علم و تکنولوژی

علت خرابی باتری سامسونگ نوت 5

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی ابزارهایی که در طی 10 سال اخیر توانست با سرعت بسیار زیادی پیشرفت کرده و مورداستقبال تمام مردم دنیا قرار گیرد گوشی های هوشمند بود؛ امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید این این ابزار جهت دهنده فعالیت دارند که یکی از معروف ترین آن ها شرکت سامسونگ است.

شرکت سامسونگ براساس پیشرفت تکنولوژی روز دنیا سالانه چندین مدل از گوشی های خود را با قابلیت های بی نظیری به بازار ارائه می نماید که در میان تمامی آن ها سری نوت با استقبال بی نظیری به خصوص از سوی نسل جوان روبرو شد که این امر موجب شد تا این شرکت در طی یک دهه از چندین مدل سری نوت که هر کدام در نوع خود منحصر به فرد بودند رونمایی کند که یکی از آن ها سامسونگ نوت 5 بود.

طراحی

سامسونگ گلکسی نوت 5

محصولی بی نظیر از شرکت سامسونگ که باتری آن به صورت داخلی تعبیه شده باشد و قاب جلو و عقب ان برگرفته از مدل گوریلاگلس 4 بود و در تمام دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. طراحی این مدل تا حد زیادی به سری اس 6 همین شرکت شباهت داشت با این تفاوت که قاب جلویی سامسونگ نوت 5 فلت تر و سایز صفحه نمایش نیز بزرگتر بود.

اگرچه چندین سال از تولید سامسونگ نوت 5 می گذرد اما با توجه به امکانات و قابلیت های بی نظیری که دارد کماکان یکی از بهترین مدل های گوشی سامسونگ به شمار می آید.

باتری سامسونگ نوت 5

باتری این مدل گوشی از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی آمپر و ولتاژ 3.8 ولت می باشد که این میزان ظرفیت برای حدد 48 ساعت استفاده از گوشی براورد شده است، لازم است که بدانید بعد از مدت زمانی استفاده از گوشی،  کاهش ظرفیت باتری آن امری طبیعی است.

اما با این وجود نمی توان علت خرابی باتری نوت 5 را کاهش ظرفیت و پایان عمر مفید ان دانست بلکه عوامل دیگری نیز در این مورد تاثیر گذار خواهند بود که در ادامه به ذکر این موارد می پردازیم:

علت خرابی باتری سامسونگ نوت 5

  • خالی شدن سریع باتری نوت 5 به دلیل پایان عمر مفید آن

یکی از شایع ترین علت خرابی باتری سامسونگ نوت 5 پایان عمر مفید ان است که این امر به عواملی از قبیل میزان و چگونگی استفاده کاربر از گوشی بستگی دارد و میانگین مدت زمان عمر مفید آن را 2 الی 5 سال می توان تخمین زد.

در این مورد باتری تغییر شکل پیدا می کند و یا حتی گاهی ممکن است موجب جدا شدن درب پشت گوشی شود.

اگر با چنین موردی روبرو شدید در اولین فرصت برای تعویض باتری به مراکز معتبر و یا نمایندگی های گوشی سامسونگ مراجعه کنید زیرا سهل انگاری در تعویض باتری موجب صدمه دیدن سایر قطعات گوشی می شود.

  • خرابی باتری نوت 5 بعد از وارد امدن ضربه، آب خوردگی و…

وارد امدن ضربه- حرارت و مواردی از این قبیل، از دیگر عوامل خرابی باتری نوت 5  است، در صورت مواجه با چنین مشکلی باید سریعتر به منظور عیب یابی به یکی از نمایندگی های معتبر گوشی سامسونگ مراجعه کنید.

  • خرابی باتری نوت 5 به دلیل اختلالات نرم افزاری

اختلالات نرم افزاری یکی دیگر از علت های خرابی باتری سامسونگ نوت 5  است که در چنین موردی شارژ باتری گوشی به صورت ناگهانی بدون آن که از ان استفاده زیادی شده باشد خالی می شود لذا در چنین شرایطی باید برنامه مخرب را به یکی از روش های ذیل شناسایی و پاک کنید

  • راه اندازی گوشی در حالت امن (Safe mode): اگر زمانی که گوشی در این حالت قرار گرفت مشکل تخلیه باتری برطرف شد می توان دلیل آن را یکی از برنامه های نصب شده بر روی گوشی دانست پیشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل برنامه هایی را که اخیرا نصب کرده اید بررسی نموده و حذف نمایید.
  • پاک کردن cache partition : با این روش نیز می توانید مشکل خالی شدن سریع گوشی خود را برطرف کنید.
  • ریست فکتوری گوشی: اگر به یکی از دو روش قبل موفق به پیدا کردن برنامه نرم افزاری مخرب نشدید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید بهتر است قبل از انجام این کار از اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا