عمومیکسب و کار ایرانی

صندلی مناسب کار با رایانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

مناسب ترین صندلی و میز لپ تاپ برای کار با کامپیوتر باید استاندارد باشد و شما باید بهترین صندلی برای کار با رایانه را انتخاب کنید به خاطر این که شما مدت زمان طولانی را بر روی این می نشینید برای همین باید ببینید چه ویژگی هایی دارد که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

بررسی بهترین صندلی برای کار با کامپیوتر

شما باید صندلی کامپیوتر را به گونه ای انتخاب کنید که با اندام و قد شما مناسب باشد و بهترین صندلی برای کار با رایانه باید به گونه ای باشد که وقتی شما برای مدت زمان طولانی بر روی آن می نشینید، احساس راحتی داشته باشید و خستگی را حس نکنید.زمانی که می خواهید برای کار به شرکتی مراجعه کنید، در قدم اول باید چک کنید صندلی رایانه به چه صورت است.به دلیل این که صندلی کامپوتری مفید است که همانند کمر درست شده باشد. مهم ترین و بهترین وسیله برای این که فضا را مبله کنند، صندلی ها هستند.

به دلیل این که ما برای مدت زمان طولانی بر روی صندلی ها می نشینیم اگر مشکلی برای این صندلی ها به وجود بیاید، خیلی سریع آن را می فهمیم. همانند مبلمان ها و دیگر لوازم کامپیوتر، صندلی های رایانه می توانند در طولانی مدت دچار آسیب و خرابی شوند. طبق آسیب هایی که به قسمت های مختلف صندلی ها وارد شده است می توانید آن ها تعمیر کنید و باعث افزایش طول عمر آن ها شوید.

What are the characteristics of a suitable computer chair?

 

بروز مشکلات در استفاده نادرست از صندلی کامپیوتر

اگر از صندلی های رایانه ای به درستی استفاده نکنید می تواند بعد از مدت زمان طولانی مشکلاتی را در بینایی برای شما به وجود بیاورد. این مشکلات می توانند در شخصیت و رفتار آدم ها هم بروز کند و هم می تواند باعث گردن درد و شانه درد و در نهایت باعث درد کمر شود و شما باید بهترین صندلی برای کار با رایانه را انتخاب کنید. درد در بازو، مچ دست، ران، گز گز و بی حس شدن دست ها می تواند از مشکلات دیگری باشد که برای اندام های بدن به وجود می آید آن هم به خاطر قرار گیری نادرست بر روی صندلی های کامپیوتری است.

صندلی مناسب برای کار با رایانه

زمانی که می خواهید بدانید که بهترین صندلی برای کار با رایانه چیست باید بدانید که صندلی های کامپیوتری باید به طور کامل پشت کمر شما را حفاظت کند. پشتی های صندلی کامپیوتری باید قوسی داشته باشند که بتواند با قوس کمر انسان ها مطابقت داشته باشد. باید به گونه ای ارتفاع صندلی رایانه را تنظیم کنید که هنگامی که بر روی صندلی می نشینید، بر روی تگیه گاه و یا زمین کف پاهای شما قرار می گیرد.

باید به این مورد نیز توجه کنید که در سطح لگن باید زانوهای شما قرار بگیرد و به صورت افقی با ران ها قرار بگیرد. مورد دیگری که در بهترین صندلی برای کار با رایانه باید به آن توجه کنید این است که نشیمن گاه صندلی و یا قسمتی که از صندلی بر روی آن می نشینید باید پهن تر از لگن شما باشد. به همین صورت نشیمن گاه صندلی باید به گونه ایی باشد که زمانی که بر روی آن نشسته اید و تکیه داده اید به پشتی آن، به اندازه 2 الی 3 بند انگشت پشتت زانوهای شما با جلوی صندلی کامپیوتر فاصله داشته باشد.صندلی کامپیوتری بهترین است که ستون اصلی صندلی بر روی 5 چرخ متصل شده باشد و صندلی چرخدار باشد.

خصوصیات و قابلیت های صندلی کامپیوتری مناسب

در زمان انتخاب بهترین صندلی برای کار با رایانه باید ببینید که این صندلی ها چه قابلیت ها و خصوصیات دارد؟ این نوع از صندلی ها باید قابلیت این را داشته باشند که بتوان ارتفاع آن ها را تنظیم کرد. همچنین طراحی پشتی آن به صورتی باشد که انحنای ستون مهره ها را به طور کامل بپوشاند.

این پشتی های صندلی باید تنظیم زاویه را داشته باشند و بتوان زاویه دلخواه را قفل کرد . بهترین زاویه برای صندلی های کامپیوتری باید 110 درجه باشد به خاطر این که کمترین آسیب و فشار را به کمر واد می کند.

نکات مهم در انتخاب بهترین صندلی برای کار با رایانه

در انتخاب بهترین صندلی برای کار با رایانه باید بدانید که این صندلی ها اهمیت بالایی دارند زیرا راحتی و آسودگی را تامین می کند و از سلامت افرادی که از آن استفاده می کنند محافظت می کند. به خاطر این که شما برای کار در ادارات و دفاتر به صورت نشسته کار می کنید، برای همین کمر و ستون فقرات شما فشار زیادی را تحمل می کند. بنابراین شما باید صندلی را انتخاب کنید که ارگونومیک و استاندارد باشد و طراحی آن مناسب باشد که بتواند از قسمت تحتانی کمر و ستون مهره ها محافظت کند.

صندلی رایانه ارگونومیک

اروگونومیک بودن صندلی به این معنی است که دقیقا حالت بدن را در بر بگیرد. متناسب با برآمدگی و فرو رفتگی های بدن باشد. و بدن را از حالت طبیعی آن خارج نکند. به همین منظور، صندلی مناسب باید ویژگی هایی داشته باشد که در زیر مهم ترین آن ها را به اختصار توضیح می دهیم.

  • ارتفاع مناسب صندلی رایانه: این مورد باید متناسب با قد هر فرد تنظیم شود. به گونه ای که کف پا روی زمین قرار بگیرد. در نتیجه یکی از ویژگی های ضروری، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی است.
  • عمق صندلی: بعد از نشستن روی صندلی، پشت زانوی شما باید حدود 5 تا 10 سانتی متر با لبه صندلی فاصله داشته باشد و جلوتر باشد.
  • کف صندلی: برای قرار گرفتن پا در وضعیت درست، بهتر است کف صندلی کمی به سمت جلو خم شود. در این صورت ران پا در حالت بهتری قرار می گیرد.
  • دسته های صندلی رایانه: ابتدا باید از عریض بودن کافی دسته صندلی مطمئن شوید. به گونه ای که تمام ساعد شما روی آن جا بگیرد. در قدم بعدی باید بدانید که آیا دسته این صندلی قابل تنظیم است یا خیر. زیرا دسته صندلی باید در ارتفاعی قرار بگیرد که با گذاشتن ساعد ها روی آن، دست دقیقا هم ارتفاع با کیبورد قرار بگیرد. همچنین زاویه آرنج بهتر است از 90 درجه کمی بیشتر باشید.
  • تکیه گاه پشت سر: اگر می خواهید فشار وارد شده به ستون مهره ها و گردن کمتر باشد، باید صندلی ای که دارای تکیه گاه سر می باشد انتخاب کنید. اما اگر ساعاتی که روی این صندلی می نشینید زیاد است، صندلی شما حتما باید تکیه گاه سر داشته باشد. همچنین این تکیه گاه باید قابل تنظیم نیز باشد.
  • جنس مناسب: بهتر است صندلی از جنسی باشد که بعد از نشستن بر روی آن تعریق ایجاد نشود. به همین منظور می توان از صندلی هایی با جنس ضد تعریق استفاده کرد.

سخن پایانی

شما در انتخاب بهترین صندلی برای کار با رایانه باید بدانید که این صندلی ها چه قابلیت ها و خصوصیاتی دارند و چه چیز هایی را باید حواستان باشد تا بتوانید بهترین صندلی را انتخاب کنید.

سوالات متداول بهترین صندلی برای کار با رایانه

  1. چه ویژگی هایی برای صندلی کامپیوتری وجود دارد؟
    می توانید شانه خود را شل نگهدارید و کمر خود را کاملا به پشتی تکیه دهید و کف پای خود را به گونه ای قرار دهید تا لگن و زانو در یک سطح قرار بگیرد و همچنین می توانید روی حفاظ های کناری صندلی ساعد خود قرار دهید.
  1. صندلی های کامپیوتری چه مزایایی دارد؟
    صندلی های کامپیوتری مزایای زیادی از جمله تحرک، راحتی، سلامت و ارگونومیک دارد و شما در استفاده کردن از این صندلی مشکلی برای شما پیش نمی آید.

چه نوع پوششی برای صندلی کامپیوتری مناسب است؟

پوشش صندلی کامپوتری باید به گونه ای باشد که برای نشستن های طولانی مدت مشکلی را ایجاد نکند و باعممکن است شما از اطلاع نداشته باشید. نشستن طولانی‌مدت روی صندلی و پشت یک کامپیوتر، فشار زیادی روی ستون مهره‌های شما ایجاد می‌کند و اگر از یک صندلی مناسب کار با رایانه استفاده نکنید، مشکل، دو چندان می‌شود. در اینجا می‌خواهیم در رابطه با ویژگی‌های صندلی مناسب برای کار با رایانه صحبت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا