اقتصادیکسب و کار ایرانی

نقش و اهمیت طراحی گرافیک در برندینگ

چرا طراحی گرافیک برای هر کسب و کار اهمیت داره؟

افزایش فروش

طراح گرافیک با هنر و خلاقیت میتونه کار طراحی رو به گونه ای انجام بده که باعث افزایش فروش بشه. این کاملا طبیعیه وقتی طراح گرافیک بتونه با طراحی درست مخاطب رو نسبت به کیفیت کالا متقاعد کنه، خود بخود باعث افزایش فروش میشه. حتی طراحی لوگو کاملا منحصر بفرد، کارت ویزیت و عناصر تبلیغات محیطی اگه درست طراحی بشن،میتونن ذهنیت خوبی در مخاطب ایجاد کنن و گام مثبتی در زمینه افزایش فروش برداشته خواهد شد. جهت سفارش سربرگ وکالت و سربرگ لایه باز به ترنج گراف مراجعه فرمایید.

پی دی اف سربرگ وکالت |دانلود سربرگ وکالت |سربرگ وکالت word

 برندینگ و تثبیت نام برند

یکی از کارهایی که در برندینگ باید انجام بشه، معرفی و تثبیت نام شرکت یا برند هست. مطمئنا هیچ چیز مثل طراحی لوگو خلاقانه، بنرهای تبلیغاتی مناسب، ظاهر منحصر به فرد سایت و سایر عناصر تبلیغاتی نمی تونه نام برند رو در ذهن دیگران ثبت کنه. تصور کنین به هر گوشه ی شهر و اینترنت و تلویزیون نگاه کنین، طرح تبلیغاتی بسیار جذاب ببینین، خب این کاملا طبیعیه که نام برند مربوطه کاملا در ذهنتون موندگار میشه. در اینجا هم نقش و رد پای طراح گرافیک رو می بینین.

 انتقال یا پیام با طراحی گرافیک

طراح گرافیک باید بتونه پیام اصلی یک برند رو به مشتریان انتقال بده. انتخاب مناسب رنگ در طراحی و استفاده ی درست از تایپوگرافی و فونت ها ی مناسب می تونه یک پیام تبلیغاتی و هدف اصلی برند رو به درستی به مخاطب منتقل کنه. یک نمونه ی کاملا مشهور در این زمینه، آرم و مک دونالد هست. رنگ زرد و قرمز باعث ایجاد احساس شور و هیجان میشه و باعث جذب افراد جوان میشه. این دقیقا همون هدف مک دونالد هست که بتونه در افراد جوان این حس هیجان و اشتها آوری رو ایجاد کنه.

 افزایش حس متقاعد سازی مخاطب

یکی از بزرگترین مزایایی که با بکار گرفتن طراحی گرافیک در هر کسب و کاری بدست میاد، متقاعدسازی مخاطب و مشتریان در مورد اون برند هست. برای مثال اگه طراح گرفیک بتونه به صورت کاملا حرفه ای طراحی بروشور، طراحی لوگو و سایر رو انجام بده، میتونه حس اعتماد رو در ذهن مخاطب ایجاد کنه. ایجاد حس اعتماد، ناخودآگاه باعث متقاعد سازی و تثبیت نام برند در ذهن مخاطب میشه.

افزایش قابلیت خوندن محتوای یک برند

در دوره و زمان حال حاضر نمیشه به برندینگ فکر کرد و به معرفی سایت فکر نکرد. برای اینکه بتونین سایت رو به درستی معرفی کنین، باید بتونین از محتوا نویسی درست بهره مند بشین تا مخاطبانتون افزایش پیدا کنن. اما هر اندازه هم  رو رعایت کنین، اما از تصاویر، رنگ صفحه و شکل ظاهری مناسب برای سایت بهره نگیرین، نمی تونین به درستی به هدفتون دست پیدا کنین.

 مواردی که در بالا بهشون اشاره شد، مطمئنا تمام مزایای استخدام و به کار گرفتن هنر طراحی گرافیک در کسب و کارها نیست. شک نکنین که هر اندازه طراح گرافیک بتونه نقش خودش رو به خوبی بازی کنه و هنر و خلاقیت رو در کنار هم به کار بگیره، میتونه به یکی از مهم ترین پرسنل در هر کسب و کاری تبدیل بشه. گوشه ای از موفقیت هایی که ظریف گرافیک تونسته با به کار گرفتن هنر و خلاقیت در کنار هم به دست بیاره رو می تونین در بخش نمونه کارهای سایت مشاهده کنین

برندینگ چیست؟

از برند به عنوان نماد خوش نامی سازمان یاد می شود و این موضوع تا جایی اهمیت پیدا کرده است که صاحب نظران این حوزه، برند را صاحب شخصیت می دانند. از دیدگاه کاتلر، برند یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، و نماد، طرح یا ترکیبی از آن ها است که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می کنند و بدین وسیله آن ها را از محصولات شرکت های رقیب متمایز می نمایند.

در حقیقت، برندینگ یک ابزار استراتژیک قدرتمند برای جایگاه ­یابی تلقی می­شود که محصول را قادر می­سازد تا با استفاده از مزایا و وعده ­ها در میان رقبای خود و در اذهان مشتریان، ایستادگی کند. برندینگ قوی سبب تمایز محصول از محصولات رقبا، کاهش هزینه­ های جستجو ، حداقل کردن خطرات و ریسک های درک شده و ارائه کیفیت بالا از دید مشتری می گردد.

برندینگ با تصویر ذهنی مطلوب، مزایای زیادی برای شرکت دارد که مهمترین آنها، معرفی محصولات جدید با همان نام تجاری و به عبارتی توسعه برند است. توسعه برند، از تصویر ذهنی مشتری و آگاهی او از برند و ارزش ویژه برند استفاده کرده و توسعه کسب و کار را تسهیل می­دهد. برندینگ دربرگیرنده مجموعه ای از مفاهیم و رنگ ها ، اشکال ، ویژگی ها ، نماد های یک محصول , خدمت یا شرکت و سازمان می باشد.

ارتباط برندینگ با طراحی گرافیک

برندینگ و تصویر ذهنی مثبت از برند، نیازمند برنامه های بازاریابی و تبلیغات است که بتواند تداعی های نیرومند، مطلوب و منحصر به فرد را با برند در حافظه پیوند بزند. میزان آگاهی از برند، از دیگر عوامل موثر در تمایل به خرید مشتریان است. طراحی گرافیک از این جهت که می تواند منجر به خلق تبلیغات جذاب در راستای برندینگ شود ارتباط نزدیکی با آن دارد. از طراحی گرافیکی به منظور بیان نقاط قوت محصولات یک برند به صورت تصویری استفاده می شود و از آنجا که برند تداعی کننده ویژگی های یک محصول یا شرکت می باشد ، در تمام ابعاد یک سازمان موثر خواهد بود.

برند یا نام و ،می تواند وضعیت یک شرکت و سازمان را دگرگون کند و با افزایش محصولات در بازار و همچنین تشدید رقابت میان تولیدکنندگان و شرکتها ،برندینگ راهی اساسی جهت پیشی گرفتن از رقبا می باشد. به همین دلیل ارتباط آن با طراحی گرافیک و تاثیر چشمگیر گرافیک در برندینگ غیر قابل چشم پوشی است.

 کدام اجزا گرافیکی در برندسازی نقش دارند؟

برندهای بزرگی که در دنیا شناخته شده هستند، به منظور طراحی لوگو و نام و نشان تجاری خود، وقت زیادی را صرف کرده اند تا به بهترین طرح و ایده رسیده اند. لوگو ، استفاده از بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی، طراحی و چاپ بروشور و کاتالوگ های معرفی شرکت و سازمان ،همگی از اجزا گرافیکی و راه های ایجاد برندی قدرتمند می باشند. معمولا از تبلیغات محیطی گرافیکی، تبلیغات اینترنتی،تبلیغات گرافیکی در شبکه های تلویزیونی جهت افزایش محبوبیت برند استفاده می شود. در تمامی این اجزا طراحی دقیق و جذاب گرافیکی مهم ترین رکن به شمار می رود.

ارتباط و تاثیر طراحی گرافیک در برندینگ چیست؟

تاثیر و ارتباط طراحی گرافیک در برندسازی و برندینگ و به تصویر کشیدن یک نماد از لوگو شروع می شود و در تمام ارکان تبلیغاتی مشهود است. یکی از مهم ترین و پر ارزش ترین کارهای یک گرافیست،طراحی آرم و نماد تجاری و لوگو  است که تعیین کننده هویت یک سازمان می باشد. علاوه بر این همانطور که اشاره کردیم در ست اداری و پوستر ها ، بروشور ها ، بنر ها و بیلبورد های تبلیغاتی و بسیاری از موارد دیگر نیز تاثیر گرافیک قابل مشاهده است. سپیدگرافیک با بهره گیری از تخصص طراحان مجرب و دانش مشاوران بازاریابی و تبلیغات ، در زمینه طراحی برند فعالیت می نماید.

نقش گرافیک در ابعاد بصری برند

نقش اصلی گرافیک در برندینگ بیشتر به جنبه ها و ابعاد بصری برند می پردازد و چون یکی از اصلی ترین فاکتور هایی که در برندینگ نقش دارد جذابیت تصویری و تبلیغات بصری است به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت. به این معنی که اگر گرافیک از تبلیغات یک شرکت حذف شود عملا نمی توان موفقیتی برای برند آن قائل شد. هرچقدر هم که محصولات و خدمات خوبی ارائه دهید اما نتوانید با جذابیت و زیبایی آنها را به تصویر بکشید و جلوه های گرافیکی را در برند خود رعایت نکنید ، نمی توانید موفق باشید.

دکمه بازگشت به بالا