علم و تکنولوژی

جزئیات چگونگی نشان‌دار شدن بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات نحوه نشان‌دار شدن بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت را تشریح کرد.

به گزارش تکنونامه، محمد اسماعیل کاملی درباره چگونگی نشان‌دار شدن بیماران خاص و صعب العلاج گفت: بیماران برای ثبت درخواست‌شان می توانند وارد سامانه شهروندی شوند، درصورتی که بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه های وزارت بهداشت ثبت می‌شوند و بیمار در این سامانه ثبت‌نام شده باشد، نشان به صورت خودکار از طریق سامانه شهروندی به بیمار متنسب می‌شود. این بیماری‌ها شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، سیستیک فیبروزیس، بال پروانه ای، SMA، اوتیسم است.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بدیهی است جهت انتساب نشان از مسیر فوق الذکر، بیمار باید ابتدا در سامانه های مرتبط با نشان دار شدن از طرف وزارت بهداشت ثبت نام شده باشد و این ثبت نام مطابق با دستورالعمل های وزارت بهداشت صورت می‌پذیرد.

به گزارش وزارت بهداشت، وی ادامه داد: برای بیماری هایی که در حال حاضر امکان ثبت و نشان دار کردن درسامانه های رجیستری وجود ندارد، تا زمان ایجاد امکان رجیستری در سامانه‌های وزارت بهداشت، ثبت نشان می‌بایست در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت پذیرد. بیماران پس از مراجعه به اداره کل بیمه سلامت یا ناظر بیمه مستقر در بیمارستان در مراکز درمانی از طریق این سامانه نشان‌دار می‌شوند. همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی، ادارات کل بیمه سلامت پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان را به بیمار متنسب می‌کند.

کاملی اظهار کرد: انتساب نشان برای بیماران تامین اجتماعی، طبق فرآیندهای آن سازمان و با ثبت درخواست در سامانه‌های آن سازمان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا