عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران

انتخاب کشوری مناسب برای کار و زندگی به‌عنوان مهندس عمران و متخصص این رشته، دغدغه بسیاری از افراد علاقه‌مند به مهاجرت است. فرقی ندارد به‌عنوان دانشجوی عمران قصد مهاجرت دارید یا مهندس باتجربه؛ در هر دو حالت، برای تجربه مهاجرتی موفق، باید ویژگی‌های بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران را بشناسید.

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

از کشور هایی همانند کانادا، آلمان، استرالیا و… می توان به عنوان بهترین کشور ها برای مهاجرت یاد برد، اما چرا؟ با ما همراه باشید.

استخدام مهندس عمران در خارج از کشور
تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان مهندسی دانشگاه‌های کشورمان همواره کنجکاوند بدانند شرایط استخدام مهندس عمران در خارج از کشور چگونه است.

برای آگاهی از شرایط استخدام مهندس عمران در خارج از کشور باید ابتدا کشور مورد نظر را مشخص ساخت.

اگر با ادامه‌ی این متن همراه ما باشید، در بخش‌های بعدی با ذکر نمونه‌هایی از بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران شرایط استخدام مهندس عمران در خارج از کشور را جداگانه بررسی خواهیم نمود.

کانادا، استرالیا، آلمان، آمریکا، نیوزلند، چین، ژاپن، سنگاپور، انگلیس، نروژ و سوئد از جمله پرتقاضاترین کشورها برای مهندسان عمران هستند.

حقوق مهندس عمران در کشورهای مختلف

یکی دیگر از موضوعاتی که برای مهندسان مشتاق مهاجرت، اهمیت و جذابیت دارد، حقوق مهندس عمران در کشورهای مختلف است.

برای آگاهی از حقوق مهندس عمران در کشورهای مختلف نیز ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

در هر کشوری که شرایط مهاجرت مهندس عمران را معرفی می‌کنیم، حقوق مهندس عمران در همان کشور را نیز شرح خواهیم داد تا بتوانید با مقایسه آن‌ها، حقوق مهندس عمران در کشورهای مختلف را دریابید.

یافتن بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران به فاکتورهای بسیار متعددی بستگی دارد.

مثلا یکی از فاکتورها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران فاکتور سهولت مهاجرت است.

برخی کشورها قوانین سختگیرانه‌ای برای پذیرش متقاضیان دارند.

اما برخی کشورها نیز قوانین‌شان کمتر سختگیرانه است.

فاکتور دیگر، بازار کار است.

بی‌شک بازار کار، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران است.

در ادامه، بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس عمران را معرفی می‌کنیم.

مهاجرت مهندس عمران به کانادا + بررسی میزان حقوق دریافتی

خیلی از افراد و محققان کانادا را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران می دانند!

یک پای صحبت مهاجران کشور زیبا و بسیار محبوب کانادا است.

از این رو نمی توان در هنگام فرایند اشاره ای نکرد.

کانادا به دلیل قرار گیری در یک موقعیت مناسب جغرافیایی و همچنین برخورداری از شرایط خاص اقتصادی می تواند مکان و انتخاب بسیار مناسبی برای مهاجرت باشد.

از این رو هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد در رشته های مختلف به این کشور مهاجرت می کنند تا بتوانند شرایط تحصیلی و شغلی خود را در بهترین حالت ممکن سپری کنند.

با این حال در لیست مشاغل مورد نیازی که در کشور کانادا وجود دارد، می توان نام رشته مهندسی عمران را مشاهده کرد.

این موضوع فرصت بسیار مناسبی است تا دانشجویان رشته مهندسی عمران بتوانند در بهترین کشور جهان علاوه بر فعالیت های اقتصادی و کاری، زندگی مناسب و ایده آلی را نیز داشته باشند.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی که کشور کانادا را نیازمند به مهندس عمران جلوه می دهد، میانگین سنی بسیار بالای مهندسان این کشور است.

از سوی دیگر آن ها قصد دارند با اخذ نیروهای جوان و کارآمد میانگین سنی این رده را کاهش دهند تا بتوانند در اکثر فعالیت های ساختمانی از مهندسان جوان استفاده کنند.

درآمد مهندس عمران در کانادا

قبل از پرداختن به درآمد مهندس عمران در کانادا بد نیست بدانید همان طور که اشاره نمودیم، متاسفانه میانگین سنی مهندسان کانادا بسیار بالا بوده و دولت وقت برای جبران این میانگین سنی به دنبال جذب افراد متخصص است.

از این رو طبق آماری که توسط دولت منتشر شده، عرضه مهندس آزاد در این کشور به صرف رسیده است.

یعنی در کانادا شما نمی توانید مهندس عمرانی را پیدا کنید که بیکار باشد!

از این رو برخی از خانواده ها هزینه های بسیار بالایی می کنند تا فرزند آن ها بتواند در یکی از بهترین دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل در این رشته شود و پس از فارغ التحصیلی به سرعت در بازار کار کانادا مشغول شود.

در حالت کلی میانگین درآمد مهندس عمران در کانادا در سال بدون هیچگونه تجربه ای به 60 هزار دلار می رسد و این در صورتی است که یک درآمد مهندس عمران در کانادا برای مهندسی که سابقه کار زیاد دارد، می تواند در سال بیش از 100 هزار دلار درآمد داشته باشد.

البته برای مهاجرت مهندسین عمران در کانادا روش ها و برنامه های متنوع و متفاوتی وجود دارد که فرد متقاضی می تواند یک روش را انتخاب کند.

مهاجرت مهندس عمران به استرالیا + بررسی میزان حقوق دریافتی

کشور استرالیا یکی از بهترین کشور ها برای جذب مهندسان عمران است، مهندسانی که با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استرالیا به خوبی آشنا هستند و قصد دارند فعالیت کاری خود را در این کشور به ثمر برسانند.

از این رو هر ساله تعداد افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند اما دولت وقت برای آن که بتواند مناسب ترین افراد را انتخاب کند، برنامه های امتیاز بندی ای را مدون کرده است.

یکی از مهم ترین مواردی که برای جذب مهندسان عمران در استرالیا از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و باعث کسب امتیاز بالا می شود، تسلط متقاضی به زبان انگلیسی است.

در واقع فرد باید بتواند در یکی از تخصص های زبان انگلیسی همانند آیلتس، تافل و… شرکت کند و همچنین نمره بالایی را نیز کسب کند.

موارد بسیار زیاد دیگری همانند سن، مدرک تحصیلی و سابقه کار و… می توانند در امتیاز بندی شخص تاثیر به مراتب بهتری بگذارند.

در نهایت فرد باید بتواند از مجموع 100 امتیاز ممکن، 45 امتیاز را کسب کند تا بتواند از شرایط لازم و کافی برای حضور در استرالیا برخوردار باشد.

در کشور استرالیا هر ساله برنام های بسیار گسترده و متنوع ای همانند سد سازی، پل سازی، ساختمان، استادیوم و… اسنجام می شود که این برنامه ها نیاز این کشور را به متخصص عمران بیش از پیش افزایش می دهد.

با این حال اگر به عنوان یک متخصص عمران قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از برنامه های مخصوص رشته خود همانند اتوکد، سیف و… استفاده کنید.

میزان حقوق دریافتی مهندسان عمران در استرالیا چقدر است؟

یک مهندس عمران ساده و تازه کار می تواند در کشور استرالیا سالانه به میزان 80 هزار دلار درآمد کسب کند. این در صورتی است که یک مهندس باتجربه به راحتی در سال می تواند مبلغی میان 170 الی 200 هزار دلار دریافت کند. البته رقم های پیشنهاد می تواند بنا به نوع ساخت، مسیر ساخت، موقعیت و … متفاوت باشد.

مهاجرت مهندس عمران به عمان+ بررسی میزان حقوق دریافتی

عمان از بهترین و بزرگ ترین کشور های خاورمیانه است که فعالیت های اقتصادی هدفمند و بعضا بسیار بزرگی در این کشور رخ می دهد.

در همین راستا می توان به وجود پروژه های عظیمی در حیطه های مختلفی همچون طبیعت، گردشگری و… اشاره نمود که این موضوع باعث جذب شدید مهندس عمران در عمان شده است.

استخدام مهندس عمران در عمان

استخدام مهندس عمران در عمان در سال‌های اخیر رونق زیادی یافته زیرا پروژه‌های عمرانی در این کشور، بسیار رو به رشد است.

تسهیلاتی که خود این کشور برای استخدام مهندس عمران در عمان فراهم آورده، بسیار وسوسه انگیز است.

از جمله حوزه‌هایی که نیاز به استخدام مهندس عمران در عمان دارند می‌توان به حوزه‌های گردشگری و حمل و نقل اشاره کرد.

کشور عمان فرصت های بسیار زیادی در زمینه های گردشگری، حمل و نقل و… دارد، از این رو می توان آینده بسیار درخشانی را برای این کشور دید. به همین علت نیاز این کشور به متخصص عمران بیش از پیش مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

اگر قصد دارید در حوزه خاورمیانه فعالیت کاری خودتان را گسترش دهید، بهترین کشور برای جذب مهندسان عمران، کشور عمان است.

میزان حقوق دریافتی مهندسان عمران در عمان چقدر است؟

یک مهندس عمران در عمان می تواند سالانه به مقدار 15 الی 52 هزار دلار آمریکا درآمد کسب کند و این موضوع در خود عمان رقمی میان 6 الی 20 هزار ریال عمان است.

این رقم برای برخورداری از یک زندگی مرفع در عمان رقم بسیار مناسب است.

استخدام مهندس عمران در اربیل و سلیمانیه |استخدام مهندس عمران در ترکیه |استخدام مهندس عمران در خارج از کشور

مهاجرت مهندس عمران به دانمارک + بررسی میزان حقوق دریافتی

کشور دانمارک در سال های اخیر فعالیت خود روند های رو به رشدی در صنعت گردشگری، هتل سازی، پل و… داشته است.

از این رو عدم حضور مهندسان عمران در این کشور می تواند شرایط را به حد بسیار مطلوبی برای مهاجرت مهندسین عمران فراهم کنند.

مهندسانی که قصد دارند به دانمارک مهاجرت کنند می توانند از روش های بسیار متنوع ای که دولت برای آن ها در نظر گرفته است فعالیت کاری خودشان را آغاز کنند.

میانگین درآمدی که یک مهندس عمران در دانمارک دارد سالانه چیزی در حدود 35 الی 40 هزار کرون است.

البته این رقم در مقایسه با نوع پروژه و همچنین شرایط انجام آن می تواند به صورت کامل دچار تغییر شود.

مهاجرت مهندس عمران به آلمان+ درآمد مهندس عمران در آلمان

آلمان را می توان به گفته برخی از افراد بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران دانست!

چراکه این کشور اقتصادی با پلن های بسیار قوی و منحصر به فرد خود بازار کار را برای تمامی مهندسان از جمله مهندسان عمران به خوبی پر رنگ نموده است.

با این حال می توان سالانه افراد بسیار زیادی را مشاهده نمود که از طروق مختلف قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

به همین دلیل دولت وقت شرایطی را برای افراد و متقاضیان فراهم کرده است که با بررسی آن ها و برخورداری از شرایط لازم می توان اقامت آلمان را به دست آورد.

برای این منظور ابتدا سن فرد متقاضی باید میان 18 الی 45 باشد.

در سوی دیگر ارائه مدارک تحصیلی، مدارک زبان، سابقه کار و… می تواند بر روی فرایند نهایی و امتیاز بندی فرد تاثیر بگذارد.

پروژه های بسیار سنگین و متنوع ای در آلمان در حال اجرا هستند و برخی از آن ها نیز چشم انداز های بسیار بزرگی از سال های آینده خواهند بود، به همین دلیل بازار کار نیروی عمران در این کشور به خوبی قابل لمس است.

به شما عزیزان توصیه می کنیم این فرصت استثنایی را از دست ندهید!

موسسه مهاجرتی افق روشن سالهای زیادی است که در شهر اصفهان مشغول به کار مهاجرتی می باشد و سابقه درخشانی دارد. این موسسه وکلای حاذق و خبره ای را در زمینه های مختلف مهاجرتی داشته که مشاوره و راهنمایی های مفیدی به مردم ارائه می دهد. موسسه مهاجرتی افق سالهاست که در زمینه های مهاجرتی کاری، تحصیلی، ملکی، سرمایه گذاری و غیره به طور تخصصی فعالیت دارد و مشاوره های حضوری و غیر حضوری را به مردم شهر اصفهان ارائه می کند. همچنین این موسسه با توجه به شرایط هر شخص، بهترین روش مهاجرت را پیشنهاد می دهد. موسسه مهاجرتی افق روشن به عنوان یکی از بهترین موسسه مهاجرت اصفهان در بین مردم شناخته شده است.

مهاجرت مهندس عمران به سوئد+ بررسی میزان حقوق دریافتی

سوئد یکی از صنعتی ترین کشور هایی است که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد، این کشور به دلیل فعالیت های صنعتی گسترده خود نیازمند جذب متخصصین در سایر رشته های شغلی است. با این حال می توان مهندسی عمران را به عنوان یک رشته شغلی بسیار پرطرفدار در این کشور دانست.

البته این موضوع و همچنین چشم انداز های بسیار زیبای سوئد سبب شده است تا مهاجران بسیار زیادی در رشته های متنوع و مختلفی به این کشور مهاجرت کنند.

از این رو برای کنترل میزان مهاجران دولت وقت برنامه هایی را تدارک دیده است که می تواند به بهترین حالت ممکن، متخصص مربوطه را انتخاب کند.

فاکتور های اصلی و تعیین کننده ای که در این موضوع وجود دارد، می توان به یادگیری زبان سوئدی اشاره نمود!

در واقع اگر شما به عنوان مهندس عمران قصد دارید در سوئد فعالیت کاری خودتان را انجام دهید باید حتما به زبان سوئدی مسلط باشید.

مهاجرت مهندس عمران به اتریش+ بررسی میزان حقوق دریافتی

کشور اتریش با پایتخت بسیار زیبا و آرام خود همواره از آن دسته از کشور هایی محسوب می شود که می توان شرایط زندگی ایده آل و بسیار مناسبی را در آن سپری کرد.

از این رو هر ساله مهاجران بسیاری برای تحصیل، زندگی و کسب و کار به این کشور مهاجرت می کنند.

این کشور در حال حاضر توجه ویژه ای به زیر ساخت های خود دارد و به دنبال جذب نیروی متخصص در زمینه مهندسی عمران است.

به طوری که چند سالی است که نام مهندس عمران در میان لیست شغل های مورد نیاز این کشور قرار دارد.

این موضوع فرصت مناسبی برای مهندسین عمران رقم زده است تا آن ها بتوانند در بهترین و آرام ترین شهر دنیا فعالیت کاری خودشان را به خوبی انجام دهند.

میانگین حقوق مناسب و ایده آل یک مهندس عمران در کشور اتریش ماهانه حدود 3500 الی 5000 یورو است که این رقم در مقایسه با شرایط زندگی ایده آل و مناسب اتریش می تواند رقم بسیار مناسبی باشد.

افرادی که در زمینه مهندسی عمران تخصص بالایی دارند می توانند توجه ویژه ای به کشور اتریش و فعالیت های کاری آن داشته باشند

مهاجرت مهندس عمران به نروژ+ میزان حقوق دریافتی

صنعت ساخت و ساز در نروژ رونق فراوان دارد. عمده‌ی این رونق، حاصل رونق ساخت مجتمع‌های تجاری جدید در این کشور است، توسعه‌ی راه‌ها، توسعه‌ی فرودگاه‌ها، صنایع دفاعی، بخش انرژی، توسعه‌ی راه‌اهن و توسعه‌ی تراموا است.

میانگین حقوق سالانه‌ی یک مهندس عمران در کشور نروژ، حدود 68 هزار دلار است.

جمع بندی مقاله معرفی و بررسی بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران

در این قسمت همان طور که مشاهده نمودید به معرفی و بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران پرداختیم!

این مقاله صرفا در خصوص بررسی بهترین کشور ها برای مهاجرت مهندسان عمران بود!

با این حال اگر شما نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید می توانید در بخش پایانی این پست سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد را از ما بپرسید تا رد کمترین زمان ممکن به آن ها پاسخ دهیم، البته برای ارتباط سریع تر با تیم ما می توانید از طریق راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی اقدام کنید.

منبع : (https://bahadoranian.com)

دکمه بازگشت به بالا