علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (که قبلا گوگل ادوردز بود) راه‌حل و برنامهٔ تبلیغاتی گوگل برای کسب‌وکارها در جهت تبلیغ بسیاری از محصولات و خدماتی است که از جانب آن، وب‌سایت در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. Ads که توسط کسب‌وکارها استفاده می‌شود، روشی مؤثر برای هدایت ترافیک مرتبط و واجد شرایط به وب‌سایت شماست.

چنانچه علاقه‌مند هستید در رابطه با این‌که تبلیغات گوگل ادز چیست؟ اطلاعات جامعی در اختیار داشته باشید، می‌توانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به نحوهٔ کارکرد، امکانات و انواع گوگل ادز پرداخته‌ایم.

تبلیغ در گوگل فارسی |تبلیغ در گوگل ماهانه |تبلیغات گوگل ادز

نحوهٔ کارکرد تبلیغات گوگل ادز

در تبلیغات گوگل، هدف شما این است که تبلیغ خود را در بالاترین موقعیت‌های نتایج جستجو قرار دهید و در عین حال هدف جستجوی کاربران را تا حد امکان ارائه کنید. تبلیغات نمایشی نیز می‌تواند از ترکیب علایق کاربر با تبلیغاتی که ممکن است علاقه‌مند به دریافت آن باشند، تهیه شده باشد.

تبلیغات گوگل ادز چیست؟ به بیان ساده در Google Ads، تبلیغ‌کنندگان روی کلمات کلیدی پیشنهاد می‌دهند تا فرصتی برای قرار دادن تبلیغات خود در صفحات نتایج جستجو یا سایر وب‌سایت‌ها داشته باشند.

از آنجایی که افراد اولین وب‌سایت‌ها را برای نتایج وجستجوی خود انتخاب می‌کنند، روند بازدید و درنهایت جذب مخاطب برای شما راحت‌تر می‌شود. در حال حاضر، شش عامل وجود دارد که رتبهٔ تبلیغ را تعیین می‌کند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • حداکثر پیشنهاد شما؛
  • کیفیت تبلیغات و تجربهٔ صفحه لندینگ؛
  • رتبهٔ آگهی باید بالا باشد؛
  • رقابت‌پذیری؛
  • زمینه‌ٔ جستجوی کاربر (به‌عنوان مثال، دستگاه، مکان، زمان روز و هدف جستجو)؛
  • تأثیر موردانتظار قالب‌ها و برنامه‌های افزودنی تبلیغات.

اگر رتبهٔ تبلیغ شما به اندازهٔ کافی بالا باشد، ممکن است تبلیغات شما در نتایج جستجوی برتر ظاهر شود.

مزایای گوگل ادز

تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را به افرادی که احتمالاً به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند نشان دهید، در این حالت می‌توانید افرادی را که به حوزه‌ٔ کاری شما علاقه ندارند فیلتر کنید.

به کمک تبلیغات گوگل ادز، می‌توانید پیگیری کنید که آیا آن افراد روی تبلیغات شما کلیک کرده‌اند یا خیر؟ تبلیغات آنلاین همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، زیرا آن‌ها از چندین دستگاه برای جستجو استفاده می‌کنند.

مزیت‌های تبلیغات گوگل ادز چیست؟ برخی از مهم‌ترین مزایای مهم گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • هدف قرار دادن تبلیغات

هدف تبلیغات گوگل ادز چیست؟ هدف‌گذاری به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را برای دسترسی به افراد با علایق خاص، یعنی افرادی که به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند نشان دهید.

  • سنجش فعالیت‌های مخاطبان

با Google Ads، اگر شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، متوجه خواهید شد. اگر روی تبلیغ شما کلیک کردند و سپس کاری با ارزش برای کسب‌وکار شما انجام دادند، یعنی محصولتان را خریداری کردند، برنامه‌ٔ شما را دانلود کردند یا با شما تماس گرفتند. درواقع می‌توانید این فعالیت‌ها را پیگیری کنید.

تبلیغ در گوگل فارسی |تبلیغ در گوگل ماهانه |تبلیغات گوگل ادز

  • مدیریت کمپین‌ها

Google Ads ابزارهایی را برای مدیریت و نظارت آسان حساب‌ها به شما ارائه می‌دهد. اگر چندین حساب Google Ads را مدیریت می‌کنید، حساب مدیر My Client Center (MCC) ابزار قدرتمندی است که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شما شود. در حقیقت، این مورد به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی همهٔ حساب‌های Google Ads خود را از یک مکان مشاهده و مدیریت کنید.

  • امکان کنترل کردن هزینه‌ها

Google Ads نحوهٔ کنترل کردن هزینه را به شما یاد می‌دهد. هیچ حداقلی وجود ندارد و شما می‌توانید با توجه به نوع بازخوردی که از مخاطبان خود به‌واسطهٔ تبلیغات گوگل ادز دریافت کرده‌اید، دیگر از راه‌های تبلیغاتی دیگر به دنبال جذب مخاطب نباشید یا به‌طورکلی می‌توان گفت شما فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند.

  • انواع تبلیغات گوگل ادز

در ظاهر ممکن است به نظر برسد که این تبلیغات همه در تلاش برای انجام یک کار هستند؛ وقتی نگاه دقیق‌تری بیندازیم، می‌بینیم که هر تبلیغ هدف متفاوتی را دنبال می‌کند و هر گروه تبلیغاتی که در حساب Google Ads شما ایجاد می‌شود، مجموعهٔ اهداف منحصربه‌فرد خود را دارد.

تبلیغات یا کمپین‌های گوگل ادز، انواع مخلتفی دارند که از مهم‌ترین انواع تبلیغات گوگل ادز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارت‌اند از:

۱. تبلیغات اپلیکیشن

تبلیغات اپلیکیشن همان‌طور که از نام آن پیداست، تبلیغاتی هستند که اپلیکیشن موبایل شما را تبلیغ می کنند. از این تبلیغات برای تشویق دانلود برنامهٔ شما استفاده می شود و در دستگاه‌های تلفن همراه ازجمله تلفن و تبلت به کاربران نشان داده می‌شود.

۲. DSA _ تبلیغات جستجوی پویا

تبلیغات جستجوی پویا یا DSA نوعی از تبلیغات جستجویی است که به‌شدت بر الگوریتم گوگل و یادگیری ماشینی متکی است. اگر سایتی دارید که به‌خوبی سازماندهی شده یا صفحات فرود (لندینگ) متعدد یا موجودی بزرگ و فهرست‌بندی شده‌ای دارد، تبلیغات DSA ممکن است برای شما مناسب باشد.

۳. RSA _ تبلیغات جستجوی واکنشگرا

تبلیغات جستجوی واکنشگرا رایج‌ترین نوع تبلیغات گوگل هستند. این تبلیغات زمانی نمایش داده می‌شوند که عبارات خاصی با استفاده از گوگل جستجو می‌شوند. به‌عنوان مثال، اگر یک مشتری بالقوه «ژاکت» را در نوار جستجوی Google تایپ کند و شرکت شما انواع مختلفی از ژاکت‌های زنانه را بفروشد، ممکن است گوگل تبلیغ شما را براساس کلمات کلیدی در گروه تبلیغاتی شما نشان دهد.

علاوه‌بر این، اگر کلمات کلیدی خاص تری مانند “ژاکت زنانه بنفش” جستجو شوند، ممکن است تبلیغات شما در طول جستجوی کاربر شانس بیشتری برای نمایش داشته باشد.

۴. تبلیغات تماس

تبلیغات تماس یا تبلیغاتی که شماره تلفن شرکت شما را نشان می‌دهند، برای کاربرانی که کلمات کلیدی حوزهٔ کاری شما را در دستگاه‌های تلفن همراه خود جستجو می‌کنند ظاهر می‌شوند. این نوع تبلیغات آسان و سرراست هستند و بیشتر برای تولید سرنخ مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا تماس تلفنی راهی ساده برای جمع‌آوری اطلاعات درمورد مخاطبان یا مشتری بالقوه است. اگر خدمات شما مبتنی‌بر فروش، ارائه خدمت و … است، این مورد می‌تواند برای شما مفید باشد.

تبلیغ در گوگل فارسی |تبلیغ در گوگل ماهانه |تبلیغات گوگل ادز

کلام‌آخر

ما در مقالهٔ مربوط به تبلیغات گوگل ادز چیست؟ سعی کردیم به انواع گوگل ادز، نحوهٔ عملکرد آن و مفهوم کلی تبلیغات گوگل ادز چیست؟ بپردازیم. امیدواریم از این مقاله، لذت برده و به جواب سوالات خود در این حوزه دست پیدا کرده باشید.

دکمه بازگشت به بالا