علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

 مزایای خط تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن اینترنتی در واقع یک شماره تلفن ثابت است که به صورت اینترنتی ارائه می‌شود و هیچگونه نیازی به  سیم کشی مخابراتی ندارد. تلفن‌ اینترنتی جایگزینی مناسب برای تلفن مجازی است که با آن می‌توانید تماس دوطرفه نیز داشته باشید. نکته قابل توجه اینکه تعرفه مکالمات در تلفن اینترنتی ده درصد پایین تر از خطوط مخابراتی میباشد . همچنین تماس های ورودی و تماس های بین داخلی فاقد هزینه میباشند . یعنی شما میتوانید ساعت ها تماس بین داخلی داشته باشید و مکالمه انجام دهید بدون اینکه هزینه ای از شما کسر شود .

شماره های نواتل |قیمت خط تلفن اینترنتی |قیمت نواتل

تلفن مجازی یا دفتر کار مجازی با تلفن اینترنتی تفاوت اساسی دارد. ارایه دهندگان تلفن مجازی در واقع یک شماره تلفن پنج رقمی دارند که می توانند با سه رقم آخر آن هزار شماره هشت رقمی تولید کنند. تلفن مجازی در واقع یکی از همین هزار شماره است که به شما تعلق می گیرد. تماس در شماره های مجازی به صورت یکطرفه است.

مزایا خط تلفن اینترنتی

  • با داشتن یک شماره امکان داشتن چندین تماس به صورت همزمان وجود دارد
  • بسیار ارزان تر و به صرفه تر در مقایسه با خط ثابت معمولی
  • قابل استفاده بر روی گوشی های همراه و رو میزی
  • پشتیبانی کامل از امکانات خطوط مخابراتی و ارائه خدمات بیشتر با هزینه کمتر
  • قابلیت داشتن منشی گویا
  • تعریف داخلی های زیاد و تنظیم رفتار تماس.
  • قابل انتقال و جابجایی بسیار آسان آن که در هر نقطه قابل استفاده خواهد بود.
  • نداشتن سیم کشی و عدم نیاز به کابل های مخابراتی
  • استاندارد برقرار كننده ارتباط در شبكه‌ های تلفنی VoIP پروتكل‌ها و بسته‌ های داده هستند (مانند شبكه‌ های IP) در حالی كه در شبكه‌ های مخابراتی سنتی واسط‌ های ارتباطی تعريف شده اند.
  • نگهداری آسان و کم هزینه تر
  • پیشرفت های بسیار نسبت به خط های قدیمی ثابت مخابراتی که سال هاست تغییری در آنها رخ نداده است.
  • قابلیت طراحی سناریو برای تماس های ورودی و خروجی
  • ایجاد کنفرانس های ویدیویی و صوتی
  • سرعت برقراری ارتباط بسیاری بالایی وجود دارد
  • ترکیب کارکردهای صدا و دیتا.
  • می توانید برای تماس هایتان در ساعات مختلف سناریو های مختلفی قرار دهید.

خرید خط تلفن ثابت اینترنتی

برای استفاده از خط اینترنتی وجود مرکز تلفن ویپ ضروری است. خرید خط تلفن ثابت اینترنتی 4 رقمی 5 رقمی و 8 رقمی را می توانید از مخابرات و یا شرکت های ارائه دهنده این خطوط نظیر آسیاتک و پیشگامان و رسپینا خریداری نمایید. برای خرید و استفاده از خطوط اینترنتی، نیاز به طی کردن مراحل و ارائه مدارک مشخصی دارد.

معمولا ارگان های دولتی، شرکت ها و کسب و کارهای رسمی و ثبت شده برای سهولت برقراری ارتباط با مشتریان و مدیریت بهتر تماس های ورودی از خطوط اینترنتی و مرکز تماس ویپ استفاده می کنند. متقاضیان خرید تلفن اینترنتی باید با ارائه فرم کد اقتصادی و بصورت حقوقی اقدام به دریافت این خطوط کنید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی خط اینترنتی

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط تلفن اینترنتی علاوه بر سیستم تلفنی ویپ شامل لینک سیپ ترانک و مودم سیپ ترانک نیز می شود. همچنین خطوط اینترنتی قابلیت برقراری تماس ابری را نیز دارند.

با استفاده از سیپ ترانک می توانید ارتباط را بر بستر شبکه و برای چندین خط برقرار کنید. مودم سیپ ترانک نیز با انتقال اطلاعات برروی پهنای باند می توانند سیگنالهای آنالوگ را تبدیل به دیجیتال کرده و در مبدا مجددا تبدیل به آنالوگ می کند.

نحوه استفاده از تلفن اینترنتی ویپ

تلفن های اینترنتی در واقع با تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال کار می کند. دستور العمل این سیستم به صورتی عمل می نماید که از طریق اینترنت به ایجاد یک راه برای تبدیل سیگنال های آنالوگ به سیگنال های دیجیتالی می پردازند. همچنین در این سیستم به هر شماره در تلفن اینترنتی یک آی پی مجزا و مخصوص تعلق می یابد که این IP قابلیت مدیریت شدن دارد. نکته جالب در سرویس ویپ، این است که کاربران به هیچ وجه متوجه نمی شوند که شما از تلفن اینترنتی استفاده می کنید و نمی توانند تشخیص دهند که این سرویس تلفن سنتی یا اینترنتی است.

خط تلفن اینترنتی چگونه به وجود آمد؟

حال که تا حدودی متوجه شدید، خط تلفن اینترنتی چیست، باید بدانید که این خطوط به عنوان یک نوآوری در حوزه ارتباطات بکار گرفته می‌شوند و پیش از این به دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که وجود داشت، قابل دسترسی نبودند. این تحول بزرگ، بخاطر دلایلی همچون افزایش تقاضا برای اینترنت و نیاز به ارتباطات سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر، به وجود آمده است. در ابتدا، استفاده از خطوط تلفن اینترنتی در ایران ممنوع بود و ارتباطات تلفنی توسط شرکت مخابرات ایران تامین می‌شد. اما، با توجه به تغییرات در سیاست‌ها و نگاه دولت به تسهیل ارتباطات، ممنوعیت‌ها کاهش یافت.

فناوری VoIP که از پروتکل اینترنت برای انتقال صدا و داده‌ها در تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند، ابتدا در حوزه ارتباطات جهانی جا افتاد. این فناوری کاربران را قادر می‌سازد با استفاده از اینترنت به صورت کاملاً دیجیتال تماس برقرار کنند. در حال حاضر، شرکت‌های مختلف در ایران، از جمله شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، خطوط تلفن اینترنتی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

این تغییر به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا خدمات ارتباطی خود را بهبود بخشند و به کاربران خود خدماتی با کیفیت بیشتر ارائه دهند. خطوط تلفن اینترنتی به دلیل سادگی، هزینه مقرون به صرفه و دسترسی آسان، به عنوان جایگزینی مناسب برای خطوط تلفن شهری قدیمی معرفی شده‌اند و به کاربران امکان می‌دهند تا با انتخاب سرشماره‌های مختلف در هر نقطه‌ای از کشور ارتباط برقرار کنند.

هزینه مکالمات در شماره تلفن ثابت مخابراتی  ۶۰ تا ۱۰۰ تومان است که رقم بسیار بالاتری نسبت به  تلفن اینترنتی است. برای شماره های  مجازی هیچگونه مالکیتی وجود ندارد و شما تا مادامی که هزینه پرداخت کنید میتوانید از خط استفاده کنید  اما برای خطوط  اینترنتی کاملا برعکس این موضوع هست یعنی خط تلفن اینترنتی به مالکیت دائم  شما درمی آید و تا هر زمان که بخواهید  میتوانید از آن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا