موشن گرافیک و اینفوگرافیک چیست
موشن گرافیک چیست؟
عبارت موشن گرافیک از دو بخش موشن به معنی حرکت و گرافیک ساخته شده است. در واقع منظور از موشن گرافیک، حرکت دادن به طراحیهای گرافیکی است. هنرمندان و متخصصان این زمینه با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند به آیکونها، رنگها، تصاویر گرافیکی و احجام هندسی حرکت میدهند و با هدف تبلیغات، اطلاع رسانی و… در این زمینه فعالیت میکنند.
ینفوگرافیک چیست؟
یکی از مباحث مهم گرافیک، طراحی اینفوگرافیک یا Infographic Design است. در دنیای امروز که با سرعت زیادی رو به جلو حرکت میکند، روزانه آمار و اطلاعات زیادی در مورد موضوعات مختلف، به وجود میآید. از طرف دیگر مشغله خوانندگان و کاربران به قدری زیاد است که فرصت مطالعه دقیق این آمار را ندارند؛ به همین دلیل طراحان گرافیک با استفاده از تخصص و خلاقیت خود توانستهاند تا با طراحی اینفوگرافیک، این اطلاعات و آمار را به شیوهای زیبا و جذاب به نمایش درآورند. بسیاری از افراد و سخنوران از اینفوگرافیک، در کنفرانسها، ارائههای علمی، تبلیغات شرکتها و… استفاده میکنند.
چه زمانی از اینفوگرافیک استفاده میشود؟
برای درک اطلاعات پیچیده و دشوار بهتر است ار اینفوگرافیک استفاده شود. مواردی که در آن بهتر است از اینفوگرفیک استفاده شود عبارتند از:
- زمانی که سعی دارید یک موضوع را به طور کلی شرح دهید.
- برای خلاصه کردن یک پست و یا گزارش طولانی
- مقایسه کردن چندین گزینه با یکدیگر
- توضیح یک روند پیچیده و دشوار
- صحبت در مورد یک مساله و دلایل آن
- نمایش نتیحه تحقیقات و یا دادههای بدست آمده
- در زمانهایی که توضیح در مورد یک موضوع، طولانی و حوصله سر بر است.
تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک
- اینفوگرافیک راهی است برای برقراری ارتباط با اطلاعات از طریق تصاویر. در همین حال، موشن گرافیک یک رسانه تصویری است که از انیمیشن به عنوان اصول خود استفاده می کند.
- اینفوگرافیک یک فرم ارتباطی است، در عین حال موشن گرافیک یک رسانه است.
- اینفوگرافی را می توان از طریق پوستر، پاورپوینت، بروشور، سیستم های تعاملی و تکنیک های گرافیکی انتشار داد. در حالی که یک موشن گرافیک می تواند یک تبلیغ، یک اینفوگرافیک پویا یا حتی یک انیمیشن کوتاه باشد.
- اطلاعات موجود در اینفوگرافی برخلاف موشن گرافی فقط محدود به محتوای ارائه شده است.
- اینفوگرافیک در فرم چاپی می تواند استفاده می شود اما موشن گرافیک قابلیت چاپ ندارد.
- هزینه طراحی اینفوگرافیک برای انتشار یک محتوا بسیار ارزان تر از طراحی موشن گرافیک است.
- موشن گرافیک نسبت به اینفوگرافیک، به مراتب بیشتر با مردم تعامل ایجاد می کند.
سفارش طراحی اینفوگرافیک و موشن گرافیک
با نگارش مقاله تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک، سعی کردیم نشان دهیم که هر کدام از این ابزارها، برای تبلیغات در چه کسب و کاری مناسب هستند. سال ها تجربه در زمینه طراحی اینفوگرافیک و موشن گرافیک، می تواند به شما کمک کند که از کدام یک در کسب و کارتان استفاده کنید به گونه ای که باعث افزایش بازدید شرکت شما شود. برای مشاوره رایگان در این زمینه و سفارش طراحی اینفوگرافیک با ما در ارتباط باشید.
ساخت موشن گرافیک در مشهد
موشن گرافی در مشهد از ترندهای چند سال اخیر در صنعت تبلیغات ویدیویی است. ویدیویی خوش آب و رنگ که با زبانی صمیمی و خودمانی با مخاطب ارتباط برقرار میکند.
شرکت ما خدمات موشن گرافیک را با کمترین هزینه ممکن برایتان مهیا نموده است.
تعرفه موشن گرافیک ۱۴۰۲ برای استوری موشن ۱۵ ثانیه ای
منظور ما از استوری موشن، ویدئوهای کوتاه ۱۵ ثانیه ای موشن گرافیکی هستند که میتونیم در “استوری” اینستاگرام منتشر کنیم. ابعاد این آثار عمودی هست و عمدتا کارکرد تبلیغاتی دارند. علت اصلی رجوع به استوری های تبلغاتی کوتاه مدت، قیمت کمتر اونها به نسبت پست های یک دقیقه ای برای تولید و انتشار است. هرچند قیمت ما بسیار کمتر است ولی یادآوری میکنم که تعرفه موشن گرافیک ۱۴۰۱ انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برای استوری ۱۵ ثانیه ای به قولی ۱۵ میلیون تومان و به قولی حدود ۶ میلیون تومان است.
حداقل قیمت طراحی موشن گرافیک و تعرفه استوری موشن گرافیک در بهار ۱۴۰۲، با تخفیف ۲۳درصدی برای کسبوکارهای کوچک:
(۱۵ ثانیه، همراه با نوشتن متن و ضبط صدای گوینده)