افزایش تعامل و جذب فالوور با استراتژیهای مدیریت پیج اینستاگرام
هر برند و کسب و کار اینستاگرامی باید بداند که چگونه تعامل واقعی و ارگانیک را در این شبکه ایجاد کند. انتشار محتوای عالی یکی از این راههاست. اما اگر محتواها را کسی لایک نکند، به اشتراک نگذارد و یا نظر ندهد، حساب کاربری شما خراب میشود. از سوی دیگر افزایش تعامل یکی از راههای جذب فالوور است که با استراتژیهای مدیر پیج اینستاگرام بدست میآید. در واقع برای اینکه تلاشهایتان با هدفهای تجاری پیوند بخورد، به تعامل و فالوور نیاز دارید. در اینجا ما قصد داریم به مواردی بپردازیم که در این راه به شما کمک زیادی میکند.
تعامل اینستاگرام چیست؟
تعامل اینستاگرام معیاری است که نشان میدهد چند نفر با محتوایی که در صفحه خود منتشر کردهاید، ارتباط برقرار کردهاند. نرخ تعامل شامل مجموعهای از معیارهاست که در کنار هم به شما میگوید چه تعداد از فالوورها محتوا را لایک کرده، چه تعداد آن را با دیگران به اشتراک گذاشتهاند و چه تعداد کامنت برای پستها دریافت کردهاید. در واقع از طریق این دادهها میتوانید بفهمید دنبالکنندهها چقدر نسبت به کسب و کار آنلاین شما اشتیاق نشان میدهند و این احساسات وفاداری به برند را نشان میدهد.
اگر پای صحبت یک مشاوره آنلاین اینستاگرام بنشیند حتما به شما توصیه میکند قبل از ایجاد کمپین برای افزایش تعامل و جذب فالوور مجموعه تعامل فعلی خود را محاسبه کنید. تعامل شامل کامنتها، به اشتراک گذاشتن پستها، تگ کردن، استفاده از هشتگهایی با برند شما، تعداد کلیکهای استوری، تعداد پیامهای دایرکت (DM)، تگگذاریها و اشاره به برند و تعداد لایکهای یک پست است.
راههای افزایش تعامل و جذب فالوور
استراتژیهای زیادی وجود دارد تا از طریق آنها بتوانید نرخ تعامل خود را در این رسانه اجتماعی افزایش دهید. برخی از این تکنیکها عبارتند از:
1- استفاده از ویژگیهای مختلف ریلز اینستاگرام
اگر ویژگیهای مختلف Reels اینستاگرام را امتحان کنید، میتوانید بفهمید کدامیک پتانسیل بهتری برای افزایش تعامل دارد. البته باید زمان تماشای ویدیوها را افزایش دهید تا بهتر متوجه این نکته شوید. یکی از نکات مهم در Reels امکان جذب بیننده در همان 3 ثانیه اول است که انتظار داشته باشید با شما تا انتهای ویدیو بماند.
برخی از ویژگیهایی که باید برای ریلز اینستا امتحان کنید عبارتند از:
- transitions: این ویژگی به شما کمک میکند تا یک حرکت پویا را از یک صحنه به صحنه دیگر سریع ایجاد کنید. برای این کار بهتر است برای برشهای صاف در ویدیو از ابزار align استفاده کنید.
- Timed text: برای استفاده از ویژگی متن زمانبندی شده میتوانید کلمات یا عبارت خاصی را انتخاب کرده و یا لحظات مورد نظر را در Reels برچسب بزنید.
- Trending audio: اگر از صداهای پرطرفدار (موسیقی بیکلام یا موزیک) بر روی ویدیوها استفاده کنید، به سرعت میتواند تعاملات ویدیو را افزایش دهد. حتی اگر در کامنتها از شما بپرسند، اسم این موسیقی یا خواننده این موزیک کیست.
- Voiceover: اگر ویدیوی شما آموزشی یا توصیفی است، این ویژگی را حتما برای آن امتحان کنید.
- Templates: الگوهای زیادی برای همگامسازی عکس و کلیپهای ویدیویی با یک آهنگ صوتی در Reels وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید.
2- تمرکز روی سئو اینستاگرام
اگر میخواهید در کنار افزایش تعامل، فالوورهای بیشتری را هم جذب کنید، توصیه میکنیم الگوریتمهای اینستاگرام را بشناسید. کارینو از جمله شرکتهایی است که بر روی این مورد تاکید زیادی دارد و کارشناسان آن معتقدند با شناخت الگوریتمهای اینستاگرام میتوانید به شکل بهتری تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.
سئو اینستاگرام به معنای دیده شدن محتوا زمان جستجوی افراد با استفاده از کلمات کلیدی در اینستاگرام است. افرادی که محتواهای شما را از طریق SEO پیدا میکنند، مخاطبان بهتری هستند و به فالوور تبدیل شده و نرخ تعامل پستها را نیز افزایش میدهند. زیرا آنها به طور خاص به دنبال همان چیزی هستند که شما ارائه میدهید.
اما برای بدست آوردن رتبه بهتر در جستجوهای اینستاگرام باید بدانید کاربران از چه کلمات و عبارتهایی برای جستجوی محتواهای مورد نظر خود استفاده میکنند. برای مثال اگر وارد سایت https://keywordtool.io/ شوید و به بخش کلمات کلیدی پر سرچ اینستاگرام سر بزنید، میتوانید عبارتهایی را که بیشتر جستجو میشوند، پیدا کرده و در قسمت کپشن ویدیوها و تصاویر قرار دهید.
3- شناخت مخاطبان پیج
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل و فالوورهای بیشتر با کمک استراتژیهای مدیریت پیج، شناسایی مخاطبان است. اگر ندانید برای چه کسانی محتوا تولید میکنید، تلاشتان به نتیجه دلخواه نمیرسد. جمعیتشناسی مخاطبان هدف تعیین میکند شما چه نوع محتوایی را منتشر کنید و در واقع به شنیده شدن صدای برند نیز کمک زیادی میکند. شما از طریق تجزیه و تحلیل دادهها در آنالتیکس اینستاگرام میتوانید بفهمید چه کسانی در اینستا شما را دنبال میکنند.
دانستن پاسخ سوالات زیر برای شناسایی مخاطبان و فالوورها اهمیت زیادی دارد:
- سن مخاطبان شما بین چند سال است؟
- آنها بیشتر در چه شهرهایی زندگی میکنند؟
- آیا شاغل هستند یا خانهدار (در مورد بانوان)؟
- از نظر وضعیت اقتصادی در چه ردهای قرار دارند؟
- در چه ساعتهایی بیشتر آنلاین میشوند؟
- و ….
برای مثال وقتی بدانید مخاطبان شما در چه ساعتهایی بیشتر در اینستا حضور دارند، پستها را در همان موقع منتشر میکنید تا میزان بازخورد و تعامل آن بیشتر باشد. برای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد تا در همان ساعت اول بعد از انتشار، تعامل بالایی را از سوی فالوورها دریافت کنید. در این صورت پست را به بخش اکسپلور میبرد تا افراد بیشتری آن را مشاهده کنند. در نتیجه تعداد فالوورها نیز افزایش پیدا میکند.
یکی دیگر از راههای عالی برای شناسایی مخاطبان، گذاشتن پست نظرسنجی و سوال است. همچنین با برچسب سوال در استوری میتوانید از سوی آنها پاسخ دریافت کنید.
4- اشتراک پست در زمان استراتژیک و به طور مداوم
هر چه بیشتر محتوا پست کنید، فالوورهای شما فرصت بیشتری برای تعامل پیدا میکنند. برای تازه نگهداشتن Feed و مجذوب شدن فالوورهایتان باید یک برنامه پست ثابت داشته باشید. از قبل برنامهریزی کنید تا در ایام هفته در ساعتهای مشخصی پستها را در پیج خود قرار دهید. همانطور که گفتیم ارسال پست در زمان مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. اگر همان زمان بخش زیادی از مخاطبان شما در خواب یا مشغول فعالیتهای روزمره هستند، تعامل زیادی را دریافت نخواهید کرد.
اگر مدیریت پیج خود را به افراد یا آژانسهای دیجیتال مارکتینگ موفق بسپارید، میتوانید منتظر پیدا کردن بهترین زمان برای پست کردن محتواها برای افزایش تعامل و جذب فالوور باشید.
5- تعاملی و معتبر بودن
اگر مدیریت پیج را خودتان به دست گرفتهاید و یا به شخص دیگری سپردهاید، باید با دنبالکنندهها صاف و صادق باشید و به طور مرتب به آنها پاسخ دهید. ضمن اینکه باید آنها را با افراد واقعی و تجربیات پشت برندتان آشنا کنید. استوری یک فرصت عالی برای ارتباط مستقیم با فالوورهاست تا بتوانید ارتباط دو طرفه و واقعی با آنها داشته باشید.
جای تعجبی ندارد که 58 درصد از کاربران اینستاگرام میگویند که بعد از دیدن یک برند یا محصول در استوری، بیشتر به این بخش علاقمند میشوند. همچنین یک سوال در بخش Feed هم میتواند فالوورها را برای قرار دادن کامنت و لایک ترغیب کند.
حرف آخر
اینستاگرام محلی برای رشد کسب و کارها و افزایش درآمد است. البته به این شرط که برای افزایش تعامل و جذب فالوورهای بیشتر تلاش کرده باشید و آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. در اینجا ما به راهکارهایی برای افزایش تعامل و بالا بردن تعداد فالوورهای پیج اینستاگرام پرداختیم که میتواند به رشد کسب و کار شما کمک زیادی کند.