عمومیکسب و کار ایرانی

علت بوی بد فریزر یخچال

 خدمات تعمیر انواع یخچال فریزر

شرکت با به کار گرفتن تکنسین فنی و مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای نصب، سرویس و  است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره و همینطور درخواست تکنسین درخواست خود را به صورت رایگان و اینترنتی ثبت کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی کنیم. کارشناسان ما ابتدا دلایل بوی بد یخچال را شناسایی و سپس اقدام به تعمیر یخچال فریزر شما عزیزان میکنند. شعار ما کیفیت، سرعت و قیمت مناسب است.

شما میتوانید با شماره  برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید!

بوی بد یخچال دلیل آن مواد غذایی مانده و فاسد شده نمی‌باشد. به علت سردی هوای موجود در یخچال این مواد بوی خیلی کمی از خود ترشح می‌کنند. پس غالباً بودی بد یخچال از مواد مانده نمی‌باشد. مدل‌های مختلف یخچال‌ها ممکن است دچار این مشکل شوند. پس صرفاً مدل و نوع یخچال هم مطرح نمی‌باشد. هرگز این نکته را فراموش نکنید که یخچال شما می‌تواند از هر برند و شرکتی باشد، اما دچار چنین مشکلی شود. بوی بد یخچال غالباً درنتیجه استفاده نادرست، استفاده‌کنندگان خواهد بود. در این صورت دفترچه راهنمای یخچال می‌تواند به شما کمک ویژه‌ای کند؛ زیرا هر یخچالی فاکتورهایی برای تنظیم دما و استفاده خواهد داشت که باید بر اساس آن مورداستفاده قرار بگیرد. علاوه بر این مشکلات فنی یخچال هم می‌تواند دلیلی بر بوی بد یخچال شما باشد.

نقص فنی یخچال دلیل بوی بد یخچال

قسمت‌های مختلف یک یخچال ممکن است دچار این مشکل شوند. موتور یخچال یکی از قسمت‌هایی می‌باشد که همواره ممکن است دچار این بوی بد شود. علت بوی بد موتور یخچال می‌تواند ناشی از عدم هوادهی درست باشد. زمانی که هوادهی موتور درست نباشد هم‌چین مشکلاتی پیش می‌آید. هوادهی موتور یخچال به این صورت است که اگر فضای موردنیاز برای هوادهی مهیا نباشد و همچنین محل قرارگیری موتور یخچال درست نباشد، به موتور یخچال آسیب‌های جدی وارد می‌شود. بوی گاز یخچال هم یکی دیگر از مواردی است که در آشپزخانه علت بوی بد نامطبوع می‌باشد. گاز موجود در یخچال دلیل خنک کردن یخچال است و به‌طور مداوم مشغول به کار است. این قسمت از یخچال چنانچه دچار مشکل بوی بد شود، بوی نامطبوع را در طولانی‌مدت ایجاد خواهد کرد. گاز یخچال به علت هوا رسانی سرد به داخل یخچال می‌تواند علت بوی بد یخچال باشد. این کار هم در تمام مدتی که یخچال به برق متصل است، انجام می‌شود.

مطالب مرتبط

تأثیر مارک و برند یخچال در بوی بد یخچال

یک یخچال مجزا از اینکه دارای چه برند و مارکی می‌باشد ممکن است دچار این مشکلات شود. اینکه نوع استفاده مشتری صحیح یا ناصحیح می‌باشد به مدل و مارک یخچال ارتباطی ندارد. یخچال‌های سامسونگ را در نظر بگیرید. جدیدترین تکنولوژی روز و جدیدترین امکانات در سایزهای مختلف از خط تولید این شرکت خارج می‌شوند. بااین‌همه این یخچال‌ها هم دچار بوی نامطبوع می‌شوند. برای رفع این مشکلات راهکارهای مناسبی وجود دارد. بوی بد یخچال سامسونگ به معنی زیر سؤال رفتن مارک، مدل، کیفیت و… آن می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر یخچال شما چنانچه دچار این مشکل شوند، کیفیت آن پایین خواهد آمد. چراکه مواد غذایی و مواد نگهداری شونده این بو را به خود می‌گیرند و این غیرقابل‌تحمل خواهد بود. فقط یخچال‌های سامسونگ نیستند که دچار این شرایط می‌باشند. بوی بد یخچال ال جی نیز می‌تواند پایین آورنده کیفیت و اعتبار آن شود؛ اما نکته مهم این است که در اکثر مواقع در اثر استفاده نادرست و نگه‌داری نادرست چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

از بین بردن بوی فریزر از مواد غذایی |بوی بد گاز یخچال |رفع بوی بد یخچال با نوشابه

دلایل عمده بوی بد یخچال

یک یخچال زمانی که دچار بوی بد می‌شود، چنانچه این بو به‌صورت مداوم در فضای داخلی یخچال به گردش دربیاید، به‌سختی رفع می‌شود. به همین علت است که توصیه می‌شود به‌صورت مداوم فضای داخلی آن را تمیز کنید و همچنین در آن را باز نگه‌دارید. خرابی گاز و موتور می‌تواند عامل بوی بد یخچال باشد. در این صورت علت بوی بد پشت یخچال می‌تواند همین باشد. چراکه گاز و موتور معمولاً در فضای پشتی یخچال قرار می‌گیرند و گاهی ممکن است دلیل این بوی بد این موارد باشند. علل زیادی ممکن است ایجادکننده بوی بد در یخچال باشند. نقایص فنی و استفاده نادرست دو دلیل وجود بوی بد در یخچال به شمار می‌روند. در ادامه در رابطه با کم تأثیر ترین موارد تا مؤثرترین موارد تولیدکننده بوی بد در یخچال‌ها نکاتی را ذکر خواهیم کرد. هرکدام از این موارد به‌تنهایی می‌توانند بوی بدی در یخچال ایجاد کنند؛ اما زمان تولید این بوی بد برای هر مورد متفاوت خواهد بود.

تأثیر مواد غذایی در بوی بد یخچال و تمیز کردن

همان‌طور که گفته شد غذاها و مواد خوراکی که در یخچال نگهداری می‌شوند، یکی از مواردی هستند که پس از فاسدشدن چندان تولید بوی بد نخواهند کرد؛ اما این جمله به این معنی نمی‌باشد که به‌طورکلی بوی بد منتشر نخواهند کرد. غذاهای فاسد نیز به مقدار کمی بوی بد ترشح می‌کنند؛ که در مدت‌زمان نسبتاً طولانی بوی بد یخچال را فرا خواهد گرفت. آب و مایعات نیز چنین تأثیری در یخچال دارند. چنانچه در یخچال شما آب یا مایعات به مدت طولانی روی سطح سرد باقی بماند بوی نامطبوعی تولید خواهد شد. همین موضوع برای مواد غذایی آبکی نیز صدق می‌کند.

غذاهای چرب یکی دیگر از مواردی می‌باشند که بوی بد یخچال را افزایش می‌دهند. علت بوی بد یخچال ساید نیز می‌تواند از هم‌چین مواردی باشد. بازه زمانی که برای تمیز کردن یخچال‌ها در نظر گرفته‌شده به‌طورمعمول زیر ۲ هفته می‌باشد. برای اینکه بوی بد یخچال رفع شود و یا از ایجاد آن پیشگیری شود باید دو هفته یک‌بار یخچال را تمیز کرد.

تمیز کردن یخچال به شیوه خاص آن صورت می‌گیرد. سعی کنید در شست‌وشو و تمیز کردن فضای درونی یخچال از مواد شوینده طبیعی استفاده کنید. به علت نگه‌داری مواد غذایی و خوراکی، شست‌وشو با شوینده‌های شیمیایی کمی خطرناک می‌باشد. یا می‌توانید از مواد شوینده شیمیایی‌ای استفاده فرمایید که مقدار آنزیم‌های آن کم باشد.

مطالب مرتبط

اشتباهات مؤثر در تولید بوی بد یخچال

استفاده نکردن از یخچال یک مورد بسیار مهم می‌باشد. چنانچه یخچال بیش از سه روز یعنی ۷۲ ساعت کار نکند و خاموش باشد، بوی بد یخچال را خواهیم داشت. دلیل آن این است که داخل یخچال گرم خواهد شد و وجود مواد غذایی درون آن بوی بدی را به وجود خواهند آورد. چراکه سرعت فاسدشدن آن‌ها افزایش خواهد یافت. همچنین گاز موجود در فضای پشتی یخچال دچار خرابی می‌شود و تأثیر بسیار بالایی در تولید بوی نامطبوع یخچال دارد. همچنین خاموش بودن آن باعث می‌شود که میله‌های خنک‌کننده پشت یخچال کار نکنند. موارد گفته‌شده علت بوی بد یخچال ساید بای ساید و سایر مارک‌ها می‌باشند.

تمیز کردن موتور یخچال

برای تمیز کردن موتور یخچال باید کمی حساس‌تر برخورد کنید. موتور یخچال قلب آن است. فضای کافی برای هوادهی آن را فراهم کنید و چند وقت یک‌بار سعی کنید آن را گردگیری کنید. مشکلات فنی این قسمت از یخچال را به متخصصان این زمینه بسپارید و خود به حل این مشکلات نپردازید. بوی بد یخچال می‌تواند یکی از دلایل آن عدم کارکرد موتور یخچال باشد. همچنین سعی کنید یخچال را در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید. در این صورت کارکرد یخچال و هوادهی آن بهتر خواهد بود و یخچال عملکرد بهتری خواهد داشت.

تأثیر جنس یخچال در ایجاد بوی بد

درون یخچال‌های ما غالباً از جنس پلاستیک مقاوم می‌باشند. این پلاستیک بوی مواد غذایی را در خود ذخیره می‌کند و در درازمدت باعث ایجاد بوی نامطبوعی می‌شود. زمانی که یخچال شما بوی نامطبوعی می‌گیرد و با بیرون آوردن مواد غذایی، این بوی بد رفع نشد، درواقع چنین مشکلی برای شما به وجود آمده است. کافی است که یخچال را تمیز کنید. دیگر نشانه‌هایی از بوی بد نخواهید داشت؛ اما برای تمیز فضای درونی یخچال باید از مواد و شیوه‌های مناسبی استفاده نمود. یکی از مواد تمیزکننده و رفع کننده بوی نامطبوع یخچال، جوش‌شیرین می‌باشد. قهوه نیز یکی از موادی می‌باشد که علاوه بر انتشار بوی خوش و تلخ، بوی بد یخچال را جذب خواهد کرد. بدین‌صورت بوی بد از یخچال پاک خواهد شد و بوی قهوه جایگزین آن خواهد شد.

خراب شدن قطره‌چکان یخچال

یکی از مواردی که در یخچال‌های مختلف رخ می‌دهد. خراب شدن قطره‌چکان یخچال می‌باشد. قطره‌چکان یخچال وسیله‌ای می‌باشد که رطوبت یخچال را جذب می‌کند و با سرد کردن آن، خود نیز به یخچال در سرد کردن هوا کمک می‌کند. اگر این وسیله دچار خرابی شود، رطوبت در فضای درون یخچال را فرامی‌گیرد و در درازمدت باعث بوی بد می‌شود. برای اینکه بدانید مشکل بوی بد یخچال شما این مورد است، کافی است سینه یخچال که برای قطره‌چکان است را پیدا کنید. سینه را از یخچال بیرون بیاورید و سپس با آب بشورید. به همین راحتی می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

مطالب مرتبط

برای رفع بوی بد یخچال خاموش چه باید کرد؟

برای رفع بوی بد یخچال خاموش کافی است که شیوه تمیز کردن آن را یاد بگیرید. ابتدا محتویات درونی یخچال را خالی کنید. سپس تمام یخچال را خوب تمیز کنید. حال نوبت رفع بوی بد است سعی کنید از موادی که به بوی آن علاقه دارید و جاذب بوی اطراف می‌باشند، استفاده کنید. موادی مانند جوش‌شیرین، لیموترش، قهوه و… را می‌توان استفاده نمود. یکی از این مواد را انتخاب کرده و در نقاط مختلفی از یخچال قرار دهید. پس از تکرار این کار بوی بد رفع شده و بوی خوشی جای آن را خواهد گرفت.

پیشگیری از ایجاد بوی بد یخچال

برای جلوگیری از ایجاد بوی بد یخچال باید کار هایی را انجام دهید. اولین مورد این است که مواد غذایی را در ظروف دربسته نگه‌داری کنید. هیچ‌وقت یخچال را بیش از ۷۲ ساعت خاموش نگه ندارید. رفع بوی بد یخچال خاموش هم کار چندان سختی نیست؛ اما برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در یخچال یکی از کاره‌ای مهم این است که یخچال، بیش از ۳ روز خاموش نباشد. روشن ماندن یخچال آسیبی به آن نمی‌زند و حتی در حین مسافرت‌های خود می‌توانید آن را روشن نگه‌دارید. زیر یا پشت یخچال را خوب تمیز کنید. گاهی اوقات مواد غذایی زیر یا کنار یخچال ریخته می‌شوند و می‌تواند منشأ تولید بوی بد یخچال باشد.

شوینده‌ها و خوشبوکننده‌های یخچال

رفع بوی بد یخچال با استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده مخصوص هم امکان‌پذیر است. در کشورهای مختلفی ازجمله آلمان و ترکیه بهترین خوشبوکننده‌های مختلف تولید می‌شوند. خیلی از این خوشبوکننده‌ها مناسب برای شست و شوی یخچال می‌باشند. برای تمیز کردن یخچال کافی است یخچال را خاموش کرده و با یک‌تکه پارچه و شوینده یا خوشبوکننده سطح داخلی یخچال را تمیز کنید. سعی کنید قسمت‌هایی از یخچال را ازجمله قسمت‌های شیشه‌ای را با آب گرم شست‌وشو ندهید. تغییرات ناگهانی دمای این شیشه ممکن است به آن آسیب وارد کند. به همین علت آب ولرم را انتخاب کنید و قسمت‌های شیشه‌ای یخچال را در صورت جدا شدن، جدا کنید.

توصیه‌های نهایی رفع بوی بد یخچال

برای پیشگیری از ایجاد بوی بد یخچال باید شیوه درست استفاده از یخچال را یاد بگیرید. یخچال‌ها بر اساس شرکت سازنده خودشان نوع استفاده از آن‌ها متفاوت خواهد بود. به همین علت به همراه یخچال‌ها دفترچه راهنمای جامعی ارائه می‌شود. نصب و محل قرارگیری یخچال بسیار مهم می‌باشد. سعی کنید تراز یخچال را در نظر بگیرید. تمیز کردن پی‌درپی درون و قسمت‌های مختلف یخچال بسیار مهم می‌باشد. برای خوشبو کردن یخچالی که بوی بد دارد از مواد و میوه‌های طبیعی استفاده کنید. با رعایت نکات گفته‌شده و یادگرفتن شیوه درست تمیز کردن و همچنین تمیز کردن در بازه زمانی کوتاه این مشکل شما برای همیشه رفع خواهد شد. این نکته را به خاطر بسپارید که زمان طولانی خاموش بودن یخچال بسیار آسیب‌رسان خواهد بود و بوی نامطبوع تولید خواهد کرد

برای پیشگیری از ایجاد بوی بد یخچال باید شیوه درست استفاده از یخچال را یاد بگیرید. یخچال‌ها بر اساس شرکت سازنده خودشان نوع استفاده از آن‌ها متفاوت خواهد بود. به همین علت به همراه یخچال‌ها دفترچه راهنمای جامعی ارائه می‌شود. نصب و محل قرارگیری یخچال بسیار مهم می‌باشد. سعی کنید تراز یخچال را در نظر بگیرید. تمیز کردن پی‌درپی درون و قسمت‌های مختلف یخچال بسیار مهم می‌باشد. برای خوشبو کردن یخچالی که بوی بد دارد از مواد و میوه‌های طبیعی استفاده کنید. با رعایت نکات گفته‌شده و یادگرفتن شیوه درست تمیز کردن و همچنین تمیز کردن در بازه زمانی کوتاه این مشکل شما برای همیشه رفع خواهد شد. این نکته را به خاطر بسپارید که زمان طولانی خاموش بودن یخچال بسیار آسیب‌رسان خواهد بود و بوی نامطبوع تولید خواهد کرد .

مهم نیست از چه برند یخچال فریزری استفاده میکنید کافیست از طریق فرم زیر با کارشناسان ما در تماعلت بوی بد یخچال فریزر

علت بوی بد یخچال فریزر چیست و راهکار از بین بردن آن

یخچال از مهم ترین وسایل در آشپزخانه می باشد و باید در نگهداری از آن توجه بسیار داشت زیرا در نبودش نگه داری از خوراکی های درون آن بسیار سخت خواهد بود.

 

احتمال دارد که در طول استفاده کردن از دستگاه یخچال خود با مشکلاتی نظیر بوی بد یخچال روبرو بشوید، هر زمان که  مشکلاتی را در دستگاه یخچال خود مشاهده کردید در هر زمینه ایی با خیالی آسوده با دکتر آچار تماس بگیرید این کادر فعال حلال مشکلات دستگاه یخچال شما خواهند بود، علت بوی بد یخچال از چیست؟

گاهی در زمان نمایان شدن بوی بد در دستگاه یخچال احساس می کنید ایراد در کدام قسمت می تواند باشد، حس می کنید اگر غذا های باقی مانده ی موجود درون دستگاه یخچال را از آن خارج کنید می توانید بوی بد دستگاه یخچال را رفع نمایید در صورتی که این طور نیست و بهتر است علت اصلی را جویا بشوید.

موارد احتمالی علت بوی بد یخچال فریزر

به دلیل اینکه دستگاه های یخچال از جنس پلاستیک درست شده اند می توانند علت اصلی در پیدایش بروز این مشکل در دستگاه یخچال ها باشند.

بهتر است برای رفع این ایراد دستگاه یخچال خود را این گونه برطرف کنید، با قرار دادن یک ظرف در باز جوش شیرین درون دستگاه یخچال، این پودر می تواند بو های بد را از داخل دستگاه یخچال به خوبی جذب کند و بعد از چند روز دستگاه یخچال بوی خوب می دهد.

از خواص پودر جوش شیرین این است که به دلیل بی کربنات سدیم موجود در آن می تواند تعادل اسیدی و اسید را در هوا ایجاد کند و برای تمیز کردن داخل دستگاه یخچال هم می توانید از محلول آب و جوش شیرین استفاده کنید.

اگر می خواهید به صورت فوری دستگاه یخچال را تمیز کنید می توانید از قهوه کمک بگیرید، به این صورت که، به مقدار یک فنجان قهوه، آن را درون یک بشقاب قرار دهید و ظرف مدت 24 و یا 48 ساعت در داخل دستگاه یخچال خود قرار بدهید، زیرا قهوه می تواند بوی بد دستگاه یخچال را رفع نماید.

اگر در منزل یک دستگاه یخچال دیگر دارید می توانید برای چند ساعتی درب دستگاه یخچال را باز نگه دارید تا هوا به خوبی در داخل دستگاه یخچال به گردش در بیاید.

هیچ مواد غذایی را برای چندین ساعت داخل آن قرار ندهید، با گردش هوا می توان این بوی بد را از دستگاه یخچال دور کرد.

علت بوی بد یخچال فریزر سبزیجات موجود در یخچال

هر زمان که شما از دستگاه یخچال متوجه بوی بدی شدید، ممکن است که به علت وجود سبزیجات قدیمی موجود درون دستگاه یخچال باشد که با تمیز کردن آن احتمال دارد که بتوانید این بوی بد را از بین ببرید.

وجود اشکال در زیر صندوق میوه و سبزی

گاهی ممکن است که فضای میوه و سبزی ها علی الظاهر بسیار تمیز باشد ولی در قسمت زیرین کثیف شده باشد و آب و تکه نانی در قسمت زیرین رفته باشد و در اثر مدت زمان کپک زده باشد و باعث ایجاد این بوی بد شده باشد.

می توانید با خروج میوه و سبزی از داخل دستگاه یخچال و یک سطل آب گرم و مایع سفید کننده دستگاه یخچال را تمیز کنید و بعد از اتمام تمیز کردن با یک دستمال درون دستگاه یخچال را تمیز خشک کنید.

کپک زدن قطره چکان یخچال فریزر

در برخی از دستگاه های یخچال که مجهز به یک سینی برای جمع آوری رطوبت موجود درون دستگاه یخچال هستند، بهتر است که حواس تان به این موضوع باشد و هر چند وقت یک بار این قسمت را کاملاً تمیز کنید.

در صورتی که دستگاه یخچال تان دارای قطره چکان می باشد، یخچال تان را از برق جدا کرده و تمامی مواد غذایی را از دستگاه خارج کنید سپس سینی را با استفاده از آب گرم و مواد شوینده تمیز کنید تا بوی بد برطرف شود.

گاهی هم مقصر تولید این بوی بد دستگاه یخچال نخواهد بود، احتمال دارد که در قسمت زیرین دستگاه یخچال مواد غذایی و یا چیز دیگری افتاده و به قسمت زیرین رفته و در آنجا کپک زده و خراب شده است و با بیرون آوردن دستگاه یخچال از جایگاه خود می توانید این بوی بد را برطرف نمایید.

از دیگر فریزر:

  • قرار دادن میوه و سبزیجات بدون تمیز کردن و شستن در داخل دستگاه یخچال
  • قرار دادن مواد غذایی باقی مانده در داخل ظروف بدون درب در داخل دستگاه یخچال
  • پر بودن دستگاه یخچال تان بیش از حد مجاز
  • فاسد و خراب شدن مواد غذایی موجود داخل دستگاه یخچال
  • ریختن و پاشیده شدن دستگاه یخچال
  • استفاده نکردن از دستگاه یخچال برای چندین روز متوالی می تواند در ایجاد این بوی بد نقش داشته باشد.

از دیگر موارد که به درون یخچال مرتبط نمی باشد، این موارد می تواند شامل تمیز نکردن دستگاه یخچال برای یک مدت زمان طولانی و جمع شدن آب در سینی تخلیه دستگاه یخچال هم در ایجاد بروز این مشکل نقش مهمی می تواند داشته باشد.

تمیز نکردن یخچال پس از دو هفته

مهم نیست یخچال شما از چه برندی باشد باید بعد از دو هفته به صورت کامل تمیز شود، در صورتی که این کار را انجام ندهید بوی بد و نامطبوع در یخچال فریزر ایجاد می شود، برای اینکه تمیز کردن یخچال برایتان سخت نباشد نیاز به تخلیه کامل یخچال نیست می توانید روزی یک قفسه را تمیز کنید.

دلیل اینکه باید هر دو هفته یکبار یخچال را تمیز کنید این است ممکن است مواد غذایی یا مایعات در یخچال شما ریخته شده باشد که شما متوجه آن نشده باشید، در صورتی که یخچال را به موقع تمیز کنید بوی بد و نامطبوع ایجاد نمی شود.

استفاده نکردن از یخچال فریزر بیش تر از 72 ساعت

عدم استفاده از یخچال فریزر به مدت حداقل 48 ساعت و حداکثر به مدت 72 ساعت مسلماً باعث خرابی مواد غذایی موجود در یخچال می شود که این اتفاق می تواند به دلیل رفتن برق و یا خرابی یخچال بیفتد در این صورت بوی نامطبوع ایجاد می شود.

طبقات و کشو های یخچال

دیگر علت بوی بد فریزر یخچال در زمان مشاهده ی بوی بد در دستگاه یخچال بهتر است که طبقات و کشو های دستگاه یخچال را خالی کنید و از یخچال بیرون بیاورید.

همه ی کشوها و طبقات را با آب و کف به طور کامل بشویید و برای ایجاد یک پاکسازی کامل می توانید از محلول سرکه و جوش شیرین کمک بگیرید.

پاک نشدن چربی غذا ها

گاهی با قرار دادن مواد چرب در درون دستگاه یخچال احتمال دارد که این مواد چرب به داخل دستگاه یخچال تان ریخته بشود.

می توانید در صورت مشاهده با یک دستمال نم دارد آن را پاک کنید و از بروز بوی بد جلوگیری کنید زیرا در طول زمان که این چربی ها بماند بوی بدی را به وجود می آورد.

مواد غذایی را در هنگام قرار دادن درون دستگاه یخچال بهتر است که طوری قرار بدهید که از گردش هوا جلوگیری نکند و هوای سرد در همه جای یخچال گردش داشته باشد، تا از فاسد شدن مواد غذایی پیشگیری بشود.

وجود مواد غذایی که تاریخ انقضاء آن گذشته باشد

همان طور که می دانید مواد غذایی و خوراکی ها دارای یک تاریخ انقضاء هستند، در مواقعی که این مواد غذایی را درون دستگاه یخچال قرار می دهید.

بهتر است که تاریخ آن را بررسی کنید و از تولید ایجاد بوی بد در دستگاه یخچال در اثر فاسد شدن و گذشت تاریخ مواد غذایی جلوگیری به عمل آورید.

وجود دمای نامتناسب یخچال

یکی از علت های بوی بد در دستگاه یخچال وجود دمای نامناسب برای مواد غذایی درون دستگاه می باشد، به طور معمول دمای دستگاه یخچال باید بین 2 الی 3 درجه باشد.

تا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری بشود، البته در مناطق مرطوب دمای دستگاه یخچال فرق دارد.

کثیف شدن کویل ها و کندانسور و موتور یخچال

کثیف شدن قطعات مانند کویل ها و کندانسور که در قسمت پشت یخچال قرار دارد علت بوی بد پشت یخچال هستند.

به کمک مسواکی تمیز و استفاده نشده ذراتی که به کویل های کندانسور چسبیده اند را تمیز کنید، در صورتی که بوی بد بر طرف نشد با مرکز ما تماس بگیرید و درخواست تکنسین بدهید، اگر کندانسور یخچال کثیف باشد عملکرد آن دچار مشکل شده و کارایی آن پایین می آید، که باید برا بر طرف کردن مشکل دستگاه را از برق خارج کرده و پنل پشتی یخچال را باز و تمیز کنید. چرا یخچال و فریزر شما بوی بد میدهد ؟ اگر یخچال یا ساید بای ساید شما بوی زننده، نامطبوع و حتی بوی بدی مانند تعفن می دهد نگران نباشید این مقاله به شما کمک می کند تا علت بوی بد یخچال و ساید بای ساید را شناسایی و رفع کنید.

به دلیل استفاده مداوم از يخچال داشتن بوي نامطبوع به شدت آزار دهنده خواهد بود شما میتوانید برای یافتن علت بوی بد یخچال، فریزر و ساید بای ساید ها در تمامی برندها نظیر ال جی، سامسونگ، دوو، جنرال الکتریک، پارس، اسنوا، الکترواستیل، هیمالیا، امرسان و … ادامه این مطلب را دنبال کنید تا از شر این مشکل آزار دهنده با راهکارهایی ساده خلاص شوید.

شما می توانید در قسمت دیدگاه در پایان این مطلب نظرات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخگوی شما باشند.

چرا یخچال بوی بد می دهد؟

علت بوی بد یخچال بخاطر وجود باکتری ها و کپک ها

پاسخ کوتاه به اینکه چرا یخچال و ساید بای ساید شما بوی بد میدهد این است که رشد باکتری ها و کپک ها در دستگاه باعث ایجاد بوی بد و تعفن می شوند.

این کپک های تهدیدآمیز در مناطقی رشد می کنند که دارای رطوبت هستند.

این رطوبت می تواند:

  • از ریخته شدن مواد غذایی
  • تبدیل بخار داغ ماده غذایی به مایع پس از درون قسمتها و یا محفظه يخچال باشد.
  • حتی ممکن رطوبت با باز ماندن درب از خارج دستگاه وارد آن می شود.

به محض ورود رطوبت، کپک ها با در اختیار گرفتن هر مکانی که بتوانند جای خود را بگیرند، شروع به تکثیر می کنند.

وقتی آنها تبدیل به توده ای بزرگ از کپک و باکتری شدند، می توانید حضور آنها را از طریق بوی بسیار بد تشخیص دهید.

اکنون تا حدی می دانید که علت بوی بد یخچال فریزر چیست دانستن این مسئله نیمی از مشکل است، اما کل مسئله نیست.

به عنوان مثال وجود گوشت در یک قسمت به مدت طولانی باعث فاسد شدن آن خواهد شد که عواقب آن مشخص است.

حال برای از بین بردن بوی گوشت گندیده و حتی موادی که بوی تند تری دارند مثل سیر و پیاز در یخچال باید چه کرد، در ادامه برای از بین بردن بو تعفن و فساد تمام مواد غذایی که به دلایل مختلف خراب شده اند راهکارهایی را توضیح داده ایم.

چگونه می توان دلیل بوی بد یخچال و ساید بای ساید را پیدا کرد و آن را از بین برد؟

بیایید با ساده ترین کارها شروع کنیم تا با کمترین زمان این مشکل را رفع کنیم.

مرحله 1: دما را پایین بیاورید

کاهش دما احتمالاً ساده ترین راه حل است.

در حالت مطلوب، یخچال شما باید بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد باشد باشد.

اگر در مکانی بسیار مرطوب زندگی می کنید، راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از جمع شدن رطوبت کافی نیست.

مرحله 2: ابتدا درب را بررسی کنید، سپس بقیه قسمت ها

وقتی به دنبال غذای خراب هستید، ابتدا وسایل درب را بررسی کنید.

مردم فراموش میکنند که مواد غذایی داخل درب سریعتر خراب می شود.

بنابراین حتی اگر تاریخ انقضا ممکن است چند روزی مانده باشد، شیر، تخم مرغ و سایر مواد غذایی که ممکن است محل رشد کپک ها باشند را بازرسی کنید.

معمولا تخم مرغی هایی که ترک دارند و در داخل درب قرار می دهیم می تواند علت بوی بد یخچال فریزر باشد.

بعد از درب، برای یافتن علت بوی بد بخش پشت یخچال را بررسی کنید، همه خریدهای گذشته خود را با استشمام و با نگاهی دقیق وارسی کنید.

مرحله 3: استفاده از بوبر های یخچال

بالشتک های سیلیسی می توانند به جذب رطوبت اضافی حاصل از محصولات کمک کنند.

بالشتک های سیلیسی می توانند با جلوگیری از پوسیدگی زودرس محصولات، بوها را از يخچال دور کنند.

همچنین می توانید ظرفی را که در یخچال بو خاصی جذب می کند را برای بوزدایی روی قفسه قرار دهید.

جوش شیرین احتمالاً محبوب ترین محصول برای بوزدایی یخچال فریزر است، با این وجود می توان از مقداری قهوه و ذغال چوب نیز به عنوان بوبر استفاده کرد.

اگر این هم جواب نداد، وقت آن است که منبع این بو را پیدا کنید.

بوزدایی با جوش شیرین

مرحله 4: تمیز کردن و بوزدایی کامل یخچال و ساید بای ساید

جایی که پلاستیک بدنه با شیشه های قفسه در ارتباط هستند، مکانی است که رطوبت و آلودگی جمع می شود.

ممکن است بوزدایی یخچال زمانیکه نیاز به تمیز کردن کامل دارد کاری زمانبر باشد.

اگر بعد از انجام مرحله 1 تا 3 یخچال شما هنوز بو می دهد، وقت آن است که شروع به پاکسازی یخچال کنید.

یک یخدان یونولیتی تهیه کنید، تمام مواد غذایی خود را در آن با مقداری یخ پر کنید و بروید برای رفع بوی بد یخچال.

این روزها بسیاری از قفسه یخچال ها درز گیر دارند.

قفسه هایی که از ریختن و پخش شدن مواد غذایی به دیگر قفسه ها و بوجود آمدن یک محل کثیف بزرگ جلوگیری می کنند.

با استفاده از ضد عفونی کننده ها و پاک کننده ها ابتدا شروع به پاک کردن مناطقی که شیشه با قفسه ها پیوند دارند بکنید.

با پیدا کردن دلیل تعفن قادر به از بین بردن بوی هر نوع گوشت مرغ، ماهی، گوسفند فاسد و حتی تخم مرغ شکسته که گندیده است بکنید.

بررسی قرار گیری وضعیت مواد غذایی

بیشتر بدانیم: چیست؟

علت بوی یخچال فریزر پس از تمیز کردن کامل اجزا چیست و چگونه آنرا برطرف کنیم؟

اگر حتی پس از تمیز کردن، بوی آن همچنان ادامه دارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برای سرویس کردن دستگاه اقدام کنید.

بوی بد ممکن است از جمع شدن آب در سینی زیر یخچال به مشام برسد.

گاهی اوقات یک فیلتر آب آسیب دیده یا تمام شده می تواند بو ایجاد کند.

حتی می تواند گرفتگی داخل سیستم تخلیه یخچال باشد.

در هر صورت برای یافتن علت بوی بد یخچال فریزر و انجام بوزدایی و رفع آن باید اقدام کنید.

نشت مبرد و روغن از کمپرسور در قسمت پشت یخچال دلیل بوی بد یخچال است.

حال اگر نمی دانید علت بوی بسیار بد پشت یخچال فریزر چیست بهتر است آنرا کمی جلو بکشید و ببیند آیا موتور علت بوی بد یخچال است.

چگونه از شر بوی بد در یخچال خلاص شویم؟ 6 راه برای بوزدایی و رفع بوی نامطبوع يخچال و ساید بای ساید

اگر فراموش کرده باشید بعد از یک هفته کاهو را بیرون بریزید و چه اجازه دهید که ظرف شیر چند روز از تاریخ انقضایش بگذرد همه این ها می تواند علت بوی بد یخچال شود.

در برابر کامل بسته شدن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید و چون اگر درست بستن آن را فراموش کنید این امر باعث تشدید بو تعفن می شود.

بدترین قسمت در مورد بوها این است که در بیشتر موارد، ناشی از کپک یا باکتری است.

این میکروب ها در جاهایی که رطوبت قابل توجهی وجود دارد نامرئی هستند و رشد می کنند تا یخچال شما را به مکانی ایده آل برای سکونت آنها تبدیل کنند.

به تاریخ مصرف مواد غذایی دقت کنید

چه وسایلی برای بوزدایی و رفع بو در یخچال فریزر مورد نیاز است؟

  • جوش شیرین
  • سرکه
  • پارچه نانو یا اسنفج نو
  • جو دو سر یا قهوه

مراحل رهایی از بوی بد در یخچال

ابتدا همه چیز را از یخچال خارج کرده و مواردی را که ممکن است خراب یا منقضی شده باشند دور بریزید.

شیشه ها یا ظروف چسبناک یا باقی مانده مواد غذایی را پاک کنید.

بعد، هر سطح داخل یخچال مانند کشوها، قفسه های قابل تنظیم را برداشته، آنها را در آب گرم و صابون ظرف خیس کنید و سپس تمیز کنید.

ما پیشنهاد می کنیم که از اسپری های شیمیایی چند منظوره صرف نظر کرده و محصولات ساده و طبیعی مانند محلول جوش شیرین و سرکه را که جذب کننده بوی طبیعی هستند، انتخاب کنید.

این نه تنها یک روش بوزدایی طبیعی است، بلکه باعث از بین رفتن لکه ها هم خواهد شد.

برای شروع روند پاکسازی، از یک پارچه نانو یا اسفنج جدید استفاده کنید که قدرت پاک کنندگی خوبی دارند.

همچنین می توانید از یک مسواک نازک برای بررسی شکاف و فضاهای کوچکتر در جایی که ممکن است ذرات غذا به دام بیفتد استفاده کنید.

انجام اینکار به جلوگیری از انتشار باکتری های عامل بو کمک می کنند.

مقدار کمی سرکه و جوش شیرین را مستقیماً به وسایل تمیزکننده خود بمالید.

پاک کردن در حالی که یخچال خالی است، از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.

حتما زیر کشوها را پاک کنید و سقف، کناره ها و درها را بشویید.

قسمت بیرونی یخچال را نیز فراموش نکنید، زیرا این سطوح می توانند بو را انتقال دهند.

شستشو با آب گرم را ادامه دهید تا جایی که تمام آثار محلول پاک کننده رفع شود.

جلوگیری از بو در یخچال

هنگامی که یخچال را عاری از پسماند و کثیفی کردید، می خواهید از ایجاد مجدد بو جلوگیری کنید.

یکی از راه های انجام این کار با استفاده از وسایل منزل این است که یک لایه نازک جوش شیرین را روی یک صفحه سینی پهن کرده و یک شب در یخچال بگذارید.

اگر جوش شیرین در دست ندارید، جو دوسر و قهوه نیز جذب کننده بوی طبیعی هستند و کار را به همان خوبی انجام می دهند.

نکته اضافی: از توپ های پنبه ای آغشته به وانیل استفاده کنید تا رایحه مطبوعی در یخچال بماند.

نکته دیگر: اگر یخچال شما لکه دار است، جوش شیرین را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید.

خمیر را روی لکه ها پخش کنید و بگذارید حداقل یک ساعت قبل از پاک شدن بماند.

بیشتر بدانیم: چیست؟

علت بو گرفتن مواد غذایی در فریزر چیست؟

بوی زننده معمولا در فریزر های جدید که سیستم نوفراست (بدون برفک) هستند به مراتب کمتر مشاهده می شود.

خود برفک می تواند می تواند باعث مرطوب شدن مکان فریزر باشد و علت بو گرفتن مواد غذایی در آن باشد.

اما در کل فریزرها باید به 3 نکته توجه کرد

  1. بسته شدن کامل درب فریزر
  2. سالم بودن لاستیک دور درب
  3. انتخاب دمایی مناسب بین منفی 14 تا 18

البته باید حواستان باشد که مبادا دوشاخه فریزر از پریز برق در آمده باشد.

حتی ممکن است در جعبه فیوز، فیوز مربوط به دستگاه پریده یا در حالت Off قرار گرفته باشد.

قرار گرفتن مواد غذایی به مدت طولانی و رعایت نکردن عوامل فوق علت بو گرفتن مواد غذایی در فریزر خواهد بود.

علت بوی بد قسمت پشت و موتور یخچال و ساید بای ساید چیست ؟

استشمام بوی بد حتی ممکن است این اخطار باشد بخش های گوناگون دستگاه احتمالا ایراد داشته باشد.

بخشی از پشت یخچال که موتور و اواپراتور در آن قرار دارد ممکن است دچار مشکلاتی شده باشند که بوی بد از آن قسمت ساطع می گردد.

علت بوی بد قسمت پشت و موتور یخچال می تواند به دلیل نبود فاصله مناسب بخش پشتی دستگاه با دیوار باشد این بدان معناست که فن نمی تواند بخوبی عمل تهویه و گردش هوا را به درستی انجام دهد و با وجود میزان رطوبت موجود در هوا و گرمای موتور می تواند علت بوی بد قسمت پشت و موتور یخچال باشد. این مورد می تواند آسیب جدی به موتور وارد کند چون به خوبی خنک نمی شود.

از این مورد هم نباید غافل شد که در کمپرسور گاز مبرد و روغن وجود دارد با وجود نشت کم از هر یک و ریخته شدن آن روی کمپرسور میتواند علت بوی بد قسمت پشت و موتور یخچال باشد. بی تفاوتی نسبت به این بو زننده باعث استشمام آن در طولانی مدت خواهد شد.

نحوه بوزدایی موتور و قسمت پشت یخچال

کمپرسور (موتور) وظیفه دمیدن و مکیدن مبرد را در سیکل سرمایش دارد و مهمترین نقش را برای انجام عملکرد درست یخچال ایفا می کند.

ابتدا سعی کنید برای گردش هوا به درستی در قسمت پشت دستگاه حداقل 10 تا 15 سانتیمتر فاصله آن را با دیوار پشتی حفظ کنید.

این فاصله می تواند باعث بوزدایی به مرور باشد.

اما اگر شاهد پس زدن روغن روی کمپرسور باشید.

در ابتدا دستگاه را از برق بکشید.

در گام بعد سعی کنید برای چربی زدایی روغن از محلول های پاک کننده قوی استفاده کنید.

بیشتر بدانیم:

توجه به عواملی ساده با 7 راهکار راحت برای بوزدایی

بوی بد اغلب در اثر خرابی الکتریکی یا جدا شدن اتفاقی دوشاخه از پریز برق ایجاد می شود.

هنگامی که غذا بیش از حد می ماند، در نهایت می تواند یخچال شما را با بوی وحشتناکی پر کند.

اولین قدم این است که یخچال خود را تمیز کنید.

تمام مواد غذایی خراب و کپک زده را از یخچال شما خارج کنید.

طبقه هایی که روی آن مواد غذایی چکیده شده است را بیرون بیاورید و آن ها را تمیز کنید.

میتوانید از توپ نفتالین در طبقه ها استفاده کنید.

مهم است که گردش مناسب هوا در یخچال وجود داشته باشد، بنابراین مواد غذایی را با نظم بچینید.

توجه داشته باشید که دما به طور مساوی در یخچال توزیع نمی گردد محفظه های مختلف دارای سطح خنکی متفاوتی هستند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که غذای مناسب را در محفظه درست نگهداری می کنید.

بیشتر بخوانیم:

استفاده از مواد طبیعی برای بوزدایی که در خانه شما وجود دارد

در آشپزخانه شما مواد مختلفی مانند دانه های قهوه، لیمو، بلغور جو دوسر و سرکه وجود دارد که به از بین بردن بوی بد آشپزخانه کمک می کند.

سرکه و جوش شیرین خاصیت از بین بردن بو دارند، بنابراین نگه داشتن یک کاسه پر از سرکه در داخل یخچال به شما در دستیابی به نتایج مطلوب کمک می کند.

در اینجا لیستی از راهکار های وجود دارد که بدون استفاده از مواد شیمیایی وجود دارد که به از بین بردن بوی بد یخچال کمک می کند. به پایین بروید تا درباره آن بیشتر بدانید:

مواد مورد نیاز:

  1. جوش شیرین دارای خاصیت از بین بردن بو است. یک کاسه پر از جوش شیرین برداشته و این را داخل یخچال خود قرار دهید و درب آن را ببندید. اجازه دهید چند ساعت بماند.
  2. سرکه به خنثی سازی بوی بدی که از یخچال شما بیرون می آید کمک می کند. یک فنجان یا کاسه پر از سرکه سفید را داخل یخچال قرار دهید تا تاثیر مطلوبی حاصل شود.

اقدام برای از بین بردن بو پس یافتن علت بوی بد یخچال

  1. بلغور جو دوسر در صورت نگهداری در یخچال و در یک کاسه آلومینیومی بوی بد را از بین می برد
  2. چند برش لیمو بگذارید و بگذارید داخل یخچال شما بمانند. به جذب بوی نامطبوع یخچال کمک می کند.
  3. چند گلوله پنبه ای را با روغن گیاهان خوشبو خیس کنید و در یخچال قرار دهید. یک روز در را ببندید.
  4. ذغال را در یک کاسه قرار داده و داخل یخچال قرار دهید. دمای یخچال را روی حداقل تنظیم کنید و درب یخچال را به مدت سه روز بسته نگه دارید.

از بین بردن بوی گوشت و پیاز در یخچال با استفاده از ذغال

  1. مقداری دانه قهوه تازه آسیاب شده بریزید و آن را در ورق پخت پخش کنید و یک شب در یخچال قرار دهید. به جذب بوهای نامطبوع کمک می کند.

یافتن علت بوی بد یخچال فریزر و بوزدایی با قهوه

 

دکمه بازگشت به بالا