عمومیکسب و کار ایرانی

مقایسه فشار سنج خشک با گیج فشار روغن

انتخاب یک فشار سنج برای برنامه شما شامل چندین تصمیم است. روغنی یا خشک؟ این ممکن است تصمیم کوچکی به نظر برسد، اما چگونه می‌دانید کدام یک واقعا ضروری هستند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چه زمانی و چرا باید اندازه گیری روغن را به جای خشک انتخاب کنید. خواندن این مقاله به شما در انتخاب فشارسنج مناسب کمک می کند.

مقایسه فشار سنج خشک با گیج فشار روغن

ترازو یکی از پرکاربردترین وسایل برای اندازه گیری وزن است. دو نوع اصلی روغن و میوه خشک وجود دارد. دانستن مزایا و معایب ترازوهای مرطوب و خشک می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند، پس با مقاله مقایسه ترازو چربی خشک و سنگین ما همراه باشید.

گیج فشار خشک به طور گسترده در دنیای قطعات صنعتی و تجاری استفاده می شود. بیشتر گیج‌های فشار که پیدا می‌کنید، گیج‌های خشک هستند که بیشتر در پمپ‌های دوچرخه، کمپرسورها، رگولاتورهای هوا و گاز و موارد دیگر یافت می‌شوند. گیج خشک برای اکثر کاربردها ارزان و دقیق است و اگر چیزی بشکند ارزان است و بدون دردسر قابل تعویض است. با این حال، با گذشت زمان یا در شرایط شدیدتر، یک صفحه فشارسنج خشک می‌تواند رطوبت را جمع‌آوری کند و خواندن صفحه را غیرممکن یا دشوار می‌کند. حتی در محیط های سرد، رطوبت می تواند به حدی منجمد شود که کنتور کار نکند.

چرا شاخص های نفت خوب هستند؟

گیج فشار روغن برای اندازه گیری نقاط فشار بالا استفاده می شود: بارهای سریع و مکرر، پیک فشار و ارتعاشات مکانیکی. این گیج ها معمولاً با گلیسیرین پر می شوند، اگرچه گاهی اوقات از سیلیکون یا مایعات دیگر برای پوشاندن داخل گیج و پر کردن صفحه استفاده می شود. اگر خوانش فشار مخزن ناپایدار باشد، ممکن است یک گیج خشک پالس خفیفی داشته باشد، اما گیج فشار روغن راحت تر خوانده می شود، زیرا روغن موجود در گیج اثر ضربان فشار را کاهش می دهد که این مزیت دیگری در انتخاب گیج است.

ارتعاش همچنین بر قرائت گیج خشک، سایش و خوردگی تأثیر منفی می گذارد. گلیسیرین موجود در فشارسنج های پر از آب، اثرات ارتعاش را کاهش می دهد، اجزای داخلی را روان می کند و از خوردگی جلوگیری می کند. همه این عوامل منجر به طول عمر بیشتر و هزینه جایگزینی کمتر برای گیج های فشار پر از مایع نسبت به گیج های خشک می شود. گیج فشار روغن در محیط های مرطوب، سرد و یا شرایط ارتعاش زیاد استفاده می شود.

خلاصه

به طور کلی، گیج فشار خشک و گیج فشار روغن می‌توانند عملکردهای مشابهی را انجام دهند، اگرچه فشارسنج‌های خشک عموماً ارزان‌تر از فشارسنج‌های پر از مایع هستند، اما اگر در کاربردهای اشتباه استفاده شوند، می‌توانند در دراز مدت هزینه بیشتری داشته باشند. اگر به دنبال ارتقاء سیستم خود هستید یا می خواهید بهترین گیج را برای سیستم جدید داشته باشید، فشار سنج روغن را در نظر بگیرید. گیج های پر از مایع می توانند ارتعاشات فشار را جذب کنند و احتمال عملکرد ضعیف یا خرابی را کاهش دهند. نرخ پایین خرابی به معنای صرف هزینه کمتر در مقایسه با خرید یک جایگزین جدید است. تیم پرشین اینسترومنت آماده مشاوره و خدمات رسانی است تا بهترین گیج فشار را برای شما انتخاب کند.

دکمه بازگشت به بالا