علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

چرا کارتریج خط می اندازد؟

مشکل راه راه شدن پرینت در دو شکل اتفاق می افتد. اگر خطوط افقی و سفید باشند (چاپ نشده باشند)، به احتمال زیاد تونر کارتریج شما رو به اتمام است،

چرا پرینتر روی کاغذ خطوط عمودی یا افقی چاپ میکند ؟

به نقل از مرکز تعمیر پرینتر اصفهان؛بسیاری از کاربران پرینترهای لیزری مشکل خط انداختن توسط کارتریج روی صفحات چاپ شده را مشکل دانسته و بعضاً برای رفع آن درخواست نیروی متخصص و یا  پرینتر را دارند. حال آنکه با مطالعه این مقاله و انجام بررسی های ابتدایی می توانید بسیاری از این مشکلات را برطرف کرده و یا با توجه به نوع خطا نسبت به رفع و یا  اقدام کنید .

چگونه میتوان دلیل خط انداختن در پرینتر های لیزری را متوجه شد ؟

خطوط افقی در پرینت |خطوط عمودی در پرینت |طراحی

چند راهکار ساده برای رفع خطوط عمودی چاپ شده در پرینتر hp

1- سریعترین و منطقی ترین راه برای رفع مشکل خط انداختن کارتریج در پرینتر های لیزری تعویض با یک عدد کارتریج جدید و بدون مشکل است چرا که با این کار می توانید به سادگی خطوط ایجاد شده را از بین برده و صفحات تمیزی را چاپ کنید .

قطعا این کار به شما این فرصت را میدهد تا در هنگامی که زمان بیشتری دارید نسبت به رفع خرابی کارتریج بصورت مجزا اقدام کنید

2- اگر تا به حال اقدام به و تعمیر آن کرده‌اید پس بهتر است نگاهی به درام در کارتریج داشته باشید زیرا ممکن است این خط و خش های بوجود آمده بر روی درام میباشد که موجب ایجاد خطوط مزاحم روی صفحات پرینت شده گردد

که پیشنهاد میشود در صورت نیاز از محصولات اورجینال و یا نمونه های مشابه با کیفیت عالی استفاده شود.

 

3- در درون کارتریج غلتک بخصوصی از جنس آهنربا وجود دارد که اصطلاحاً آن را به عنوان مگنت می‌شناسند ، این غلطک وظیفه انتقال پودر و تونر از مخزن به دهانه خروجی کارتریج را دارد. بنابراین هرگونه خرابی و یا ضعیف شدن میزان توان آهنربایی مگنت میتواند موجب شود تا پودر و تونر به اندازه کافی از کارتریج خارج نشده و به موجب آن  تصاویر کمرنگ و یا همراه با خطوط سفید نمایش داده شود

قطعات قرار گرفته شده در روی کارتریج برای یک دوره مصرف طراحی و تولید شده اند و لازم است با هربار شارژ کارتریج اصفهان نسبت به تعویض متعلقات درونی کارتریج نیز اقدام نمایید

 

4- تیغه نازک فلزی درون کارتریج که آن را به عنوان دکتر بلید می‌شناسند وظیفه دارد تا میزان پودر یا تونر را در سراسر درام به اندازه مشخصی تنظیم کند. این تیغه به سختی آسیب می بینید ولی هرگونه خرابی در آن میتوانید موجب بروز خط و خش در هنگام چاپ در صفحات چاپ شده گردد. بنابراین اگر تصمیم دارید تا کارتریج را تعمیر کنید بهتر است نگاهی به تیغه درونی یا دکتر بلید داشته باشید.

  ممکن است مطالعه مقاله های پیشنهادی زیر مناسب شما باشد  

 

فارغ از مطالب فوق اگر تاکنون نسبت به تعمیر کارتریج و یا شارژ آن اقدام نکرده اید و یا تخصص کافی در این خصوص را ندارید بهتر است با افراد متخصص و یا آشنا به تعمیر و شارژ کارتریج hp تماس بگیرید

مرکز تلفن اچ پی ساپورت بصورت تمام وقت و با کادری مجرب و با تجربه ، پاسخگوی تماس های شما عزیزان بوده و همچنین می توانید به صورت آنلاین و سریع توسط فرمهای قرار گرفته در وب سایت اچ پی ساپورت درخواست خود را برای اچ پی ساپورت ارسال کرده تا در اسرع وقت پس انجام هماهنگی های لازم بهترین و نزدیکترین سرویس دهی به شما  انجام شود

 

متخصصین و کارشناسان ما با توجه وظیفه و تعهدات خود این اصل را سرلوحه کارهای خویش میدانند که حق همواره با مشتری بوده و برای جلب رضایت و کسب اعتماد خریداران  محترم نیاز به ارائه بهترین خدمات می‌باشد. لذا شما مشتریان عزیز میتوانید هرگونه سوال و مشکلی را به راحتی با ما در میان گذاشته و پیگیری و رسیدگی به آنرا به ما بسپارید.

حالت های مختلف راه راه شدن پرینت

مشکل راه راه شدن پرینت در دو شکل اتفاق می افتد. اگر خطوط افقی و سفید باشند (چاپ نشده باشند)، به احتمال زیاد تونر کارتریج شما رو به اتمام است، اما در غیر این صورت مشکل می تواند در اجزای مکانیکی پرینت مانند درام باشد. خطوط سفید عمودی نیز بیانگر مشکل در واحد القای تصویر است. اما در صورتی که شما با خطوط افقی مشکی در چاپ نهایی مواجه شدید، احتمالاً رول ها و غلطکهای مکانیسم پرینت دچار مشکل شده اند.  در تمامی این موارد تمیز کردن پرینتر و اجزای آن، یا تعویض قطعات و برطرف کردن نشتی تونر می تواند کارساز باشد.

دلایل خط انداختن چاپگر لیزری

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، راه راه شدن پرینت در چاپگرهای لیزری و جوهرافشان، دلایل مختلفی دارد که در زیر، آنها را بررسی می کنیم:

تونر و درام پرینتر لیزری

بر خلاف پرینت خط به خط در پرینترهای جوهرافشان، چاپگر های لیزری کل تصویر چاپ مورد نظر را به یک باره، از طریق انتقال تونر به روی سطح کاغذ بوسیله یک درام در حال چرخش و ذوب کردن تونر با واحد گرمایش ایجاد می کنند. درام یا به صورت یکپارچه با کارتریج ساخته می شود، و یا به صورت جداگانه نصب شده و قابل تعویض است. در هر دو مورد خش و یا خطوط ایجاد شده بر روی سطح حساس درام می تواند باعث ایجاد خطوط در چاپ و یا راه راه شدن پرینت نهایی شود.

در بیشتر کارتریج ها از یک درپوش تجهیز شده به فنر استفاده شده است که در هنگام نصب کارتریج به صورت اتوماتیک باز می شود. اگر کارتریج را بیرون بیاورید و به آرامی درپوش را بالا بزنید (مراقب باشید در برابر نور مستقیم و شدید قرار نگیرد)، به احتمال زیاد قادر به مشاهده خش و خطوط بر روی سطح درام خواهید بود. شما می توانید با تعویض درام در مرکز تعمیرات نمایندگی اچ پی، در صورتی که آسیب جدی به کارتریج وارد نشده باشد، این مشکل را برطرف سازید. در غیر این صورت مجبور به تعویض کارتریج دستگاه پرینتر اچ پی خود خواهید بود.

واحد فیوزینگ پرینتر لیزری

در پرینتر لیزری از دو جزء پلاستیک و واحد رنگ دهنده تشکیل شده است. برای چسبیدن تونر به کاغذ و چاپ تصویر بر روی آن، در پرینتر لیزری از حرارت تولید شده توسط مجموعه فیوزینگ استفاده می شود. تونر ریخته شده بر روی کاغذ با گذر از غلتک پر حرارت واحد فیوزینگ آب می شود و به کاغذ می چسبد. در صورت چسبیدن توده ای از تونر به غلتک فیوزینگ و یا آسیب غلطک فیوزینگ، شما شاهد خطوط عمودی در سطح خروجی نهایی پرینتر خواهید بود. کارشناس تعمیر با بررسی محل این خطوط در چاپ نهایی می تواند به محل تقریبی تونر چسبیده و یا آسیب در واحد فیوزینگ، و یا در کل قطعات معیوب احتمالی در مکانیسم پرینت پی ببرد و نسبت به تعمیر آن اقدام کند.

پرینتر کثیف دلیل اصلی خط انداختن چاپگر

تونر اضافی و یا منتقل نشده به سطح کاغذ می تواند سر از رول ها و یا دیگر قطعات مکانیسم پرینت در آورد. نتیجه آن، ظهور خطوط و لکه های مختلف در پرینت نهایی خواهد بود. راه حل رفع مشکل راه راه شدن پرینت دو بخش دارد. در بخش اول می بایست، با بررسی تونر در بخش های مختلف، محل نشت احتمالی تونر را در مکانیسم پرینت پیدا کنید. البته همیشه تونر نشت نمیکند و ممکن است در اثر پرینت بر روی برگه ای که قبلا در چاپگر دیگری با درجه حرارت کمتر پرینت شده، تکه ای از تونر در چاپگر HP باقی مانده باشد. و در بخش دوم  راه حلی برای رفع این مشکل است. با توجه به مدل ها و طراحی های مختلف چاپگر های اچ پی، ممکن است برای تمیز کردن پرینتر به یک تکنسین تعمیر چاپگر نیاز داشته باشید.

خطوط موازی در پرینت در پرینتر جوهرافشان

پرینتر های جوهرافشان از گرم کردن نازل های بسیار کوچک در هد و یا القای جریان الکتریکی به این نازل ها، برای تغییر شکل آن ها  و انتقال رنگ به روی کاغذ استفاده می کنند. هنگامی که در نتیجه نهایی پرینت خطوط افقی سفید (چاپ نشده) مشاهده می کنید، نازل های هد پرینتر جوهر افشان شما دچار گرفتگی شده اند. پرینترهای جوهرافشان به علت خشک شدن رنگ در نازل ها در مرور زمان، بسیار آسیب پذیر هستند.

همین گرفتگی نازل ها علت راه راه شدن پرینت شما خواهد بود و احتمالاً با  رفع می شود. اگر در پرینت نهایی خطوط عمودی دچار نقص باشند (در بخش یا بخش هایی خط عمودی نباشد، یا بخشی از خط عقب یا جلو باشد)، شما نیاز به تنظیم هد پرینتر جوهر افشان خواهید داشت. به یاد داشته باشید که تنظیم و تمیز کردن هد، بخصوص اگر نیاز به تمیز کردن عمیق هد و یا تنظیم چند باره هد داشته باشید، بخشی از ذخیره جوهر موجود در پرینتر را مصرف خواهد کرد.

لینک : تعمیرات تخصصی انواع پرینتر

دکمه بازگشت به بالا