علم و تکنولوژی

اردوغان صادرات بیرقدار به متحدان را آغاز کرد/ جزئیات + عکس

به گزارش خبرگزاری تکنونامه، این دومین سفارش خرید پهپادهای ترکیه‌ای از جانب باکو محسوب می‌شود. باکو در سفارش قبلی خود در سال ۲۰۲۰ پهپادهای ترکیه‌ای مدل «بیرقدار تی.بی.۲» را خریداری کرده بود.

براساس گزارش یورونیوز، آذربایجان بی سر و صدا و بدون فاش کردن جزئیات قرارداد، این پهپادهای جدید را از شرکت «بایکار» خریداری کرد.

تولید پهپادهای ترکیه‌ای در آذربایجان

پهپادهای آکینجی برای اولین بار در ماه اوت ۲۰۲۱ به ارتش ترکیه تحویل داده شد. چند ماه بعد، هالوک بیرقدار، مدیرعامل شرکت بایکار در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که سه کشور برای خرید این محصول جدید ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.

به گفته این شرکت، اولین گروه از خلبانان آذربایجانی آموزش‌های لازم برای کار با این پهپادها را در اکتبر ۲۰۲۲ به پایان رساندند.

اردوغان صادرات بیرقدار به متحدان را آغاز کرد/ جزئیات + عکس

تا اینکه شرکت بایکار و آذربایجان در آوریل ۲۰۲۳ برای تولید پهپاد در این کشور یادداشت تفاهمی امضا می‌کنند.

ویژگی‌های پهپاد آکینجی

این پهپاد ویژگی‌های بیشتری نسبت به نمونه «بیرقدار تی.بی.۲» ارائه می‌دهد، از جمله اینکه بیشینه وزن برخاستن از زمین برای آکینجی تا ۶ هزار کیلوگرم است، ولی برای نمونه «تی.بی.۲» تنها ۷۰۰ کیلوگرم است.

بیشینه محموله انفجاری آکینجی در حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم تقریباً ۱۰ برابر «تی.بی.۲» است و برد اعلامی آکینجی نیز ۷۵۰۰ کیلومتر است که اختلاف زیادی با برد ۱۵۰ کیلومتری نمونه «تی.بی.۲» دارد.

ویژگی‌های دیگر پهپادهای آکینجی شامل حداکثر ارتفاع مجاز پروازی تا سقف ۱۲ کیلومتری و استقامت ۲۶ ساعت است.

علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، پهپادهای آکینجی را می‌توان با طیف وسیعی از مهمات و موشک مسلح کرد.

وبسایت خبری آذرنیوز به نقل از یک کارشناس نظامی به نام رامیل محمدلی نوشت که مزیت این هواپیماهای بدون سرنشین این است که قدرت مانور بیشتری دارد و می‌تواند هدف مورد نظر را در مسافت بیشتری منهدم کند.

227227

کارگروه خبری مطالب علمی پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا