است! ما فقط در هر بخش تعدادی از بهترین‌ها را در چند مقصد مهاجرتی محبوب برای ایرانیان معرفی کردیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای مهاجرت از طریق تحصیل یا کار، بر اساس شرایطتان بررسی دقیق‌تر و کامل‌تری انجام دهید یا با یک مشاور و با تجربه، مشورت کنید. در زیر، یک خلاصه از مراحل کوتاه انتخاب بهترین رشتۀ دانشگاهی برای مهاجرت را توضیح داده‌ایم:

چطور بهترین رشته برای مهاجرت را انتخاب کنیم؟

  1. بررسی علاقه، انگیزه و برنامۀ‌های خودتان و انتخاب رشتۀ موردعلاقه بر اساس آن‌ها
  2. بررسی رشتۀ فعلی، تخصص، دانش و شرایط خودتان و نزدیکی یا تطابق این موارد با رشتۀ مدنظر برای مهاجرت
  3. انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت یا حداقل محدودکردن انتخاب‌ها به چند کشور
  4. بررسی وضعیت دانشگاه‌ها، رشته‌ها و بازار کار در آن کشور/ کشورها
  5. کمک‌گرفتن از یک مشاور یا وکیل مهاجرت تحصیلی برای انتخاب بهترین گزینه

خب تقریباً به آخر مقاله رسیدیم. اگر در خصوص مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت نیاز به مشاوره دارید، فرم مشاوره زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

در ادامه، یک خلاصۀ کوتاه از مقاله را بررسی می‌کنیم و بعد از آن هم به مهم‌ترین و متداول‌ترین سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

سخن پایانی

نگرانی شما برای انتخاب بهترین رشته‌ها برای مهاجرت، یک نگرانی منطقی و به‌جاست. طبق بررسی‌های ما؛ معمولاً دانشجویان به‌دنبال پیداکردن بهترین رشته برای مهاجرت از نظر شرایط بازار کار و آیندۀ شغلی هستند تا موارد جزئی دیگر. به همین دلیل، در این مطلب بهترین‌ها را بر اساس اهداف کاری و تحصیلی و برای رشته‌ها و گرایش‌های مختلف معرفی کردیم.

پیشنهاد می‌کنیم برای پیداکردن بهترین رشته‌ها، اول از همه کشور مقصدتان را انتخاب کنید تا بتوانید دقیق‌تر بازار کار و شرایط آن کشور را بررسی کنید و انتخاب‌هایتان محدودتر شود.

سوالات متداول:

بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری که تکلیف‌اش مشخص است؛ اما برای تحصیلی، بستگی به تعریف شما از بهترین دارد! بهترین از چه نظر؟ آینده و بازار کار؟ راحتیِ گرفتن ویزا یا شرایط تحصیل؟ اگر بهترین‌ها را بر اساس آیندۀ کاری تعریف کنیم؛ آن‌وقت فرق زیادی بین بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی و کاری وجود ندارد.

ما توصیه می‌کنیم برای پیداکردن بهترین رشته برای مهاجرت، اول از همه کشور مقصد را انتخاب کنید؛ چون گاهی بهترین‌ها با توجه به کشور مقصد متفاوت هستند. اما از آن طرف، به طور کلی بعضی رشته‌ها شرایط و آیندۀ بهتری نسبت به بقیه دارند، مانند: پزشکی، مهندسی، IT، حقوق و هنر.

در این مطلب بهترین رشته‌های دانشگاهی برای مهاجرت کاری و تحصیلی و به تفکیک نوع رشته و گرایش را معرفی کرده‌ایم.

  1. بررسی علاقه، انگیزه و برنامۀ‌های خودتان و انتخاب رشتۀ موردعلاقه بر اساس آن‌ها
  2. بررسی رشتۀ فعلی، تخصص، دانش و شرایط خودتان و نزدیکی یا تطابق آن با رشتۀ مدنظر برای مهاجرت
  3. انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت یا حداقل محدودکردن انتخاب‌ها به چند کشور
  4. بررسی وضعیت دانشگاه‌ها، رشته‌ها و بازار کار در آن کشور/ کشورها.
  5. کمک‌گرفتن از یک مشاور یا وکیل مهاجرت تحصیلی برای انتخاب بهترین گزینه

بهترین‌ها در پزشکی کم نیستند! اما معمولاً پرستاری، داروسازی، مامایی، طب فیزیکی، پزشکی هسته‌ای و تقریباً همۀ تخصص‌ها جزو بهترین‌ها هستند. هدف بسیاری از دانشجویانی که برای دریافت یک کشور خارجی را انتخاب می‌کنند، مشغول به کار شدن در همان کشور بعد از اتمام تحصیل است. در این شرایط مهمترین موضوع، رشته تحصیلی و در نتیجه میزان تقاضا و بازار کار برای آن رشته پس از فارغ التحصیلی است.

اکثر کسانی که قصد به کشورهای خارجی را دارند به دنبال دانشگاهی هستند که دارای امکانات آموزشی عالی، اساتید خبره، امکان دریافت بورسیه، مدارک معتبر دانشگاهی و حتی امکان و اجازه کار در حین تحصیل را داشته باشد. در حال حاضر کشورهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که شما می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی آن‌ها اپلای کنید.

اما موضوع مهم اینجاست که باید رشته‌ای را انتخاب کنید که بتوانید در ادامه رشته تحصیلی خود در ایران، آن را بگذرانید، در غیر این صورت باید از ابتدا شروع کنید. پس یکی از مواردی که حق انتخاب شما را محدود می‌کند رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و میزان اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه شما نزد آن کشور خارجی است.

اگر بتوانید برای رشته مورد نظرتان در کشوری با امکانات تحصیلی مناسب اقدام کنید، این تنها بخشی از کار است. چرا که اگر هدف شما از مهاجرت تحصیلی تصدی یک شغل مناسب، کسب درآمد و در نهایت دریافت اقامت دائم و تابعیت یک کشور باشد، باید شرایط شغلی و بازار کار آن کشور را نیز بسنجید.

ما در ادامه به معرفی رشته‌های تحصیلی به تفکیک کشورها می‌پردازیم. در بسیاری از کشورها یک رشته خاص، بازار کار و درآمد بالایی دارد. موارد معرفی شده در لیست هر کشور، جزو همین رشته‌ها هستند. پس با مطالعه این مقاله، رشته تحصیلی و کشور مقصد خود را به درستی انتخاب کنید. کشورهای این لیست از جمله قطب‌های اقتصادی، فرهنگی و تحصیلی دنیا هستند. پس با یک انتخاب درست آینده خود را رقم بزنید.

فهرست عناوین

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا

رشته IT یا علوم کامپیوتر

از جمله مشاغل  مرتبط با رشته IT در کشور کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی وب و توسعه‌دهنده آن
  • مهندسی نرم‌افزار و طراحی
  • متخصص امنیت سایبری
  • پروگرمر کامپیوتر و توسعه‌دهنده رسانه‌های واسط
  • تجزیه و تحلیل دیتابیس‌ها و مدیریت داده‌ها
  • تجزیه و تحلیل سیستم‌های اطلاعاتی

رشته مدیریت مالی و بیزنس

همانطور که می‌دانید کانادا دارای اقتصاد پویا و رو به رشدی است پس کاملاً طبیعی است که رشته‌های مالی در آن از اهمیت بالایی برخوردار باشند. رشته مدیریت مالی یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا است. از جمله مشاغل مربوط به این 2 رشته که فارغ‌ التحصیلان می‌توانند در آن‌ها مشغول به کار شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورس
  • مدیریت دارایی
  • بانکداری
  • بیمه
  • مدیریت سرمایه‌گذاری
  • حسابداری
  • مدیریت مالی

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در کانادا

ایالات “کبک” و “انتاریو” به دلیل مراکز تولید فراوان، بهترین فرصت‌های شغلی را برای رشته‌های مهندسی فراهم کرده است. درآمد متوسط یک مهندس در کانادا بیش از 80 هزار دلار است. از جمله پرطرفدارترین و البته بهترین رشته‌ های مهندسی برای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی ماشین‌ آلات

بهترین رشته های حوزه سلامت برای تحصیل در کانادا

حوزه سلامت در همه کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کشور کانادا نیز نیازمند نیروی انسانی و کاری در این رشته‌هاست و به همین دلیل کسانی که در حوزه سلامت تحصیلی می‌کنند می‌توانند مطمئن باشند که شغل مناسب را خواهند داشت. برخی از رشته‌های حوزه سلامت به قرار زیر است:

  • پزشکی و دندانپزشکی
  • پرستاری
  • داروسازی
  • علوم بیولوژیکی
  • بیوتکنولوژی
  • جراحی
  • فیزیک پزشکی و نانو پزشکی

بهترین رشته های علوم و فیزیک برای تحصیل در کانادا

علوم زمین شناسی و انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله رشته‌هایی هستند که در کانادا موقعیت‌های شغلی فراوانی دارند به این دلیل که دست یافتن به انرژی‌های پایدار برای رشد اقتصادی کانادا بسیار حائز اهمیت است. از جمله رشته‌های مرتبط با زمین‌شناسی و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی نفت و گاز
  • معدن
  • زمین شناسی
  • انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر

بهترین رشته های علوم کشاورزی برای تحصیل در کانادا

این روزها و با افزایش برداشت از منابع طبیعی، گسترش و حفظ و نگهداری آن‌ها برای همه کشورها در اولویت قرار گرفته است. رشته‌های حوزه کشاورزی نقشی کلیدی را در کانادا ایفا می‌کنند. از جمله این رشته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زراعت
  • جنگلداری
  • علوم کشاورزی

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

جالب است بدانید که حدود یک سوم از بودجه تحقیق و توسعه آلمان به صنعت خودرو تعلق دارد، به همین دلیل رشته‌های مهندسی در آلمان بسیار پرطرفدار هستند و موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی نیز برای فارغ التحصیلان این رشته‌ها وجود دارد.

از جمله پرطرفدارترین و بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران

از جمله پرطرفدارترین و بهترین رشته های مدیریت و علوم انسانی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت بازرگانی
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • علوم ریاضیات
  • علوم مالی
  • علوم کامپیوتر یا IT

از جمله پرطرفدارترین و بهترین رشته های حوزه سلامت و پزشکی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چشم پزشکی
  • بیهوشی
  • جراحی
  • تخصص زنان و زایمان
  • تخصص ژنتیک
  • تخصص اطفال
  • روانشناس، روانپزشک و مشاور
  • پزشکی هسته‌ی‌ای
  • داروسازی

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

فرانسه بعد از کانادا مقصد دوم دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی است. شرایط تحصیل خوب، نرخ بیکاری پایین، فرصت‌های شغلی مناسب و اقتصاد با ثبات فرانسه باعث شده تا دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل و البته تصدی شغل، این کشور را انتخاب کنند. واحد آموزش فرانسه دامنه وسیعی از رشته‌ها را پوشش داده اما شما باید با توجه به علاقه و داشتن فرصت شغلی مناسب، رشته خود را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از پرطرفدارترین و البته بهترین رشته ‌ها برای می‌پردازیم.

بهترین رشته‌ های مهندسی برای تحصیل در فرانسه

  • مهندسی کامپیوتر و IT
  • مهندسی شیمی و مواد
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی برق
  • مهندسی معدن
  • شهرسازی
  • مهندسی هسته‌ای
  • علوم کشاورزی
  • مهندسی هوافضا

بهترین رشته‌ های حوزه سلامت و پزشکی برای تحصیل در فرانسه

  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پرستاری
  • بهداشت عمومی
  • بیومدیکال
  • مهندسی پزشکی

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در فرانسه

  • ریاضیات
  • علوم کامپیوتر و IT
  • زمین شناسی
  • آمار
  • شیمی
  • فیزیک
  • بیوشیمی
  • علوم فضائی

بهترین رشته های مدیریت و منابع انسانی برای تحصیل در فرانسه

  • مدیریت مالی
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • MBA
  • مدیریت صنایع
  • مدیریت منابع انسانی

بهترین رشته های علوم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای تحصیل در فرانسه

  • جامعه شناسی
  • مردم شناسی
  • علوم اقتصادی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • روابط بین‌الملل

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در نروژ

نروژ به دلیل داشتن جمعیت کم، نظارت بسیار بالایی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان دارد. کلیه استاندارها در مراکز آموزشی رعایت شده و برای تعامل هر چه بیشتر دانشجویان با اساتید سعی شده تا جمعیت کلاس‌ها کم باشد. در سراسر این کشور، 24 دانشگاه وجود دارد. تمامی رشته‌ها در بالاترین سطح، آموزش داده می‌شوند. از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه‌های نروژ می‌توان به اسلو اشاره کرد که در سال 1811 تأسیس شده است. در ادامه به معرفی برخی از بهترین رشته‌ ها برای می‌پردازیم.

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در نروژ

  • مدل‌سازی و تحلیل داده‌ها
  • مهندسی کامپیوتر یا IT
  • انفورماتیک
  • زمین شناسی
  • مهندسی حفاری نفت
  • مهندسی اکتشاف نفت
  • مهندسی مخازن نفتی
  • کشتی سازی
  • مهندسی دریا
  • ژئوفیزیک
  • معماری
  • مکانیک
  • مهندسی برق
  • صنایع غذایی دریایی
  • انرژی‌های تجدیدپذیر

بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در نروژ

  • زیست‌شناسی مولکولی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • روانشناسی
  • داروسازی

بهترین رشته های مدیریت برای تحصیل در نروژ

  • مدیریت شبکه و سیستم‌ها
  • مدیریت مالی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت کسب‌وکار
  • مهندسی صنایع

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در نروژ

  • فیزیک
  • ریاضیات
  • علوم مواد و فناوری نانو
  • اقتصاد
  • حقوق
  • شیمی
  • اقلیم شناسی

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در انگلستان

انگلستان نیز مانند بسیاری از کشورهایی اروپایی، مرفه و امن است. دولت تلاش می‌کند تا تمامی مردم در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها تحصیل کنند تا بتوانند با تصدی شغلی مناسب در رفاه زندگی کنند. البته شرایط دریافت برای دانشجویان خارجی خصوصاً ایرانیان بسیار سخت است اما اگر موفق به دریافت ویزا شدید لازم است بگوییم که 2 شغل مهندسی پزشکی و کاردرمانی از پردرآمدترین مشاغل این کشور هستند و سالانه مبلغی بین 80 تا 100 هزار دلار درآمد دارند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان می‌پردازیم.

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در انگلستان

  • اقتصاد
  • کشاورزی
  • ارتباطات
  • حقوق
  • روابط بین الملل
  • علم سیاست
  • علوم زیستی

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در انگلستان

  • مهندسی پزشکی: این رشته به عنوان یکی از بهترین رشته‌ ها برای است. درآمد سالانه مهندسان پزشکی چیزی حدود 60 تا 100 هزار دلار است و جزو پردرآمدترین اقشار این کشور هستند.
  • مهندسی کامپیوتر یا IT
  • مهندسی سازه
  • مهندسی عمران
  • مهندسی فناوری مواد

بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در انگلستان

  • رشته کاردرمانی: این رشته با درآمد سالانه 50 تا 85 هزار دلار، یکی از رشته‌های پردرآمد پزشکی در انگلستان است.
  • رادیوگرافی
  • دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی
  • روانشناسی
  • پرستاری

بهترین رشته های مدیریت برای تحصیل در انگلستان

  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت مالی
  • حسابداری
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بازرگانی

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در استرالیا

  • زمین‌شناسی
  • علم آمار
  • علوم کشاورزی
  • اقتصاد

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در استرالیا

  • مهندسی پزشکی یا بیومدیکال
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • معماری
  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی معدن
  • متالورژی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی کامپیوتر یا IT
  • مهندسی استخراج فلزات

بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در استرالیا

  • روانشناسی
  • دندانپزشکی
  • پزشک اورژانس
  • متخصص مغز و اعصاب
  • جراح کودکان
  • متخصص گوارش
  • متخصص قلب و عروق
  • آسیب شناسی
  • چشم پزشکی
  • متخصص زنان و زایمان
  • جراح ارتوپد
  • روانپزشک
  • جراح پلاستیک و زیبایی
  • جراح عمومی
  • اورولوژیست
  • جراح رگ یا عروق
  • پزشک متخصص
  • روماتوبوژیست
  • متخصص پزشکی قفسه سینه

جالب بدانید که در حوزه روانشناسی مشاغلی چون روانشناسی بالینی، روانشناسی آموزشی، روانشناسی سازمانی و سایکوتراپیست با کمبود نیروی کار در استرالیا مواجه هستند. به همین دلیل رشته روانشناسی یکی از بهترین رشته‌های حوزه سلامت و پزشکی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا است.

بهترین رشته های مدیریت برای تحصیل در استرالیا

  • گردشگری
  • مدیریت مهمانداری
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت تحلیل داده‌ها
  • مدیریت مالی
  • حسابداری

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در ایتالیا

  • اقتصاد
  • سیاست جهانی
  • فاینانس
  • حقوق
  • اقتصاد اروپایی و حقوق تجارت
  • بانکداری و فاینانس
  • زیست شناسی

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در ایتالیا

  • معماری
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی خودرو
  • مهندسی کامپیوتر و IT
  • مهندسی الکترونیک
  • شهرسازی
  • محیط زیست
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی ارتباطات و مخابرات
  • مهندسی انفورماتیک
  • مهندسی منابع زمینی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی برق
  • مهندسی مواد و نانوتکنولوژی
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی تولید
  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی اتوماسیون
  • مهندسی سازه

بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در ایتالیا

  • پرستاری
  • روانشناسی
  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • جراحی
  • علوم سلولی و ژنتیک
  • بیولوژی سلولی و مولکولی

بهترین رشته های مدیریت برای تحصیل در ایتالیا

  • MBA
  • مدیریت بازرگانی
  • حسابداری
  • مدیریت مالی
  • توسعه و تجارت بین الملل
  • مدیریت فناوری اطلاعات و مخابرات
  • مدیریت بازرگانی

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا

آمریکا ابرقدرت و جزو کشورهای توسعه یافته است. پس برای رشد اقتصاد و پایداری آن تلاش می‌کند تا برای جمعیت کثیر خود مشاغل مناسبی را فراهم کنید. همه کسانی که در آمریکا تحصیل کرده باشند حتی در حین تحصیل نیز می‌توانند یک کار نیمه وقت یا دانشجویی داشته باشند. پس از فارغ التحصیلی نیز براحتی می‌توانند در شغلی پردرآمد مشغول به کار شوند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا می‌پردازیم.

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در آمریکا

  • آمار
  • ریاضیات کاربردی
  • زمین شناسی و ژئوفیزیک
  • اقتصاد
  • فیزیک
  • اقیانوس شناسی
  • علوم زمین

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در آمریکا

  • مهندسی نفت: این رشته با متوسط درآمد سالانه 140 هزار دلار در صدر رشته‌های پردرآمد آمریکا قرار دارد.
  • مهندسی هسته‌ای
  • مهندسی پزشکی: در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته در آمریکا بیشترین درآمد را در سال دارند و به همین دلیل مهندسی پزشکی یکی دیگر از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به آمریکا است.
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی سازه
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی کامپیوتر یا IT

بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در آمریکا

  • بیوشیمی
  • زیست شناسی مولکولی
  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی
  • کاردرمانی
  • دستیاری پزشکی
  • داروسازی

بهترین رشته های مدیریت برای تحصیل در آمریکا

  • مدیریت مالی
  • حسابداری
  • تحلیل‌گر مالی
  • مهندسی صنایع

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهایی است که به خاطر شباهت زیاد زبان آن با انگلیسی، متقاضیان بسیاری برای مهاجرت تحصیلی و کاری دارد. برخی از رشته‌ها در اسپانیا متقاضیان بیشتری دارند و البته از بازار کار بهتری نیز برخوردار هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا می‌پردازیم.

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در اسپانیا

  • حقوق
  • فلسفه
  • اقتصاد
  • ریاضیات
  • شیمی
  • فیزیک
  • نجوم
  • میکروبیولوژی

بهترین رشته های مدیریت برای تحصیل در اسپانیا

  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت کسب‌وکار
  • مدیریت مالی
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت مهمان‌نوازی یا هتل‌داری

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در اسپانیا

  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر یا IT
  • مهندسی شیمی

بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در اسپانیا

  • روانشناسی
  • پرستاری
  • داروسازی
  • دندانپزشکی

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در اتریش

در 5 دانشگاه معتبر با امکانات عالی تحصیلی وجود دارد که در بین کشورهای خارجی توانسته‌اند رتبه علمی بالایی را کسب کنند. اتریش از جمله کشورهای اروپایی مرفه و دارای اقتصاد پویا است و توانسته با خدمت گرفتن فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف، رشد اقتصادی خود را حتی در دوران رکود نیز مثبت نگاه دارد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین رشته‌ ها برای می‌پردازیم.

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در اتریش

  • فیزیک
  • علوم اقتصاد و سیستم
  • ریاضیات
  • حقوق
  • علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی
  • علوم انسانی

بهترین رشته های مهندسی برای تحصیل در اتریش

  • معماری
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی مواد شیمیایی و فرآیند
  • مهندسی عمران
  • مدیریت زیرساخت
  • مهندسی کامپیوتر و IT
  • مهندسی مکانیک
  • انفورماتیک ویژوال کامپیوتر
  • مهندسی ارتباطات و مخابرات
  • تکنولوژی مواد
  • نقشه کشی

بهترین رشته های پزشکی برای تحصیل در اتریش

  • انفورماتیک پزشکی
  • مهندسی پزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • دندانپزشکی
  • روانشناسی
  • عصب شناسی
  • دامپزشکی

بهترین رشته های مدیریت برای تحصیل در اتریش

  • انفورماتیک یا مدیریت کسب و کار
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت مالی
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی

معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد

سوئد دارای یک سیستم آموزشی هماهنگ در تمامی استان‌ها است. سوئد دارای بازار کار مناسبی است و شرایط بسیار مساعدی را برای فارغ‌ التحصیلان فراهم کرده است به این ترتیب که دانشجویان بلافاصله پس از اتمام تحصیل می‌توانند وارد بازار کار شوند. همین موضوع باعث شده تا دانشجویان بسیاری با هدف تصدی شغلی مناسب برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین رشته‌ ها برای می‌پردازیم.

بهترین رشته های علوم پایه برای تحصیل در سوئد

  • ریاضیات
  • علوم طبیعی
  • تربیت معلم
  • حقوق
  • انسان شناسی
  • باستان شناسی
  • سیاست اجتماعی
  • زیست شناسی
  • صنایع غذایی
  • فیزیک
  • آمار
  • زمین شناسی
  • تربیت بدنی

بهترین رشته‌ های مهندسی برای تحصیل در سوئد

  • مهندسی کامپیوتر یا IT
  • مهندسی فناوری ارتباطات و مخابرات
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی سیستم‌های انرژی
  • نقشه برداری
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران و متالوژی
  • بیو شیمی

بهترین رشته‌ های پزشکی برای تحصیل در سوئد

  • مددکاری اجتماعی
  • روانشناسی
  • دندانپزشکی
  • متخصص زنان و زایمان
  • جراحی
  • بینایی سنجی
  • چشم پزشکی
  • ارتوپدی
  • متخصص کودکان
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی
  • مهندسی پزشکی
  • دامپزشکی
  • جانور شناسی

بهترین رشته‌ های مدیریت برای تحصیل در سوئد

  • مدیریت صنعتی و لجستیک
  • مدیریت بازرگانی
  • MBA
  • گردشگری
  • مدیریت هتلداری

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین رشته‌های تحصیلی را به شما معرفی کنیم که در حوزه‌های علوم پایه، پزشکی، مهندسی و مدیریت و در بسیاری از کشورها متقاضیان زیادی برای مهاجرت تحصیلی دارند. همانطور که در بالا خواندید رشته‌های معرفی شده در هر حوزه و در هر کشور، از جمله رشته‌هایی هستند که علاوه بر امکانات تحصیلی عالی مانند دانشگاه معتبر و بورسیه تحصیلی، شرایط بسیاری خوبی را برای اشتغال فارغ التحصیلان خود فراهم کرده‌اند.

بسیاری از کسانی که برای دریافت ویزای تحصیلی یک کشور اقدام می‌کنند در اصل هدفشان تصدی یک شغل مناسب و پردرآمد و نهایتاً دریافت اقامت دائم یا تابعیت کشور مقصد است. شما برای مهاجرت تحصیلی چه رشته و کشوری را انتخاب کرده‌اید؟ آیا شرایط و امکانات تحصیل و تصدی شغل پس از فارغ التحصیلی را به خوبی بررسی کرده‌اید؟

 

مهندسی برق، مهندسی مکاترونیک، مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر چند نمونه از بهترین‌ها در بین رشته‌های مهندسی هستند.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا