دوربین مداربسته سیماران چه مشخصاتی دارد؟

اصفهان |تهران |دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته سیماران ابزاری مناسب برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی است به این معنا که استفاده از آن باعث جلوگیری از دست اندازی افراد غریبه به اموال و وسایل شخصی در محل کار، محل زندگی، مغازه، باغ و غیره می شود.

دوربین های شبکه سیماران مبتنی بر سیستم های نظارت تصویری IP است به این معنا که تعدادی دوربین با حداقل شبکه سیم کشی یا وسایل جانبی به صورت مستقیم به برد مادر متصل می شود. در دوربین های مدار بسته معمولاً شبکه محل اتصال دوربین ها، تعداد دوربین های مجاز برای اتصال را که می تواند ۴، ۸، ۱۶ و غیره باشد را مشخص می کند.

معمولا در دوربین‌های مدار بسته فیلم ها پس از ورود به شبکه به وسیله ضبط کننده فیلم یا سرور مجهز به مدیریت فیلم برای نمایش مستقیم یا ذخیره سازماندهی می شوند. در حال حاضر دوربین های IP جز بهترین دوربین های امنیتی موجود در بازار هستند که طرفداران خاص خود را دارند.

نمایندگی های دوربین مداربسته سیماران

شرکت سیماران در راستای بهبود عملکرد خود اقدام به ایجاد نمایندگی های متعدد در شهر های مختلف کشور نموده است. نمایندگی دوربین مدار بسته سیماران در کرج و شیراز و شهر های مانند تهران، مشهد ، اصفهان و… ایجاد نموده است و در این نمایندگی ها انواع دوربین های مداربسته سیماران با کیفیت درجه یک و با گارانتی معتبر به دست مشتریان عزیز توزیع می شود. ما در این مقاله در خصوص ویژگی ها و مزایای دوربین مداربسته سیماران توضیحاتی را خواهیم داد.

مشخصات فنی دوربین مدار بسته سیماران شامل چه مواردی می شود؟

مشخصات فنی دوربین مدار بسته سیماران، ویژگی ها و امکانات دوربین های مختلف تولید شده این شرکت را در بر می گیرد که توجه به آنها در هنگام خرید علاوه بر آنکه در هزینه تمام شده موثر است می تواند در ثبت تصاویر با کیفیت موثر باشد.

از جمله مواردی که در بررسی مشخصات فنی دوربین مدار بسته سیماران باید به آن توجه شود رزولوشن دوربین است یعنی هرچه رزولوشن و وضوح تصویر در شرایط بهتری قرار داشته باشد کیفیت تصاویر دریافتی هم افزایش پیدا می کند.

ابعاد دوربین از دیگر مواردی است که در مشخصات فنی دوربین باید به آن توجه شود چون اندازه دوربین با توجه به شرایط و محل نصب ممکن است متفاوت باشد.

وزن دوربین، میزان بزرگنمایی تصاویر و دید در شب بودن دوربین و میزان فاصله دید از دیگر مشخصات فنی دوربین مدار بسته است که در زمان خرید دوربین باید مورد توجه قرار گیرد.

از دیگر مشخصات دوربین سیماران که در هنگام خرید باید مورد توجه باشد سطح حفاظت دوربین، آنالوگ یا دیجیتال بودن دوربین، نوع حسگر تصویر، فاصله کانونی دوربین، شرایط و نوع منوی دوربین، منبع تغذیه و میزان انرژی مصرفی، نوع لنز دوربین و غیر است.

به عبارت ساده توجه به مشخصات فنی دوربین مدار بسته سیماران این امکان را برای فرد خریدار فراهم می ‌کند که بتواند یک دوربین مدار بسته با کیفیت را متناسب با محل نصب و جانمایی خریداری نماید.

در هنگام خرید دوربین مدار بسته سیماران باید به چه نکاتی توجه شود؟

دوربین مدار بسته سیماران از جمله دوربین های با کیفیت موجود در بازار هستند که از تنوع بالایی برخوردار می باشند. اما برخی از مدل ‌های این نوع دوربین با داشتن دید ۳۶۰ درجه از شرایط خوبی برای نظارت بر مکان های مختلف برخوردار هستند.

به شکلی که این نوع دوربین می تواند به راحتی تصویر تمام فضای تحت پوشش را با کیفیت مناسب ضبط نماید. بنابراین درهنگام انتخاب دوربین سیماران باید وضعیت و شرایط ضبط تصاویر مورد توجه باشد.

به این معنا که خرید دوربین های با قابلیت تصویربرداری ۳۶۰ درجه این امکان را برای فرد نصب کننده فراهم می کند که فضای محل نصب را به صورت کامل پوشش دهد هرچند قیمت این نوع دوربین ممکن است نسبت به انواع دیگر بیشتر باشد.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید دوربین مدار بسته سیماران باید به آن توجه شود پهنای باند دوربین است، به این معنا که هرچند تقاضا برای خرید دوربین هایی با پهنای باند بالا به دلیل کیفیت تصویر بیشتر است اما قرار دادن تجهیزات خاص و وسایل جانبی در دوربین های با پهنای باند کمتر هم می تواند این مشکل را برطرف کند.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید دوربین سیماران باید به آن توجه شود منبع تغذیه است. به این معنا که می توان از روش های پیشرفته اترنت (POE) برای تغذیه انرژی دوربین استفاده کرد. در این روش انرژی برق از طریق همان سیمی که سیگنال را به IP ارسال می کند به دوربین منتقل می شود که باعث صرفه جویی در انرژی شده و شبکه سیم کشی را هم محدودتر می نماید.

همچنین برای خرید دوربین با وضوح تصویر بالا بهتر است از دوربین های شبکه مگاپیکسلی استفاده شود که رزولوشن آنها ۵ برابر دوربین های آرایه گرافیک ویدیویی (VGA) است چون این گونه دوربین ها علاوه بر آنکه تصاویر را با وضوح بالاتری ثبت کرده و برای بیننده به نمایش در می آورند این ویژگی را دارند که با تعداد کمتری دوربین می توان نتایج بهتری از نظر دریافت تصاویر با وضوح بالا را به دست آورد.

سخن پایانی

مشخصات دوربین مدار بسته سیماران با توجه به محل نصب و نوع استفاده سنجیده می‌شود، به عبارت دیگر تعداد دوربین‌های مورد نیاز با توجه به شرایط و وسعت محل نصب مشخص می‌شود. همچنین میزان نور و شرایط روشنایی محل نصب از دیگر نکات است که در انتخاب نوع دوربین مدار بسته موثر است.

به این معنا که اگر محل نصب دوربین مدار بسته تاریک و کم نور باشد یا احتمال قطع شدن برق در آن محل وجود داشته باشد باید از دوربین مدار بسته دید در شب مجهز به باتری استفاده شود. وضوح و کیفیت تصویر از دیگر نکاتی است که در هنگام بررسی مشخصات دوربین مدار بسته باید به آن توجه شود چون هرچه کیفیت تصاویر خروجی از دوربین‌های مدار بسته بیشتر باشد امکان کنترل محل نصب بیشتر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا