عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه مبلمان را با شامپو فرش تمیز کنیم؟

نکات شستن مبل با شامپو فرش

به نقل از مبلشویی در کرج همان طور که می دانید پارچه مبلمان معمولا پارچه حساسی است و همچنین به دلیل قیمت بالای مبلمان پس به هنگام تمیز کردن آن باید به خوبی حواستان جمع باشد و نکات مورد نظر را رعایت کنید تا آسیبی به پارچه مبل نزنید. تمیز کردن مبل با شامپو فرش نیز یک ماده شیمیایی است که در صورت استفاده نادرست ممکن است آسیب رسان باشد. به این منظور هم می توانید از شامپو فرش خانگی استفاده کنید و یا از مارک بهترین شامپو فرش موجود در بازار.

مراحل شستن مبل با شامپو فرش

ابتدا سطح مبلمان را به طور کامل جاروبرقی بکشید. اگر مبلمان شما دارای بالش و کوسن است، آنها را جدا کرده و همه جای بدنه مبلمان به ویژه گوشه‌ها و درزها را با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی جارو کنید تا گردوغبار و پرز و مو را از سطح مبلمان بزدایید.اگر حیوانات خانگی در منزل شما زندگی می‌کنند این مرحله را با دقت بیشتری انجام دهید تا موهای آنها را که روی سطح مبلمان جمع شده تمیز کنید. ممکن است نیاز به پرزگیر داشته باشید. با استفاده از پرزگیر برقی یا غلتک مخصوص پرزگیری موها و پرزهای چسبیده به سطح مبل را جمع کنید. سپس وسایل مورد نیاز را باید همراه خود داشته باشید که عبارتند از یک سطل برای آب، شامپو فرش، یک پارچه نخی یا اسفنج. ترجیحا از پارچه سفید استفاده کنید که مطمئن باشید پس از استفاده رنگ پس نمی دهد. برای حالا مبلمان شما آماده شستشو است. در ظرف مورد نظر مقداری آب ولرم را با مقدار مناسبی شامپو فرش طبق دستورالعمل روی برچسب محصول ترکیب کنید و حسابی به هم بزنید تا کف کند. ابتدا مقداری از کف شامپو فرش را در جایی از مبلمان که در معرض دید نیست برای مثال پشت مبلمان امتحان کنید تا از آسیب نرساندن آن به پارچه مبل مطمئن شوید. سپس با استفاده از یک اسفنج کف را برداشته و سطح مبلمان را با آن تمیز کنید.

 نکات مهم تميز كردن مبل پارچه اي با شامپو فرش

لینک مبلشویی در جهانشهر کرج …شامپو فرش به دلیل ترکیبات خاصی که در ساختار خود دارد مناسب برای شست و شوی فرش، موکت، مبل و … است. در واقع غیر از شامپو فرش شوینده های دیگر مانند صابون، مواد سفیدکننده، انواع دیگر شامپو و … مناسب برای شستن مبل نیستند. برای شست و شوی مبلمان با شامپو فرش باید از یک مارک مطمئن و قابل اطمینان استفاده شود. همچنین بهتر است را بدانید.

 چگونه با شامپو فرش مبل ها را تمیز کنیم؟

قبل از انجام عمل شست و شو باید سطح مبلمان تمیز شود. پرز هایی که روی مبلمان های پارچه ای وجود دارند باید با دقت برداشته شوند تا عمل شست و شو با کیفیت انجام شود. استفاده از جاروبرقی برای برداشتن پرزها در درزهای مبلمان انتخاب مناسبی است.

در مرحله بعد یک تشت و یا لگن باید تا نیمه از آب پر شود، آب مورد استفاده باید ولرم باشد. میزان شامپویی که به آب اضافه می شود باید طبق دستورالعمل روی شامپو و به نسبت مناسب با آب مخلوط شود. اندازه مورد نظر شامپو فرش و آب را با هم مخلوط کنید تا کف کند. کفی که روی آب تشکیل می شود نقش اصلی تمیز کننده را ایفا می کند و برای تمیز کردن مبلمان از آن استفاده می کنیم.

استفاده از شامپو فرش به طور مستقیم یا استفاده از ترکیب آن با آب برای شست و شوی مبل مناسب نیست و حتما باید از کف آن استفاده شود. کفی که در اثر مخلوط شدن آب و شامپو فرش تولید شده است باید توسط یک پارچه نخی یا کتان بزرگ جمع آوری شود و با کمک آن مبلمان را تمیز کرد. دقت کنید که در هنگام قرار دادن کف روی مبلمان، پارچه کتان یا نخی را به مبل تماس ندهید. بعد از کفمالی کردن کل مبلمان با گذشت چند دقیقه کف اضافی باید جمع شود. این کار باید توسط یک پارچه بزرگ نخی تمیز انجام شود.

بعد از اینکه کف از روی مبلمان برداشته شد. باید با یک تشت آب تمیز و پارچه نخی چندین بار مبل ها تمیز شوند. پارچه تمیز را در آب فرو برده و آب آن را خوب بچلانید و مبل ها را چندین بار با آن پاک کنید.

به گزارش ایلنا، در این مطلب به موضوع پرداخته ایم. اغلب ما اولین راه حل برای از بین بردن کثیفی فرش را استفاده از شامپو فرش می دانیم اما آیا نحوه مصرف شامپو فرش را می دانید آیا می دانید در صورتی که شامپو فرش در دسترس نداشتید از چه موادی میتوانید به صورت جایگزین استفاده کنید در ادامه همراه با شوید تا نحوه به کارگیری صحیح از شامپو فرش را بخوانید.

فرش و مبلمان در استفاده روزمره به تدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست کثیف شده و بهتر است هر از چند گاهی توسط شوینده مناسب شسته و تمیز شود. بدلیل روکش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرشها، شامپوی فرش و موکت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از کمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها ویا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موکت می‌باشد. برای حفظ وسلامت رنگها و همچنین داشتن فرشهایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در کنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.

آموزش شستشوی مبل در منزل بدون دستگاه |بهترین شامپو فرش برای مبل |بهترین شامپو فرش برای مبل نی نی سایت

چگونه شامپو فرش بکشیم؟

بهترین روش برای تمیز کردن فرش و با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن(طبق دستورالعمل) در آب و تمیز کردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد. سپس باید با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و چرکهای حل شده در آن پاک نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یک دستمال تازه دیگر عوض نمود.

همچنین بایستی فرش و موکت را پس از خشک شدن جارو نمود. از نکات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موکت قبل از خشک شدن کامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لکه وجود دارد.

جایگزین‌های طبیعی دیگری برای شستن فرش‌ با شامپو فرش وجود دارد که مصرف آن‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، قالیچه‌های شما را تمیز و با طراوت نگه می‌دارد.

جوش شیرین و سرکه از بین‌برنده بوها و لکه‌هایی هستند که به سختی جدا می‌شوند بنابراین جایگزین خوبی برای شستن فرش با شامپو فرش هستند. به مقدار کم را بر روی فرش بپاشید و مدت ۳۰ دقیقه فرصت دهید تا بر روی سطح فرش بماند. سپس هر ۲ گالن آب را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید و از آن برای شستشوی فرش و تمیز کردن جوش‌شیرین استفاده کنید.

این ماده یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین موارد موجود جایگزین شستن فرش با شامپو فرش است. میزان ۴ قاشق چایخوری از ، یک فنجان سرکه و یک فنجان را با دو گالن آب مخلوط کنید. از این محلول می‌توانید برای شستشوی فرش‌ ها و لکه‌زدایی آن‌ها استفاده کنید.

 

مبلشویی نیلگون

مبلوشویی نیلگون با هدف ارائه بهترین خدمات مبل شویی نظیر انواع مبل لکه برداری و … شستشوی تخصصی انواع مبلمان راحتی و استطیل و اداری تاسیس شد.شستشوی مبل های شما با بهترین و مجرب ترین پرسنل نیلگون انجام میشود و با تضمین کیفیت و بدون هیچگونه آسیب دیدگی انجام میشود.
دکمه بازگشت به بالا