علم و تکنولوژیکسب و کار ایرانی

روش های مخفی کردن پست ­های تکراری اکسپلور اینستاگرام

اگر جزء کاربران دائمی و روزانه اینستاگرام هستید، حتما در قسمت اکسپلور پست های تکراری و مزاحمی را که علاقه ای به آنها ندارید را مشاهده کرده اید. برخی هنرمندان یا هنرمند نماهایی که در اینستاگرام فعالیت دارند، از تمام لحظه های زندگی خود پست هایی را منتشر می کنند.

دیدن برخی از این پست ها آزار دهنده است و از شدت بیزاری مجبور به بستن برنامه اینستاگرام می شوید. اگر اهمیت بیشتری به این افراد داده شود، از شخصی ترین مکان های زندگیشان مثل توالت و حمام رفتن نیز پست هایی منتشر می کنند. به افرادی که جنبه استفاده از فضای مجازی را ندارند و فقط با خرید فالوور اینستاگرام معروف شده اند، بها ندهید.

در ادامه به شما راه حل بسیار کاربردی را آموزش خواهیم داد تا از شر این پست های مزاحم خلاص شوید. اینگونه می توانید پست های تکراری و مزاحم را از اکسپلور اینستاگرام خود حذف کنید.

پاك كردن اکسپلور اینستاگرام |پست پیشنهادی را حذف کنیم برای همیشه تصویری |ترفند های اینستاگرام

در نظر داشته باشید این روش فقط برای مخفی کردن پست های مزاحم اکسپلور اینستاگرام است و برای مخفی کردن پست فالوورهای خود، استفاده از این روش کارآمد نیست و باید از روش های دیگری بهره ببرید.

چگونگی مخفی کردن پست های تکراری و مزاحم اکسپلور اینستاگرام

طبیعتاً قرار نیست تمامی پست­های موجود در قسمت اکسپلور اینستاگرام مورد پسند شما واقع شوند و چنانچه از این پلتفرم استفاده کرده باشید، قطعاً تابحال به پست­ها و محتواهایی برخورد کرده­اید که اصلاً باب میل شما نبوده­اند و با سلیقه شما مغایرت داشته­ اند.

یک راه ساده برای مخفی کردن پست های مزاحم از اکسپلور وجود دارد. روی پست کلیک کنید و در قسمت بالای پست، آیکون سه نقطه را لمس و گزینه not interested را انتخاب کنید. هنگامی که این گزینه را لمس کردید، به اینستاگرام عدم علاقه خود را به این پست ها و پست های مشابه نشان می دهید.

در ادامه صفحه ای برای شما باز می شود که نشان دهنده پیغام تأیید مخفی شدن پست ها و تصاویر با این مضمون است. اگر بعد از انجام این عملیات از مخفی کردن منصرف شدید، می توانید با انتخاب گزینه undo این تصاویر را به اکسپلور باز گردانید.

با پایان این عملیات، تصاویر مد نظر شما کمتر به نمایش در می آیند، ولی اگر قصد رهایی کامل از این پست ها را دارید، بهتر است طی روزهای متوالی روزانه یک بار این کار را انجام دهید تا به کلی از شر مشاهده این پست ها خلاص شوید.

دلیل نمایش تصاویر تکراری و مزاحم اکسپلور در اینستاگرام

دلایل متفاوتی حاکی بر نمایش تصاویر مورد علاقه شما در اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد. حتماً تابحال کلمه هوش مصنوعی به گوشتان خورده است. با بررسی الگوریتم­های اینستاگرام و به عقیده برخی از متخصصان تکنولوژی، اینستاگرام بر اساس هوش مصنوعی فعالیت می­کند. ممکن است یکی از دلایل زیر، به الگوریتم های اینستاگرام این موضوع را بفهماند.

1- در گذشته تصاویر مشابه را پسندیده و لایک کرده باشید.

2- قبلا برای تصاویر مشابه نظرات و کامنت هایی را قید کرده اید.

3- تصاویر مشابهی را در گذشته با دیگران به اشتراک گذاشته یا پست و استوری کرده باشید.

اکنون دلایل نمایش تصاویر تکراری و مزاحم اکسپلور در اینستاگرام را می دانیم و بهتر است برای دیده نشدن این پست ها در اینستاگرام پیشگیری کنید. شاید نتوانید موفق به این کار شوید، اما ساده ترین راه لمس کردن گزینه  not interested مطابق با آموزش های فوق است.

دقت کنید اینستاگرام نگفته دیگه اصلاً چنین تصاویری نمایش نمیده، بلکه گفته کمتر نمایش میده. برای اینکه کلا از شر تصاویر مشابه خلاص بشید بهتر هست در طول چند روز متوالی، حداقل روزی یک بار یکی از پستهای مشابه رو در صورتی که در اکسپلور دیدید به همین صورت hidden یا مخفی کنید. به شما قول میدم که دیگه چنین تصاویری رو نبینید.

چه پست هایی در  اکسپلور نمایش داده می شود؟

پلتفرم اینستاگرام، دارای الگوریتم های خاص و هوشمندی است. هنگامی که شما پست های مورد علاقه خود را سرچ می کنید، این الگوریتم ها سلیقه شما را شناسایی و ضبط می کنند. بنابراین اکسپلور بر اساس علایق شما پست های متفاوتی را برای شما به نمایش می گذارد.

این موضوع برای شما جذابیت زیادی دارد؛ زیرا همیشه این موضوع بد نیست و جنبه خوبی هم دارد. اما به هر دلیلی اگر برای شما ناخوشایند بود، با توجه به مراحل بالا می توانید نمایش این پست ها را کمتر کنید.

الگوریتم های اینستاگرام می توانند تعداد لایک هایی که برای پست های مختلف ارسال کرده اید را تشخیص و سلیقه شما را شناسایی کند. این موضوع معیار مهمی برای تعیین موضوعات پست های قابل نمایش اکسپلور در اینستاگرام است.

حتی در برخی مواقع به قدری از برخی پستها بیزار هستیم که از شدت بیزاری برنامه اینستاگرام رو می بندیم و به کارهای دیگر روزمره می رسیم. مثل پست هایی از برخی هنرمندان (یا بهتره بگیم هنرمندنماها) که تمامی لحظات زندگی شخصی خودشون و خانواده شون رو به اشتراک می گذارند. باور کنید اگر کمی بیشتر به این افراد مجوز آزادی بدید، از توالت و حمام رفتنشون هم پست منتشر می کنند. آیا بهتر نیست برای لحظات شخصی زندگی مون ارزش و اعتبار قائل باشیم؟

سوالات متداول در زمینه مخفی کردن پست های تکراری اکسپلور اینستاگرام

آیا میتوانم پست ‌های خود را از طریق قابلیت محتوای حساس مخفی کنم؟

بله. شما می ‌توانید پست ‌های خود را از طریق قابلیت “محتوای حساس” در اینستاگرام مخفی کنید. با این کار، پست شما برای کاربرانی که تنظیمات حساسیت محتوا را فعال کرده ‌اند، نمایش داده نخواهد شد.
آیا این قابلیت ها تضمینی است و تمام پست های مزاحم را می توانند مخفی کنند؟

اکسپلور در اینستاگرام از الگوریتم های پیچیده ای برای انتخاب پست هایی که به شما نشان داده می شوند استفاده می کند، اما هیچ روش قطعی وجود ندارد که تمامی پست های مزاحم را مخفی کند. شما می توانید با استفاده از روش بالا، تعداد این پست ها را کاهش دهید.

 

آیا هنگامی که پست های مزاحم در اکسپلور را مخفی می کنیم صاحب پیج متوجه می شود؟

خیر. هنگامی که شما پست های مزاحم در اکسپلورر را مخفی می کنید، صاحب پروفایل متوجه نمی شود که پست هایش در اکسپلور شما نمایش داده نمی شود. این فقط برای حساب شما اعمال می شود و سایر کاربران هنگام مشاهده پروفایل آن شخص، پست های مخفی شده را نمی بینند.

 

هنگامی که پست های تکراری و مزاحم اکسپلور اینستاگرام را مخفی می کنیم، در مکانی ذخیره خواهند شد؟

خیر. این عملیات فقط برای نشان دادن عدم تمایل به مشاهده کردن این پست ها می باشد.

 

آیا پست های مزاحم و تکراری اکسپلور در اینستاگرام از ابتدای افتتاح حساب کاربری وجود دارند؟

بله. استفاده از پست ‌های مزاحم و تکراری در اینستاگرام از زمان شروع فعالیت حساب کاربری، یک مشکل رایج است.

 

آیا ممکن است پست های ما به عنوان پست های مزاحم و تکراری شناخته شود؟

اگر پست ‌های شما در اینستاگرام مورد پسند کاربران دیگر نباشد و تکراری و مزاحم تلقی شوند، ممکن است توسط برخی افراد به عنوان پست ‌های مزاحم و تکراری شناخته شوند. اما لازم به ذکر است که این نظرات و دیدگاه ‌ها ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد. هر فرد دارای سلیقه و دیدگاه خود است و ممکن است نظری مثبت یا منفی نسبت به پست ‌های شما داشته باشد. برای جلب توجه و رضایت بیشتر از دنبال کنندگان خود، معمولاً مناسب است پست‌ های خلاقانه، منحصر به فرد و متنوع به اشتراک بگذارید.

 

آیا ممکن است پست های مزاحم اکسپلور که مخفی کرده ایم پس از مدتی مجدد نمایش داده شوند؟

بله. در برخی موارد ممکن است پست ‌های مزاحم اکسپلورر که شما آنها را مخفی کرده ‌اید، پس از مدتی مجدداً نمایش داده شوند. علت این امر می ‌تواند تغییرات در الگوریتم‌ های اکسپلور، بروزرسانی های سیستم یا خطاهای فنی باشد. همچنین شاید الگوریتم‌ های جدید، پست‌ هایی را که قبلاً مخفی شده بودند، به عنوان محتوای جدید در نظر بگیرند و آنها را دوباره به اکسپلور اضافه کنند.

چطور می توانم پست های مزاحم و تکراری را نسبت به پست های خودم توسط کاربران بهتر تشخیص دهم؟

به کاربران خود اجازه دهید تا پست ‌های مزاحم را گزارش کنند. با جمع آوری بازخورد های کاربران، می‌ توانید الگوریتم ‌های خود را بهبود بخشید و بهترین تصمیم ‌ها را برای تشخیص پست‌ های مزاحم و بهبود صفحه خود در پیش بگیرید.

کلام پایانی

پلتفرم اینستاگرام در سال­های اخیر به سرعت به یکی از محبوب­ترین اپلیکیشن­های فضای مجازی تبدیل شد و با ارائه آپشن­های جذاب و کاربردی توانست محبوبیت خود را در میان کاربران بیش از پیش افزایش دهد.

همانطور که می­دانید محتواهای موجود در اینستاگرام در واقع بر پایه سلیقه کاربران آن می­باشد و هر کاربری می­تواند بر حسب سلیقه و علاقه خود محتوای مدنظر خود را در این فضا منتشر ­کند، بنابراین این امری کاملاً طبیعی است که اختلاف سلیقه­ در مورد محتواهای موجود در اکسپلور پیش بیاید و گاهاً برخی پست­ها از نظر برخی افراد نامناسب تلقی شود.

بدین ترتیب برای رفع این مشکل اینستاگرام با ارائه راه­حلی کاربردی و مناسب توانست بار دیگر جایگاه خود را در رتبه محبوب­ترین پلترفرم در فضای مجازی تثبیت کند.

حالا که دلایلش رو متوجه شدیم بهتر هست که برای دیده نشدن پستهای نامناسب و مزاحم در اینستاگرام پیشگیری های لازم رو انجام بدیم. به هر دلیلی چنانچه موفق نشدیم، راه حلش هم زدن گزینه not interested طبق همین آموزش هست.

دکمه بازگشت به بالا