عمومیکسب و کار ایرانی

زرشک برای کم خونی خوب است؟ +نکات طلایی مصرف

آب زرشک طبیعی خواص بسیار عالی دارد و برای سلامتی مفید است. اما آب زرشک های آماده طبیعی نیستند، پس بهتر است آب طبیعی را در منزل تهیه کنید و از خواص باور نکردنی آن لذت ببرید.

علاوه بر اینکه خود زرشک دارای خواص بی نظیری است آب زرشک هم خواص دارویی و مفید بسیاری برای بدن دارد. زرشک به علت داشتن ویتامین ها و آلکالوئیدی به نام بربرین سبب مقاومت بدن در برابر امراض می شود و اثرات آنتی بیوتیکی برای باکتری ها دارد.

در این بخش از سلامت تغذیه و بررسی خواص خوردنی ها در شما را با طبیعی آشنا می کنیم و طرز تهیه آب زرشک طبیعی را آموزش خواهیم داد.

ارزش غذایی زرشک

  • کالری :316
  • پروتئین :3.6 گرم
  • قند :27.2 گرم
  • فیبر :7.4 گرم
  • کربوهیدرات :63.9 گرم

ماسک زرشک برای صورت

برای داشتن پوستی صاف و شفاف یک قاشق غذا خوری سر پر زرشک را داخل یک فنجان آب بریزید و 8 تا 9 ساعت اجازه دهید تا کاملا خیس بخورد سپس زرشک ها را در داخل همان فنجان آب با پشت قاشق له کنید و از صافی عبور دهید ، آب آن را بنوشید و زرشک ها را بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید تا آب آنها کاملا جذب پوست تان شود و سپس صورت خود را با بشوئید و این کار را یک روز درمیان و به مدت یک تا دو ماه انجام دهید.

ارزش غذایی و خواص آب زرشک

مصرف زرشک و آب زرشک سبب افزایش می شود بنابراین لاغری و کاهش وزن را در پی دارد.

آب زرشک برای تنظیم

اگر می خواهید سطح قند خون شما کاهش یابد آب زرشک را همراه با گیاه خارمریم مصرف کنید تا مانند انسولین عمل کرده و سطح قندخون را کنترل نماید.

آب زرشک برای جلوگیری از ابتلا به

آب زرشک به کنترل قند خون کمک می کند و برای جلوگیری از ابتلا به دیابت بسیار مناسب است اما مصرف همزمان داروهای خاص کاهش سطح قند خون با آب زرشک اختلال ایجاد می کند.

جلوگیری از ابتلا به دیابت 

آب زرشک برای تنظیم فشارخون

نوشیدن آب زرشک بدون نمک سبب پایین آمدن و رفع می شود. اگر آب زرشک را با نمک مصرف کنید سبب بالا رفتن فشار خون می شود و برای افراد دارای فشار خون پایین مناسب است .

آب زرشک برای شستشوی کبد و کلیه

مصرف آب زرشک به تغذیه ی کبد کمک می کند و موجب انجام درست عملکردهای کبد می شود همچنین آب زرشک کبد و کلیه را شستشو می دهد.

آب زرشک برای درمان بیماری های قلبی عروقی

آب زرشک نوعی ترکیبی فعال به نام بربامین دارد که با تنظیم غلظت یون های کلسیم باعث محافظت از قلب در برابر آسیب ها و صدمات به بافت قلب می شود . تنظیم این یون های کلسیم از بروز سکته جلوگیری می کند.

 

درمان بیماری های قلبی با آب زرشک

کاهش علایم بیماری سل

آب زرشک دارای خواص ضد باکتریایی است. مصرف روزانه یک فنجان آب زرشک علائم بیماری سل را کاهش می دهد.

آب زرشک برای تقویت سلامت ذهنی و مغزی

بربامین موجود در آب زرشک سبب از بین رفتن خطر اکسیداسیون در زیست مولکول های مغز می شود و از کار افتادگی مولکول های حافظه جلوگیری می کند.

آب زرشک برای درمان اسهال

آب زرشک دارای ویژگی های قابض کنندگی است که می توانید ازبا مصرف آن از فواید بی نظیر آن در درمان بهره مند شوید.

درمان اسهال با استفاده از آب زرشک

درمان بیماری صرع

باربرین موجود در زرشک برای درمان بیماری موثر است و را بهبود می بخشد.

آب زرشک دارای خاصیت ضدروماتیسمی بوده و این بیماری را درمان می کند.

آلکالوئید بربرین موجود در آب زرشک می تواند اعتیاد به تریاک را درمان و برطرف می کند.

خواص و فواید آب زرشک

آب زرشک برای یا درد پایین کمر

ترکیبات موجود در آب زرشک به عنوان دارویی موثر در کاهش شناخته می شوند و سیاتیک یا درد پایین کمررا درمان می کنند.

آب زرشک برای مبارزه با عفونت

آب زرشک کارایی سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و برای درمان انواع عفونت ها مانند ،عفونتهای قارچی دستگاه تناسلی زنان و عفونت های دستگاه گوارش مفید است.

آب زرشک برای رفع گرفتگی معده

آب زرشک گرفتگی معده و سایر مشکلات گوارشی را درمان می کند.

خواص آب زرشک

آب زرشک یک تب بر قوی

آلکالوئیدهای باربرین موجود در آب زرشک خاصیت تب بری دارد و در موثر است.

دیگر خواص آب زرشک عبارتند از :

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تصفیه کننده خون
  • پایین آورنده
  • پایین آورنده اوره
  • بهترین در درمان
  • درمان و بدن
  • درمان
  • رفع عطش

طرز تهیه و روش مصرف آب زرشک

از دو روش برای تهیه آب زرشک طبیعی می توانید استفاده کنید.

طرز تهیه آب زرشک

روش اول:

250 گرم زرشک سیاه را پاک کنید و بشویید سپس درون یک ظرف بریزید (ظرف نباید فلزی باشد ) و 8 لیوان آب درون ظرف و روی زرشک ریخته تا خیس بخورد سپس بعد از گذشت 24 ساعت آن داخل مخلوط کن ریخته تا کاملا مخلوط شود ، این مخلوط را از صافی عبور دهید و درون ظروف نگهداری آب زرشک بریزید.

روش دوم:

یک کیلو گرم زرشک آبگیری را پاک کنید و با آب سرد بشوئید و آبکش نمائید . درون ظرفی 4 یا 5 لیتر آب بریزید وبر روی شعله گاز قرار دهید تا جوش آید حالا آن را از روی شعله بردارید و زرشک های شسته شده را داخل آن بریزید و درب قابلمه را بگذارید و پس از سرد شدن آن را درون یخچال قرار دهید و 24 ساعت صبر کنید.بعد از این زمان آن را از صافی عبور دهید ، اکنون آب زرشک شما آماده است.

طرز تهیه چای زرشک

زرشک را تمیز بشویید و مقداری آب جوش بر روی آن ها بریزید و اجازه دهید مقداری بماند تا عصاره ی آن در بیاید و دم بکشد، مقداری به آن اضافه کنید و بخورید.

چای و دم کرده زرشک برای پاکسازی و سم زدایی بدن ، جلوگیری از ایجاد سنگ صفرا ، رفع ، استفراغ، سو هاضمه و درمان مفید است.

نحوه تهیه چای زرشک 

نکات مهم

مبتلا به نباید آب زرشک مصرف کنند زیرا باعث بدتر شدن آنها می شود.

هر روز صبح ناشتا ، قبل از طلوع آفتاب یک لیوان و شب موقع خواب نیز یکامروزه کمبود آهن و کم خونی، دو مشکل رایج در سطح جامعه هستند که می‌توانند برای سلامتی خطرناک باشند. ازآنجایی‌که بسیاری از مردم به دنبال گزینه‌های طبیعی برای بهبود این مشکلات هستند، تصمیم به تالیف این مقاله گرفتیم تا مفصل پیرامون خواص زرشک برای کم خونی صحبت کنیم.

جالب است بدانید زرشک یکی از میوه‌هایی است که از آن به‌عنوان یک درمان طبیعی برای کمبود آهن و کم خونی استفاده می‌شود. این مقاله با بررسی خواص زرشک برای خون سازی، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای بهبود سلامتی خود از این میوه مفید استفاده کنید.

پس اگر به دنبال یک روش طبیعی برای درمان کم خونی هستید، در این مقاله سایت باغ ایران با ما همراه باشید.

خواص زرشک برای درمان کم خونی

زرشک یکی از گیاهان دارویی و معجزه‌آسای طبیعت است که از سالیان دور تا به امروز در علم پزشکی موردتوجه قرارگرفته است.

جالب است بدانید این میوه شفابخش به‌عنوان یکی از بهترین درمان‌ها برای کمبود آهن و کم خونی نیز شناخته می‌شود.

در ادامه برخی از خواص مهم زرشک برای کم خونی را معرفی می‌کنیم. همچنین اگر قصد آشنایی به‌صورت جامع به کلیه فواید این میوه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله را هم در سایت باغ ایران مطالعه بفرمایید.

حاوی آهن

زرشک حاوی مقادیر قابل‌توجهی آهن است که به‌عنوان یکی از اجزای اصلی خون، به خون سازی کمک می‌کند.

افزایش جذب آهن

زرشک سرشار از ویتامین C است که به خوبی با آهن جذب شده در بدن کار می‌کند و باعث افزایش جذب آهن از انواع غذا می‌شود.

افزایش تولید خون

زرشک حاوی فولیک اسید و ویتامین B12 است که این دو عنصر در تولید سلول‌های قرمز خون نقش بسزایی دارند.

حفظ سلامت قلب

زرشک حاوی پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. سلامتی و بهبود عملکرد این سیستم برای خون سازی حائز اهمیت هست.

افزایش سطح هموگلوبین

هموگلوبین یک پروتئین خونی است که در سلول‌های قرمز خون وجود دارد و برای حمل اکسیژن از ریه‌ها به سایر اعضای بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل وجود هموگلوبین در سلول‌های قرمز خون، سطح هموگلوبین در خون یکی از معیارهایی است که برای تشخیص کم خونی (آنمی) استفاده می‌شود.

زرشک باعث افزایش سطح هموگلوبین در بدن می‌شود و لذا به‌عنوان یک درمان طبیعی و خانگی برای کم خونی کاربرد دارد. همچنین بخوانید:ترب

افزایش سطح فریتین

فریتین یک پروتئین موجود در بدن است که نقش ذخیره کننده آهن را بر عهده دارد. این پروتئین در بافت‌های مختلف بدن، به ویژه کبد و طحال، ذخیره شده و در صورت نیاز به آهن، آن را به سایر بخش‌های بدن منتقل می کند. سطح فریتین در بدن می تواند نشان دهنده وضعیت آهن بدن باشد و کاهش آن به عنوان نشانگری برای کمبود آهن در بدن به کار می رود.

مطالعات نشان داده که مصرف زرشک می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای موثر در افزایش سطح فریتین در بدن مورد استفاده قرار گیرد. زرشک حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، ویتامین C و عناصر دیگری است که باعث افزایش جذب آهن در بدن می‌شود. این باعث می‌شود که سطح فریتین در بدن افزایش یابد و در صورتی که کمبود آهن وجود داشته باشد، به تشخیص آن کمک کند. به همین دلیل، مصرف زرشک می‌تواند به‌عنوان یکی از روش‌های کمکی در درمان کم خونی و کمبود آهن مفید باشد.

به طور کلی، زرشک می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای کم خونی مورد استفاده قرار گیرد.

برای تهیه زرشک درجه یک قائنات، می‌توانید به صفحه در فروشگاه باغ ایران مراجعه نمایید.

اگه زرشک 100% اعلاء و درجه یک لازم داری، ما از قطب تولید زرشک ایران (قائنات)، بهترین زرشک رو مستقیما از کشاورز با تضمین کیفیت و گارانتی برات ارسال می‌کنیم.. سوالی داری همین الان بپرس ?

آب زرشک را چه موقع بخوریم |بهترین زمان مصرف آب زرشک برای غلظت خون |بهترین زمان مصرف اب زرشک برای کبد چرب

جمع‌بندی

زرشک حاوی ویتامین ث، آهن و فولات (اسید فولیک) است که در زمینه تولید سلول‌های خونی و بهبود کم خونی موثر هستند.

همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زرشک می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از کاهش سطح هموگلوبین کمک نمایند.

شاید جالب باشد بدانید که کمبود آهن باعث کاهش انرژی و خستگی می‌شود، اما زرشک با بهبود کم خونی و افزایش تولید سلول‌های قرمز خون، باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی می‌شود.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم مقاله را هم مطالعه کنید. در این مقاله آجیل‌های خون ساز را به همراه دلایل مفید بودن آن‌ها برای خون سازی معرفی کرده‌ایم.

ضمنا فراموش نکنید که خواص زرشک در زمینه خون، فراتر از صرفا درمان کم خونی است، بلکه زرشک برای درمان دیابت و چربی خون نیز مفید هست. چناچه علاقه‌مند بودید، می‌توانید مقاله‌های زیر را نیز بخوانید:

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، سعی کردیم مختصر و مفید به معرفی فواید زرشک برای خون سازی بپردازیم. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده قیمت زرشک پفکی اعلا به‌صورت کیلویی، نیم کیلویی، 250 گرمی و 150 گرمی می‌توانید هر روز به این صفحه مراجعه کنید، البته قیمت خرید عمده متفاوت است که  به سایت ما مراجعه کنید

دکمه بازگشت به بالا