عمومیکسب و کار ایرانی

محسن تنابنده در رهایم کن، سریال جدید فیلیمو

چندی پیش که خبر پخش سریال رهایم کن از فیلیمو آمد، یک چیز نظر مخاطبان را به خود جلب کرد و آن چیزی نبود جز حضور محسن تنابنده در سریال رهایم کن.

این سریال عاشقانه جدید جزو سریال های پر ستاره شبکه نمایش خانگی است و نام هایی همچون هوتن شکیبا، هدی زین العابدین، شهرام قائدی، رابعه مدنی، آزاده صمدی، حسن معجونی و یوسف تیموریدر آن می درخشد. اما ایفای نقش محسن تنابنده آن هم در نقش اول مرد داستان، جذابیت دیگری برای طرفداران او و البته بینندگان سریال های ایرانی داشت. در ادامه این مطلب بازی محسن تنابنده در نقش حاتم در این سریال و در ادامه بیوگرافی و کارهای هنری او را بررسی خواهیم کرد؛ پس تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تلویزیون |دانلود سریال رهایم کن |رهایم کن قسمت جدید

محسن تنابنده؛ حاتم سریال رهایم کن

هنوز چیزی از پخش سریال جدید شهرام شاه حسینی نگذشته اما خبر حضور محسن تنابنده در رهایم کن مثل یک بمب در فضای مجازی سر و صدا کرد. این بازیگر خوش نام و محبوب سینما و تلویزیون بارها ما را با نقش آفرینی های متفاوت و استعداد بی حد و حصرش متعجب کرده و حالا باید منتظر تماشای قسمت های بیشتری از سریال رهایم کن بود و دید این بار چگونه ما را سورپرایز می کند!

داستان سریال در مورد دو برادر به نام های حاتم و هاتف از روستای شاهرود است. پسر ارشد خانواده؛ حاتم با بازی درخشان محسن تنابنده یک معدن را می گرداند و به نحوی خان و ارباب مردم روستا به حساب می آید. به گونه ای که ما در قسمت اول سریال رهایم کن می بینیم که برای اداره این معدن با بازرس حکومت وارد مشاجره می شود و وقتی یکی از زنان کارگردان معدن که از دیر آمدن همسرش نگران است، برای اطلاع از وضعیت همسرش به سراغ حاتم آمده و از او کمک می خواهد. حاتم در زندگی شخصی اش هم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند، پسری سندورم داونی دارد و همسر سابقی که روابطش و جدایی اش همه مرموز و گمنام است. در بین مشکلات و چالش های زندگی اما عشق مارال یا پرستار پسرش است که او را زنده و امیدوار نگه داشته است.

در خلاصه داستان سریال رهایم کن آمده که مشکلات زندگی حاتم با بازی محسن تنابنده به همین جا ختم نمی شود. در قسمت های بعدی این سریال خواهیم دید که جان برادر مارال در خطر است و هنگامی که حاتم به کمک او می رود متوجه می شود رابطه ای پیچیده بین او و برادر کوچکش یعنی هاتف برقرار است که احتمالا در قسمت های پایانی این سریال شاهد گره گشایی آن خواهیم بود.

محسن تنابنده به خوبی توانسته شخصیت حاتم را به تصویر بکشد، با همان جدیت، دلرحمی و عشق پخته ای که در سر دارد. شخصیت حاتم مثال مرد هایی است که زندگی با آن ها خوب تا نکرده اما آن ها با زندگی خوب تا می کنند، محسن تنابنده هم توانسته همین حس را به راحتی به مخاطبش القا کند. جدیتی که در سکانس بحث با بازرس حکومتی از خود نشان می دهد، پک عمیق سیگارش و تناژ صدایی که برای صحبت با بازرس انتخاب می کند، روی جدی و سخت شخصیت حاتم را به مخاطب  نشان می دهد.

از طرف دیگر اما لبخند ناشیانه ای که به مارال می زند، انتخاب جملات مهربانانه اما با صلابتی که به همسر کارگر معدنش می زند تا او را از نگرانی در بیاورد و یا حتی زمانی که در مورد پسرش صحبت می کند، مخاطب را قانع می کند که حاتم پوستی مانند شیر اما قلب یک پرنده را دارد! و تمام این ظرافت و تعلق خاطر به کاراکتر از کسی جز محسن تنابنده بر نمی آید. محسن تنابنده ای که تا به حال انواع و اقسام نقش ها را بازی کرده و از پس همه آن ها هم به راحتی بر آمده است. از نقش فوق العاده طنز او در سریال پایتخت گرفته که خود یکی از نقش های ماندگار در ذهن و قلب ایرانیان شده؛ تا بازی جدی اش در در فیلم دانه های ریز برف. در ادامه با بیوگرافی و کارنامه هنری این بازیگر محبوب ایرانی بیشتر آشنا می شویم.

تلویزیون |دانلود سریال رهایم کن |رهایم کن قسمت جدید

همه چیز در مورد محسن تنابنده

شاید پذیرفتنش سخت باشد اما حاتم سریال رهایم کن همان نقی معمولی سریال پایتخت است! به جرات می توان گفت حضور محسن تنابنده در رهایم کن یکی از امتیازات این سریال است و مخاطبان بیشتری را به این سریال جذب می کند.

محسن تنابنده بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی متولد 26 فروردین ماه سال 1354 در تهران است. او تحصیلاتش را در در زمینه بازیگری در دانشگاه هنر به پایان رسانده و از سال 74 و از بازی در تئاتر به دنیای بازیگری وارد شد. یکی از مهم ترین کارهای کارگردانی او که با موفقیت بسیار زیادی همراه شد، کارگردانی سریال پایتخت بود و با بازی در همین سریال توانست این سریال را در حافظه جمعی ایرانیان ثبت کند.

تنابنده به گفته خودش از کودکی به بازیگری علاقه مند بوده و در دوران کودکی و دانشجویی هم بیکار نبوده و در نقش های مختلفی روی صحنه تئاتر و نمایش رفته است. اما جدی ترین تجربه بازیگری او بازی در نمایش بارعام و عصبی به نویسندگی و کارگردانی حسن وارسته در سال 74 باز می گردد. بعد از موفقیت هایی که در صحنه نمایش و تئاتر داشت، این چهره مطرح سریال رهایم کن، وارد حوزه سینما شده و اولین تجربه جلوی دوربین خود را با بازی در فیلم سینمایی دانه های ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی به دست آورد.

از بازی متفاوت محسن تنابنده در سریال رهایم کن گفتیم، بد نیست سابقه ایفای نقش های متنوع و متفاوت او را نیز بررسی کنیم. تنابنده پیش از این هم در ایفای نقش های متفاوت و خاص خود را به چالش کشیده و از آن پیروز هم بیرون آمده بود. یکی از آن چالش ها بازی در سریال شاهگوش بود که در نقش های کاملاً متفاوت و با گریم های متنوع روی صحنه آمد و تبهر و استعداد خود را به رخ بینندگان کشید. در نهایت هم به پاس زحماتش  برنده بهترین بازیگر مرد را در جشن حافظ سال 93 و جشنواره بین المللی فیلم یاس در سال 95 شد. البته بازی محسن تنابنده در سریال ابله به کارگردانی کمال تبریزی که در نقش یک زن و با گریم یک زن هم به ایفای نقش پرداخت، دست کمی از سریال شاهگوش ندارد. حال که با بیوگرافی و کارنامه هنری این بازیگر توانا و مستعد آشنا شدیم، بهتر درک می کنیم که چرا محسن تنابنده برای بازیگر نقش اول مرد رهایم کن، انتخاب کاملاً صحیحی بوده است.

تلویزیون |دانلود سریال رهایم کن |رهایم کن قسمت جدید

در آخر

گاهی یک سریال یا یک فیلم با نقش اول مرد یا زنش به موفقیت می رسد. شاید حضور محسن تنابنده در سریال رهایم کن نیز شاهدی بر این مدعا باشد. در هر صورت وجود نام این بازیگر مشهور و محبوب در بین اسامس بازیگران اصلی رهایم کن و بازی بی نظیر و درخشش حتی در قسمت اول این سریال نیز عامل بسیار مهمی در جذب بینندگان بود. اما نظر شما چیست؟ نظراتتان را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا